F1 seizoen 2017
-
- Berichten: 2900
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: F1 seizoen 2017
en wellicht nog 3 maanden langer/later https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/23 ... ij-renault. dan zit je in ieder geval al midden in (de start van) het raceseizoen en kan hij geen serieuze stempel op de auto drukken. sowieso in januari beginnen is al rijkelijk laat als je het roer volledig om wil gooien.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: F1 seizoen 2017
Top verslag weer Wouter dank je 
Mario ook goed verwoord !

Mario ook goed verwoord !
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Gelukkig 3 maanden later. Maar als je van alle teams de kleine trucjes weet... Sommige zijn nou eenmaal geniaal qua eenvoud en/of makkelijk te implementeren. Er waren in elk geval meerdere bazen die graag mee hadden willen bieden op deze wandelende encyclopedie der F1.vester86 schreef: 06 okt 2017, 18:41 en wellicht nog 3 maanden langer/later https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/23 ... ij-renault. dan zit je in ieder geval al midden in (de start van) het raceseizoen en kan hij geen serieuze stempel op de auto drukken. sowieso in januari beginnen is al rijkelijk laat als je het roer volledig om wil gooien.

- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
Als je goed leest zetten ze ook niet in op 2018 en 2019, maar vanaf 2020 weer een topteam.vester86 schreef: 06 okt 2017, 18:41 en wellicht nog 3 maanden langer/later https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/23 ... ij-renault. dan zit je in ieder geval al midden in (de start van) het raceseizoen en kan hij geen serieuze stempel op de auto drukken. sowieso in januari beginnen is al rijkelijk laat als je het roer volledig om wil gooien.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: F1 seizoen 2017
Gelukkig daar is hij weer, Peter Windsor.
- Bram
- Berichten: 16652
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: F1 seizoen 2017
Saaie race, prima uitslag.
-
Online
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03
Re: F1 seizoen 2017
Erg fijne race! Saai?
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: F1 seizoen 2017
Super race!
-
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: F1 seizoen 2017
Goede race en was nog even spannend op het einde.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: F1 seizoen 2017
Leuke race.
Mooi beeld van twee RB's voor het podium.
Mooi ook dat nu twee races achter elkaar de pechduivel verdwenen is. Overgesprongen idd naar de Ferrari van Vettel. Bijna letterlijk, als een bougie het probleem was.
Redbull en Renault zijn van ver gekomen. Toch wel petje af voor Renault, die ergens aan het begin van het seizoen aankondigden geen grote updates te brengen, maar stapje voor stapje aan de motor gingen werken. Eindelijk kan Max dan ook laten zijn wat zijn potentieel "is". Wij weten dat natuurlijk wel, maar aangezien Daniel zoveel punten voor staat, waren er links en recht toch wel twijfels ("ligt 't niet aan Max dat die auto elke keer kapot gaat"). Ook bij Hamilton nu gepromoveerd van 'that guy" naar Max. Hij weet nu ook wie volgend seizoen de echte uitdager zal zijn.
Aangezien de 2018 update een evolutie ipv een revolutie zal zijn, en de RB/Renault een betere progressie lijn heeft laten zien, wordt t mooi spannend volgens mij.
Ook de laatste wedstrijden worden mooi, denk ik. De spanning is uit de competitie, dus Hamilton hoeft minder strategisch te denken. Over een of twee races is de titel binnen, en dan kan er gevochten worden (als Renault de progressie vol houdt). Dan worden het echte battles.
Arrivideci Arrivabene trouwens. Als Verstappen overweegt naar Ferrari te verkassen in 2019, dan wel een niet-Italiaans team manager eisen...
Mooi beeld van twee RB's voor het podium.
Mooi ook dat nu twee races achter elkaar de pechduivel verdwenen is. Overgesprongen idd naar de Ferrari van Vettel. Bijna letterlijk, als een bougie het probleem was.
