Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 24 okt 2017, 10:42

duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:32
Bram schreef: 24 okt 2017, 10:30 En dat vraag je in het Rolex topic van DF?

:roflol:
Hahhahaha, er zullen vast wel mensen zijn, die niet alleen naar Rolex kijken?
Ik vind een Omega Seamaster PO ook wel iets voor die lompe polsen van jou, serieus.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 okt 2017, 10:44

Volgens mij was een kernpunt van Jacco 'waardevastheid'.

Open deur.

duifjes.com.
Auto: Ja heb ik

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 10:47

///Joost schreef: 24 okt 2017, 10:41
duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:28 Ik overweeg om een keer een echte klok aan te schaffen. Geld op de bank heb je niet veel aan dus dan beter iets leuks om de pols.

Budget is rond de 5K wat ik wil uitgeven, wil een klok kopen die over een paar jaar zelfde waarde ongeveer heeft.

Ik heb geen verstand van de techniek erachter, maar baseer mijn keuze alleen op uiterlijk. Shortlist is:

Panarai Luminor
Rolex Submariner
Chopard Mille Miglia
Tag Heuer Monaco

Alle 4 vind ik ze mooi, maar wat is een verstandige keuze?
Geen van allen een slechte keuze, dus ik zou vooral kiezen wat je zelf mooi vindt om te dragen. Qua waardevastheid tussen deze 4 zou ik bij Rolex blijven, maar ik zou daar zeker niet de keuze van laten afhangen. Rond de 5k ga je natuurlijk niet heel veel winnen of verliezen met alle respect.
Daar heb je ook gelijk in idd, ze zullen nooit 2.5K waard worden na een paar jaar ;)

Robin, wat hebben dit soort klokken als onderhoud nodig?

WJ

Bericht door WJ » 24 okt 2017, 10:49

Omega Planet Ocean, of valt die buiten budget?

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2017, 10:49

De Sub het minste onderhoud Jacco.

flieger

Bericht door flieger » 24 okt 2017, 10:50

duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:47 Daar heb je ook gelijk in idd, ze zullen nooit 2.5K waard worden na een paar jaar ;)

Ligt eraan hoe snel je er vanaf moet. Met de Chopard zal je langer 'leuren' dan met de Rolex. Als je ze netjes houdt, is de Rolex de veiligste keuze mbt waardevastheid.

Bram

Bericht door Bram » 24 okt 2017, 10:52

duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:47
///Joost schreef: 24 okt 2017, 10:41
duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:28 Ik overweeg om een keer een echte klok aan te schaffen. Geld op de bank heb je niet veel aan dus dan beter iets leuks om de pols.

Budget is rond de 5K wat ik wil uitgeven, wil een klok kopen die over een paar jaar zelfde waarde ongeveer heeft.

Ik heb geen verstand van de techniek erachter, maar baseer mijn keuze alleen op uiterlijk. Shortlist is:

Panarai Luminor
Rolex Submariner
Chopard Mille Miglia
Tag Heuer Monaco

Alle 4 vind ik ze mooi, maar wat is een verstandige keuze?
Geen van allen een slechte keuze, dus ik zou vooral kiezen wat je zelf mooi vindt om te dragen. Qua waardevastheid tussen deze 4 zou ik bij Rolex blijven, maar ik zou daar zeker niet de keuze van laten afhangen. Rond de 5k ga je natuurlijk niet heel veel winnen of verliezen met alle respect.
Daar heb je ook gelijk in idd, ze zullen nooit 2.5K waard worden na een paar jaar ;)

Robin, wat hebben dit soort klokken als onderhoud nodig?
Keer een doekje erover heen trekken is voldoende Jacco, en na een jaar of wat een beurtje.

duifjes.com.

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 10:53

flieger schreef: 24 okt 2017, 10:50
duifjes.com. schreef: 24 okt 2017, 10:47 Daar heb je ook gelijk in idd, ze zullen nooit 2.5K waard worden na een paar jaar ;)

Ligt eraan hoe snel je er vanaf moet. Met de Chopard zal je langer 'leuren' dan met de Rolex. Als je ze netjes houdt, is de Rolex de veiligste keuze mbt waardevastheid.
Ik koop zoiets in eerste instantie natuurlijk omdat ik het mooi vind, maar heb een hekel aan afschrijving vandaar mijn vraag ;)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2017, 11:01

Dan nu terug on topic : Rolex!

