Alles over de 1 serie (part I)
-
Robin
- Berichten: 56312
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Ik geef Rebel eigenlijk nooit gelijk, maar een 135i/335i geeft je net zo weinig rust in je donder als de M3. Ook al is't een comfortmotor, mijn kruissnelheden die met de 330i nog op 140/150 lagen op snelwegen, zijn op vele momenten nu vaak veranderd in 180/190 CONSTANT, zonder dat ik er erg in heb of mijn GF. Ik denk dan dat ik 150 rij ofzo. Verneukeratief. 
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Jij laat je alleen maar leiden door de type aanduiding.. als de 3 serie een 4 serie (waar overigens sprake van was voor de huidige e92 coupe) was geworden en de huidige 1 serie 3 serie, dan was het wel allemaal goed geweest zeker..
Rico, denk je nu echt dat de 1-coupe mee kan doen tegen de A4, BMW 3 serie, Mercedes C-klasse?
Ik heb geen badge nodig om te zien in welke klasse een auto verkeerd.
Ik heb in een 1-serie gezeten, en het is niks meer dan een Golf/A3 cabine.
Je moet erna eens in een Passat of C-klasse stappen.
Dat jij een klein compact race-autootje wilt, prima.
Maar dat wilt niet zeggen dat iedereen daar zijn geld aan wilt uitgeven.
Sommige kopen voor dat geld liever een iets functionelere auto.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja en ?Rebel schreef:Jij laat je alleen maar leiden door de type aanduiding.. als de 3 serie een 4 serie (waar overigens sprake van was voor de huidige e92 coupe) was geworden en de huidige 1 serie 3 serie, dan was het wel allemaal goed geweest zeker..
Rico, denk je nu echt dat de 1-coupe mee kan doen tegen de A4, BMW 3 serie, Mercedes C-klasse?
Ik heb geen badge nodig om te zien in welke klasse een auto verkeerd.
Ik heb in een 1-serie gezeten, en het is niks meer dan een Golf/A3 cabine.
Je moet erna eens in een Passat of C-klasse stappen.
Dat jij een klein compact race-autootje wilt, prima.
Maar dat wilt niet zeggen dat iedereen daar zijn geld aan wilt uitgeven.
Sommige kopen voor dat geld liever een iets functionelere auto.
Ik zeg toch ook niet dat het een tegnehanger is van die andere auto's ?
Een klasse opzich zelf die 1 serie coupe.
In de golf/astra klasse zijn geen alternatieven..
Hulde voor BMW.
En als ik passat ruime wil koop ik wel een passat of zijn tegenhanger bij BMW qua ruimte de 5 serie, en die rijd ook gewoon kut.
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
Robin
- Berichten: 56312
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Rebel, we weten nu hoe 't zit met de positionering in de markt van de 135i coupe en hoe z'n vormgeving is.Klaar.
Nu andere dingen, de prijs, de prestaties en hoe hij rijdt.
55000 euro, 0-100 in dik 5 seconden 250 begrensd, 50/50 gewichtsverdeling en achterwielaandrijving 306pk en 400Nm (garant voor een hoop sportwagens 't leven ECHT ZUUR makend)met 2 jaar garantie. Redelijk more or less representatief uiterlijk ook nog.(naast STi's en Evo's bedoel ik dan LOL)
Heb je op deze laatste alinea van mij ook wat zinnigs te melden Rob, of dat andere merken het daarin beter doen, of dat Audi dat beter kan met de TT ofzo?
Vertel mij dat eens jongen, aub?
En dat je vroeger in je kinderwagen al constant uit de bocht vloog of ongewild omgekeerd stond/360ers deed en dat je DAAROM hebt gekozen voor de (schijn)veiligheid van een fwd TT, wil ik allemaal niet weten, joh.
Nu andere dingen, de prijs, de prestaties en hoe hij rijdt.
55000 euro, 0-100 in dik 5 seconden 250 begrensd, 50/50 gewichtsverdeling en achterwielaandrijving 306pk en 400Nm (garant voor een hoop sportwagens 't leven ECHT ZUUR makend)met 2 jaar garantie. Redelijk more or less representatief uiterlijk ook nog.(naast STi's en Evo's bedoel ik dan LOL)
Heb je op deze laatste alinea van mij ook wat zinnigs te melden Rob, of dat andere merken het daarin beter doen, of dat Audi dat beter kan met de TT ofzo?
Vertel mij dat eens jongen, aub?
En dat je vroeger in je kinderwagen al constant uit de bocht vloog of ongewild omgekeerd stond/360ers deed en dat je DAAROM hebt gekozen voor de (schijn)veiligheid van een fwd TT, wil ik allemaal niet weten, joh.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Robin schreef:Rebel, we weten nu hoe 't zit met de positionering in de markt van de 135i coupe en hoe z'n vormgeving is.Klaar.
Nu andere dingen, de prijs, de prestaties en hoe hij rijdt.
55000 euro, 0-100 in dik 5 seconden 250 begrensd, 50/50 gewichtsverdeling en achterwielaandrijving 306pk en 400Nm (garant voor een hoop sportwagens 't leven ECHT ZUUR makend)met 2 jaar garantie. Redelijk more or less representatief uiterlijk ook nog.(naast STi's en Evo's bedoel ik dan LOL)
Heb je op deze laatste alinea van mij ook wat zinnigs te melden Rob, of dat andere merken het daarin beter doen, of dat Audi dat beter kan met de TT ofzo?
Vertel mij dat eens jongen, aub?
En dat je vroeger in je kinderwagen al constant uit de bocht vloog of ongewild omgekeerd stond/360ers deed en dat je DAAROM hebt gekozen voor de (schijn)veiligheid van een fwd TT, wil ik allemaal niet weten, joh.
Robby, ik heb al vaker uigelegd dat een groot deel van de nederlandse bevolking voor 55K liever een veelzijdige ruime auto willen met goede all-round eigenschappen ipv een race-karretje met spierballen (en tattoo)
Iemand die 55K te besteden heeft zal waarschijnlijk een A4 of een 3-serie kopen. Althans het gros. Tuurlijk zullen er enkelijke noorderlingen zijn die hun geld liever aan een budget 1-serie uitgeven.
Ik denk dat de Beier zijn showroom beter kan gaan uitbreiden achter twee jaar, want die ingeruilde 1 coupe's zullen er een hele tijd gaan staan....naast die 130i's....
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rob een groot deel van de Nederlandse bevolking wil een Opelastra/VWgolf/Fordfocus 1.4 met 5 deuren en willen ze echt gek doen een midi MPV variant van een of andere suffe Jap of Fransoos.
Waar hebben we het over
Dit is toch gvd een auto(RIJ)liefhebbersforum en toch geen ANWB kampioen caravan praatgroepje ???
Vertel mij nou eens wat jij niet snapt van;
306 pk
50/50 verdeling
RWD
rijders gefocussed
compleet totaal package
En nu niet weer over styling en marketing/positie beginnen en dat jou vader geen 135i zoekt maar een A4 1.9tdi station.
135i coupe is geen playgirl ala lambo gallardo, geen pornoster ala Porsche GT3, geen fluffer* ala Audi TT FWD......
135i is de girl next door.. lekkere tietjes volle kont... iedere buurman giert zijn fantasiën door zijn losse pols heen... zo dicht bij maar ook onbereikbaar..
Behalve voor diegene die wel de guts hebben en niet die uitgekauwde weg wil bewandelen in het grijze saaie autoland.
Waar hebben we het over
Vertel mij nou eens wat jij niet snapt van;
306 pk
50/50 verdeling
RWD
rijders gefocussed
compleet totaal package
En nu niet weer over styling en marketing/positie beginnen en dat jou vader geen 135i zoekt maar een A4 1.9tdi station.
135i coupe is geen playgirl ala lambo gallardo, geen pornoster ala Porsche GT3, geen fluffer* ala Audi TT FWD......
135i is de girl next door.. lekkere tietjes volle kont... iedere buurman giert zijn fantasiën door zijn losse pols heen... zo dicht bij maar ook onbereikbaar..
Behalve voor diegene die wel de guts hebben en niet die uitgekauwde weg wil bewandelen in het grijze saaie autoland.
