Alles over de 1 serie (part I)
- Fernando
Kan ik het volledig mee eens zijn...Joop schreef:Ik vraag me trouwens wel af of Amerika nou echt warm loopt voor de 1er. Het moet immers allemaal groot en overdreven. Groot is de 1er al niet, ik vraag me zelfs af of die fat blokes achter het stuur gekropen komen zelfs met de grotere portieren van de coupe...
Wat betreft die 118i en wellicht ook nog de 116i coupe, die komt er echt wel. BMW heeft dit al jaren laten zien door van ieder modelserie met zoveel mogelijk varianten te komen: zowel qua uitrusting, motoren als carrosserie-varianten. Daar is het merk groot door geworden door op deze manier een breed publiek te kunnen bedienen.
Uiterlijk vertoon is bij BMW al helemaal geen sprake van. Een instap 1er ziet er precies hetzelfde uit als een top 1er, op wat subtiele wijzigingen na.
De 135i coupe hebben ze nu standaard af laten wijken van de 120d en de 123d coupe maar als je de foto's van de normale 1er coupes heb gezien dan zijn de verschillen toch echt marginaal. Alleen de autoliefhebber/-spotter zal de verschillen echt zien.
Overigens is het ook flauwekul om te zeggen dat instappers (116i/118i) niet voorzien kunnen zijn van M-sportpakketten bij eerste koop; dan moet je toch beter rond kijken (ook bij de Beier overigens, die had er laatst ook nog een in de showroom staan, maar ook bij Ekris en Smudde heb ik ze zien staan). Mensen zijn best bereid om een instapper op te leuken met een M-sportpakket, ze hebben meestal niet het geld liggen voor de veel duurdere 6cyl.-variant en op die manier komen ze visueel toch nagenoeg op dezelfde auto uit. En laten we wel zeggen: in NL heb je die 130i ook niet echt nodig om met het verkeer mee te komen want dan zijn de andere varianten rap genoeg. Een 130i is puur een DF-auto en meer niet.
Als voorbeeld, het verschil tussen een standaard compact en 1 met m-pakket is toch we heel groot. Zonder vind ik ze gewoon niet mooi en met m-pakket zeer geslaagd.
Met
[img:640:480]http://img74.imageshack.us/img74/8852/medialu6.jpg[/img]
Zonder
[img:640:480]http://img67.imageshack.us/img67/5108/media1kw2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Fernando op 08 jul 2007, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
Linkjes werken niet in dit forum....
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=34776334
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=33878793
Maar Fernando goed voorbeeld. De 3er compact is namelijk niet meer en niets minder dan de huidige 1er.
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=34776334
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=33878793
Maar Fernando goed voorbeeld. De 3er compact is namelijk niet meer en niets minder dan de huidige 1er.
- Joop
O ja wat dachten jullie van deze, niet echt heel subtiel toch?:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=13TTVL
of een 120i met aeropakketje?:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=23PXNL
een 118d met M-sport pakket?:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=40TSKJ
En uiteraard dit beestje dat heel erg naar een baasje verlangd een 1er waar gewoon een M-pakket standaard op hoort te zitten
:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=07RVPR
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=13TTVL
of een 120i met aeropakketje?:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=23PXNL
een 118d met M-sport pakket?:
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=40TSKJ
En uiteraard dit beestje dat heel erg naar een baasje verlangd een 1er waar gewoon een M-pakket standaard op hoort te zitten
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=07RVPR
Laatst gewijzigd door Joop op 08 jul 2007, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Oke maar nog steeds snap ik niet welk punt Rebel wil maken ?
Al rijd straks half nederland rond in een 118i coupe met sportpaket en jij hebt een 135i met sportpaket..
...wat heeft dat voor een invloed op het rijplezier (aangenomen dat die 135i genoeg rijplezier bied) dat jij hebt met die 135i coupe ?
Nederland is altijd al het land van kleine motoren het liefst in grote auto's geweest.
90% van de verkopen in NL bij BMW zijn .16i .18i .20i (laatste nu een 4 cylinder) en .18d en .20d.
