Een aantal van jullie heb ik zondag trouwens al mogen begroeten op de DF-meeting in de De Meern. Ik vond het een erg leuke meeting. Mooie auto’s en een gezellige sfeer!
Uit de oude doos
Als dagelijks vervoer staat er eigenlijk altijd wel een BMW op de oprit. De afgelopen jaren waren dat onder meer een 320Ci, 325i, een 330i touring, Z3 en de nodige E39’s. Daarvoor ook nog Impreza GTT gereden. Ik kijk nog altijd om als ik zo’n ding voorbij hoor pruttelen! En in de categorie ‘die had ik nooit moeten verkopen’ een handgeschakelde 325i cabriolet met weinig kilometers.
320Ci:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/1CdCHOPY3kW2/550.jpg)
325i:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/b9kqo2vjvm3P/540.jpg)
330i:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/fYcxnu67VBxW/540.jpg)
Scooby:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/Mp2qqTqTpwbt/800.jpg)
Z3:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/NVgSIM2Ca8xJ/540.jpg)
325i:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/AGbxh0tSsFFt/540.jpg)
Mijn auto
Inmiddels hoeft er ook voor de jongste geen kinderwagen meer mee en kon ik eindelijk gaan rijden in een auto waar ik al wat langer zin in had, maar niet echt heel ruim is: een 130i. Wat een fijne auto is dat zeg! Door dat heerlijke klinkende blok altijd het idee dat ik in iets speciaals rijd, ook tijdens de normale saaie ritjes. Natuurlijk had ik graag een exemplaar gehad met M-pakket, xenon en schuifdak, maar deze sleeper heeft wat mij betreft ook zo z’n charmes. Het is bovendien een fris exemplaar met sluitende historie, dat is me ook wel wat waard.
Cosmetisch eigenlijk niks aan de auto hoeven doen, behalve natuurlijk een wash & wax voor de winter (met Collinite 476s). Bij aanschaf wel meteen groot onderhoud laten doen, waarbij ik ook vier nieuwe banden heb laten monteren. Gekozen voor non-runflat (wel extra load) en in combinatie met het standaard onderstel voldoet mij dat goed. Ik wil geen plankharde auto, want een groot deel van de kilometers maak ik toch met vriendin en kinderen aan boord. Tijdens een tripje naar de Eifel zonder aanhang lekker kunnen sturen en de Einser wat beter leren kennen. Tijdens dat weekendje heb ik het DTC-lampje trouwens vaker zien knipperen dan in de vijf jaar daarvoor met alle andere BMW’s. Mede daarom besloten tot een upgrade: volgende week komt er een sper van MFactory onder.
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/IJJlQt2AIPxY/540.jpg)
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/TZqfDprQw60k/540.jpg)
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/L0zNK0n7PQT2/540.jpg)
Samen met de M5 van Stradale:
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/1Mu5W9hemJMK/540.jpg)
Derrick
In al mijn enthousiasme over de Einser vergeet ik bijna mijn hobby-auto. In de stalling staat nog een 325e uit ’87 (aka Derrick). In 2011 gekocht met 65.000km en inmiddels staat de teller bijna op 90.000km. Derrick is een 2.7 super-eta met 129pk. Hij heeft onderin veel trekkracht en rijdt lekker relaxt. Vooral de afwisseling met een modernere auto vind ik leuk. De trip naar Noorwegen is mijn mooiste herinnering aan de auto. De afgelopen jaren helaas weinig tijd gehad voor Derrick. Hij is dit jaar eigenlijk alleen voor de APK de stalling uit geweest. Inmiddels een huis met garage gekocht, dus volgend jaar staat hij onder handbereik.
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/DZagwUtKIL89/800.jpg)
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/k5hVgZnDqcA7/540.jpg)
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/U7degsmwJicb/800.jpg)
![Afbeelding](https://myalbum.com/photo/df5sjZFl9bSF/550.jpg)