Redbull en Renault zijn van ver gekomen. Toch wel petje af voor Renault, die ergens aan het begin van het seizoen aankondigden geen grote updates te brengen, maar stapje voor stapje aan de motor gingen werken. Eindelijk kan Max dan ook laten zijn wat zijn potentieel "is". Wij weten dat natuurlijk wel, maar aangezien Daniel zoveel punten voor staat, waren er links en recht toch wel twijfels ("ligt 't niet aan Max dat die auto elke keer kapot gaat"). Ook bij Hamilton nu gepromoveerd van 'that guy" naar Max. Hij weet nu ook wie volgend seizoen de echte uitdager zal zijn.
Aangezien de 2018 update een evolutie ipv een revolutie zal zijn, en de RB/Renault een betere progressie lijn heeft laten zien, wordt t mooi spannend volgens mij.
Ook de laatste wedstrijden worden mooi, denk ik. De spanning is uit de competitie, dus Hamilton hoeft minder strategisch te denken. Over een of twee races is de titel binnen, en dan kan er gevochten worden (als Renault de progressie vol houdt). Dan worden het echte battles.
Arrivideci Arrivabene trouwens. Als Verstappen overweegt naar Ferrari te verkassen in 2019, dan wel een niet-Italiaans team manager eisen...
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
IMHO is naar Ferrari gaan geen slimme stap. Die lopen sinds het Schumacher tijdperk weer achter de feiten aan. En als ze dat niet doen is er wel weer een paniekperiode om dat te verhelpen. Zelfs met een eerste rijder strategie(die Mercedes niet heeft) lukt het ze niet. En de Italiaanse manager is niet het enige probleem, ze proberen het tegen beter weten in met voorkeur met Italiaans personeel te doen.Dat moet je alleen willen als je ook weet dat dat de beste mensen op de juiste plek zijn. Eigenlijk een beetje hetzelfde probleem wat Honda nekt die alles in zichzelf gekeerd met Japanners probeert te doen. En misschien ook wel Renault waar ze eerst te trots waren hulp van buitenaf te accepteren.Spijkerhard schreef: 08 okt 2017, 11:01 Arrivideci Arrivabene trouwens. Als Verstappen overweegt naar Ferrari te verkassen in 2019, dan wel een niet-Italiaans team manager eisen...
-
- Berichten: 9468
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2017
Laat ik mijn verslag beginnen met voetbal. Laat ik daar ook gelijk bij vertellen dat ik werkelijk helemaal niets met voetbal heb. Ik volg het niet, ik heb er geen verstand van en ik vind het publiek vaak erg stompzinnig, elkaar de hersenen inslaan omdat iemand voor 'die ander' is. Iets wat je in F1 niet ziet, alle fans dwars door elkaar in hun gezamelijke liefde voor de sport.
Voetbal dus. Ik las online dat Nederland nog een theoretische kans heeft op het bereiken van het WK in Rusland. Ik had een avondje tijd over dus dacht: laat mij weer eens kijken naar dat Nederlands elftal. Op Robben na allemaal namen die ik niet ken maar goed, als je wordt geselecteerd voor Oranje, dan zal je vast wel goed overweg kunnen met een bal. Ze verdienen volgens mij allemaal miljoenen bij hun clubs, veelal in het buitenland. Dat zul je toch wel bepaalde kwaliteiten hebben. Nou, daar zat ik blijkbaar naast. Maar dan ook helemaal. Want wat een dramatisch schouwspel bleek dat. Futloos, zelfs elkaar een bal goed aanspelen lijkt al teveel gevraagd. Geen enkele passie uitstralend. Zelfs die Wit Russen leken goed, vergeleken bij deze treurigheid en ik heb me laten vertellen dat die Wit Russen er normaliter ook niets van kunnen. Je ziet ook geen beleving of trots, of wil om te winnen. De aandacht lijkt meer te liggen bij hun volgende afspraak bij de tattooshop om hun lijven verder te voorzien van plaatjes dan je te focussen op je kerntaak, namelijk goed voetballen. Nee, van deze treurniswekkende vertoning werd je niet blij. Tenminste, als je van voetbal houdt. Niet dat het mij uitmaakt of Nederland dat WK toernooi nu wel of niet haalt maar dit leek nergens naar, best beschamend als je je land vertegenwoordigt. Eigenlijk was het gewoon lachwekkend.
