In het voorstel topic is voorbij gekomen dat ik in bezit ben van een BMW E36 320i sedan uit 1997. Ondanks dat het een hele nette e36 is, die je zelden meer tegen komt, ben ik wel van plan om er in de loop van de jaren een auto van maken die ook geschikt is voor het circuit. Veel van jullie zullen waarschijnlijk zeggen dat het zonde is, maar voor mij is het een wagen die ik puur voor de fun gebruik en het proces zal een aantal jaar duren. Ben niet van plan om hem gelijk te strippen maar vooral in het begin veel plezier van te hebben!
Ik heb voor mezelf een plan opgesteld waarbij ik eerst het onderstel wil oppakken zodat ik daar geen omkijken naar heb. De auto is fabriek af geleverd met een m-tech onderstel en hier zijn door de vorige eigenaar verlagingsveren onder gelegd. Deze zijn stug maar zullen plaats gaan maken voor een degelijk schroefset. Ook wil ik de rubbers vervangen waar het nodig is.
Daarnaast wil ik m een keer naar Bas Roos brengen en hem daar helemaal na laten kijken zodat ik ook weet dat hij motorisch in orde is.
Wat foto’s van de aankoop: