Verkoop je auto voor een habbekrats . nl

Dit is ons algemene autoforum.
Crookie
Auto: Dikke Bmw

Re: Verkoop je auto voor een habbekrats . nl

Bericht door Crookie » 15 nov 2017, 09:13

Arthur schreef: 15 nov 2017, 01:56
Crookie schreef: 14 nov 2017, 14:50 Mijn ervaring met die sites is dat er Jonge studenten achter de telefoon zitten en zij jouw auto vergelijken met auto's op gaspedaal (zijn woorden) en jou vervolgens een bod doen van ~1000 euro minder. Uiteraard heb ik
Bedankt en particulier verkocht.

Ook hier in de randstad komen er regelmatig auto handelaren langs en stoppen geplastificeerde kaartjes
Tussen de autoruiten om je auto in te kopen. Ook daar eens naar gebeld om eens te peilen. Wederom hetzelfde verhaal dat er 1500euro onder de marktwaarde gegeven kon worden.
Nou, 1000,- minder dan dezelfde auto's op Gaspedaal? Ik zou bijna zeggen; waar kan ik tekenen? Want dat zijn garageprijzen en die krijg ik doorgaans niet als inruil.
Van een auto die rond de 2750 kost. Dus de helft van de prijs. Van auto's die een hogere prijs hebben geen ervaring mee.

Daarnaast zou het inderdaad moeten uitwijzen of er daadwerkelijk het geboden bedrag wordt gegeven.

JP

Bericht door JP » 15 nov 2017, 09:24

In mijn openingspost, het voorbeeld, die €4500 hadden we ook al eens bij een dealer als inruilprijs geboden gekregen op een €8k Peugeot 108. Dat was zeer netjes alleen jammer dat ik niet gesien had dat de 108 geen airco had. Een no-go imho.

Dus ga ik er vanuit dat die €4500 voor een delaer nog winst op te behalen is. Dat een wijkopenautos je dan maar de helft bied... hoeveel willen zij verdienen op een auto.
Kom niet met een dealer moet wat verdienen en ze bieden garantie (wat ik niet kan/wil op MP) want daar moet je ook voor bij betalen. De 108 zou dan geen €8000 maar €8895 kosten incl. 6 maanden garantie, een halfvolle tank en een duw door de wasstraat.

JdBn
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Bericht door JdBn » 15 nov 2017, 12:37

Ik heb mijn vorige auto gewoon verkocht via een merk/type specifiek forum waar ik al tijden kwam. Binnen een week een koper en een redelijke prijs voor gekregen nog. En dat was echt niet de makkelijkste auto (redelijk oud, diesel, zwaar) om te verkopen.

Mrton

Bericht door Mrton » 15 nov 2017, 12:51

Prima ontwikkeling. Heb er zelf nog nooit een auto aan verkocht maar ben wel 3x langsgeweest met een auto. Kost 3 kwartier en je hebt een prima uitgangspunt voor de verkoop van je auto. Ik ben er zelf geweest met oudere auto's, 1 x mooie e36 compact zonder apk, 1 x e36 station mét apk en 1 x optisch getunede mx5. Wat ik er erg prettig aan vind is dat je meteen worst case scenario hebt en in 1 keer van de auto af kan zijn. Je hoeft niks te doen en dan krijg je X bedrag. Dat is in alle 3 de gevallen niet hoog geweest en in het geval van de mazda zelfs heel veel lager dan de uiteindelijke verkoopprijs. Maar in het geval van de e36's heb ik er zelf na veel moeite ook maar een paar honderd euro's meer op gepakt. Dit is dan inclusief moeite doen om auto te presenteren, afspraken maken met uiteenlopend soort volk. Als het mij niet te doen was geweest om die paar honderd euro had ik ze lekker achtergelaten en het geld op mijn rekening laten storten.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 15 nov 2017, 13:29

Beetje naïef om te denken dat je bij zulke instellingen de hoofdprijs geboden krijgt. Die gasten moeten er ook aan verdienen en je hoeft er zelf niks voor te doen.