*Met The Fluffer stappen we regelrecht de wereld in van de homoporno. Bloedmooie mannen worden opgetrommeld om het beste van zichzelf aan andere studs te geven liefst zo lang en zo inventief mogelijk. Soms kan het wel eens gebeuren dat sommige onderdelen van het mannelijk lichaam het laten afweten door vermoeidheid, concentratiemoeilijkheden of even niet bij de pinken. Juist dat onderdeel(tje), het belangrijkste intrument, mag het niet laten afweten! Het een kan niet zonder het ander, zonder dat heeft men ook geen pornofilm, dat staat als een paal boven water. Gelukkig heeft men hier iets op gevonden. Men stelt een fluffer aan, iemand die het model een handje of beter gezegd een mondje helpt om terug in vorm te komen. Of deze persoon echt plezier aan werk heeft is een vraag die hier niet ter zake doet: The show must go on...
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Rico je moet eens je ogen open doen als je buiten komt.
DF is niet een doorsnede van de normale bevolking.
Hier zitten alleen maar mensen die net iets meer om auto's geven dan een gemiddelde nederlander, hier tellen de pk's en de spoiler's...
Hier maakt het indruk, als je zegt dat je FWD waardeloos vindt.
Hier tel je mee als je BMW rijdt...
Misschien dat ze in het noorder allemaal astra's rijden maar ik zie hier zat nieuwe 3 serie's nieuwe Passat's, Mercedessen, Peugeot 407 etc etc etc..
Auto's rond de 50K of duurder.
Stuk voor stuk mensen die hard of minder hard werken en een fraaie auto willen. Gemiddelde nederlander heeft ook nog eens kinderen. En wilt gewoon een functionele, snelle, gebruikbare auto.
En nu kom jij met een groepje van pak weg 8 mensen hier posten, dat ze de 135i coupe een gouden toekomst voorspellen, en dat het de beste BMW ever made is?
Jouw ex 130i was ook de beste BMW ever made, oftewel volgens "Messiah" de beste rijdersauto ooit...
Hij staat nu al bijna anderhalf jaar stil en weg te roesten in de showroom van de BMW dealer, die er zijn lesje mee geleerd heeft, en bij de volgende 130i echt wel op zijn hoede is.
Dus vertel jij mij wat jij niet snapt?
Ik heb voorspelt dat die 130i geen hit zou worden. Ik heb voorspelt dat je vet afschrijft op zo een auto als je hem inruilt.
Et voila, ik heb gelijk gekrijgen..
Ik heb het je al 10X uitgelegd dat de meerderheid van de nederlanders niet plat gaan op een 130i die, niks meer dan een veel en veel goedkopere en instapmodel 1 serie bied qua binnenruimte en looks. (zelfde ontwerp)
Bij de 135i idem, je koopt een megadure budget 1-serie coupe, die straks voor veel en veel minder in een minder krachtige motor te verkrijgen is, en waar de gemiddelde nederlander het verschil niet tussen ziet.
Hoeveel Cooper S works-GP zijn er verkocht in nederland?
Om maar als simpel voorbeeld te nemen.
Een 335i sedan of een 335i coupe zou een veel betere investering zijn.
Maarja, dat zijn boten in jullie ogen.
Jullie moeten kleine "lichtgewicht" autootjes hebben met achterwielaandrijving om te kunnen pochen met acceleratietijden en verhalen over driften.
Wil je echt indruk maken?
Koop een Ultima .... Daarmee kun je laten zien wat je in huis hebt.
En nu kom niet weer, dat ik het niet snap. Er valt namelijk niks te snappen. Ik weiger geindoctrineerd te worden, en blijf mijn eigen mening houden. Ik vind een 1-serie niet mooi qua ontwerp, en ik blijf hem zien als de budget-klasse van BMW, voor diegene die een 3 serie te duur vinden, maar toch BMW willen rijden .
Precies zoals Dexter ook al omschreef in zijn post.
Robin, waneer ga jij de 335i inruilen? Jammer dat ze jou ook al geinfecteerd hebben met hun 1-serie virus.
sleep well
DF is niet een doorsnede van de normale bevolking.
Hier zitten alleen maar mensen die net iets meer om auto's geven dan een gemiddelde nederlander, hier tellen de pk's en de spoiler's...
Hier maakt het indruk, als je zegt dat je FWD waardeloos vindt.
Hier tel je mee als je BMW rijdt...
Misschien dat ze in het noorder allemaal astra's rijden maar ik zie hier zat nieuwe 3 serie's nieuwe Passat's, Mercedessen, Peugeot 407 etc etc etc..
Auto's rond de 50K of duurder.
Stuk voor stuk mensen die hard of minder hard werken en een fraaie auto willen. Gemiddelde nederlander heeft ook nog eens kinderen. En wilt gewoon een functionele, snelle, gebruikbare auto.