Maar wat heeft dit met 'onze' sport Formule 1 te maken? Nou, dat we gezegend zijn met zo'n toptalent uit onss land als Max Verstappen die wel altijd alles geeft, wel talent heeft en er werkelijk altijd staat als het moet. Nederland was ooit een groot voetballand maar die tijd is voorbij. We zijn nu een Formule 1 land. Laten we gewoon niet zo veel aandacht meer geven aan dat voetbal, daar doen we er niet meer toe. F1 is onze nieuwe religie. Want één van de twee beste coureurs van het veld is een Nederlander. En die reed vandaag, samen met die andere beste coureur vandaag weer foutloos en bloedsnel vooraan. En wat went dit snel. Oh, weer een podium voor Max. Het wordt al gewoon. Maar dat is het niet, het is niet gewoon dat je als 20 jarige week in week uit zo foutloos, professioneel en in topvorm presteert. Hoeveel coureurs zie je continue een hoog niveau halen? Dat zijn er niet veel.
Hamilton deed wat hij moest doen en dat is snaarstrak winnen. Max deed wat hij kon doen en dat is op slechts 1,2 seconde van Hamilton finishen. Gewoonweg een geweldige race weer. Ricciardo had zaterdag weer een succesje door Max sinds Oostenrijk weer eens te verslaan maar moest na 300 meter alweer plaats maken voor Mad Max. En Vettel? Ik had het vorige week over die pechduivel die was overgesprongen naar de roden. En die zit er nog steeds. Een bougie van 5 euro bleek de boosdoener en het kampioenschap is over en uit. Een weer-niet jaar voor de Scuderia. Sergio Marchionne zal thuis in Italië het tapijt wel hebben opgevreten, de Italiaanse kranten slijpen de messen. Nadat Kimi in 2007 de laatste rijderskampioen was staan ze nu alweer 10 jaar droog. En dit jaar had het gemoeten. Het jaar waarin de Ferrari feitelijk de betere auto had, ten opzichte van de Mercedes. Maar dan moet alles wel kloppen. Teveel technische problemen en een topcoureur die teveel emotionele f*ckups maakt. Tegen Hamilton aanrijden in Baku, in Singapore alles verspelen door als een waanzinnige zijn plek te verdedigen. Het zijn zwakke momenten die niet kunnen en ook niet nodig zijn, zeker met de ervaring van een Vettel. Zoals Nico Rosberg, dit weekend actief als Sky F1 reporter al aangaf: Seb is soms te emotioneel. En emotie kan goed zijn maar dat moet je wel in iets goeds kanaliseren, het moet niet tegen je gaan werken. Zeker niet ten opzichte van een killer als Lewis Hamilton. Zoals ik zei: dit jaar had het moeten gebeuren. Volgend jaar verwacht ik Red Bull gelijk aan het front en wordt het alleen maar moeilijker voor de roden. Zonde, zonde.
Die killersmentaliteit en kwaliteiten die je nodig hebt om Hamilton aan te kunnen zie ik maar bij één andere rijder: Max Verstappen. Voor de duivel niet bang, kijkt totaal niet op tegen reputaties of eerdere successen als WK titels maar gaat er gewoon voor. Ook die drievoudig wereldkampioen is gewoon een coureur die ik in moet halen, dat werk. Het is de enige rijder die echt gevreesd wordt door zowel Hamilton als Vettel. Mooi was het compliment (wederom) van Lewis naderhand richting Max. Er is wederzijds respect voor elkaars kwaliteiten.
Verder naar beneden dan maar. Ricciardo een steady derde plek dus, voor de wederom zwakke tweede luitenant Bottas. Zegen je 2018 contract Valtteri want het zal gelijk je laatste jaar zijn bij een topteam. Hard maar waar. Het is gewoon niet goed genoeg. Kimi had weer een echt Kimi weekend. Niet slecht, ook niet heel goed. Daarachter de beide Force India's weer veel punten scorend. Het blijft razend knap dat dat kleine team met een beperkt budget zo goed scoort, zowel op snelheid als op betrouwbaarheid. Kudo's voor hen. De Haas auto's ook goed in de punten, gun ik hen. Ik heb een zwak voor privateer teams. Een heerlijke inhaalactie van Magnussen op Massa, op het randje maar dat mag ik wel en Massa pakte nog een puntje voor de moeite.