Zie het als je werk ; als je daar niks uitspookt zal je er ook naar beloond worden.

Vliet

Bericht door Vliet » 15 nov 2017, 16:23

Ik heb persoonlijk geen ervaring met dit soort sites, maar vanuit mijn werk wel. Grote probleem is vaak dat mensen een hoop verzwijgen bij het aanmelden van een auto. Dan wordt er online een bod aangegeven op basis van de foto's en het verhaal. Vervolgens komt de auto bij het innamepunt en dan blijkt de auto in een veel slechtere staat dan gemeld. Over het algemeen is men redelijk tevreden over de afwikkeling. De zeurpieten zijn vaak degenen die met een wrak aankomen.

alt

Bericht door alt » 15 nov 2017, 16:48

Heb enige maanden geleden ook een Volvo aangeboden bij deze organisatie.
Eerst krijg je een email met een bod van hen.
Je maak een afspraak.
Op de afspraak maken zij foto's van de auto, kijken naar plaatschade, zetten de auto voor 20 minuten op een veiling
Daar komt dan een bod, daar schrik je van zo laag.
Maar wij zetten nu op een 24 uurs veiling, meneer.
Als daar een bod komt dan is misschien een iets hoger bod.
Ik ben dus afgehaakt.

Al die organisaties die zogenaamd auto opkopen zijn in een & dezelfde investeringsmaatschappij, werken Europa wijd.

Ik heb de Volvo uiteindelijk verkocht op een veilingsite van autohandelaren.
Daar kreeg ik een hoger bod van.

Ik heb een oude MB Sprinter in mp gezet.
Wordt overstelpt met email & telefoontjes van 964 jonge Mohammeds & oude Mohammeds die nu Kees of Klaas heten.
Dus ook van mp afgehaald.

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 15 nov 2017, 16:59

Gijzert schreef: 15 nov 2017, 08:36
fuseekogel schreef: 14 nov 2017, 18:21 , vaak komen ze voor de export,
Als ze op komen dagen is dat...
Over het algemeen wel, als ze niet komen is dat ook goed. Zet geen auto op gereserveerd of wat ook, eerste die met geld komt heeft de auto, natuurlijk bel ik de mensen wel netjes af als de auto weg is en er een afspraak is om te komen kijken. Ik heb ex auto's in irak, Servië, Slovenië en Polen. Altijd probleemloos gelopen, heeft mijn voorkeur, Nederlanders willen inruilen, ruilen en eigenlijk 6 jaar garantie. Ik zet de auto scherp op marktplaats en hou 500 euro ruimte, vragen altijd voor de beste prijs, geef gelijk de laagste prijs en maak duidelijk dat, dat het is.

Soms proberen ze het, maar dat is een kort onderwerp. De auto is wel zoals ik hem beschrijf. En goed anders verkoop ik het niet aan de deur maar ruil ik gewoon in.

964aircooled
Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station

Bericht door 964aircooled » 15 nov 2017, 20:07

alt schreef: 15 nov 2017, 16:48
Wordt overstelpt met email & telefoontjes van 964 jonge Mohammeds & oude Mohammeds die nu Kees of Klaas heten.
Integreren ze 1x door hun naam te wijzigen in wat hier normaal is.
Is het weer niet goed. Lol

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 nov 2017, 08:45

Ja idd hahaha. Wat verwacht je dan met een oude MB Sprinter??

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 16 nov 2017, 11:57

Hier hele positieve ervaring met Ikwilvanmijnautoaf.nl.
BMW 116i stond vanaf december '16 particulier te koop op Marktplaats, kreeg wel een aantal reacties, paar proefritjes, maar toch niet tot een koop kunnen komen, met name omdat ze te laag boden of de kleur niet mooi vonden.

13 sept. '17
Op Ikwilvanmijnautoaf.nl m'n foto's geupload.
Werd diezelfde middag nog gebeld door die club waarbij we wel half uur aan de lijn hebben gehangen, alle details van de auto's doorgesproken (profieldiepte, krasjes, onderhoud, etc.). Leuk gesprek gehad ook!

Dan gaat die 'persoonlijke automakelaar' (+1 voor de marketingafdeling :D ) voor je aan de slag om de hoogste prijs voor de auto te krijgen.
Diezelfde avond werd ik nog gebeld door een collega met een bod, dat was mij echt te laag.
Toen aangegeven dat hij van de site af kon.
Dat vond hij niet zo leuk (enige minpuntje), maar maakte mij niets uit natuurlijk.

14 sept. '17
Ik wordt gebeld door m'n persoonlijke automakelaar en hij heeft nog een mooi bod van een dealer op 40 km van me vandaan kunnen regelen.
Heb er nog € 250,- bij kunnen praten (hij ging toen weer bellen met de dealer of die akkoord was met die 250 extra).
Na telefonisch akkoord kreeg ik te horen welke dealer dat was.

15 sept. '17
Met de auto naar de dealer. Zij hebben proefritje gemaakt, auto ff op de brug en pas op het laatst werd de prijs nog even genoemd, voor hen was er geen sprake van onderhandelen daar over.
Mocht de dealer 1 euro minder bieden dan kun je al omdraaien en van de verkoop af zien.
Als je zelf na telefonisch akkoord de koop alsnog afbreekt moet je een boete betalen.
Uiteindelijk met de trein terug, kosten voor treinkaartje kun je bij ze declareren en alles is netjes afgerond.

Conclusie:
- Super snel van je auto af (in 48 uur geregeld)
- Eerlijk zijn aan de telefoon voorkomt gedoe bij de dealer (je moet natuurlijk ook geluk hebben met de dealer waar je terecht komt)
- Ze voeren wel wat pressie uit als je 'halverwege' de auto van hun site af wilt hebben; zij hebben er tijd in gestoken en krijgen er niets voor terug.
- Prijs ligt zo'n 5 tot 10% onder de Marktplaats prijs

martll

Bericht door martll » 16 nov 2017, 13:44

Hierboven het eerste positieve verhaal dat ik er over lees. De enige andere positieve verhalen kwamen van mensen die direct geld nodig hadden en het niet uitmaakte wat voor prijs ze er voor kregen en de mensen die geen benul hebben van de waarde van de auto die ze reden.

Prijzen die in de buurt komen van de goedkoopste op marktplaats vind ik al erg knap. Meestal moet je toch denken aan een bod van 50% van de waarde.

///Joost

Bericht door ///Joost » 16 nov 2017, 13:54

martll schreef: 16 nov 2017, 13:44 Hierboven het eerste positieve verhaal dat ik er over lees. De enige andere positieve verhalen kwamen van mensen die direct geld nodig hadden en het niet uitmaakte wat voor prijs ze er voor kregen en de mensen die geen benul hebben van de waarde van de auto die ze reden.

Prijzen die in de buurt komen van de goedkoopste op marktplaats vind ik al erg knap. Meestal moet je toch denken aan een bod van 50% van de waarde.
Je moet denk ik een beetje assertief zijn en auto-minded. Joost kennende heeft hij compleet uit de doeken gedaan hoe die auto eruit zag, en zo wist de 'verkoopmakelaar' ook meteen dat ie niet met een leek van doen had. Dan doen ze wellicht iets meer hun best om zo met iets minder marge de auto toch te verkopen.
Die grotere marge maken ze dan wel op Piet en Annie die tot hun nek in de schuild zitten en noodzakelijk hun auto moeten wegdoen.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 nov 2017, 15:17

Daar stond de auto zeker te koop voor €40k inclusief Porsche tas.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 nov 2017, 20:30

Audi6 schreef: 16 nov 2017, 14:02 Paar jaar geleden onze nieuwstaat Audi S8 (1999, 62.000 km) aangeboden aan zo'n inkoopsite. Wijkopenautos.nl bood 2.300 euro. Uiteindelijk verkocht voor 20.000 euro netto. Stond enige tijd geleden nog te koop bij Premium Classics in Vught.
Dat soort auto’s moet je daar ook helemaal niet aanbieden. Dat zijn “wat de gek er voor geeft” auto’s. Bij wijpakkenuwkarretjeaf.nl moet je met een dertien in een dozijn apparaat komen. Die kunnen ze makkelijk kwijt.

