Koop ik hem prive? Zie bovenstaanderomo schreef:Als ik het allemaal doorzet, wil ik hoe dan ook van die bijtelling af. Ik vind dat echt de ultieme matennaaierij..........................
Kan zijn dat ik mijn huidige M3 prive houd, vervolgens er een andere bijkoop zakelijk ( welke dat ook moge zijn)
Alles over de 1 serie (part I)
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Is niet leuk nee. Volgens Rebel mogen we niet klagen maar ik vind het absurd, wat je allemaal moet afdragen.Andre schreef:Welkom in Nederland.
Ik kijk al niet meer naar auto s boven 75k euro. Bijtelling nekt je hier.
Ik had een e46 m3 op de zaak kreeg de afrekening paar maanden terug. Ben een paar weken aan het zuurstof gegaan om weer bij te komen.
Heb je die 130i ook op de zaak?
- RVV
Andre schreef:http://news.windingroad.com/countriesma ... -1-series/
Ik zie dat die normale 1 coupe geen kofferbak spoiler lipje heeft.. Vind ik zo gek nog niet.
http://news.windingroad.com/photo-galle ... temId=5303
- RVV
Andre schreef:Welkom in Nederland.
Ik had een e46 m3 op de zaak kreeg de afrekening paar maanden terug. Ben een paar weken aan het zuurstof gegaan om weer bij te komen.
haha lol ik heb de bedragen ook gezien we lagen samen aan het zuurstof
Romo dat is ook precies de reden waarom ik de M3 prive rij, de touring overigens ook, niet de meest handige constructie.. maar ik moet ook alles zelf betalen links om rechs om wel of niet via de zaak.. ik moet wel eerst elke euro zelf binnen harken... ik lul me soms de blaren op de tong voor de omzet,, nee gaat nog steeds niet automatisch in mijn handel en na een uur blauwe tong ... kom je er achter dat het tien minuten voor de BTW is geweest en 25 minuten voor de loonbelasting en venootschapsbelasting...
En om ook nog eens 10 minuten te lullen voor de bijtelling??? ben gekke henkie niet..
- Joop
Overigens AutoBild zat er eind maart toch al precies goed met zijn beelden voor de nieuwe 1er coupe:Rico v Velzen schreef:Andre schreef:http://news.windingroad.com/countriesma ... -1-series/
Ik zie dat die normale 1 coupe geen kofferbak spoiler lipje heeft.. Vind ik zo gek nog niet.
http://news.windingroad.com/photo-galle ... temId=5303
Nog een paar andere plaatjes destijds van AutoBild:Joop schreef:Een foto (PS) uit AutoBild van de nieuwe 1er:
[img:2271:1406]http://xs514.xs.to/xs514/07151/1er_coupe.jpg[/img]
Als ie zo wordt met een sterke zescilinder denk ik dat ik de E92 3er wel laat staan... 8)
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/B/7271dbe ... 1ebb_1.jpg[/img]
[img:495:330]http://media.autobild.de/bild/C/35bf59b ... 9d7c_1.jpg[/img]
- RVV
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico, mijn huidige M3 rijd ik ook prive.........................ik laat alles nog doorrekenen, maar echt vrolijk ben ik niet, en overtuigd om het zakelijk te doen al helemaal niet...............................Rico v Velzen schreef:Andre schreef:Welkom in Nederland.
haha lol ik heb de bedragen ook gezien we lagen samen aan het zuurstof![]()
Romo dat is ook precies de reden waarom ik de M3 prive rij, de touring overigens ook, niet de meest handige constructie.. maar ik moet ook alles zelf betalen links om rechs om wel of niet via de zaak.. ik moet wel eerst elke euro zelf binnen harken... ik lul me soms de blaren op de tong voor de omzet,, nee gaat nog steeds niet automatisch in mijn handel en na een uur blauwe tong ... kom je er achter dat het tien minuten voor de BTW is geweest en 25 minuten voor de loonbelasting en venootschapsbelasting...
