Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Even tussen de regels door lezend.. een e46 M3 is meer M3 dan een e92 ooit zal worden tenzij er een minimaal 40000 euro duurdere CSL uitvoering van komt
Sturen 6 uit 10...mis scherpte van een e46 M3, teveel comfort voor een M car.. in de lijn van de e60 en e63 M's verbaast me dat niet. die voelen ook niet echt meer als een M aan. Massa speelt parten bij het inkomen van bochten..en remmen blijven zoals gewoonlijk kut. Motor is een M motor maar dan een M comfort motor.. screamy karakter van een S54 moet ie missen..
Vooral heel snel maar je merkt er weinig van.. veel luxe om de klant te verwennen maar de M klant lijkt een beetje te vergeten worden.
Waarom verbaast me dit nou allemaal niks ?
Ik heb al eerder zo'n optelsommetje gemaakt, maar werd half voor gek verklaard.
De nieuwe M3 is vooral een hele goeie auto. Maar waar M echt voor staat zijn ze iets teveel vergeten... of juist niet.. Jammer maar voorspelbaar.
Romo go for it, maar hou die e46 M3 er nog naast joh

Sturen 6 uit 10...mis scherpte van een e46 M3, teveel comfort voor een M car.. in de lijn van de e60 en e63 M's verbaast me dat niet. die voelen ook niet echt meer als een M aan. Massa speelt parten bij het inkomen van bochten..en remmen blijven zoals gewoonlijk kut. Motor is een M motor maar dan een M comfort motor.. screamy karakter van een S54 moet ie missen..
Vooral heel snel maar je merkt er weinig van.. veel luxe om de klant te verwennen maar de M klant lijkt een beetje te vergeten worden.
Waarom verbaast me dit nou allemaal niks ?
Ik heb al eerder zo'n optelsommetje gemaakt, maar werd half voor gek verklaard.
De nieuwe M3 is vooral een hele goeie auto. Maar waar M echt voor staat zijn ze iets teveel vergeten... of juist niet.. Jammer maar voorspelbaar.
Romo go for it, maar hou die e46 M3 er nog naast joh

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Testrecensie op Autointernationaal.nl:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4329&n=5
Conclusie: Goede auto, maar softer, minder scherp en minder spannend.
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4329&n=5
Conclusie: Goede auto, maar softer, minder scherp en minder spannend.
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lijkt wel heel erg op het verhaal van Carmagazine.coPanda de Beer schreef:Testrecensie op Autointernationaal.nl:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4329&n=5
Conclusie: Goede auto, maar softer, minder scherp en minder spannend.


- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Mijn gedachten ook gelijk!Rico v Velzen schreef:Lijkt wel heel erg op het verhaal van Carmagazine.coPanda de Beer schreef:Testrecensie op Autointernationaal.nl:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=4329&n=5
Conclusie: Goede auto, maar softer, minder scherp en minder spannend.lijkt wel letterlijk te zijn overgeschreven
Romo koop een 335i coupe full options, en je hebt een top wagen!
Michel
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
- Berichten: 22291
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
En we wikken en we wegen.............................commentaar op de reviews van Steved, die weet waar die over praat...................
Ok, time out guys. I need to put some of these comments in context. The new M3 is a great car. It hasn't gone soft. What a strange comment to make for a car that is 'more' hardcore than the E46 version it replaces. The RS4 feels soft compared to the M3, and if anything we were wondering if BMW had lost too much of the E46's refinement.
The engine is both louder and much more serious sounding than the S54 straight six. Handling is very balanced, now if that makes it 'refined' then so be it, but that's not how I would describe it. Do you really want an 'edgy' handling 420hp Coupe? No, I didn't think so.
The steering is fine and would probably be sharper with lower profile tyres, but the front is not soft. I am looking at the videos we took and under severe provocation there is no understeer and the car remains flat and very stable when held sideways. It's a fluid handling entertainer that can be finely adjusted in a corner and will be controllable by a wide range of driver talent - not just the racers amongst us.
There is also 'not' a need to drive it high up the rev range. Certainly when all the 'sport/sport plus' settings are engaged then it feels powerful at lower revs - we exited most of the tight hairpins on those spanish roads in no lower than 3rd gear. But despite being more torquey than the E46, it also pulls harder to the red line.
I am a CSL owner and I find the E92 M3 far, far better than the E46 M3 and more sporting as well (I owned 3 E46 M3s). BMW do not 'need' to make a CSL, but they will because they can.
Ok, time out guys. I need to put some of these comments in context. The new M3 is a great car. It hasn't gone soft. What a strange comment to make for a car that is 'more' hardcore than the E46 version it replaces. The RS4 feels soft compared to the M3, and if anything we were wondering if BMW had lost too much of the E46's refinement.
The engine is both louder and much more serious sounding than the S54 straight six. Handling is very balanced, now if that makes it 'refined' then so be it, but that's not how I would describe it. Do you really want an 'edgy' handling 420hp Coupe? No, I didn't think so.
The steering is fine and would probably be sharper with lower profile tyres, but the front is not soft. I am looking at the videos we took and under severe provocation there is no understeer and the car remains flat and very stable when held sideways. It's a fluid handling entertainer that can be finely adjusted in a corner and will be controllable by a wide range of driver talent - not just the racers amongst us.
There is also 'not' a need to drive it high up the rev range. Certainly when all the 'sport/sport plus' settings are engaged then it feels powerful at lower revs - we exited most of the tight hairpins on those spanish roads in no lower than 3rd gear. But despite being more torquey than the E46, it also pulls harder to the red line.
I am a CSL owner and I find the E92 M3 far, far better than the E46 M3 and more sporting as well (I owned 3 E46 M3s). BMW do not 'need' to make a CSL, but they will because they can.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Dat BMW op de 135i betere remmen zal hebben is toch wel apartWhat’s it like?
On the one hand, it’s amazingly rapid but also surprisingly civilised for a car wearing an M3 badge. The ride is smooth-going-on-luxury with the M-drive set to normal, while the steering, brakes and throttle response are each curiously soft in response to begin with. This car, you think, is more like an old M5 on the road, and not at all how you’d expect a smaller, sharper, nimbler M3 to be.
Then you pres the M-button and - even with all the systems on their most aggressive settings - it’s still not quite what you’d expect from a new M3. It’s fast with a capital F, of course, but the rest of the car seems too refined for its own good on the road.
And the steering never scores more than six out of 10 no matter where or how you drive the car. Nor do the brakes, which suffered from fade on the road and went away badly on the track. Or the fuel consumption, which was regularly down in the mid-teens on roads on which the old car would have hit well over 20mpg