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 24 okt 2017, 11:21

Alleen maar handelaren hier?

Soms koop je iets omdat je het graag wilt/mooi vindt, maar hier kijkt iedereen alleen naar restwaarde. En niet alleen per se klokken.

Alles moet liefst meer opleveren dan gekost heeft.

Is leuk als dat zo is, maar is hier het hoofddoel.

Klokkenliefhebbers!?

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2017, 11:27

Jacco vroeg het, dus tja.

duifjes.com.

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 11:28

MParallel schreef: 24 okt 2017, 11:21 Alleen maar handelaren hier?

Soms koop je iets omdat je het graag wilt/mooi vindt, maar hier kijkt iedereen alleen naar restwaarde. En niet alleen per se klokken.

Alles moet liefst meer opleveren dan gekost heeft.

Is leuk als dat zo is, maar is hier het hoofddoel.

Klokkenliefhebbers!?
Ow oke, dan zal ik niet meer reageren hier, omdat ik graag iets koop wat mooi is en waarvan ik graag wil dat het zijn waarde zal behouden :hungry:

Ik ben een enorme petrolhead, ik koop auto's omdat ik ze gaaf vind, maar heb gewoon een hekel aan afschrijving, dat kan toch? Of mot ik maar niet meer op DF komen dan?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2017, 11:29

Ik denk dat iedereen zelf de keuze moet maken hoeveel nadruk hij legt op restwaarde. Iemand die dat in z'n keuze meeneemt is niet minder een horlogeliefhebber.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2017, 11:31

MParallel is in deze draad wel vaker bijzonder bezig.....

Jacco, gewoon blijven posten!

duifjes.com.

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 11:34

Robin schreef: 24 okt 2017, 11:31 MParallel is in deze draad wel vaker bijzonder bezig.....

Doe ik ook ;)

Ik ben/was benieuwd welke klokken een ' verstandige' keuze zou zijn, alle 4 vind ik ze mooi, maar heb totaal geen verstand van de techniek erachter. Zelfde als mensen een auto kopen omdat ze die mooi vinden en willen weten wat een verstandige keuze is.

Ik heb op Chrono 24 een wishlist gemaakt, binnenkort eens verder kijken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2017, 11:36

Let wel dat klokjes elke 5 jaar een beurtje nodig hebben dus als je er 1 kopt die 500 goedkoper is dan rest....

duifjes.com.

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 11:37

tomgtr schreef: 24 okt 2017, 11:36 Let wel dat klokjes elke 5 jaar een beurtje nodig hebben dus als je er 1 kopt die 500 goedkoper is dan rest....
Onderhoud weet ik en snap ik, geen moeite mee net zoals een auto ;)

Bram

Bericht door Bram » 24 okt 2017, 11:38

Ik heb me bij de aanschaf van de Omega echt geen seconde laten leiden door de waardevastheid. Ik heb die klok gekocht omdat ik het gewoon een prachtig horloge vind (nog steeds trouwens), en ik mezelf een permanent aandenken wilde geven na de overstap van defensie naar de burgermaatschappij, en het behalen van m'n HBO diploma. En als nu blijkt dat de Omega bijvoorbeeld 2K minder waard is dan is dat maar zo, kan er niet wakker van liggen.

Maar ik snap ook dat er mensen zijn die daar anders instaan. Ieder z'n ding.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2017, 11:38

Als klokken in de papieren lopen(zeg vanaf €1000,00) kan ik me(als klokkenliefhebber én verkoper) zeer goed voorstellen dat je jezelf wat in wil dekken dmv welk merk, type/wederverkoop en ook een beetje in de prijs. Dit is 2017. De wereld is kleiner dan ooit(mede door de mist vaak 's ochtends deze tijd), en tóch is alles transparanter, totdat je door de bomen het bos niet meer ziet ofzo.

flieger

Bericht door flieger » 24 okt 2017, 11:43

Als je een shortlist hebt en ze alle 4 even mooi vindt, wat is er dan mis om waardevastheid de doorslag te laten geven?