En om ook nog eens 10 minuten te lullen voor de bijtelling??? ben gekke henkie niet..
- romo
-
Rebel
Dexter schreef:Leuke fotoshop Rob!
Fotoshoppen is leuk om te doen en in dit geval plotseling ook heel confronterend.
Als BMW de coupé namelijk zo in de markt had gezet, dan had ik jullie euforie qua vormgeving veel beter begrepen.
Kijkend naar het verschil tussen de 3-serie E90 en E92 verwachttte ik ook dat ze bij de 1-serie iets soortgelijks gedaan zouden hebben.
Een duidelijk andere auto met een fantastisch mooi lijnenspel waardoor je vanaf een kilometer al ziet dat het een coupé is.
Het is zoals Joop ook al zegt: Waar is de vloeiende daklijn?
Het product wat er nu staat is in mijn ogen niets meer dan een 1-serie met een kont eraan, iets wat onder andere Renault jaren terug ook eens gedaan heeft.
[img:800:533]http://www.creativephotoart.nl/r19_hatch.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.creativephotoart.nl/r19_cham.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.creativephotoart.nl/1_hatch.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.creativephotoart.nl/1_coupe.jpg[/img]
Voor wat betreft de motorisering zeg ik: 3.5 liter met Twin turbo's is nu de toekomst in het sportieve rijden voor BMW blijkbaar. (Iets wat Audi al een paar jaar terug deed en waar ze nu weer van teruggekomen zijn)
Hetzelfde motorconcept als in de E92 335i zie je nu ook weer verschijnen maar dan in de kleinste BMW. Dat een en ander dan gepaard moet gaan met een gewicht wat nergens meer over gaat is niet belangrijk voor de gemiddelde rijder /leaser die geen M-serie kan/mag betalen maar toch het idee wil hebben in een soort van super sportauto te rijden. Zeker als je er dan ook nog een M-pakket bijneemt....
Resumerend zeg ik: Een 1-serie is voornamelijk bedoeld om die klanten te trekken die een 3-serie te duur vinden en toch een BMW willen rijden. En dus maakt BMW die serie zo compleet mogelijk met allerlei carosserie- en motorvarianten om zo veel mogelijk klanten te kunnen bedienen.
De 1-serie is gewoon BMW's cash-cow of moet dat in ieder geval gaan worden.
En voor de echte liefhebbers zijn er altijd nog de M modellen behalve (tot nu toe) in de 1-serie.
Ben het volkomen met Dexter eens. Hij omschrijft zeer fraai hoe hij naar een 1 coupe kijkt, en het frapante is dat juist de mensen die met vormgeving en ontwerpen omgaan (fotografen, architecten, ontwerpers) een uitgesproken mening hebben.
De vergelijking met de Renault is zeer scherp. Uitstekend voorbeeld. Hatch met aangeplakte kofferbak. Ik zie in de coupe geen vloeiende lijn, en vind hem daarnaast veel te druk. Zeker voor een BMW, die normaal stakkere (lees:duitse) lijnen heeft.
Dexter schreef:Resumerend zeg ik: Een 1-serie is voornamelijk bedoeld om die klanten te trekken die een 3-serie te duur vinden en toch een BMW willen rijden. En dus maakt BMW die serie zo compleet mogelijk met allerlei carosserie- en motorvarianten om zo veel mogelijk klanten te kunnen bedienen.
De 1-serie is gewoon BMW's cash-cow of moet dat in ieder geval gaan worden.
En voor de echte liefhebbers zijn er altijd nog de M modellen behalve (tot nu toe) in de 1-serie.
Ook dit is wederom waar en perfect verwoord. Alleen dit keer door een BMW-rijder. Ik heb al eens eerder verkondigd, dat de 1 serie een soort van surrogaat-BMW is, het opstapje naar een echte BMW. Mensen die de 3 serie nieuw te duur vinden (in welke uitvoering dan ook) kunnen nu toch nog BMW blijven rijden. Ze kunnen dan altijd zeggen dat die 1-serie zo gewldig stuurt en veel lichter is dan een nieuwe 3-coupe. Of gewoon liegen, en zeggen dat ze de 3-coupe niet mooi vinden.
- RVV
Rebel.. het enige waar jij het tot nu toe over gehad hebt is de styling..styling en nog eens styling. Natuurlijk mogen ontwerpers/fotografen en tuinarchitecten denken dat ze er verstand van hebben.. maar er is ook nog zoiets als persoonlijke smaak/voorkeur.. ik vind het van een bepaalde arogantie getuigen door iemand die die gewoon zegt dat ie het een mooie auto af te doen dat ie geen verstand heeft van zijn eigen smaak.Ben het volkomen met Dexter eens. Hij omschrijft zeer fraai hoe hij naar een 1 coupe kijkt, en het frapante is dat juist de mensen die met vormgeving en ontwerpen omgaan (fotografen, architecten, ontwerpers) een uitgesproken mening hebben.
De vergelijking met de Renault is zeer scherp. Uitstekend voorbeeld. Hatch met aangeplakte kofferbak. Ik zie in de coupe geen vloeiende lijn, en vind hem daarnaast veel te druk. Zeker voor een BMW, die normaal stakkere (lees:duitse) lijnen heeft.
Ook dit is wederom waar en perfect verwoord. Alleen dit keer door een BMW-rijder. Ik heb al eens eerder verkondigd, dat de 1 serie een soort van surrogaat-BMW is, het opstapje naar een echte BMW. Mensen die de 3 serie nieuw te duur vinden (in welke uitvoering dan ook) kunnen nu toch nog BMW blijven rijden. Ze kunnen dan altijd zeggen dat die 1-serie zo gewldig stuurt en veel lichter is dan een nieuwe 3-coupe. Of gewoon liegen, en zeggen dat ze de 3-coupe niet mooi vinden.
Dooddoener, maar over smaak valt niet te twisten....
Een architect kan een prachtig huis ontwerpen in zijn ogen maar als de aankomende bewoner het niet mooi vind houd ook alles op. Jou stijl is niet mijn stijl..
De nieuwe 3 coupe vind ik geen mooie stijl hebben de nieuwe Audi A5 wel.. snap ik het dan niet ? Of snap jij het niet ?
De 1 serie heb ik altijd een mooie auto gevonden, geen natural beauty maar wel een model met karakter, dat vind ik nog meer van de 1 serie coupe. De e92 3 serie vind ik nou juist weinig karakter hebben. Dat is geen feit maar maar mening.. jou mening over styling is niks meer waard dan mijn mening over styling..
Een 1 serie en helemaal een 1 serie coupe een surogaat BMW noemen vind ik gewoon een domme opmerking, daarmee geef je aan dat je totaal niet verdiept (hebt) in de bedrijfs en modellen filisofie van BMW,, die is al tienttallen jaren hetzelfde. je hebt er gewoon geen flikker verstand van.. zeg dat gewoon dan kun je van mij nog wel wat bijspijkerles krijgen
Audi is voorsprong door techniek... uitdrukking zegt niets over het rijden... BMW is freude am Fahren.. dat is de essentie van BMW en die essentie komt hoe je het went of keert momenteel het beste tot uiting in de 1 serie.
Jij laat je alleen maar leiden door de type aanduiding.. als de 3 serie een 4 serie (waar overigens sprake van was voor de huidige e92 coupe) was geworden en de huidige 1 serie 3 serie, dan was het wel allemaal goed geweest zeker..
Als we nu tot in den treure het stylingsgezeur waar we toch niet (willen) uitkomen eens achter ons laten.. dan kunnen we terug naar de kern van de zaak..