BMW flikt hetzelfs om een 520d een e60 5 serie met een lullig 4 cylindertje uit te brengen (fantastisch motortje daar niet van en komt zelfs nog tot zijn recht in een 5 serie)
Als je als 135i rijder je druk moet maken dat er een 118i met sportpaket naast je staat dan heb je de verkeerde auto gekocht.
Ik denk dat iemand die een 135i coupe koopt zich daar juist niet druk om maakt.
Ik denk eerder dat die e92 M3 rijder zich druk maakt als ie merkt dat die 135i coupe hem gewoon bijhoud
Kortom alles word er aan de haren bijgetrokken, afschrijving, looks, budget BMW.. dik mormel..
Maar waar het omgaat is freude am fahren, is dat er dan valt al de geleuter er om heen in het niet.
Al rijd straks half nederland rond in een 118i coupe met sportpaket en jij hebt een 135i met sportpaket..
...wat heeft dat voor een invloed op het rijplezier (aangenomen dat die 135i genoeg rijplezier bied) dat jij hebt met die 135i coupe ?
Nederland is altijd al het land van kleine motoren het liefst in grote auto's geweest.
90% van de verkopen in NL bij BMW zijn .16i .18i .20i (laatste nu een 4 cylinder) en .18d en .20d.
BMW flikt hetzelfs om een 520d een e60 5 serie met een lullig 4 cylindertje uit te brengen (fantastisch motortje daar niet van en komt zelfs nog tot zijn recht in een 5 serie)
Als je als 135i rijder je druk moet maken dat er een 118i met sportpaket naast je staat dan heb je de verkeerde auto gekocht.
Ik denk dat iemand die een 135i coupe koopt zich daar juist niet druk om maakt.
Ik denk eerder dat die e92 M3 rijder zich druk maakt als ie merkt dat die 135i coupe hem gewoon bijhoud
Kortom alles word er aan de haren bijgetrokken, afschrijving, looks, budget BMW.. dik mormel..
Maar waar het omgaat is freude am fahren, is dat er dan valt al de geleuter er om heen in het niet.
- Joop
Ik denk eerder dat het andersom is: de M3 rijder maakt zich nergens druk om (doorgaands zijn dit toch mensen met geld als water die zich om niets en niemand druk maken) de 135i rijder maakt zich eerder druk, omdat hij/zij het potentieel hier in NL nergens kan uitproberen en dat degene nou net zijn zuurverdiende centjes aan een auto heeft uitgegeven en samen met de 118i coupe in dezelfde uitvoering als de 135i coupe op het uitlaatje na in dezelfde file staat...
De 135i zal net als de 130i een rijdend succes worden maar geen verkoopsucces, althans hier in NL. Razend rap, is in staat de M3 rijder het leven zuur te maken, maar onderscheid zich niet (of lees: te weinig) van de 1er van de gewone man: dat is het punt wat Rob denk ik probeert duidelijk te maken.
De 135i zal net als de 130i een rijdend succes worden maar geen verkoopsucces, althans hier in NL. Razend rap, is in staat de M3 rijder het leven zuur te maken, maar onderscheid zich niet (of lees: te weinig) van de 1er van de gewone man: dat is het punt wat Rob denk ik probeert duidelijk te maken.
-
Dexter
Hmmm, ik kreeg een paar weken terug een mailtje van Renova met deze inhoud:Femme schreef: Instappertjes zoals de 116i worden niet verkocht met grote velgen en een M-pakket. Kenmerkend voor de kopers van instapmodellen is namelijk dat zij een krap budget hebben. Er gaan eerst drie eigenaren overheen voordat een sjonnie tien jaar later misschien overweegt om er een goedkope aftermarket bodykit op te schroeven. Zover zijn we nog lang niet aangezien de coupé nog niet eens verkrijgbaar is.
De Renova Sport Edition vanaf 26 Mei!