McLaren Honda was weer beschamend. Het ging de goede kant op maar nota bene op de thuisbaan van Honda leek het weer nergens op. Gebrek aan vermogen, gridpenalties voor Alonso dus het was weer niets. Jolyon Palmer beleefde zijn laatste GP-weekend, in ieder geval voor Renault. Gewogen en te licht bevonden. Every inch a gentleman maar daar win je het niet mee in F1. Daarmee kunnen we Cyril Abiteboul ook weer verder in het hoekje plaatsen van 'ongeloofwaardige personen'. Het was nog maar kort geleden dat Cyril aangaf dat alle discussies voorbij waren en Jolyon gewoon tot het einde van het jaar in die auto zou zitten. Het is niet de eerste keer dat er niets waar blijkt te zijn van zijn statements. Laten we in ieder geval hopen dat zijn beloftes voor een betere 2018 Renault motor geen bullshit blijken te zijn. Ze beloven zelf een 'magic button' oftewel een kwalificatieknop voor meer vermogen. Klinkt goed maar inmiddels is bij Abiteboul en de zijnen het credo: eerst zien, dan geloven.
Carlos Sainz dan. Zijn laatste race voor Toro Rosso. Volgens mij had Carlos 3 scenario's in zijn hoofd: 1) een laatste goed resultaat voor Toro Rosso scoren 2) mijn volgende werkgever Renault pleasen door geen punten af te snoepen in het constructeurskampioenschap 3) mijn vader eren met een rallytochtje off the road. Uiteindelijk koos hij blijkbaar voor optie 2 en 3 tegelijk. Nee, onzin natuurlijk maar hij bewees zich geen goede dienst door knullig van de baan te spinnen in ronde 1. Het zijn dit soort foutjes die mij nog steeds niet overtuigen van de kwaliteiten van Carlos Sainz. Palmer was niet best maar ik hoop voor Renault dat het wel beter voor ze uitpakt met Sainz in die auto. Ik heb ook zeer benieuwd hoe hij het gaat doen ten opzichte van de Hulk. Dat wordt een mooie strijd. Ik gok op de Hulk.
En dan Massa, die in de slotfase weer heerlijk in de weg reed. Zoals Helmut Marko na de race zei: het wordt tijd dat Felipe met pensioen gaat. En zo is het.
Ondertussen kunnen wij Nederlanders echter terugkijken op wederom een ijzersterke prestatie van Max. In wat een luxepositie zit die jongen zeg. 20 Jaar oud en iedereen wil hem, er gaan verhalen rond dat zowel Ferrari als Mercedes een jaarsalaris van meer dan 25 miljoen euro hebben geboden. Maar team Verstappen is slim, die wachten rustig begin 2018 af. Kijken waar Red Bull en de andere teams dan staan. Daarna kunnen ze kiezen. Of blijven, of toch overstappen naar Mercedes. Dat aanbod ligt er gewoon, dat blijkt uit alles. Jos die zich onlangs al iets versprak, de goede verstandhouding tussen Toto Wolff en Jos, de complimenten over en weer (volg het Mercedes AMG F1 twitteraccount maar eens, zo opvallend veel positieve Max tweets), Max die geen enkele kritiek uit op Mercedes, zelfs al werd Bottas opdracht gegeven Max op te houden. Het ligt er heel dik bovenop.
Maar alles hangt af van de auto van komend jaar, dat is nog veel belangrijker dan het salaris. Max wil winnen, ten koste van alles en iedereen. Genadeloos. De rest telt niet. En daar zouden die voetballers van ons een heel groot voorbeeld aan kunnen nemen.