Maar ga het morgen wel meemaken. Kennis van me heeft zijn auto aangeboden en kreeg een bod van 51k. Eens kijken waar ze mee komen als ie er staat met de auto.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 nov 2017, 08:22

51k? Dat is een auto van 102k marktwaarde dus :duh:
:wink:

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 17 nov 2017, 08:52

:tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 17 nov 2017, 09:01

Mike R32 schreef: 16 nov 2017, 15:17 Daar stond de auto zeker te koop voor €40k inclusief Porsche tas.
:mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 17 nov 2017, 09:02

Heb er ook zat geprobeerd maar idd moeten nog duizenden vanaf als je op locatie komt. M235i was ook 37k online en daarna een stuk minder, want het was geen 520i. sedan.

GEpower

Bericht door GEpower » 17 nov 2017, 15:37

Ik heb zelf eens een Ford C-Max met zeer lage km stand (maar wel 8 a 9 jaar oud) via AutodealsXL verkocht.
Had de auto op marktplaats en speurders gezet, en via speurders zit AutodealsXL erin (partners van elkaar o.i.d.)
Die wilden hem bij hun op de site zetten ter inkoop. Ik was argwanend en vroeg veel, maar ik kon geen addertje onder het gras ontdekken.
Sterker nog, ik kon amper een verdienmodel ontdekken voor die gasten :P

Erop gezet, gewoon alles eerlijk vermeld, incl de dikke kras die erop zat. Biedingen waren hoger dan wat de particulier op marktplaats ervoor wilde geven (en dat was ook al niet veel animo, toch vreemd voor een auto met 20.000 op de teller)
Vervolgens verkocht voor een mooi bedrag (destijds 7K). Moest hem er zelf heen rijden, er waren geen opmerkingen, en er ging ook niks van de prijs af of andere rariteiten. Gewoon netjes verkocht voor een prima prijs. Dus zeer tevreden.

JP

Bericht door JP » 17 nov 2017, 17:01

Kijk, toch een positieve ervaring met een van de inkoopfirmas. Mag ook wel eens gemeld worden :thumbup:

fuseekogel

Bericht door fuseekogel » 17 nov 2017, 18:02

Was vandaag bij een handelaar, even kunnen kijken in de computer bij hem. Op een Peugeot 206 ging er van het bod van 1700 euro 1325 euro naar de verkoper, de overige 375 euro ging naar wijkopenautos.nl.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 nov 2017, 20:06

Martin van der Zwaard schreef: 16 nov 2017, 20:30 Maar ga het morgen wel meemaken. Kennis van me heeft zijn auto aangeboden en kreeg een bod van 51k. Eens kijken waar ze mee komen als ie er staat met de auto.
En?

Jeffrey026
Auto: tja welke zal het worden?

Bericht door Jeffrey026 » 01 dec 2017, 18:44

voor handel mogen jullie mij ook wel benaderen :) graag wagens onder de 10k dat verkoopt nog enigsinds zonder financiéringsmogelijkheden als zijn particuliere verkoop.

Mrton

Bericht door Mrton » 01 dec 2017, 20:10

Jeffrey026 schreef: 01 dec 2017, 18:44 voor handel mogen jullie mij ook wel benaderen :) graag wagens onder de 10k dat verkoopt nog enigsinds zonder financiéringsmogelijkheden als zijn particuliere verkoop.
Anders bij mij wel, je krijgt bij mij gegarandeerd een habbekrats. Geen gedoe, wél gezeik!

Plaats reactie