De Renova Sport Edition omvat de volgende extra's:
- Lederen bekleding
- Sportstoelen
- Sportonderstel
- Leder sportstuurwiel
- Lichtmetalen velgen 16"
- Grille in chroom
- Uitlaatsierstuk in chroom
- Alle exterieurdelen in carosseriekleur
- Aluminium interieurlijsten
Normale prijs € 5750,-
Renova prijs € 2499,-
En een linkje naar de nieuwsbrief: Renova Sport Edition
Vooral het laatste zinnetje is heel leuk om te lezen:
Het Renova Sport Edition (RSE) pakket is alleen beschikbaar voor de BMW 1 Serie met 4 cilinders!
- RVV
Nee naturlijk maak die M3 man zich niet druk doe ik ook niet..
Maar ook jij Joop gaat voorbij aan het punt waar het omdraait..(denk nog even terug aan de preofrit met mijn ex 130i)
Rijplezier, heb je dat of niet met de 135i coupe ?
Ik weet het nog niet want eerst maar eens rijden.
Maar dat is gewoon de essentie van zo'n auto..
Mocht ik ooit voor zo'n 135i coupe kiezen, dan is het rijplezier door de combinatie van vermogen, aandrijving, tractie, stuurgevoel/precisie wat de doorslag moet geven.
De verpakking vind ik wel prima en na 2 jaar 1 serie te hebben gereden stoor ik me ook niet aan al het commentaar over de ruimte in zo'n ding.
Maar ook jij Joop gaat voorbij aan het punt waar het omdraait..(denk nog even terug aan de preofrit met mijn ex 130i)
Mocht ik ooit voor zo'n 135i coupe kiezen, dan is het rijplezier door de combinatie van vermogen, aandrijving, tractie, stuurgevoel/precisie wat de doorslag moet geven.
De verpakking vind ik wel prima en na 2 jaar 1 serie te hebben gereden stoor ik me ook niet aan al het commentaar over de ruimte in zo'n ding.
- Joop
Wel mijn posts goed lezen hè...:Rico v Velzen schreef:Nee naturlijk maak die M3 man zich niet druk doe ik ook niet..
enJoop schreef:... En laten we wel zeggen: in NL heb je die 130i ook niet echt nodig om met het verkeer mee te komen want dan zijn de andere varianten rap genoeg. Een 130i is puur een DF-auto en meer niet.
DF-auto dus...Joop schreef:...De 135i zal net als de 130i een rijdend succes worden maar geen verkoopsucces, althans hier in NL. Razend rap, is in staat de M3 rijder het leven zuur te maken, maar onderscheid zich niet (of lees: te weinig) van de 1er van de gewone man: dat is het punt wat Rob denk ik probeert duidelijk te maken.
Maar te anoniem om zich te onderscheiden van minder krachtige varianten van de 1er. Persoonlijk vind ik dat een kwaliteit.
-
Dexter
Het heeft geen invloed op het rijplezier Rico.Rico v Velzen schreef:Oke maar nog steeds snap ik niet welk punt Rebel wil maken ?
Maar het voelt een beetje lullig als je buurman van 3 huizen verderop zo'n wannabe auto heeft en er stukken minder voor heeft betaald dan jij voor je 135i.
Want een groot deel van de meerwaarde van het rijden in het topmodel is toch het verschil in uiterlijke verschijning?
Vroeger toen mijn vader een Ford Taunus 15M kocht moest het wel een TS uitvoering zijn, want die had een zwart vinyl dak, sportvelgen en een sportief interieur.
Dat verschil was duidelijk te zien aan de auto en niemand hoefde zich ooit af te vragen waar mijn vader in rondreed.
Die uiterlijke verschillen worden nu steeds kleiner en vallen met het introduceren van dit soort paketten geheel weg.
En daarmee raak je een groot deel van het superioriteitsgevoel kwijt.
Tel daarbij op het feit dat je in ons land binnen nu en 10 jaar gewoon nergens meer echt gas kan geven omdat het te druk is op de weg of omdat je electronisch gecontroleerd cq begrensd wordt en je begrijpt waarom het deze kant opgaat.
Voor je het weet is Nederland straks vergeven van de auto's met wél de looks maar niet de power..... :twisted:
-
Rebel
Juist Joop begrijpt me.
Daarnaast zal een M3 rijder echt niet wakker liggen van een budget-coupe die hem probeert bij te houden. Sterker nog, als een Polo GTI mij probeert bij te houden of te passeren maak ik ruim baan voor hem.
Ik heb niks te bewijzen...
Blijkbaar hebben veel mensen in dergerlijke goedkopere auto's met een dikke motor vaak iets te bewijzen.
Ik lees wel iedere maand een bericht van Rico dat hij geraced heeft tegen iemand anders. Bewust of onbewust. Zoiets boeit me nu werkelijk geen snars.
Als je iets wilt bewijzen moet je naar Zandvoort of de Ring gaan. Kun je Elmar leren hoe je met een 135i een M3 het snot voor de ogen rijdt op Zandvoort..... ROFL
Rico, ik geef dat 135i Coupeetje (waarschijnlijk weer in een felle kleur) 3 maanden voordat de plaatselijke politie je weer in the picture hebben, en je "cop-complex" weer terug is.
Daarnaast zal een M3 rijder echt niet wakker liggen van een budget-coupe die hem probeert bij te houden. Sterker nog, als een Polo GTI mij probeert bij te houden of te passeren maak ik ruim baan voor hem.
Ik heb niks te bewijzen...
Blijkbaar hebben veel mensen in dergerlijke goedkopere auto's met een dikke motor vaak iets te bewijzen.
Ik lees wel iedere maand een bericht van Rico dat hij geraced heeft tegen iemand anders. Bewust of onbewust. Zoiets boeit me nu werkelijk geen snars.
Als je iets wilt bewijzen moet je naar Zandvoort of de Ring gaan. Kun je Elmar leren hoe je met een 135i een M3 het snot voor de ogen rijdt op Zandvoort..... ROFL
Rico, ik geef dat 135i Coupeetje (waarschijnlijk weer in een felle kleur) 3 maanden voordat de plaatselijke politie je weer in the picture hebben, en je "cop-complex" weer terug is.
-
Dexter
Het was een digitale nieuwsbrief waar niet veel meer dan dit nieuws instond....Rico v Velzen schreef:Dex wat doe jij in de speciale mailinglist voor potentiële 1 serie rijdersHmmm, ik kreeg een paar weken terug een mailtje van Renova met deze inhoud:
Ik heb ze gelijk gezegd dat ik in zo'n ding nog niet dood gezien wil worden en dus is dat ook al weer opgelost!
- RVV
-
Rebel
Auto Motor und Sport bekritiseerde de binnenruimte van de 1 serie hatchback tov de A3 (die ook niet echt ruim is)
Als 2e auto is zo een 135i coupe een leuke auto inderdaad, speelgoed, precies als de TT.
Maar als enige auto met eventueel kinderen, lijkt het me behelpen voor 55K, waar je veel mooiers voor krijgt, en met ook bergen driving-fun.
Jullie doen blijken alsof er geen auto's meer gebouwd worden met Driving-fun. Dit alles ook een beetje door Andre aangestuurd natuurlijk.
Dus met een 3-serie of A4 van 55K heb je geen driving-fun?
Nou ik ben echt reuze benieuwd naar die driving-fun, en kan niet wachten om eens een rondje met jou mee te rijden over de Nordschleife Rico.
Ik wil nu wel eens voelen hoe zo een M3 met driving-fun door de bochten drift.
Waneer kom je er heen dit jaar?
Als 2e auto is zo een 135i coupe een leuke auto inderdaad, speelgoed, precies als de TT.
Maar als enige auto met eventueel kinderen, lijkt het me behelpen voor 55K, waar je veel mooiers voor krijgt, en met ook bergen driving-fun.
Jullie doen blijken alsof er geen auto's meer gebouwd worden met Driving-fun. Dit alles ook een beetje door Andre aangestuurd natuurlijk.
Dus met een 3-serie of A4 van 55K heb je geen driving-fun?
