Hier hele positieve ervaring met Ikwilvanmijnautoaf.nl.
BMW 116i stond vanaf december '16 particulier te koop op Marktplaats, kreeg wel een aantal reacties, paar proefritjes, maar toch niet tot een koop kunnen komen, met name omdat ze te laag boden of de kleur niet mooi vonden.
13 sept. '17
Op Ikwilvanmijnautoaf.nl m'n foto's geupload.
Werd diezelfde middag nog gebeld door die club waarbij we wel half uur aan de lijn hebben gehangen, alle details van de auto's doorgesproken (profieldiepte, krasjes, onderhoud, etc.). Leuk gesprek gehad ook!
Dan gaat die 'persoonlijke automakelaar' (+1 voor de marketingafdeling

) voor je aan de slag om de hoogste prijs voor de auto te krijgen.
Diezelfde avond werd ik nog gebeld door een collega met een bod, dat was mij echt te laag.
Toen aangegeven dat hij van de site af kon.
Dat vond hij niet zo leuk (enige minpuntje), maar maakte mij niets uit natuurlijk.
14 sept. '17
Ik wordt gebeld door m'n persoonlijke automakelaar en hij heeft nog een mooi bod van een dealer op 40 km van me vandaan kunnen regelen.
Heb er nog € 250,- bij kunnen praten (hij ging toen weer bellen met de dealer of die akkoord was met die 250 extra).
Na telefonisch akkoord kreeg ik te horen welke dealer dat was.
15 sept. '17
Met de auto naar de dealer. Zij hebben proefritje gemaakt, auto ff op de brug en pas op het laatst werd de prijs nog even genoemd, voor hen was er geen sprake van onderhandelen daar over.
Mocht de dealer 1 euro minder bieden dan kun je al omdraaien en van de verkoop af zien.
Als je zelf na telefonisch akkoord de koop alsnog afbreekt moet je een boete betalen.
Uiteindelijk met de trein terug, kosten voor treinkaartje kun je bij ze declareren en alles is netjes afgerond.
Conclusie:
- Super snel van je auto af (in 48 uur geregeld)
- Eerlijk zijn aan de telefoon voorkomt gedoe bij de dealer (je moet natuurlijk ook geluk hebben met de dealer waar je terecht komt)
- Ze voeren wel wat pressie uit als je 'halverwege' de auto van hun site af wilt hebben; zij hebben er tijd in gestoken en krijgen er niets voor terug.
- Prijs ligt zo'n 5 tot 10% onder de Marktplaats prijs