netjes opgelost!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Slechte service Premium Classics Vught naar de oude eigenaar van mijn Porsche

Bericht door Bram » 15 nov 2017, 21:50

WJ schreef: 15 nov 2017, 21:35 Krijg je alleen als je Nürburgring ronde tijden acceptabel zijn.
En aangezien ik daar ook zit met mijn 1.6 tdi Skoda mag duidelijk zijn dat de lat niet al te hoog gelegd wordt :tooth:

TLRS

Re: Slechte service Premium Classics Vught naar de oude eigenaar van mijn Porsche

Bericht door TLRS » 15 nov 2017, 21:51

Wat ik niet begrijp is dat mensen moeite hebben met een negatief topic over PC. Regelmatig komt er hier wat voorbij van die tent wat simpelweg gratis reclame is. En wat te denken van de goudmijn aan informatie die dit forum biedt voor zo'n zaak.

Hoe het verhaal precies in elkaar steekt zullen we niet zomaar te weten komen. Maar zo'n toko weet als geen ander de waarde van een auto die zo compleet mogelijk is. Dan ga je zo'n droom toch niet verpesten voor een paar honderd piek. Ook al is het terecht dat ze iets innemen als compensatie, zelfs dan kun je gewoon even slikken en voor de liefde voor auto's en gelijkdenkende gekken komen tot een oplossing..

Als de wagen nu naar een investeerder was of wat ook dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar Luca was en is er duidelijk ontzettend wijs mee. En het is dan, in mijn ogen, niet meer dan logisch dat Luca er zelf wat aan probeert te doen. In plaats van kil een brief sturen of via een advocaat..

Luca geef het een paar dagen, denk er nog eens over en als je met alle info die je hebt nog steeds overtuigd ben dat je het goeie doet zou ik zeggen nail 'm.

Sander-E46

Bericht door Sander-E46 » 15 nov 2017, 21:55

TLRS schreef: 15 nov 2017, 21:51 Wat ik niet begrijp is dat mensen moeite hebben met een negatief topic over PC. Regelmatig komt er hier wat voorbij van die tent wat simpelweg gratis reclame is. En wat te denken van de goudmijn aan informatie die dit forum biedt voor zo'n zaak.

Hoe het verhaal precies in elkaar steekt zullen we niet zomaar te weten komen. Maar zo'n toko weet als geen ander de waarde van een auto die zo compleet mogelijk is. Dan ga je zo'n droom toch niet verpesten voor een paar honderd piek. Ook al is het terecht dat ze iets innemen als compensatie, zelfs dan kun je gewoon even slikken en voor de liefde voor auto's en gelijkdenkende gekken komen tot een oplossing..

Als de wagen nu naar een investeerder was of wat ook dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar Luca was en is er duidelijk ontzettend wijs mee. En het is dan, in mijn ogen, niet meer dan logisch dat Luca er zelf wat aan probeert te doen. In plaats van kil een brief sturen of via een advocaat..

Luca geef het een paar dagen, denk er nog eens over en als je met alle info die je hebt nog steeds overtuigd ben dat je het goeie doet zou ik zeggen nail 'm.
Misschien omdat het niet volledig terecht, of in ieder geval niet uit de eerste hand komt in dit geval. En omdat ze vaak genoeg positief genoemd worden moeten we het dan maar prima vinden dat er negatief geschreven wordt?

MarkS

Bericht door MarkS » 15 nov 2017, 22:13

Zo lust ik er idd nog wel een paar ...

Luca

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 22:16

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 15 nov 2017, 22:40

Luca schreef: 15 nov 2017, 21:17 Waarom verplaatsen naar Pitbox? Dus als iemand een mening heeft over een bedrijf die anderen niet delen moet het verplaatst worden??????
Omdat wij DF’ers misschien wel begrijpen dat het een mening is. Maar buitenstaanders die google’en op PC kunnen het anders opvatten.

En ik deel je mening dat het absoluut niet netjes is zoals PC het afhandelt. Maar zoals al eerder gezegd is heeft er geen hoor en wederhoor plaats gevonden.

En van mij mag je negatief zijn over ieder bedrijf. Of positief. Maakt mij geen bal uit. Als ik een auto koop, koop ik ‘m niet omdat ie bij een goed bedrijf staat, maar omdat het een goede auto is. Of niet een goede auto maar daar de prijs ook naar is. :tooth:

Luco

Re: Slechte service Premium Classics Vught

Bericht door Luco » 15 nov 2017, 22:55

Luca schreef: 15 nov 2017, 18:24 Ik heb PC Idd niet zelf gesproken. Zal het wel willen.

Maar ik ben goed op de hoogte van het gehele proces omtrent het terughalen van de tas met hoes.
Je kan nooit goed op de hoogte zijn van een situatie als je maar 1 kant van het verhaal hebt gehoord.
Jij hebt een deal met de verkoper, die moet jouw de tas leveren als die dat beloofd heeft, niet meer en niet minder.
Het hele verhaal met PC doet dus niet ter zake.

Luca

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 23:04

.

Luca

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 23:09

.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2017, 23:09

Klopt, maar zoals vaker vermeld ben jij....
1 geen partij in deze
2 verhaal alleen van de "gedupeerde" gehoord, of van partij die het eens is met "gedupeerde"
3 je kent de consignatie afspraken niet
4 heeft PC de tas wel kwijtgemaakt?

Tot deze dingen niet duidelijk zijn zou ik voorzichtiger zijn in uitlatingen over slechte service.

Luca

Bericht door Luca » 15 nov 2017, 23:15

.

Macboy

Bericht door Macboy » 16 nov 2017, 00:08

Dag Luca. Waar je een fout hebt gemaakt is dat je aan de ene kant een mening zegt te hebben over bepaalde feiten, maar aan de andere kant heb je het verhaal maar van 1 kant meegekregen zodat het dan eigenlijk geen feiten zijn. Maar open je wel een topic met “slechte service” als feit waardoor iedereen denkt dat PC dus slechte service aan jou heeft gegeven. Je presenteert je mening dus als een feit. En dat stoot bepaalde mensen terecht tegen de borst.

Het is je eigen fout geweest dat deze discussie de verkeerde kant op is gegaan. Als jij namelijk iets meer had nagedacht over een andere topictitel en iets duidelijker en genuanceerder was geweest in je verhaal, dan was er nu ook geen tweedeling geweest en was iedereen het met elkaar eens.

Omdat je niet met PC hebt gesproken ga ik er vanuit dat je dus denkt dat zij de tas kwijt geraakt zijn omdat ze alsnog een kleine compensatie hebben aangeboden. Los van het kwijt raken kan het natuurlijk zo zijn dat PC ook een vordering op de verkopende partij heeft en dat ze gebruik maken van hun wettelijk recht om te verrekenen. Dit weten we nu niet zeker omdat het verhaal van PC niet bekend is. Maar het is wel aannemelijk omdat zij spreken over bepaalde kosten. Of dit terecht is of niet kunnen we vanaf de zijlijn natuurlijk niet beoordelen. Als dat niet terecht is dan is dat ook niet chique.

Maar laten we er vanuit gaan dat PC de tas wel is kwijt geraakt. En dat ze geen compensatie willen geven. Dan is het inderdaad een slechte service jegens de verkopende partij. Daar is iedereen het wel over eens natuurlijk. Met jou hebben ze echter juridisch niets te maken. Tom heeft dat meteen vanaf het begin al goed verwoord en dat is jou ook duidelijk lees ik. Jij hebt dus sowieso geen poot om op te staan, behalve jegens de verkopende partij, maar je kiest daar zelf voor om die niet in gebreke te stellen om tot nakoming over te gaan.

De verkopende partij heeft uiteraard wel het wettelijke recht om nakoming te vorderen bestaande uit het teruggeven van de auto en de tas onder verrekening van eventuele openstaande posten (waar wij nu niets van weten maar wat we dus ook niet kunnen uitsluiten). Of de tas nu wel of niet af fabriek is geleverd maakt juridisch natuurlijk niets uit. Als die tas erbij zat toen de auto mee werd gegeven moet die tas ook terug behoudens uitdrukkelijke afspraken die daarover zouden zijn gemaakt (waar wij niets van weten).

Conclusie indien geen sprake is van verrekening en bijzondere afspraken: de verkopende partij kan de tas of de fiscale waarde daarvan juridisch bij PC opeisen.

allen

Bericht door allen » 16 nov 2017, 00:26

Allemachtig, wat een drama?
Heel simpel: verkoper de optie geven om de tas te boven water te toveren binnen een bepaalde tijd en anders besteld hij maar een nieuwe voor je.
De rest zou je niet eens in geïnteresseerd moeten zijn.
En dan nog zelf een mailtje willen wagen naar iemand met wie je niets van doen hebt? :lol:

Luca

Bericht door Luca » 16 nov 2017, 00:33

.
Laatst gewijzigd door Luca op 15 dec 2017, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 08:03

Wat zit er in die tas eigenlijk?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 16 nov 2017, 08:04

Die hoes natuurlijk.

JP

Bericht door JP » 16 nov 2017, 08:07

Onno ?

