Horloge / Horloges topic
-
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Horloge / Horloges topic
Downforce Hans schreef: 24 okt 2017, 23:25 Hey Robin, ik wordt een beetje gek van die rubberen band van die Seiko.
Heb je daar niks staal voor in de plaats?
Ik ga bellen straks.
-
PM @ Hans
- Downforce Hans
Haal dat ding op en neem gelijk ff een bandje voor me mee..........(of we gaan samen)tomgtr schreef: 24 okt 2017, 15:08 Ok we kijken dan. Vond hem erg mooi. We hebben wel ff contact voordat je hem online gooit ok?

- tomgtr
Ja, je wou toch nog een keer een klein stukje sturen in dat zwarte hok. 

-
Ik ook!:)
-
We hebben hier geen saté by the way.
Wel Döner/Couscous/Shoarma/Taco's/Roti!
Wel Döner/Couscous/Shoarma/Taco's/Roti!
- tomgtr
Ja, uit nogal wat berichten van Andre begreep ik al een beetje dat Friesland 1 groot asielzoekerscentrum is......
-
Ik wilde gewoon modern meedoen en niet over boerenkool en appelflappen beginnen Tom.
- tomgtr
Ik hou van boerenkool Robin, dat modere gedoe met macaroni en nasi en zo is niks voor mij.

-
Ik ook en hutspot en zuurkool, maar wel met een Hema worst.
Macaroni is volgens mij 'geimporteerd' door Marco Polo vanuit ver Azie/China omgeving 14e eeuw(?) Nasi Goreng/Rames kwam in NL met de Indos en Chinese restaurants(na WW2)?
Appelflappen kan ik je weinig over vertellen eerlijk gezegd.
Wie heeft er meer info?
Macaroni is volgens mij 'geimporteerd' door Marco Polo vanuit ver Azie/China omgeving 14e eeuw(?) Nasi Goreng/Rames kwam in NL met de Indos en Chinese restaurants(na WW2)?
Appelflappen kan ik je weinig over vertellen eerlijk gezegd.
Wie heeft er meer info?
-
- Auto: M3P, 130i
Neem Allen dan ook mee voor een nieuwe Samuari fix. Zijn Defender is niet betrouwbaarDownforce Hans schreef: 25 okt 2017, 11:31Haal dat ding op en neem gelijk ff een bandje voor me mee..........(of we gaan samen)tomgtr schreef: 24 okt 2017, 15:08 Ok we kijken dan. Vond hem erg mooi. We hebben wel ff contact voordat je hem online gooit ok?![]()

- WJ
Appelflap is pools, daar niet perse met appel maar meer verschillende soorten jam geloof ik. Beetje de voorvader van de donut ook.
- tomgtr
Allen past achterin de 911 dus geen probleem.
Robin
Flap of beignet?
Er heerst verwarring over wat nu een appelflap is. Er zijn namelijk twee soorten gebak met deze naam. De ene appelflap bestaat uit gehakte appel met suiker, kaneel en eventueel rozijnen die in een driehoekje bladerdeeg in de oven wordt gebakken, de andere is waar het hier over gaat, een schijfje of partje appel dat door beslag wordt gehaald en daarna gefrituurd. In mijn ouderlijk huis was de appelflap de gefrituurde variant. Overigens wordt deze ook wel appelbeignet genoemd (volgens Van Dale is dit zelfs de officiële naam).
Het oorspronkelijke recept
Het recept komt uit ms Harleian 279, recept 2.54 (editie pp.44/45). Zie over dit manuscript het recept voor aardbeienpudding. Anders dan bij dat recept heb ik nu ervoor gekozen de engelse letters thorn (þ) en yough (³) wel over te nemen. Maar als ik hoor dat deze tekens niet goed laden op andere computers zal ik ze vervangen door resp. th en y. Ander recept uit dit manuscript: nepegel.
Fretoure.
Take whete floure, Ale 3est, Safroun, & Salt, & bete alle to-gederys as þikke as þou schuldyst make oþer bature in fleyssche tyme; & þan take fayre Applys, & kut hem in maner of Fretourys, & wete hem in þe bature vp on downne, & frye hem in fayre Oyle, & caste hem in a dyssche; & caste Sugre þer-on, & serue forth. Beignets.
Neem tarwebloem, biergist (of bier en gist?), saffraan en zout, en klop dit alles zo dik als je ander beslag zou maken op vleesdagen. Neem dan goede appels en snijd ze zoals voor beignets. Haal ze op en neer door het beslag en bak ze in goede olie. Leg ze op een schotel, strooi er suiker over en dien op.
Robin
Flap of beignet?
Er heerst verwarring over wat nu een appelflap is. Er zijn namelijk twee soorten gebak met deze naam. De ene appelflap bestaat uit gehakte appel met suiker, kaneel en eventueel rozijnen die in een driehoekje bladerdeeg in de oven wordt gebakken, de andere is waar het hier over gaat, een schijfje of partje appel dat door beslag wordt gehaald en daarna gefrituurd. In mijn ouderlijk huis was de appelflap de gefrituurde variant. Overigens wordt deze ook wel appelbeignet genoemd (volgens Van Dale is dit zelfs de officiële naam).
Het oorspronkelijke recept
Het recept komt uit ms Harleian 279, recept 2.54 (editie pp.44/45). Zie over dit manuscript het recept voor aardbeienpudding. Anders dan bij dat recept heb ik nu ervoor gekozen de engelse letters thorn (þ) en yough (³) wel over te nemen. Maar als ik hoor dat deze tekens niet goed laden op andere computers zal ik ze vervangen door resp. th en y. Ander recept uit dit manuscript: nepegel.
Fretoure.
Take whete floure, Ale 3est, Safroun, & Salt, & bete alle to-gederys as þikke as þou schuldyst make oþer bature in fleyssche tyme; & þan take fayre Applys, & kut hem in maner of Fretourys, & wete hem in þe bature vp on downne, & frye hem in fayre Oyle, & caste hem in a dyssche; & caste Sugre þer-on, & serue forth. Beignets.
Neem tarwebloem, biergist (of bier en gist?), saffraan en zout, en klop dit alles zo dik als je ander beslag zou maken op vleesdagen. Neem dan goede appels en snijd ze zoals voor beignets. Haal ze op en neer door het beslag en bak ze in goede olie. Leg ze op een schotel, strooi er suiker over en dien op.
-
Tja, daar gaat/kan Seiko.nl (jammergenoeg) niks aan doen. Het zij zo.....indobesar schreef: 25 okt 2017, 12:48Neem Allen dan ook mee voor een nieuwe Samuari fix. Zijn Defender is niet betrouwbaarDownforce Hans schreef: 25 okt 2017, 11:31Haal dat ding op en neem gelijk ff een bandje voor me mee..........(of we gaan samen)tomgtr schreef: 24 okt 2017, 15:08 Ok we kijken dan. Vond hem erg mooi. We hebben wel ff contact voordat je hem online gooit ok?![]()
Of is dat issue met die wijzerplaat al opgelost?? In dat geval kan je hem gewoon thuislaten....
![]()
-
WJ/Tom dank. Weer wat geleerd!
-
Lol, 911 dus eigenlijk de perfecte gezinswagen, want als ik achterin kan, lukt Lucas dat zeker!
Gelukkig dat ik dit draadje volg. Altijd handig om te weten hoe de stand van zaken is.
In ieder geval duidelijk. Dit was m’n eerste en laatste Seiko.
Gelukkig dat ik dit draadje volg. Altijd handig om te weten hoe de stand van zaken is.

In ieder geval duidelijk. Dit was m’n eerste en laatste Seiko.
- dvh
Hup, aan de Rolex Allen
Patek is ook mooi..
Verder heb ik niet zo gevolgd wat de oude mannenclub nu weer gaan ondernemen..

Patek is ook mooi..
Verder heb ik niet zo gevolgd wat de oude mannenclub nu weer gaan ondernemen..

- tomgtr
Dat jij je dorp niet uitdurft wil niet zeggen dat niemand buiten durft te komen David!
- Downforce Hans
Proest............ 

-
LOL, alweer een tijdje gewoon m'n oude tag quartz horloge om. Goed uitgelijnd. Is best zo. 
Punt is dat wij veilig de stad uit kunnen rijden, maar David woont in een dorp zonder politie. Die haalt met 4 Rolexen om z'n pols de rand van de bebouwde kom niet eens.

Punt is dat wij veilig de stad uit kunnen rijden, maar David woont in een dorp zonder politie. Die haalt met 4 Rolexen om z'n pols de rand van de bebouwde kom niet eens.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
@Allen, Seiko.nl vond dit verre van de moeite waard.
Het is omdat Ion Lee er zonet over begon.
In m'n vakantie bericht gehad dat dat soort dingetjes geen garantie zijn.
Het is omdat Ion Lee er zonet over begon.
In m'n vakantie bericht gehad dat dat soort dingetjes geen garantie zijn.
-
Maar(want ik had mijn Turtle ook uitelkaar) de chapterring, die 'vastzit' aan kast, zit niet scheef, de dial misschien(zij het 0.1mm) dus als je de dial naar 'links' zet.....
Bedenk ik me nu.
Bedenk ik me nu.
-
Ja, kan jij als juwelier vrij makkelijk zelf Robin.
Mijn turtle is laatst gemod & dat kan de huis tuin & keuken knutselaar zelfs.
Het is de vraag of je daar aan wil beginnen. (Want je blijft dan bezig)
Mijn turtle is laatst gemod & dat kan de huis tuin & keuken knutselaar zelfs.
Het is de vraag of je daar aan wil beginnen. (Want je blijft dan bezig)