Nou ik ben echt reuze benieuwd naar die driving-fun, en kan niet wachten om eens een rondje met jou mee te rijden over de Nordschleife Rico.
Ik wil nu wel eens voelen hoe zo een M3 met driving-fun door de bochten drift.
Waneer kom je er heen dit jaar?
-
Rebel
Rico, ik zal de links niet plaatsen, maar er zijn genoeg threads waarin jij dingen meemaakt dat mensen tegen je willen racen. Ik schreef er ook duidelijk bewust of onbewust bij.
Als je een 135i hebt neem je de handschoen op en geef je gas, omdat je immers iets te bewijzen hebt, en als je een 118i hebt, lach je eens vrienderlijk en rijdt normaal verder, omdat je immers niks kunt bewijzen.
Wil je echt van je "cop-complex" af? Koop een 118i Coupe.
En doe dan net als Tristan en bouw een 3 serie om als circuitwagen en leef je daar uit.
Als je een 135i hebt neem je de handschoen op en geef je gas, omdat je immers iets te bewijzen hebt, en als je een 118i hebt, lach je eens vrienderlijk en rijdt normaal verder, omdat je immers niks kunt bewijzen.
Wil je echt van je "cop-complex" af? Koop een 118i Coupe.
En doe dan net als Tristan en bouw een 3 serie om als circuitwagen en leef je daar uit.
- RVV
En daarnaast heb ik nog steeds niet gekozen voor die auto.
Dex dat verhaal van buurman,,, ik snap je punt wel maar ik geloof daar nog niet zo hard in in het geval van een 118i coupe.
Overigens heeft BMW nergens nog aangekondigd dat er een 118i coupe variant zal komen. Normaal gesproken zijn ze er als de kippen bij om te melden dat er ook minder gemotoriseerde varianten aan staan te komen.
Toen ik mijn 130i M sport paket had en ook zelfs nu ben ik op de weg nog nooit een instap 1 serie tegen gekomen met een M sportpaket. Keer of 4 een 130i met M sportpaket.
Ja bij de dealers zie je ze wel in de showroom staan of in de bedrijfsvoorraad. Maar dat is ook om aan de klant te laten zien hoe een sportpaket er uit ziet.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen met die brommer motor 1 series met dikke bumpersetjes en 18 inch..
Mensen kiezen voor dat geld liever een satnav systeempje of wat andere eletrische prularia.
Dex dat verhaal van buurman,,, ik snap je punt wel maar ik geloof daar nog niet zo hard in in het geval van een 118i coupe.
Overigens heeft BMW nergens nog aangekondigd dat er een 118i coupe variant zal komen. Normaal gesproken zijn ze er als de kippen bij om te melden dat er ook minder gemotoriseerde varianten aan staan te komen.
Toen ik mijn 130i M sport paket had en ook zelfs nu ben ik op de weg nog nooit een instap 1 serie tegen gekomen met een M sportpaket. Keer of 4 een 130i met M sportpaket.
Ja bij de dealers zie je ze wel in de showroom staan of in de bedrijfsvoorraad. Maar dat is ook om aan de klant te laten zien hoe een sportpaket er uit ziet.
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen met die brommer motor 1 series met dikke bumpersetjes en 18 inch..
Mensen kiezen voor dat geld liever een satnav systeempje of wat andere eletrische prularia.
- RVV
Rico, ik zal de links niet plaatsen, maar er zijn genoeg threads waarin jij dingen meemaakt dat mensen tegen je willen racen.
heej draaikont net zeg je wat anders, dat ik wil racen tegen een ander met de M3
Inderdaad men probeert mij wel eens uit te dagen en daar ga ik bijna nooit op in, 2 weken terug een 130i rijder die mij letterlijk uitdaagde.. ik vond het prima... en weg stoof die.
M3 op de ring.. ja vooral bloedsnel, maar op een circuit voelt als de ring voelt ie zich niet echt in zijn sas.. maar dat had ik geloof ik al eens eerder vermeld wat je ook al niet wilde geloven thomas
Ga zeker dit jaar nog een keer heen hoor.. wanneer weet ik nog niet, hangt een beetje af van Andre of ik mee mag vanuit Heerenveen, ik moet nog wel wat 1 serie propaganda stencils draaien en verspreiden in Friesland en omstreken
-
Rebel
On topic:
Volgens mij is de Coupe ook niet ontworpen als een Coupe, maar als Cabrio, en heeft men toen achteraf besloten om er een stalen dak op te plakken. Er klopt gewoon iets niet aan de proporties.
Woordje Coupe vind ik zo vreemd bij een 2 deurs Jetta, of 2 deurs Astra-sedan. Waarom niet iets meer coupe-lijnen erin.
Vinden de meesten hem ook mooi zonder de 135i motor?
Zou je voor de prijs van een 118i Coupe ook elders eens gaan kijken?
Volgens mij is de Coupe ook niet ontworpen als een Coupe, maar als Cabrio, en heeft men toen achteraf besloten om er een stalen dak op te plakken. Er klopt gewoon iets niet aan de proporties.
Woordje Coupe vind ik zo vreemd bij een 2 deurs Jetta, of 2 deurs Astra-sedan. Waarom niet iets meer coupe-lijnen erin.
Vinden de meesten hem ook mooi zonder de 135i motor?
Zou je voor de prijs van een 118i Coupe ook elders eens gaan kijken?
-
Rebel
Laat Andre anders ook eens ff iets typen of ligt die niet tussen jullie in, in bed?
Wat wel weer frappant is, dat je schrijft dat een 130i rijder jouw uitdaagde....daarmee bevestig je mooi mijn bovenstaande verhaal.
Dat soort rijders hebben alleen maar iets te bewijzen....
Andre uitgezonderd of course
Wat wel weer frappant is, dat je schrijft dat een 130i rijder jouw uitdaagde....daarmee bevestig je mooi mijn bovenstaande verhaal.
Dat soort rijders hebben alleen maar iets te bewijzen....
Andre uitgezonderd of course
-
Dexter
Rob:Rebel schreef:Dexter schreef: Ik heb ze gelijk gezegd dat ik in zo'n ding nog niet dood gezien wil worden en dus is dat ook al weer opgelost!
![]()
Dit kan je je mod-rechten kosten....
Stevige uitspraken van een BMW-rijder op een BMW-forum
Ik mag zeggen wat ik wil over BMW en daarbij maak ik me absoluut geen zorgen over mijn Moderatorschap.
Trouwens, DF is géén BMW forum. Hooguit een forum met een hoog gehalte aan BMW rijders en dat is heel iets anders.
(even een stukje off-topic:) Het valt me trouwens wel op dat er op DF sowieso niet veel over kleinere snelle autootjes wordt gesproken/geschreven.
Terwijl je juist daarmee heel veel lol kunt hebben ook al zijn ze niet allemaal supersnel.
Ik heb een paar weken terug een Fiat Punto Sporting uit moeten zoeken voor Jenna en heb na enig zoeken een heel mooi felblauw exemplaar gevonden met niet teveel kilometers én airco.
Gingen we even een proefritje maken met de toenmalige eigenaar erbij....scheur ik met dat ding een rondlopende oprit naar de A2 op zodat de bandjes lekker begonnen te protesteren en die sukkel op de achterbank met z'n snufferd tegen de zijruit zat geplakt. :twisted:
Nadat Jenna hem had uitgelegd dat dit mijn normale manier van doen was en zij daarbij gewoon heel relaxed in haar stoel naast mij bleef zitten, kwam het toch pas weer goed toen we de koop sloten!
(einde off-topic)
- RVV
hmmm Rob eigenlijk ben ik het wel met je eens wat betreft het bewijzen.. eerlijk..
Tenminste dat had ik ook wel een beetje, sinds de M3 ben ik dat gevoel kwijt. En sinds het hele copgebeuren ben ik ook een wat rustigere rijder geworden.
Maar ik denk dat een hothatch rijder zich altijd wel een beetje wil bewijzen.. vooral tegen grote dikkere auto's.
In de basis vind ik de 1 serie coupe een mooie auto ,maar een 118i zou ik nooit kopen, want het is een 4 cylinder en een BMW is gewoon pas met een 6 cylinder echt lekker.
Ik zou ook nooit een 320i coupe kopen.. maar een 325i/330i/335i coupe wel.
In principe kies ik altijd voor de dikste motor als dat mogelijk is (beurs moet het ook toelaten natuurlijk, maar in een budget klasse kan dat al gauw natuurlijk)
38K voor een 118 coupe, never nooit dus, dan gewoon een dikke Golf GTI ofzo
Het gaat om de package en zoals het er uitziet lijkt die goed voor de 135i.
Maar nogmaals de auto kan wel compleet but zijn in de praktijk.
Tenminste dat had ik ook wel een beetje, sinds de M3 ben ik dat gevoel kwijt. En sinds het hele copgebeuren ben ik ook een wat rustigere rijder geworden.
Maar ik denk dat een hothatch rijder zich altijd wel een beetje wil bewijzen.. vooral tegen grote dikkere auto's.
In de basis vind ik de 1 serie coupe een mooie auto ,maar een 118i zou ik nooit kopen, want het is een 4 cylinder en een BMW is gewoon pas met een 6 cylinder echt lekker.
Ik zou ook nooit een 320i coupe kopen.. maar een 325i/330i/335i coupe wel.
In principe kies ik altijd voor de dikste motor als dat mogelijk is (beurs moet het ook toelaten natuurlijk, maar in een budget klasse kan dat al gauw natuurlijk)
38K voor een 118 coupe, never nooit dus, dan gewoon een dikke Golf GTI ofzo
Het gaat om de package en zoals het er uitziet lijkt die goed voor de 135i.
Maar nogmaals de auto kan wel compleet but zijn in de praktijk.
- Joop
Een paar jaar terug heb ik me ook prima vermaakt in een Mini One (let wel dit is het instappertje). Ook dat apparaat wil best dwars, moest er wel heel veel moeite voor doen, maar toch: en verder als je hem op toeren houdt (wat overigens met ieder Mini moet) kun je hem ook heerlijk strak door alle bochten heen gooien (niet driftend dus...), iets wat met een instapper 1er ook heerlijk gaat, je mist hooguit de explosiviteit van zijn grootste broer...
Zo zijn er idd nog meer kleine autootjes waar je best lol aan kunt beleven. en geeft wel aan dat instappertjes ook best DF op kunnen leveren.
Zo zijn er idd nog meer kleine autootjes waar je best lol aan kunt beleven. en geeft wel aan dat instappertjes ook best DF op kunnen leveren.
Laatst gewijzigd door Joop op 09 jul 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rebel
Dexter schreef:
(even een stukje off-topic:) Het valt me trouwens wel op dat er op DF sowieso niet veel over kleinere snelle autootjes wordt gesproken/geschreven.
Terwijl je juist daarmee heel veel lol kunt hebben ook al zijn ze niet allemaal supersnel.
Ik heb een paar weken terug een Fiat Punto Sporting uit moeten zoeken voor Jenna en heb na enig zoeken een heel mooi felblauw exemplaar gevonden met niet teveel kilometers én airco.
Gingen we even een proefritje maken met de toenmalige eigenaar erbij....scheur ik met dat ding een rondlopende oprit naar de A2 op zodat de bandjes lekker begonnen te protesteren en die sukkel op de achterbank met z'n snufferd tegen de zijruit zat geplakt. :twisted:
Nadat Jenna hem had uitgelegd dat dit mijn normale manier van doen was en zij daarbij gewoon heel relaxed in haar stoel naast mij bleef zitten, kwam het toch pas weer goed toen we de koop sloten!
(einde off-topic)
LOL
Wat kleine snelle autootjes betreft, ik verwacht komend jaar een invasie van de Fiat 500 onder de leden, dus dan komt dat vanzelf weer aan de orde.