ErikS

Bericht door ErikS » 16 nov 2017, 08:25

Wat ik me af vraag, zo door de regels heen:

1 Het lijkt erop dat PC flink kosten heeft gemaakt aan die wagen om hem in consignatie te kunnen verkopen.
2 Die wagen is daar weggehaald & het lijkt erop dat niet iedereen het daar mee eens was.
3 Het lijkt er ook op dat de vorige eigenaar niet alle kosten heeft vergoed naar PC.
4 Mocht dit de reden zijn van PC om die tas niet te vergoeden vanwege een 'fittie' met de vorige eigenaar kan het ook gewoon een persoonlijk iets zijn wat boven het bedrijft belang uit gaat. (Ruzie met de vorige eigenaar?)

5 Het stomste is om dat dan ook daadwerkelijk boven je bedrijfsbelang uit te laten gaan, want ze hebben toch echt zelf die tas kwijt gemaakt........

Alleen maar verliezers. Maar heel eerlijk? Ik zou de vorige eigenaar het laten uitzoeken. Jij weet niet 'hoe eerlijk/aardig' de beste man tov. PC is geweest met de gemaakte afspraken.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 16 nov 2017, 08:45

lol @ topic :clap:

Enige vraag die ik heb ; hoe betrouwbaar acht je de verkoper? Who knows heeft hij die tas zelf achtergehouden en wijst nu naar PC.

Verkoper vorderen is toch de enige optie, maar dan alleen als je in de overeenkomst die tas hebt opgenomen.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 08:55

Wat ErikS en Henk Jan hierboven zeggen inderdaad, in die richting zit ik ook.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 09:00

En wat al vaker is gemeld: De topictitel vind ik ongepast.

dvh

Bericht door dvh » 16 nov 2017, 09:02

ErikS schreef: 16 nov 2017, 08:25 Wat ik me af vraag, zo door de regels heen:

1 Het lijkt erop dat PC flink kosten heeft gemaakt aan die wagen om hem in consignatie te kunnen verkopen.
2 Die wagen is daar weggehaald & het lijkt erop dat niet iedereen het daar mee eens was.
3 Het lijkt er ook op dat de vorige eigenaar niet alle kosten heeft vergoed naar PC.
4 Mocht dit de reden zijn van PC om die tas niet te vergoeden vanwege een 'fittie' met de vorige eigenaar kan het ook gewoon een persoonlijk iets zijn wat boven het bedrijft belang uit gaat. (Ruzie met de vorige eigenaar?)

5 Het stomste is om dat dan ook daadwerkelijk boven je bedrijfsbelang uit te laten gaan, want ze hebben toch echt zelf die tas kwijt gemaakt........

Alleen maar verliezers. Maar heel eerlijk? Ik zou de vorige eigenaar het laten uitzoeken. Jij weet niet 'hoe eerlijk/aardig' de beste man tov. PC is geweest met de gemaakte afspraken.
Dit zijn natuurlijk wat punten waar idd een beetje overheen gelezen wordt....

De onderste steen moet nu bovenkomen Luca! :hungry:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 nov 2017, 09:06

JP schreef: 16 nov 2017, 08:07Onno ?
:mrgreen:

JP

Bericht door JP » 16 nov 2017, 09:25

Henk Jan schreef: 16 nov 2017, 08:45 lol @ topic :clap:

Enige vraag die ik heb ; hoe betrouwbaar acht je de verkoper? Who knows heeft hij die tas zelf achtergehouden en wijst nu naar PC.

Verkoper vorderen is toch de enige optie, maar dan alleen als je in de overeenkomst die tas hebt opgenomen.
Verkoop ongedaan maken. Auto terug naar de verkoper en je geld terug. Je hebt toch al eens eerder een koop afgeblazen vanwege "kleinigheden" ? Behalve toen die 3-serie. Nu weet je dat die 3 voor cilinders staat ......

Tom

Bericht door Tom » 16 nov 2017, 09:32

Wat mij betreft kan het topic gewoon openbaar blijven, ondanks dat we één kant van het verhaal horen en er wellicht wat nuances ontbreken geloof ik niet dat hier (opzettelijk) onwaarheden in staan met als doel ze te schaden. Gewoon een (wellicht wat onhandig geformuleerd) topic van een liefhebber en vaste bezoeker van DF die baalt van dergelijke onzorgvuldigheid van een bedrijf dat zich juist richt op liefhebbers zoals ons. Dat moet uiteraard gewoon kunnen. Mocht Premium Classics dit lezen dan zijn ze ook vrij om zich te verdedigen. Daarbij wordt er in de reacties ook wat tegengas gegeven, een eventuele lezer kan/zal zelf conclusies kunnen trekken.

Plaats reactie