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Should I buy one?
You are not likely to be disappointed by the new M3 because in many ways it is a deeply impressive car, with a huge range of abilities and very few flaws. But if you were expecting a faster, yet more exciting version of the old car, you might want to wait until the CSL version appears which, on this evidence, will need to happen sooner rather than later to truly keep the legend alive. Even so, as an everyday super-coupe the M3 is some motorcar. So long as you can afford the fuel bills.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Het extra aantal cilinders (en de grotere motorinhoud) heeft gelukkig niet geleid tot een zwaarder motorblok. Dankzij intensief gebruik van lichte metalen kon het gewicht zelfs met 15 kilo worden gereduceerd. Dat klinkt op papier goed, maar in de praktijk voelt de voorzijde van de nieuwe M3 tóch zwaarder aan. De eerste reactie van de BMW als er bocht in gestuurd wordt, is een lichte aarzeling. Gretigheid ontbreekt en ook lijkt het nieuwe model iets meer rolneigingen te hebben dan de vorige generatie.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De besturing is op zich licht en prachtig lineair qua werking, maar mist de stevigheid van zijn grotere broer, de M5. Tegelijkertijd is ook de feedback veel minder sterk dan bij de Porsche 911. Je kan daarom moeilijk inschatten wanneer de voorwielen in bochten grip verliezen, met als gevolg dat je constant aan het bijsturen bent. Dit zorgt voor onrust en hindert het vertrouwen in kwaliteiten van de M3. Duidelijk progressie heeft BMW wel geboekt bij de remmen, een wat minder sterk aspect van de vorige generatie. Nu lijken de stoppers uitstekend op hun taak berekend. De vergroting van de geventileerde remschijven naar 36 millimeter vóór en 35 millimeter achter heeft duidelijk vruchten afgeworpen. We gaan er dan maar van uit dat de piepgeluiden tijdens het remmen, waar diverse testauto’s last van hadden, een tijdelijk schoonheidsfoutje is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De nieuwe M3 is misschien niet de eerste keuze voor op circuit, maar als allrounder (voor dagelijks gebruik) is het een briljante wagen: snel, comfortabel, praktisch, degelijk en veilig. Een uitstekende lange afstandcruiser, want niet alleen het veercomfort is goed, de V8 motor houdt zich doorgaans ook mooi op de achtergrond.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Alles wat niet wordt genoemd: lyrisch.
TopGear: zijn ze ook redelijk positief, maar die vergelijking met de M5 is wel opmerkelijk. Die auto is natuurlijk veel te log. En dat onderstreept het feit dat de M3 te ver omhoog is gegaan mogelijk?
Ben benieuwd wat AMS heeft geschreven, stond er deze week in
TopGear: zijn ze ook redelijk positief, maar die vergelijking met de M5 is wel opmerkelijk. Die auto is natuurlijk veel te log. En dat onderstreept het feit dat de M3 te ver omhoog is gegaan mogelijk?
Ben benieuwd wat AMS heeft geschreven, stond er deze week in

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Gewoon zélf gaan rijden en conclusie maken; kopen of niet kopen...Rico v Velzen schreef:Romo weegschaaltje pakken en op de ene kant postieve reviews neerleggen en de andere kant negatieve reviews
Je kan er lang en breed over lullen, maar de proefrit zal doorslag gevend zijn.
Wanneer is de auto beschikbaar in Nederland?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Enkele reviews van de nieuwe M3:
http://www.carmagazine.co.uk/first_driv ... 841&page=1
http://www.topgear.com/blogs/drives/079-bmw-m3/ (Rico had deze ook al gespot zie ik
)
http://www.autocarmagazine.co.uk/CarRev ... V8/226432/
Video: http://www.youtube.com/watch?v=SqzfPBdX0QI
http://www.carmagazine.co.uk/first_driv ... 841&page=1
http://www.topgear.com/blogs/drives/079-bmw-m3/ (Rico had deze ook al gespot zie ik

http://www.autocarmagazine.co.uk/CarRev ... V8/226432/
Video: http://www.youtube.com/watch?v=SqzfPBdX0QI
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Nog even een wat cijferwerk die de ronde doet:
0-1000 m 23.3s.
M5 Touring 22.9. De M5 Saloon 22.7 seconds.
80-120 km/h in 4e versnelling 4.9s voor de M3, de 335i in 5.2s das dus niet eens zo slecht!
M3 CSL 23.5s om 5.0s.
E46 M3 24.2 om 5.3s.
0-1000m:
e92 335i manual : 24.5s
e92 335i auto : 24.6s
650i auto 24.5s
e39 M5 23.8s
0-1000 m 23.3s.
M5 Touring 22.9. De M5 Saloon 22.7 seconds.
80-120 km/h in 4e versnelling 4.9s voor de M3, de 335i in 5.2s das dus niet eens zo slecht!
M3 CSL 23.5s om 5.0s.
E46 M3 24.2 om 5.3s.
0-1000m:
e92 335i manual : 24.5s
e92 335i auto : 24.6s
650i auto 24.5s
e39 M5 23.8s

Laatst gewijzigd door Erik K. op 06 jul 2007, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten