E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 05 jul 2007, 20:20

Lees ik nu goed dat je auto daar 2 dagen voor Jan L. heeft gestaan? :?
Dat schiet ook lekker op.
Zul je zien dat ze nog een keer de VANOS gaan vernieuwen,kun je over een week of 2 weer terug :cry: .
Ik hoop voor je dat je garantie voorlopig nog niet over is :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jul 2007, 20:49

hebben ze al naar dit gekeken? nr: 9, 10, 11 en 12? kan een grote rol spelen als ie niet goed fucktioneerd

[img:720:509]http://bmwfans.info/original/images/776_p.png[/img]

te vinden oa hier;
http://bmwfans.info/original/Z3/Cou/Z3% ... /08/mg-11/

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jul 2007, 20:55

Rene, dat is inderdaad de hydraulische kettingspanner van de distributie.

Daar heb ik ze al op gewezen sinds de 1e keer 5 maanden terug :roll: Het gekke daarvan is alleen: je zou verwachten dat die dan geluid maakt meteen bij de koude start ivm de oliedruk.

Het gekke is dat het bij mij na een minuut of 2 begint. Je hoort het echt hard ratelen, en ik geeft toe: het lijkt uit de VANOS te komen. Maar een rammel in een metalen blok kun je natuurlijk overal horen....

Mathieu

Bericht door Mathieu » 05 jul 2007, 21:26

Sjonge, jonge, wat een soap dit :(

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jul 2007, 21:42

Mathieu schreef:Sjonge, jonge, wat een soap dit :(
jah, ik moet wat! GTST heeft zomerpauze :cry: :cry:

Fabian

Bericht door Fabian » 06 jul 2007, 16:51

:roll:

De auto blijft het weekend overnachten. Alleen via mail net even contact gehad met de dealer omdat ze telefonisch onbereikbaar waren......

Ze geven aan dat ze een opgaaf aan het maken zijn om de gehele distributie te vervangen. Wat nu precies het probleem was is me nog niet bekend gemaakt, wacht nog op mail terug.

Auto is dadelijk dus echt weer als nieuw, deze doe ik niet meer weg :P

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2007, 17:47

Fabian schreef:Rene, dat is inderdaad de hydraulische kettingspanner van de distributie.

Daar heb ik ze al op gewezen sinds de 1e keer 5 maanden terug :roll: Het gekke daarvan is alleen: je zou verwachten dat die dan geluid maakt meteen bij de koude start ivm de oliedruk.

Het gekke is dat het bij mij na een minuut of 2 begint. Je hoort het echt hard ratelen, en ik geeft toe: het lijkt uit de VANOS te komen. Maar een rammel in een metalen blok kun je natuurlijk overal horen....
Het kan zijn dat toch daar het probleem ligt, gewoon een niet goed functionerende spanner...dat kan aan de oliekanalen liggen of het hele ding zelf, vraag is hebben ze die compleet vernieuwd en niet alleen de ketting want das niet het euvel, hetzelfde hebben ze bij de M3 dan willen ze meteen alles vernieuwen maar het is vaak al verholpen met alleen de hydraulische spanner!...dus vraag eens aan die lui die "zogenaamd" een nieuwe set erop hebben gezet of ze die ook hebben vervangen, en volgende keer het oude spul wat eruit komt controleren want zeggen en doen is ook 2..ik vraag tegenwoordig altijd om al het spu wat vernieuwd is te laten zien en dat ze dat moeten bewaren!! houd ze scherp en jij begrijpt het beter...succes kerel.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 06 jul 2007, 18:46

zuigt echt kerel maar idd die auto is dalijk als nieuw :P je zal onderhand wel al een hele dikke emtionele band ermee hebben opgebouwd he :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 07 jul 2007, 10:29

GTRene schreef:
Fabian schreef:Rene, dat is inderdaad de hydraulische kettingspanner van de distributie.

Het kan zijn dat toch daar het probleem ligt, gewoon een niet goed functionerende spanner...dat kan aan de oliekanalen liggen of het hele ding zelf, vraag is hebben ze die compleet vernieuwd en niet alleen de ketting want das niet het euvel, hetzelfde hebben ze bij de M3 dan willen ze meteen alles vernieuwen maar het is vaak al verholpen met alleen de hydraulische spanner!...dus vraag eens aan die lui die "zogenaamd" een nieuwe set erop hebben gezet of ze die ook hebben vervangen, en volgende keer het oude spul wat eruit komt controleren want zeggen en doen is ook 2..ik vraag tegenwoordig altijd om al het spu wat vernieuwd is te laten zien en dat ze dat moeten bewaren!! houd ze scherp en jij begrijpt het beter...succes kerel.
Rene,

die spanner is dus nog nooit vervangen.