En nu kom jij met een groepje van pak weg 8 mensen hier posten, dat ze de 135i coupe een gouden toekomst voorspellen, en dat het de beste BMW ever made is?
Jouw ex 130i was ook de beste BMW ever made, oftewel volgens "Messiah" de beste rijdersauto ooit...
Hij staat nu al bijna anderhalf jaar stil en weg te roesten in de showroom van de BMW dealer, die er zijn lesje mee geleerd heeft, en bij de volgende 130i echt wel op zijn hoede is.
Dus vertel jij mij wat jij niet snapt?
Ik heb voorspelt dat die 130i geen hit zou worden. Ik heb voorspelt dat je vet afschrijft op zo een auto als je hem inruilt.
Et voila, ik heb gelijk gekrijgen..
Ik heb het je al 10X uitgelegd dat de meerderheid van de nederlanders niet plat gaan op een 130i die, niks meer dan een veel en veel goedkopere en instapmodel 1 serie bied qua binnenruimte en looks. (zelfde ontwerp)
Bij de 135i idem, je koopt een megadure budget 1-serie coupe, die straks voor veel en veel minder in een minder krachtige motor te verkrijgen is, en waar de gemiddelde nederlander het verschil niet tussen ziet.
Hoeveel Cooper S works-GP zijn er verkocht in nederland?
Om maar als simpel voorbeeld te nemen.
Een 335i sedan of een 335i coupe zou een veel betere investering zijn.
Maarja, dat zijn boten in jullie ogen.
Jullie moeten kleine "lichtgewicht" autootjes hebben met achterwielaandrijving om te kunnen pochen met acceleratietijden en verhalen over driften.
Wil je echt indruk maken?
Koop een Ultima .... Daarmee kun je laten zien wat je in huis hebt.
En nu kom niet weer, dat ik het niet snap. Er valt namelijk niks te snappen. Ik weiger geindoctrineerd te worden, en blijf mijn eigen mening houden. Ik vind een 1-serie niet mooi qua ontwerp, en ik blijf hem zien als de budget-klasse van BMW, voor diegene die een 3 serie te duur vinden, maar toch BMW willen rijden .
Precies zoals Dexter ook al omschreef in zijn post.
Robin, waneer ga jij de 335i inruilen? Jammer dat ze jou ook al geinfecteerd hebben met hun 1-serie virus.
sleep well
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel ongeacht welke auto ik koop, ik koop hem niet voor de meerderheid van de Nederlanders..Jij wel zeker ?
En wat betreft "apartheid" voor de 130i/135i coupe vul daarvoor ook maar Audi TT FWD ala 64K in..
Jij bent gewoon geen haar beter maar wel afgeven rotjonkie
Overigens voorspel ik de 135i coupe in Nl zeker geen gouden tgoekomst.. gaat inde marge verkocht worden.. maar who cares ? BMW weet zelf ook wel beter. En die 135i coupe is gewoon een image maker..
En het afschrijvingsverhaal blijft ook een dooddoener en daar in wil ik je niet eens meer serieus nemen, informeer voor de gein is bij je dealer wat je TT na een half jaar nog waard is.
truste trut
En wat betreft "apartheid" voor de 130i/135i coupe vul daarvoor ook maar Audi TT FWD ala 64K in..
Jij bent gewoon geen haar beter maar wel afgeven rotjonkie
Overigens voorspel ik de 135i coupe in Nl zeker geen gouden tgoekomst.. gaat inde marge verkocht worden.. maar who cares ? BMW weet zelf ook wel beter. En die 135i coupe is gewoon een image maker..
En het afschrijvingsverhaal blijft ook een dooddoener en daar in wil ik je niet eens meer serieus nemen, informeer voor de gein is bij je dealer wat je TT na een half jaar nog waard is.
truste trut
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Rebel, je lijkt scherp maar...
Een auto is geen investering, maar een gebruiksvoorwerp.
En ik heb niemand hier horen beweren dat de 130i of de 135i een 'hit' zouden worden, maar wel dat ze verwachten dat hij geweldig zou rijden.
Afschrijvingstechnisch misschien een drama, maar dat doet niet af aan de rijcapaciteiten.
En het is ook logisch dat de afschrijving, of de gewildheid, laag is, als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander rijdt. Die vind dat z'n Zafira 1.4 best pittig is en hard de bocht om wil.
130i en 135i zijn niche-auto's. Een M3 trekt tweedehands nog fout patsvolk aan, wat ook weer een markt is, met een 130i hatch zal je dat niet hebben. Dat patst niet.
Een 1-serie coupe is wel weer meer pats, dus zal die een betere restwaarde hebben.
Een auto is geen investering, maar een gebruiksvoorwerp.
En ik heb niemand hier horen beweren dat de 130i of de 135i een 'hit' zouden worden, maar wel dat ze verwachten dat hij geweldig zou rijden.
Afschrijvingstechnisch misschien een drama, maar dat doet niet af aan de rijcapaciteiten.
En het is ook logisch dat de afschrijving, of de gewildheid, laag is, als je ziet hoe de gemiddelde Nederlander rijdt. Die vind dat z'n Zafira 1.4 best pittig is en hard de bocht om wil.
130i en 135i zijn niche-auto's. Een M3 trekt tweedehands nog fout patsvolk aan, wat ook weer een markt is, met een 130i hatch zal je dat niet hebben. Dat patst niet.
Een 1-serie coupe is wel weer meer pats, dus zal die een betere restwaarde hebben.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Rebel schreef:Je begrijpt me niet.
Een 1 serie kun je al krijgen voor 27K
Een TT begint pas bij 46K
Begrijp je nu een beetje mijn argumentatie van de budgetklasse?
En een auto inruilen na een half jaar is financiele-zelfmoord, dat begrijp ik ook. Ongeacht welk model of type.
Ja en ?
Volgens jou theorie heeft geen enkele hothach of ageleide daarvan met dikke motor bestaanrecht.. En waarom nog een TT 3.2 quattro kopen als een 2.0 liter voor minder moneten te verkrijgen is ? Oh je had het nog niet door maar jij zit ook in een instappertje hoor. En je hebt gelijk die 3.2 word ook bijna niet verkocht.. Maar hij is er maar wel mooi. En straks word ie opgevolgd door een TTS met 280pk en mischien wel een TT RS met 350pk.. leg even uit wat de bestaansrecht is van die auto''s tov een budget TT met 2 liter en FWD..
En waarom haal ik steeds je TT erbij ? NIET om die TT af te zeiken, maar om jou je eigen theorie onder de neus te wrijven, want zoals ik al eerder schreef.. je bent echt niks verstandiger bezig dan een 130i danwel 135i koper. Net wat Panda zegt je koopt dit soort auto's voor je plezier en niet voor de restwaarde of wat de buitenwacht er van vind.
Dus opdoeken dan maar met een Audi S3, Golf R32, een Astra OPC maar ook een Subaru STI of Lancer EVO wan er zijn allemaal budget varianten van.
Alle "kleine" auto's met dikke motoren zijn afgeleid van budget varianten dat is altijd al zo geweest.
Er is 1 verschil en daarin zal ik je gelijk moeten geven, BMW is een statusmerk en de 1 serie is geen status BMW. Een 1 serie met dikke motor, 3 liter of 3 liter turbo koop je niet om te patsen of te laten zien dat je BMW poen hebt.
Volgens hebben ook meer mensen moeite met het feit dat de 1 serie een "instap" BMW is dan dat ze kijken wat er geboden word als package.
Maar wat BMW WEL doet is de toon zetten in de markt.. BMW zet nu een 123d coupe en een 135i coupe in de markt.. de snelste 2 liter turbo en de snelste 3 liter turbo.. daar gaan heel wat marketingsafdelingen bij fabrikanten zich weer om achter de oren krabben, want hoe gaan zij een tegenantwoord geven ?
De 1 serie is er niet voor de BMW 1 serie "haters" BMW heeft daar echt schijt aan, die auto polariseert al vanaf de eerste pennestreep op papier. BMW wilde geen saaie auto maar een auto waar over gepraat zou worden.. en dat luk blijkbaar erg goed.. want ondanks je prikkeltjes,, vind je het maar wat leuk om met de jongens mee te praten
Want over saaie auto's hebben we het niet.. waar is ook al weer het Audi A3/S3 draadje gebleven ?
Prachtige discussies toch altijd weer over een 1 serie. Zelfs een M3 heeft dat nooit voor mekaar gekregen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], dave van marion, Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 13 gasten