Over het onderhoud: doet iedereen dat hier op vaste intervallen of variabele intervallen? :-)

ErikS

Bericht door ErikS » 24 okt 2017, 11:45

Robin schreef: 24 okt 2017, 11:31 MParallel is in ELKE draad wel vaker bijzonder bezig.....

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2017, 11:47

tomgtr schreef: 24 okt 2017, 11:29 Ik denk dat iedereen zelf de keuze moet maken hoeveel nadruk hij legt op restwaarde. Iemand die dat in z'n keuze meeneemt is niet minder een horlogeliefhebber.
Dit inderdaad.
Ik laat het ook wel meetellen. Maar het zal nooit de overhand krijgen (een auto onder doek of een klok in de kluis heeft voor mij weinig met liefhebberij te maken.. ik rijd gewoon dagelijks met m'n auto en draag m'n klokken ook elke dag). Sommige afschrijfkannonen vind ik ook heel gaaf (Maserati, TVR etc.) maar sla ik over omdat je er moeilijk vanaf komt. Ik probeer er altijd een beetje een middenweg in te vinden.

Jussi

Bericht door Jussi » 24 okt 2017, 12:06

Tuurlijk zal je daar op letten als dat belangrijk is, maar ik kan Mparallel ook wel volgen dat dit in meerdere topics wel naar voren komt. Soms is het ook leuk dat men dingen kan waarderen zonder te zeuren over afschrijving.

duifjes.com.

Bericht door duifjes.com. » 24 okt 2017, 12:10

Tom schreef: 24 okt 2017, 11:47
tomgtr schreef: 24 okt 2017, 11:29 Ik denk dat iedereen zelf de keuze moet maken hoeveel nadruk hij legt op restwaarde. Iemand die dat in z'n keuze meeneemt is niet minder een horlogeliefhebber.
Dit inderdaad.
Ik laat het ook wel meetellen. Maar het zal nooit de overhand krijgen (een auto onder doek of een klok in de kluis heeft voor mij weinig met liefhebberij te maken.. ik rijd gewoon dagelijks met m'n auto en draag m'n klokken ook elke dag). Sommige afschrijfkannonen vind ik ook heel gaaf (Maserati, TVR etc.) maar sla ik over omdat je er moeilijk vanaf komt. Ik probeer er altijd een beetje een middenweg in te vinden.
Klopt, goedkoper is om een Citigo in de privatlease te nemen ipv de Saab 9-7x en een flikfalk ipv een Rolex, maar vind de 2de optie leuker en het mag wel wat kosten.

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 okt 2017, 12:11

Ik heb zelf een Omega SMP Pro, gekocht toen ik nog wel geld had (lees: niet getrouwd en geen kind). :lol:

Ook indirect wel laten leiden door waardevastheid, maar vooral gekocht omdat ik a) de klok erg mooi vindt en hij is tijdloos, b) een James Bond fanaat ben en c) omdat hij redelijk waardevast is.
Maar goed, puntje c gaat voor elk Premium horlogemerk wel op. Flieger had een goed punt dat je van de ene wat sneller af komt dan van de andere, maar erg veel zul je er niet op verliezen. Erg veel winnen ook niet. Gewoon lekker kopen wat je mooi vindt dus. Yolo...of zoiets.

Of maak anders even een lijstje wat je belangrijk vindt aan een klok. Voor mij persoonlijk was dat vooral eenvoud, omdat ik wilde dat hij zowel bij een pak als casual gedragen kon worden. Het is immers mijn enige (dure) klok. de Chopard is bijvoorbeeld al een stuk informeler dan een Sub of Monaco.
Waardevastheid is voor mij het minst belangrijk want deze klok gaat nooit meer weg. Ik hoop m over een aantal jaren aan mijn zoon te kunnen geven.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 24 okt 2017, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie