F1 seizoen 2017

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: F1 seizoen 2017

Bericht door smiley » 23 okt 2017, 20:14

daNpy schreef: 23 okt 2017, 19:02 Edit: Die overigens zelf toegeeft gas los te laten om brandstof te besparen. Heb ik nu de Prius trofee zitten kijken of wat?
Nee, die 105 kilo brandstof is echt een dingetje.
Die paar liter extra olie verbranden was een mooi hulpje voor sommigen.

WJ

Bericht door WJ » 23 okt 2017, 20:27

Ja die brandstof onzin moet ook aangepakt worden.. Speelde bij force india ook heel duidelijk. Jammer.

Max is natuurlijk de nieuwe held in de US, daar smullen ze hiervan. En volgendjaar als die daar komt dan is het Max 'who got robbed of a podium place, back to take revenge!'

Ok, volgende race. :mrgreen:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 23 okt 2017, 20:59

Luco

Bericht door Luco » 23 okt 2017, 21:05

max was toch de enigste die aan de binnenkant de tracklimits niet respecteerde?
Dan zijn ze echt blind bij de fia
sainz.jpg
sainz.jpg (31.31 KiB) 2183 keer bekeken

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 23 okt 2017, 21:31

^^
Probleem is jij ziet het, wij zien het, de rest vd wereld ziet het, aleen die ene die de beslissing neemt niet.

328Ti

Bericht door 328Ti » 23 okt 2017, 21:52

MParallel schreef: 23 okt 2017, 21:31 ^^
Probleem is jij ziet het, wij zien het, de rest vd wereld ziet het, aleen die ene die de beslissing neemt niet.
Fantastisch verwoord :TV kijken:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 okt 2017, 22:12

ok dat was allemaal k*t enzo, maar waar ik me echt compleet krankjorum aan erger is die verrekte olav mol met zijn commentaar, die gast zit volgens mij soms tennissen te kijken en doet dit commentaar tussendoor ofzo, jezus wat heeft die gast het vaak bij het verkeerde eind...

je hebt werkelijk 50% kans als hij een naam noemt dat ie goed is, alsof hij niet naar dezelfde wedstrijd zit te kijken en maar een naam noemt van 1 van de 2 rijders die in die kleur auto rijdt...ongelofelijk gewoon...

is er een manier om sky te ontvangen als je ziggo hebt? daar wil ik best wat voor betalen...

moet wel zeggen dat de voor en nabeschouwing leuk en goed zijn met Robert, die had ik nooit zo hoog zitten, maar die heeft zijn racehart toch wel op de juiste plek zitten

Luco

Bericht door Luco » 23 okt 2017, 22:16

Zoals al vaker is gezegd zit olav op een heel klein schermpje te kijken en doet alles alleen qua commentaar tijdens de wedstrijd, niet te vergelijken met sky.
En een arrogantere zak hooi als doornbos bestaat er niet, wat een hork is dat zeg pffffffffffffffffffffffffffffff

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 okt 2017, 22:28

Roy RS schreef: 23 okt 2017, 22:12 ok dat was allemaal k*t enzo, maar waar ik me echt compleet krankjorum aan erger is die verrekte olav mol met zijn commentaar, die gast zit volgens mij soms tennissen te kijken en doet dit commentaar tussendoor ofzo, jezus wat heeft die gast het vaak bij het verkeerde eind...

je hebt werkelijk 50% kans als hij een naam noemt dat ie goed is, alsof hij niet naar dezelfde wedstrijd zit te kijken en maar een naam noemt van 1 van de 2 rijders die in die kleur auto rijdt...ongelofelijk gewoon...

is er een manier om sky te ontvangen als je ziggo hebt? daar wil ik best wat voor betalen...

moet wel zeggen dat de voor en nabeschouwing leuk en goed zijn met Robert, die had ik nooit zo hoog zitten, maar die heeft zijn racehart toch wel op de juiste plek zitten
Met een VPN je PC laten denken dat hij in de UK staat en dan Channel 4 kijken (of iets van die strekking) :bag:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 23 okt 2017, 23:21

