Ik zou dus níet voor de starlet gaan (en ja, ik heb er zelf 1!). Belangrijkste reden voor jou is low budget en dat bereik je deze dagen door een laag benzineverbruik. Nou weet ik dat rechterpedaal aardig goed te vinden maar over 40.000 km heb ik gemiddeld 1:12.3 gereden.... best fors voor een auto van 754 kg

.
Plus:
Motor (olieverbruik kan wel een issue zijn maar gaat heeeeel lang goed), loopt erg lekker naar de begrenzer toe
Onverwoestbaarheid (had mezelf voorgenomen de auto stuk te krijgen voor 2 ton, is niet gelukt (staat nu op 206.xxx)
Anoniem (flatout rijden valt niemand op)
Waardevast, en je komt er altijd weer vanaf (heb in die tijd al 2x een kaartje van een exporteur achter de wisser weggevist)
Lage vaste lasten
Min:
Verbruik!
weke vering, redelijk gevoelloze stuurinrichting, voorstoelen, standaard 155 banden, trekkracht in 5, absoluut gebrek aan indrukmakerij als je iemand met 160 van achteren benaderd op de snelweg.
Te letten op: roest bij achterklep (lelijk), veerschotels rondom, knipperlichtschakelaar, olieverbruik.
One to have: GT of Si, deze hebben een stabilisator aan de voorzijde waardoor ze wat beter de bocht om willen. Verder heeft de eerste serie p8 (90-95) koplampen met duplex-lampen en daar kun je geen goede upgrades voor krijgen (wel nodig).
Overigens is met 1500 euro er een absolute kart van zo'n ding te maken maar dat is niet het idee geloof ik

.
Ergo: 't is meer een allrounder dan een absolute low-budgetkoning.