Hoe goed of hoe slecht (van mijn part) is de 1 serie coupe ?
Dat zijn dingen die mij pas echt intereseren.. hoe rijd ie tov een 130i bv of tov van mijn huidige e46 M3 CS..
-Doet het electronsiche gestuurde sperdifferentieel zijn werk naar behoren (BMW en autovisie zijn lyrisch), of moet er eigenlijk toch een drexler sper op ?
-Hoe bevalt de combi 1 serie en de 306 pk turbo motor, turbogat wel of geen probleem?
-Hoe bevalt de electronische servo sturing tov de hydraulische in mijn oude 130i ?
-Stuitert ie nog wat op de achteras ? Waar de 130i ook last van had of heeft BMW toch naar de klanten geluisterd ?
-Wat zijn de mogelijkheden tot eventueel tunen ? (niet dat het moet maar interesse is er in de technische kant)
-Voelt ie te zwaar op de neus of merk je er niks van ?
-Wat zijn de mogelijkheden tot aankleden met interssante opties zonder nou frutselopties te nemen ?
-Bied de auto mij ook dezelfde satisfaction als mijn M3 CS ?
DIT zijn allemaal dingen die mij boeien... en wat iemand nou vind van de styling is mij geen kont waard..
Lijkt allemaal een beetje heftig deze reactie.. komt mischien een beetje rottig uit de vingers maar waar het mij omgaat is de inhoud de verpakking is nu enemaal een gegeven.
Kortom dat zijn allemaal zaken die me pas echt boeien.
Laatst gewijzigd door RVV op 07 jul 2007, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Panda de Beer
Dat laatste is niet waar, Rebel. Ja, instapmodel, maar het is geen A-klasse. De 1-serie maakt gebruik van dezelfde techniek en dezelfde layout als de 3-serie en toont dezelfde BMW-uitgangspunten: RWD, 50/50-balans, lijnmotoren in de lengte.
Een 1-serie is dus net zoveel BMW als een 3-serie.
Dit itt Mercedes en Audi. Een A3 bv is een Golf in een ander jasje (T ook) en heeft technisch weinig gemeen met de A4. Wat dat betreft is een A3, net als de A-klasse, veel meer een instapmodel.
Een 1-serie is dus net zoveel BMW als een 3-serie.
Dit itt Mercedes en Audi. Een A3 bv is een Golf in een ander jasje (T ook) en heeft technisch weinig gemeen met de A4. Wat dat betreft is een A3, net als de A-klasse, veel meer een instapmodel.
- Panda de Beer
- Sander S.
Dat zal wel meevallen denk ik ..Panda de Beer schreef:Rico, is toch duidelijk: je hebt rijders en poetser.
Wij zijn rijders, Rebel een poetser.
[img:770:445]http://www.ringrebel.nl/images/helm.jpg[/img]
-
Rebel
Rico v Velzen schreef:Na 7 jaar staat ie eindelijk in de garage. E46 M3 CS interlagos blauw, Ik ben super blij 343 pk SMG in perfecte nieuw staat 10k kilometers gereden. hij ruikt zelfs nog nieuw. Deze auto gaat de komende 5 à 7 jaar niet meer weg. Andre bedankt dat deze mogelijkheid er was. Echt super! Als maat vergeet ik dit niet weer serieus. 130i is weg en de touring blijft als familie koets
Rico, na 2 jaar ben je ook uitgekeken op die 1-coupe.
Ik ben daar niet anders in. Wij zijn na 2 jaar uitgekeken op een auto, en gebruiken iedere smoes om een andere te kopen.
Draai er toch niet om heen
Daarnaast zie ik wel degelijk het verschil tussen een 3 en 1 coupe.
De 3 serie is gewoon meer auto, iets minder gewicht, meer binnenruimte, en mooier van ontwerp. De motor mag dan hetzelfde wezen, maar uiteindelijk komt het erop neer dat een in jouw ogen "gelijkwaardige" 1 coupe goedkoper is.
Dus het draait gewoon om de pegels.
En tuurlijk weet ik dat je een 3 wel kunt kopen, dat heb je immers al vaker gezegd.
In jullie ogen is de budget-BMW 1 coupe de enige echte rijdersauto van BMW, en de rest doet niet meer mee.
Ik mag voor jouw hopen dat Andre nooit overstapt naar Porsche, ik voorspel dan een zware identiteitscrisis in huize Van Velzen....
8)
- RVV
Sander Spoolder schreef:Dat zal wel meevallen denk ik ..Panda de Beer schreef:Rico, is toch duidelijk: je hebt rijders en poetser.
Wij zijn rijders, Rebel een poetser.
[img:770:445]http://www.ringrebel.nl/images/helm.jpg[/img]
Sander da's netzo iets als een zwemmedaille die krijg je al als je gewoon meedoet
- RVV
Rebel leuk dat die die quote onder de neus wrijft
Alleen 1 ding ik ben nog steeds niet uitgekeken op de M3 dus hij kan zomaar nog een jaar of 5 blijven, en na het hele copgezeur dat ik hem te koop heb gezet, en alleen om die reden, heb ik besloten om de M3 te houden (terug getrokken uit de verkoop)
De 1 serie coupe heeft mijn interesse, maar is geen feit.. en 3 coupe 335i kost geen drol meer hooguit een paar duizend euro, het hele budgetverhaal is gewoon niet van toepassing.
De 1 serie coupe heeft op papier nogal wat figuurlijke blinde vlekken (zie mijn bovenstaand geplaatst lijstje)
De M3 CS vind ik absoluut de mooiere auto, voor mij de mooiste BMW van de laatste 10 jaar mischien wel ever (niet arogant bedoeld)
De hamvraag is gaat de 1 serie coupe mij meer rust geven als rijder ? Of blijf ik toch de opgefoktheid van de M3 najagen.. vandaag ook weer een actie gehad die GEEN schoonheidprijs verdient, ga er ook niet stoer over posten..
Als ik nu naar buiten kijk zie ik mijn M3 staan, en denk ik mothafock wat een gaaf ding is het toch WIL ik daar uberhaupt wel een 1 serie coupe voor ????
Maar ik ben absoluut enthousiast over de 1 serie coupe.. na die lange sloep van een 3 serie coupe een verademing (en nee echt lelijk vind ik de 3 serie coupe echt niet, met M paket 19 inch mooi dik ding, maar TEVEEL auto vind ik voor het leukere rijden.
De 1 serie coupe heeft mijn interesse, maar is geen feit.. en 3 coupe 335i kost geen drol meer hooguit een paar duizend euro, het hele budgetverhaal is gewoon niet van toepassing.
De 1 serie coupe heeft op papier nogal wat figuurlijke blinde vlekken (zie mijn bovenstaand geplaatst lijstje)
De M3 CS vind ik absoluut de mooiere auto, voor mij de mooiste BMW van de laatste 10 jaar mischien wel ever (niet arogant bedoeld)
De hamvraag is gaat de 1 serie coupe mij meer rust geven als rijder ? Of blijf ik toch de opgefoktheid van de M3 najagen.. vandaag ook weer een actie gehad die GEEN schoonheidprijs verdient, ga er ook niet stoer over posten..
Als ik nu naar buiten kijk zie ik mijn M3 staan, en denk ik mothafock wat een gaaf ding is het toch WIL ik daar uberhaupt wel een 1 serie coupe voor ????
Maar ik ben absoluut enthousiast over de 1 serie coupe.. na die lange sloep van een 3 serie coupe een verademing (en nee echt lelijk vind ik de 3 serie coupe echt niet, met M paket 19 inch mooi dik ding, maar TEVEEL auto vind ik voor het leukere rijden.