Nu het stof een beeeetje aan t neder dalen is over dat ene moment (grind erover?), kunnen we het ook nog even over de strategie hebben?
Voor de wedstrijd schreef ik nog dat een podium er wel in zat (bij een safety car), en dat volgens Ricciardo een 2-stopper het snelst was.
Desondanks ging Max toch voor een 1stopper op pad. Starten op supersoft, 2de stint op soft.
Op de soft ging het echter niet goed genoeg, dus -gelukkig- de strategie omgegooid, en alsnog op Ultrasoft (toch Wouter?).
Maar had er dan niet nog meer ingezeten als de strategie supersoft, ultra, ultra was geweest? Is RB niet te defensief van start gegaan? Achteraf misschien makkelijk gezegd, gelukkig ook strategie bijgesteld, maar theoretisch gewoon niet het Maximale gehaald. En VET bijna de dupe, want de -aangepaste- strategie van Max parerend, had m bijna nog die tweede plek gekost.... dat ging maar net goed. Uiteindelijk reden HAM en RAI wel een eenstopper...

Daarnaast las ik ergens dat Vettel wat langzamer reed, om RAI in de DRS zone te houden. Klinkt leuk, maar binnen een sec van je voorligger rijden kostte toch te veel downforce, en dus gripverlies en slijtage? Zeker voor RAI die een eenstopper reed.

Wouter?

daNpy

Bericht door daNpy » 24 okt 2017, 07:27

Ultra soft doen het in Austin niet zo goed onder de red bulls. Die hebben ze dus niet genomen.
Ham had een eenstopper omdat hij nauwelijks gevechten hoefde te leveren in tegenstelling tot de rest en dus veel minder bandenslijtage.
Kimi is gewoon langzaam dus kan op één set intermediates ook gewoon uit eigenlijk :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2017, 07:51

Bij de prijs uitreiking vond ik KR nog al timide (nu is het niet voor niets een ijskonijn) maar zo flets zag ik hem zelden. De champagne liet ie staan en hij verliet het podium ASAP, waarvan akte.

Dat imponeert en versterkt op zijn minst het gevoel dat hij er niet thuis hoorde, althans dat is wat zijn lichaamstaal sprak.

Voor MV is het redelijk zuur, bij een verder briljante race. Dit kan hem alleen maar sterker maken lijkt me, en de goodwill vlag hangt duidelijk meer in zijn richting.

Qua taalgebruik, hoe begrijpelijk ook, zou wat meer diplomatie alleen nog verder in zijn voordeel kunnen werken; take it like a man, win like a king!

Tristan

Bericht door Tristan » 24 okt 2017, 09:24

LOL :roflol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 24 okt 2017, 09:31

Spijkerhard schreef: 23 okt 2017, 23:21 Nu het stof een beeeetje aan t neder dalen is over dat ene moment (grind erover?), kunnen we het ook nog even over de strategie hebben?
Voor de wedstrijd schreef ik nog dat een podium er wel in zat (bij een safety car), en dat volgens Ricciardo een 2-stopper het snelst was.
Desondanks ging Max toch voor een 1stopper op pad. Starten op supersoft, 2de stint op soft.
Op de soft ging het echter niet goed genoeg, dus -gelukkig- de strategie omgegooid, en alsnog op Ultrasoft (toch Wouter?).
Maar had er dan niet nog meer ingezeten als de strategie supersoft, ultra, ultra was geweest? Is RB niet te defensief van start gegaan? Achteraf misschien makkelijk gezegd, gelukkig ook strategie bijgesteld, maar theoretisch gewoon niet het Maximale gehaald. En VET bijna de dupe, want de -aangepaste- strategie van Max parerend, had m bijna nog die tweede plek gekost.... dat ging maar net goed. Uiteindelijk reden HAM en RAI wel een eenstopper...

Daarnaast las ik ergens dat Vettel wat langzamer reed, om RAI in de DRS zone te houden. Klinkt leuk, maar binnen een sec van je voorligger rijden kostte toch te veel downforce, en dus gripverlies en slijtage? Zeker voor RAI die een eenstopper reed.

Wouter?
Hij ging SS-S-SS. Volgens mij hebben ze gewoon gedurende de wedstrijd de strategie veranderd en daarom weer naar SS gegaan.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 okt 2017, 09:37

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 okt 2017, 09:42

Roy RS schreef: 23 okt 2017, 22:12 ok dat was allemaal k*t enzo, maar waar ik me echt compleet krankjorum aan erger is die verrekte olav mol met zijn commentaar, die gast zit volgens mij soms tennissen te kijken en doet dit commentaar tussendoor ofzo, jezus wat heeft die gast het vaak bij het verkeerde eind...

Grappig hoe de meningen kunnen verschillen :D Sinds ik iets van de TV ben gaan begrijpen volg ik F1 al, met Olav Mol als commentator. Nu inmiddels pakweg 20 jaar verder is dat niet veranderd. Ik kijk niet als hij het commentaar niet doet, zoals we een paar terug destijds tijdelijk die andere verschrikkelijke prutser hadden bij Sport1... Ronald van Dam (net even opgezocht). Die maakte pas enorm veel fouten, niet normaal.

Alleen Jack mag van mij wel wieberen. Allard Kalff en Olav waren een prima duo maar dat zal niet zo snel weer gebeuren. Either way; ik vind dat Olav zn foutjes ruimschoots goedmaakt met de passie voor en ervaring met de F1 die hij heeft. Maar zoals gezegd, daarover verschillen we van mening! En niet te vergeten dat Sky inderdaad een gigantisch budget heeft t.o.v. Ziggo om de informatievoorziening richting de commentator(en!) compleet en actueel te hebben.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 24 okt 2017, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 24 okt 2017, 09:47

Maus335i schreef: 24 okt 2017, 09:42

Grappig hoe de meningen kunnen verschillen :D Sinds ik iets van de TV ben gaan begrijpen volg ik F1 al, met Olav Mol als commentator. Nu inmiddels pakweg 20 jaar verder is dat niet veranderd. Ik kijk niet als hij het commentaar niet doet, zoals we een paar terug destijds tijdelijk die andere verschrikkelijke prutser hadden bij Sport1... Ronald van Dam (net even opgezocht). Die maakte pas enorm veel fouten, niet normaal.

Alleen Jack mag van mij wel wieberen. Alard Kalff en Olav waren een prima duo maar dat zal niet zo snel weer gebeuren. Either way; ik vind dat Olav zn foutjes ruimschoots goedmaakt met de passie voor en ervaring met de F1 die hij heeft. Maar zoals gezegd, daarover verschillen we van mening! En niet te vergeten dat Sky inderdaad een gigantisch budget heeft t.o.v. Ziggo om de informatievoorziening richting de commentator(en!) compleet en actueel te hebben.
Helemaal mee eens. Ik kijk al een jaar of 25 F1 met voor een groot deel Olav. Ook als er alternatieven waren(RTL+, BBC). Ik vind zijn enthousiasme gewoon tof en het wordt eigenlijk een sport om zijn fouten te spotten. Ook bij de BBC maakten ze overigens dramatische fouten en dat was in de tijd van Murray nog een stuk erger.

WJ

Bericht door WJ » 24 okt 2017, 09:55

Olav is wel ok en ook een beetje jeugdsentiment, die Jack heb ik al eerder een relaas over gehad dat die vent gewoon belachelijk slecht is. Maar sky heeft niet alleen het budget maar is gewoon ook een leuke club zo vind ik. En die constante informatie stroom over niet alleen de race zelf maar van alles eromheen is gewoon fijn.

Als ze bij Ziggo nou al die studio flapdrollen eruitdonderen en met die centjes 1 of 2 extra mensen bij Olav zetten als support dan zou het al een stap in de goede richting zijn.
Die Rob......racen kon die ook al voor geen meter, en op TV heb ik hem ook nog nooit wat interessants zien doen.

Liever een klote stream van SKY dan ook maar iets van dat andere tuig. Tijd terug ook gewoon lekker na de race een T0rrent binnengehaald van de race door Sky en dat gekeken.

Arthursx
Auto: M3 F80

Bericht door Arthursx » 24 okt 2017, 10:05

De voor en nabeschouwing in de studio van Ziggo moeten ze achterwegen laten. Met een bekende nederlander praten die er 9/10 keer 0 verstand van heeft zit toch niemand op te wachten? De enige die nog wat zinnigs zegt is Doornbos. Als ze die nou samen met Olav op locatie commentaar gaat doen word het al een stuk beter. Doornbos deed ook co-commentaar met de Indy 500 en dat was gewoon erg goed.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 24 okt 2017, 10:08

KImi was altijd al een held maar zoals Romo zegt, hij liet duidelijk zien dat hij zelf ook niet vond dat hij daar thuis hoorde. Heeft ook in geen enkel commentaar MV iets verweten. Het is een bot ijskonijn maar ik mag hem. Hij is zoals hij is. Ik heb een paar jaar in Finland gewoond en hij is een Fin op z'n best!

The words and wisdom of Kimi
By Phillip Horton on Tuesday, November 29, 2011

© Lotus Renault GP
Often remembered for his monosyllabic nature, Kimi's interviews can be fairly funny...
On tyres…
I don’t know and it doesn’t mean anything to me. Tyres are what they are.
On Alonso’s mind games…
I couldn’t care less what that man thinks.
On weather conditions…
It’s all the same if it rains or not.
On Finland…
Well, in summer there's fishing and fucking. And in winter... the fishing is bad.
On the 2006 season…
It doesn’t interest me yet what is going to happen. You’ll see it then.
Kimi, what’s the 5th grid place like?
It’s the 5th grid place.
On Hungarian GP 2007:
Boring race.
On Ron Dennis:
He’s strange now and then. He always wants to know everything. He doesn’t interest me.
What makes TAG Heuer special?
It’s ok.
What kind of an atmosphere do you think McLaren has right now (the spy saga)? –
I bet it’s fucking great.
On the Constructor’s Championship…
The Constructor’s Championship doesn’t really mean anything to me.
On what Sir Jackie Stewart says…
I’m not interested in what Jackie says. He hasn’t got anything to do with me.
On what David Coulthard says…
Coulthard can say what he wants. I’m not interested in what he’s saying.
On what Jarno Trulli says…
I don’t give a damn about what Trulli says.
On what Juan Pablo Montoya says…
Montoya’s comments doesn’t interest me.
On what Lewis Hamilton says (I wonder…)
It doesn’t matter what he says.
On not seeing red lights in the pit lane…
If there’s a red light when you leave the pit lane you have to stop. Then some wooden eye (Hamilton) crashes into you and breaks the car.
On the media…
What the papers write about me afterwards makes me laugh.
Formula 1 would be a paradise without the media.
I’m not interested in what people think about me. I’m not Michael Schumacher.
On what it feels to drive at 300 km/h?
It feels normal.
On idols?
There aren’t any.
What kind of a relationship do you have with Peter Sauber?
He is my boss.
Is he a father figure or a god father?
He is my boss.
The helmet has a special meaning for many drivers. How important is it to you?
It protects my head.
Do you have any special rituals when the helmet is concerned like many have?
I wipe it so that I can see better.
What would you if you met an alien, run away out of fear or try to talk to him?
The problem won’t arise so I don’t imagine meeting one.
Martin Brundle: “Kimi Raikkonen doesn’t seem interested in the proceedings going on up there. Kimi, you missed the presentation by Pele.”
Kimi (nonchalantly): “Yeah.”
Martin: ”Will you get over it?”
Kimi: “Yeah. I was having a shit.”
Martin: “OK, thanks for that! Obviously you’ll have a nice light car on the grid, then.”
Describe yourself. What are you made of ?
Blood, flesh and bone like everybody else!
Interviewer: The most exciting moment during the race weekend?
Kimi: I think so it's the race start, always.
Interviewer: The most boring?
Kimi: Now.
On San Marino 2001…
Suddenly the steering wheel was in my hands. I tried to put it back on, but it was too late. I was just wondering where I was going to end up.
Is it true that sometimes you're bored in the car?
Only when I am in front by a country mile, like in Melbourne last year. Then you are thinking about other things or you're playing with the buttons on the steering wheel. Then I suddenly missed a braking point. This year unfortunately we haven't had such race.
Q: (Peter Windsor - F1 Racing) Kimi, I’m sure you’re aware that, as a result of the seventeen laps you led in Hungary, McLaren Mercedes, for the first time this year, have now led more racing laps than the Mercedes safety car driven by Bernd Maylander. I just wonder how you see that battle developing in the remaining races and how strong McLaren will be versus the safety car. - Hopefully we can beat them. At least it’s the same company so it doesn’t really matter but we will see what happens.
Kimi, have you ever got angry about anything, and jumped up and down and shouted?
Yeah, many times but of course you’re not happy if you retire or something but I guess it mostly happens more in normal life than in racing.
Can you give us examples?
No, not really.
What are the kind of things that make you angry in normal life, as you say?
If you keep asking questions like those.
When asked to comment on Hamilton's crazy move at Fuji that ran everyone off at the first curve: - You have to learn how to find the braking points already when you are six years old while starting in Go Karts. Obviously, you should know how it goes at this level. I don't know about others but, at least, my father Matti put sticks on the right places for me and for my brother to know where to brake. That's how you learn that lesson the best and you remember it always where ever you race.
The car is certainly different, but do you feel different to last year?
I don’t know anything about a different feeling. It’s a new season, so it’s hard to know what to expect.
What about Felipe? Is he still the same guy he was last year or has he changed a lot?
I don’t know. You should ask him. I don’t know what he’s been doing, so if you want to know something about his life you should speak to him.
Who do you see as your main competitors this year?
It could be all tight - but then again, it might not be. I don’t know more than anybody else - I just see the times. That’s it.
On the Yas Marina Circuit
“Well, the first few turns are quite good, but the rest of it is shit”
During his NASCAR debut…
"We're so fucking shit, it's unbelievable. The car is shit because I cannot get it turned! It is so frustrating! I cannot get the fucking car turned!"’

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 okt 2017, 10:12

Mari Oh Oh! schreef: 24 okt 2017, 09:47
Maus335i schreef: 24 okt 2017, 09:42

Alleen Jack mag van mij wel wieberen. Alard Kalff en Olav waren een prima duo maar dat zal niet zo snel weer gebeuren. Either way; ik vind dat Olav zn foutjes ruimschoots goedmaakt met de passie voor en ervaring met de F1 die hij heeft. Maar zoals gezegd, daarover verschillen we van mening! En niet te vergeten dat Sky inderdaad een gigantisch budget heeft t.o.v. Ziggo om de informatievoorziening richting de commentator(en!) compleet en actueel te hebben.
Helemaal mee eens. Ik kijk al een jaar of 25 F1 met voor een groot deel Olav. Ook als er alternatieven waren(RTL+, BBC). Ik vind zijn enthousiasme gewoon tof en het wordt eigenlijk een sport om zijn fouten te spotten. Ook bij de BBC maakten ze overigens dramatische fouten en dat was in de tijd van Murray nog een stuk erger.
+2

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 okt 2017, 10:15

Wouter81 schreef: 23 okt 2017, 13:42
En wat denken we van deze? In 19 secondes de beslissing gemaakt om een straf uit te delen? I rest my case.

Afbeelding
Dit zegt me helemaal niks. Ze zitten bij elkaar te bekonkelen hoe Verstappen te straffen. Oh wacht, zo! Zoeken die 1e knop en, shit, waar is die penaltyknop? Oh daar, 19s later wordt die ingedrukt.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 okt 2017, 10:16

Downforce Hans schreef: 24 okt 2017, 09:37 Goed commentaar hier:
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... erstappen/

Grtz,Hanz06
Mooie column!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2017, 12:43

V Max (Doet de naam wel eer aan :D ) commentaar;

https://www.telegraaf.nl/sport/901865/v ... g-te-nemen

JP

Bericht door JP » 24 okt 2017, 12:56

Heeft Opa Verstappen ook al gereageerd op het voorval. Dan hebben we tenminste íedereen gehad om zijn mening te geven :goodnight:

Plaats reactie