Voetbal dus. Ik las online dat Nederland nog een theoretische kans heeft op het bereiken van het WK in Rusland. Ik had een avondje tijd over dus dacht: laat mij weer eens kijken naar dat Nederlands elftal. Op Robben na allemaal namen die ik niet ken maar goed, als je wordt geselecteerd voor Oranje, dan zal je vast wel goed overweg kunnen met een bal. Ze verdienen volgens mij allemaal miljoenen bij hun clubs, veelal in het buitenland. Dat zul je toch wel bepaalde kwaliteiten hebben. Nou, daar zat ik blijkbaar naast. Maar dan ook helemaal. Want wat een dramatisch schouwspel bleek dat. Futloos, zelfs elkaar een bal goed aanspelen lijkt al teveel gevraagd. Geen enkele passie uitstralend. Zelfs die Wit Russen leken goed, vergeleken bij deze treurigheid en ik heb me laten vertellen dat die Wit Russen er normaliter ook niets van kunnen. Je ziet ook geen beleving of trots, of wil om te winnen. De aandacht lijkt meer te liggen bij hun volgende afspraak bij de tattooshop om hun lijven verder te voorzien van plaatjes dan je te focussen op je kerntaak, namelijk goed voetballen. Nee, van deze treurniswekkende vertoning werd je niet blij. Tenminste, als je van voetbal houdt. Niet dat het mij uitmaakt of Nederland dat WK toernooi nu wel of niet haalt maar dit leek nergens naar, best beschamend als je je land vertegenwoordigt. Eigenlijk was het gewoon lachwekkend.
Maar wat heeft dit met 'onze' sport Formule 1 te maken? Nou, dat we gezegend zijn met zo'n toptalent uit onss land als Max Verstappen die wel altijd alles geeft, wel talent heeft en er werkelijk altijd staat als het moet. Nederland was ooit een groot voetballand maar die tijd is voorbij. We zijn nu een Formule 1 land. Laten we gewoon niet zo veel aandacht meer geven aan dat voetbal, daar doen we er niet meer toe. F1 is onze nieuwe religie. Want één van de twee beste coureurs van het veld is een Nederlander. En die reed vandaag, samen met die andere beste coureur vandaag weer foutloos en bloedsnel vooraan. En wat went dit snel. Oh, weer een podium voor Max. Het wordt al gewoon. Maar dat is het niet, het is niet gewoon dat je als 20 jarige week in week uit zo foutloos, professioneel en in topvorm presteert. Hoeveel coureurs zie je continue een hoog niveau halen? Dat zijn er niet veel.
Hamilton deed wat hij moest doen en dat is snaarstrak winnen. Max deed wat hij kon doen en dat is op slechts 1,2 seconde van Hamilton finishen. Gewoonweg een geweldige race weer. Ricciardo had zaterdag weer een succesje door Max sinds Oostenrijk weer eens te verslaan maar moest na 300 meter alweer plaats maken voor Mad Max. En Vettel? Ik had het vorige week over die pechduivel die was overgesprongen naar de roden. En die zit er nog steeds. Een bougie van 5 euro bleek de boosdoener en het kampioenschap is over en uit. Een weer-niet jaar voor de Scuderia. Sergio Marchionne zal thuis in Italië het tapijt wel hebben opgevreten, de Italiaanse kranten slijpen de messen. Nadat Kimi in 2007 de laatste rijderskampioen was staan ze nu alweer 10 jaar droog. En dit jaar had het gemoeten. Het jaar waarin de Ferrari feitelijk de betere auto had, ten opzichte van de Mercedes. Maar dan moet alles wel kloppen. Teveel technische problemen en een topcoureur die teveel emotionele f*ckups maakt. Tegen Hamilton aanrijden in Baku, in Singapore alles verspelen door als een waanzinnige zijn plek te verdedigen. Het zijn zwakke momenten die niet kunnen en ook niet nodig zijn, zeker met de ervaring van een Vettel. Zoals Nico Rosberg, dit weekend actief als Sky F1 reporter al aangaf: Seb is soms te emotioneel. En emotie kan goed zijn maar dat moet je wel in iets goeds kanaliseren, het moet niet tegen je gaan werken. Zeker niet ten opzichte van een killer als Lewis Hamilton. Zoals ik zei: dit jaar had het moeten gebeuren. Volgend jaar verwacht ik Red Bull gelijk aan het front en wordt het alleen maar moeilijker voor de roden. Zonde, zonde.
Die killersmentaliteit en kwaliteiten die je nodig hebt om Hamilton aan te kunnen zie ik maar bij één andere rijder: Max Verstappen. Voor de duivel niet bang, kijkt totaal niet op tegen reputaties of eerdere successen als WK titels maar gaat er gewoon voor. Ook die drievoudig wereldkampioen is gewoon een coureur die ik in moet halen, dat werk. Het is de enige rijder die echt gevreesd wordt door zowel Hamilton als Vettel. Mooi was het compliment (wederom) van Lewis naderhand richting Max. Er is wederzijds respect voor elkaars kwaliteiten.
Verder naar beneden dan maar. Ricciardo een steady derde plek dus, voor de wederom zwakke tweede luitenant Bottas. Zegen je 2018 contract Valtteri want het zal gelijk je laatste jaar zijn bij een topteam. Hard maar waar. Het is gewoon niet goed genoeg. Kimi had weer een echt Kimi weekend. Niet slecht, ook niet heel goed. Daarachter de beide Force India's weer veel punten scorend. Het blijft razend knap dat dat kleine team met een beperkt budget zo goed scoort, zowel op snelheid als op betrouwbaarheid. Kudo's voor hen. De Haas auto's ook goed in de punten, gun ik hen. Ik heb een zwak voor privateer teams. Een heerlijke inhaalactie van Magnussen op Massa, op het randje maar dat mag ik wel en Massa pakte nog een puntje voor de moeite.
McLaren Honda was weer beschamend. Het ging de goede kant op maar nota bene op de thuisbaan van Honda leek het weer nergens op. Gebrek aan vermogen, gridpenalties voor Alonso dus het was weer niets. Jolyon Palmer beleefde zijn laatste GP-weekend, in ieder geval voor Renault. Gewogen en te licht bevonden. Every inch a gentleman maar daar win je het niet mee in F1. Daarmee kunnen we Cyril Abiteboul ook weer verder in het hoekje plaatsen van 'ongeloofwaardige personen'. Het was nog maar kort geleden dat Cyril aangaf dat alle discussies voorbij waren en Jolyon gewoon tot het einde van het jaar in die auto zou zitten. Het is niet de eerste keer dat er niets waar blijkt te zijn van zijn statements. Laten we in ieder geval hopen dat zijn beloftes voor een betere 2018 Renault motor geen bullshit blijken te zijn. Ze beloven zelf een 'magic button' oftewel een kwalificatieknop voor meer vermogen. Klinkt goed maar inmiddels is bij Abiteboul en de zijnen het credo: eerst zien, dan geloven.
Carlos Sainz dan. Zijn laatste race voor Toro Rosso. Volgens mij had Carlos 3 scenario's in zijn hoofd: 1) een laatste goed resultaat voor Toro Rosso scoren 2) mijn volgende werkgever Renault pleasen door geen punten af te snoepen in het constructeurskampioenschap 3) mijn vader eren met een rallytochtje off the road. Uiteindelijk koos hij blijkbaar voor optie 2 en 3 tegelijk. Nee, onzin natuurlijk maar hij bewees zich geen goede dienst door knullig van de baan te spinnen in ronde 1. Het zijn dit soort foutjes die mij nog steeds niet overtuigen van de kwaliteiten van Carlos Sainz. Palmer was niet best maar ik hoop voor Renault dat het wel beter voor ze uitpakt met Sainz in die auto. Ik heb ook zeer benieuwd hoe hij het gaat doen ten opzichte van de Hulk. Dat wordt een mooie strijd. Ik gok op de Hulk.
En dan Massa, die in de slotfase weer heerlijk in de weg reed. Zoals Helmut Marko na de race zei: het wordt tijd dat Felipe met pensioen gaat. En zo is het.
Ondertussen kunnen wij Nederlanders echter terugkijken op wederom een ijzersterke prestatie van Max. In wat een luxepositie zit die jongen zeg. 20 Jaar oud en iedereen wil hem, er gaan verhalen rond dat zowel Ferrari als Mercedes een jaarsalaris van meer dan 25 miljoen euro hebben geboden. Maar team Verstappen is slim, die wachten rustig begin 2018 af. Kijken waar Red Bull en de andere teams dan staan. Daarna kunnen ze kiezen. Of blijven, of toch overstappen naar Mercedes. Dat aanbod ligt er gewoon, dat blijkt uit alles. Jos die zich onlangs al iets versprak, de goede verstandhouding tussen Toto Wolff en Jos, de complimenten over en weer (volg het Mercedes AMG F1 twitteraccount maar eens, zo opvallend veel positieve Max tweets), Max die geen enkele kritiek uit op Mercedes, zelfs al werd Bottas opdracht gegeven Max op te houden. Het ligt er heel dik bovenop.
Maar alles hangt af van de auto van komend jaar, dat is nog veel belangrijker dan het salaris. Max wil winnen, ten koste van alles en iedereen. Genadeloos. De rest telt niet. En daar zouden die voetballers van ons een heel groot voorbeeld aan kunnen nemen.
-
Online
- Berichten: 4168
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Ik kan er geen speld tussen krijgen, Wouter(inclusief succer) 
En als het geen Red Bull blijft(wat ik eigenlijk wel een beetje hoop, maar dan weer echt succesvol) dan graag Mercedes. Los van mijn aversie tegen Ferrari(sorry) kan ik de stress van hun geklooi denk ik niet aan.
Het is leuk/komisch als het níet het team is van één van je favorieten(wat Vettel in het begin bij Ferrari nog wel was), maar als het dat wél is...

En als het geen Red Bull blijft(wat ik eigenlijk wel een beetje hoop, maar dan weer echt succesvol) dan graag Mercedes. Los van mijn aversie tegen Ferrari(sorry) kan ik de stress van hun geklooi denk ik niet aan.

- Arthur
- Berichten: 43445
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2017
Mooi verhaal weer, Wouter! Maar was het niet alleen Massa maar ook Alonso die Verstappen daar ophield door er tussen te schuiven en pas 2-3 bochten later ruimte te maken?
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2017
Force India doet het inderdaad leuk, mooi dat die gewoon voorin meestrijden! The more the merrier.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 seizoen 2017
Vooral Alonso zorgde ervoor dat Max geen aanval kon doen op Hamilton. Leuk om te zien dat Max en Hamilton goed met elkaar overweg kunnen.
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: F1 seizoen 2017
Jammer van het kampioenschap dat Ferrari en Vettel eruit liggen. Het was spannender met 2 grootmachten en daarachter Red Bull. Dit is beter voor de punten van Red Bull maar in mijn ogen niet beter voor de sport. Eigenlijk is het vooral jammer dat Mercedes zo verschrikkelijk goed is. Hamilton is een geweldige coureur maar ik word zo moe van zijn swag... Het was veel leuker geweest als Mercedes ook af en toe pech had. Nu hebben ze de (meestal) beste auto met de (meestal) beste coureur. En dit al jaren lang...
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F1 seizoen 2017
Leuk stuk Wouter.
@mrton, nu schrijf je weer over swag en Hamilton. Daar word ik moe van.
Dat jij een neuspiercing niks vind maakt helemaal niets uit. Laat hem zichzelf zijn. Veel cooler dan “gestuurde” personen.
@mrton, nu schrijf je weer over swag en Hamilton. Daar word ik moe van.

Dat jij een neuspiercing niks vind maakt helemaal niets uit. Laat hem zichzelf zijn. Veel cooler dan “gestuurde” personen.
- Arthur
- Berichten: 43445
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2017
Pardon? Die Hamilton is zo 'gestuurd' als wat. Altijd hetzelfde riedeltje bij interviews, zowel bij de pers als bij de huldiging. Lijkt me echt een nepvent, bah. Hij kan wel autorijden, dat dan weer wel 

- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
Volgens mij heeft Mercedes vandaag toch zeker wel even laten weten wie er eerste en tweede rijder is binnen het mercedes team.Mari Oh Oh! schreef: 08 okt 2017, 15:01IMHO is naar Ferrari gaan geen slimme stap. Die lopen sinds het Schumacher tijdperk weer achter de feiten aan. En als ze dat niet doen is er wel weer een paniekperiode om dat te verhelpen. Zelfs met een eerste rijder strategie(die Mercedes niet heeft) lukt het ze niet. En de Italiaanse manager is niet het enige probleem, ze proberen het tegen beter weten in met voorkeur met Italiaans personeel te doen.Dat moet je alleen willen als je ook weet dat dat de beste mensen op de juiste plek zijn. Eigenlijk een beetje hetzelfde probleem wat Honda nekt die alles in zichzelf gekeerd met Japanners probeert te doen. En misschien ook wel Renault waar ze eerst te trots waren hulp van buitenaf te accepteren.Spijkerhard schreef: 08 okt 2017, 11:01 Arrivideci Arrivabene trouwens. Als Verstappen overweegt naar Ferrari te verkassen in 2019, dan wel een niet-Italiaans team manager eisen...
Kunnen we allemaal zeggen dat Massa en Alonso in de weg reden, maar degene die echt in de weg reed was Bottas.
En Max was eerlijk, hij had geen aanval op Hamilton kunnen doen, zijn banden waren tot aan het canvas versleten, hij kwam zo dichtbij door de achterblijvers zei die.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Jij zou als teambaas liever de kans lopen beide auto's in te laten halen? Bottas was echt langzamer. Waarom zou je beide auto's tijd laten verliezen(dat is namelijk precies wat gebeurt als Bottas gaat verdedigen)? Red Bull had exact hetzelfde gedaan welke rijder ook voor lag. En zeer terecht. Vergeet niet dat Hamilton Bottas dit jaar zijn positie heeft teruggegeven in Hongarije. Dat had een dure geste kunnen zijn, maar gelukkig niet. Dat is overigens dezelfde race waarin iemand zijn teamgenoot níet in mocht halen.Luco schreef: 08 okt 2017, 22:39
Volgens mij heeft Mercedes vandaag toch zeker wel even laten weten wie er eerste en tweede rijder is binnen het mercedes team.
Één van de drie topteams heeft een echte eerste rijder en dat zijn niet Red Bull en Mercedes.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Ik denk dat dat meer aan het team ligt... Lewis zelf is redelijk wars van protocollen en antieke media volgens mij. Maar ja, dat doet het niet goed bij de sponsors. Wel grappig dat mensen 2 uitersten als minpunt van Lewis zien. Aan één kant het ongeleide feestbeest dat zich niet gedraagt zoals sommigen nodig achten, en aan de andere kant is het een handpop die alleen doet wat anderen willen.Arthur schreef: 08 okt 2017, 22:26 Pardon? Die Hamilton is zo 'gestuurd' als wat. Altijd hetzelfde riedeltje bij interviews, zowel bij de pers als bij de huldiging. Lijkt me echt een nepvent, bah. Hij kan wel autorijden, dat dan weer wel![]()

Maar hij is in elk geval niet zo lievvv als die sideswipende (en daarover keihard liegende) racedirector-uitscheldert. Oh, die heeft trouwens nu wél eindelijk een reprimande gekregen, omdat ie bij zijn auto kijken belangrijker vond dan het volkslied). Nog one strike en hij heeft een grid straf.
- JP
- Berichten: 34586
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F1 seizoen 2017
Doe maar Ricciardo. Altijd sympathiek....goedlachs en in voor een geintje. Hij valt niet op in de race en ondertussen haalt die heel vaak het podium !
- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
En elke keer klieren bij de interviews, heerlijkJP schreef: 09 okt 2017, 08:11 Doe maar Ricciardo. Altijd sympathiek....goedlachs en in voor een geintje. Hij valt niet op in de race en ondertussen haalt die heel vaak het podium !

Mari, Bottas is ook gewoon tweede rijder, niks mis mee, maar ze zijn echt niet gelijk binnen het mercedes team.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis en 5 gasten