Fabian

Bericht door Fabian » 07 jul 2007, 10:34

sven deutschmann schreef:zuigt echt kerel maar idd die auto is dalijk als nieuw :P je zal onderhand wel al een hele dikke emtionele band ermee hebben opgebouwd he :wink:
eg wel!! :D

Vannacht ging alleen ook mn 205-je kapot :( Nie leuk nie, heb je 2 auto's, allebei kapot :roll:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 07 jul 2007, 10:40

Meerijden :D :(

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 07 jul 2007, 10:56

7 jaren pech ontvangen ofzo?? ik meende er ook vanaf te zijn maar schijnbaar zijn ze bij mij weer opnieuw begonnen :cry:
naja gewoon positief blijven denken 8)

borism3

kleppen

Bericht door borism3 » 07 jul 2007, 17:53

Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...

Fabian

Re: kleppen

Bericht door Fabian » 07 jul 2007, 18:48

borism3 schreef:Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...
helaas, hydraulische klepstoters :wink:

De ratel komt duidelijk uit de distributie/vanos.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 07 jul 2007, 19:02

Fabian schreef:
borism3 schreef:Heb je al eens gedacht aan de klepspeling?? Volgens mijn kan daar ook een ratel vandaan komen...

Hydraulische stoters kunnen ook behoorlijk tikken als er 1 defect is (heb ik ook gehad bij m'n Clio Williams),maar dan komt het geluid niet uit de distributie.

Fabian

Bericht door Fabian » 07 jul 2007, 19:30

Dennis van der Schoot schreef:
Fabian schreef:

Hydraulische stoters kunnen ook behoorlijk tikken als er 1 defect is (heb ik ook gehad bij m'n Clio Williams),maar dan komt het geluid niet uit de distributie.
Klopt, heb 2 weken terug ervaren hoe dat tikt. Toen bleef er 1-tje hangen bij mij, behoorlijk vervelend tikje inderdaad! :shock:

Maar bij mij is het echt ratelen.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 07 jul 2007, 22:39

Fabian schreef:Vannacht ging alleen ook mn 205-je kapot :( Nie leuk nie, heb je 2 auto's, allebei kapot :roll:
He, mijn trouwe ouwe 205je kapot?

Wat is er mee aan de hand dan? Ding liep zo lekker.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jul 2007, 13:26

Jeroen Watermulder schreef:
Fabian schreef:Vannacht ging alleen ook mn 205-je kapot :( Nie leuk nie, heb je 2 auto's, allebei kapot :roll:
He, mijn trouwe ouwe 205je kapot?

Wat is er mee aan de hand dan? Ding liep zo lekker.
geen idee wat het was. Heel vreemd. Op de snelweg ineens een giga aanlopend geluid, alsof er een wiellager vastliep ofzo. Gestopt en gekeken, niets te zien. Weer doorgereden en toen begon het weer, en echt hard, over het geluid van de radio heen, dus niet niks dat geluid. Weer gestopt, niks gevonden. Remmen, sturen, lastwissels, ontkoppelen, schakelen etc etc, het maakte allemaal niets uit voor het geluid. Als je stopte was het weg. Heeft dus 60km geduurd. Geen wielen die warm aanliepen of wat dan ook.

Dus gistermorgen ff snel naar de garage, natuurlijk toen nergens meer last van. Op de brug en gewoon niets te vinden. (wel veel andere zaken gezien waarmee ze hebben gepoogd het ding door de APK te krijgen :roll: ) Heel maf. Nu doet ie het gewoon goed. Snap er dus niets van. Nu dus echt alleen te gebruiken voor woon/werk, verweg doen ik er niet mee voordat ik weet wat het is. :lol:

Joy

Bericht door Joy » 08 jul 2007, 13:41

Dit verhaal klinkt als een buitenste homokineet die geen vet meer heeft. Vaak worden er hoezen vervangen en te weinig vet in de hoes gestopt tijdens montage. Na een tijdje krijg je dit soort problemen. Controleer of er genoeg vet in de hoes en homokineet aanwezig is.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jul 2007, 13:49

Joy Jolliffe schreef:Dit verhaal klinkt als een buitenste homokineet die geen vet meer heeft. Vaak worden er hoezen vervangen en te weinig vet in de hoes gestopt tijdens montage. Na een tijdje krijg je dit soort problemen. Controleer of er genoeg vet in de hoes en homokineet aanwezig is.
sja, er zitten inderdaad wel nieuwe hoezen op ja. Dank voor de tip!

Joy

Bericht door Joy » 08 jul 2007, 13:54

Wat ook nog kan is een versleten aandrijfas. Dat is echt een 205 probleempje.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 jul 2007, 19:26

Aangezien de dealer vandaag weer onbereikbaar was, en op mail niet gereageerd was er na mn werk maar weer even langs gereden.....

De receptionist was ziek, ze wisten niet precies wat er aan mn auto moest gebeuren, dus stond ie nog maar gewoon waar ie stond. zucht.....

heb dus, vriendelijk doch indringend, verzocht om iig actie te ondernemen en te beginnen met contact te leggen met de Eurplus zodat zij ook weten waar ze aan toe zijn. Kan goed zijn dat ze een expert willen sturen ofzo, mij om het even omdat ik weet dat het goed zit, maar kost wel weer allemaal tijd. Aangezien ik de auto kan missen vind ik het niet erg dat het allemaal wat langer duurt, maar hij staat er nu een week en ik kan er niet tegen als er gewoon 0,0 aandacht aan besteed wordt. Geeft mij het gevoel dat je niet serieus genomen wordt, en daar kan ik slecht tegen.

Wat ben ik blij als de garantieperiode voorbij is ( :roll: ) en ik gewoon naar een persoonlijke garage kan ipv een urenfabriek.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 09 jul 2007, 19:42

Als ik dit zo lees vindt ik dit maar een waardeloze dealer,je auto staat al (weet-ik-hoe-lang) op dezelfde plaats.Kun je wel zeggen dat je de auto een tijdje kunt missen,maar niets laten horen,telefonisch niet te bereiken,op email wordt niet gereageerd,dat kan toch niet?
Kan toch niet zijn dat het "project" stil ligt omdat er een receptionist ziek is?
Heeft deze dealer ooit gehoord van klantentevredenheid?
Weet je wel zeker dat het een BMW-dealer is?
Als je het terrein op rijdt en je wordt vriendelijk doch dringend toegeblaft door de aanwezige dobbermanpinch waarbij de kwijl uit de wijd openstaande bek druipt,als je binnenkomt en je moet je zonnebril opzetten omdat de met goude kettingen omhangen persoon te tegemoet loopt,die je overigens ook kunt herkennen aan de indringende en aanwezige geur van vers mannenzweet,waarbij overigens het borsthaar keurig in de krul zit,wat natuurlijk goed is te zien door de openstaande bloes die overigens net iets te kort is waardoor je nog net een stukje bierpens kunt zien,heb je dan je auto toch niet per ongeluk naar de plaatselijke handelaar gebracht? :wink:

Zo,weer ff een vooroordeel bevestigd. Het komt allemaal goed,alleen het duurt effu.
Suuk6.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 jul 2007, 20:45

ghehehehe :lol: , zo is het maar net Dennis. Dat kan dus niet.

Helaas gaat het zo in de zakelijke urenfabrieken tegenwoordig. Bij BMW denk ik nog een paar factoren sterker als bij jullie. Dit is de 2e dealer die me zo teleurstelt. De vorige er al voor verlaten. Ik vind het niet erg veel te betalen, als ik maar het gevoel heb dat ze het verdienen en ik de aandacht en service krijg die ik verdien.

Het is ook zo jammer dat ze op de een of andere manier niet begrijpen dat ik zakelijk ook nogal wat met ze te maken hebben en een aardige vinger in de pap heb. Zeker als mn nieuwe funtie doorgaat.....Niet dat ik daardoor een betere behandeling als een ander wil krijgen, maar een beetje extra aandacht kan geen kwaad. Zaken en prive moeten gescheiden blijven natuurlijk, daar sta ik ook 100% voor. Maar stiekem helpt het wel mee allemaal voor je beeldvorming.....

Ik ben geen interessante klant voor ze. Peanuts wat ik ze kom brengen.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 09 jul 2007, 20:52

Garantie is voor een dealer geen vetpot,wordt zeer weinig aan verdient,maar hoort er gewoon bij,anders moet je een groentewinkel gaan beginnen,punt.
Maare,nieuwe functie? Vertel.....(mag je niet,doe je toch :wink: )

Plaats reactie