De shifter werkt met een standaard draai klem wat in principe best stevig kan zijn. Je moet dan wel een breed en dik oppervlak hebben voor de klemmen van de shifter:

Heb toen zelf deze metalen plaat besteld in de hoop dat je die op de plaat kon schroeven maar de plaat op de afbeelding is helaas niet dezelfde plaat als die ik heb:

Je ziet op die metalen buis een gat voorgeboord maar ik kan daar niets mee omdat er geen ruimte is. Op zich is dat ook niet nodig want zodra je het stuur monteert houdt het stuur die plaat wel redelijk op zijn plek. Alleen daarvoor is de plaat eigenlijk niet breed genoeg. Daarnaast is het oppervlak ook veel te dun voor de klemmen van de shifter. Dus op beide vlakken vrij zinloos.
Daarom leek me zoiets zelf wel een beter idee:

Maar in dit geval is de plaat te dun om te klemmen. Maar goed je zou dan met een houtje kunnen werken. Een andere optie is dus dat iemand zoiets voor me gaat lassen. Liefst even goed uitmeten dat de 2 gaten waarmee het stuur wordt geplaatst ook door deze te maken plaat heen gaat. Maar dat is vrij simpel te regelen.
Een beetje dit idee dus met twee opties al naar wat gelang steviger zal zijn. Daarnaast verlaagd vanwege de positie van de pook ten opzichte van het stuur. Lager is wellicht minder stevig maar wel realistischer en prettiger in de hand liggend:

Wie kan en wil mij hiermee helpen ? Ben zelf goed met ideeen bedenken maar totaal niet handig. Uiteraard tegen kleine vergoeding. Moet niet te duur worden want voor €75 kan ik uit de USA zoiets krijgen:
Dan maak je dus geen plaat maar gebruik je een pijpklem die je dus niet monteert op de bovenkant maar op de zwarte buizen 3/4” ernaast. Ik vrees alleen dat een pijpklem veel minder stevig zal zijn dan een plaat die onder het stuur gewoon rotsvast zit. Maar als iemand hiervoor ideeen heeft hoor ik het uiteraard ook.
Wie kan meedenken of wil iets in elkaar draaien voor me ?