Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mark W. Scholten

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Mark W. Scholten » 28 sep 2017, 11:57

Iemand al gekeken naar WTC ? Schijnt ook interessant te worden :)

www.waltonchain.org/language?language=ENUS

Will F.

Bericht door Will F. » 28 sep 2017, 12:38

Wel verdacht veel lastig te lezen engels op die homepage. Ik heb zelf bijv aandelen Sierra Wireless (SWIR) wat een IoT (van origine hardware) leverancier is. Op zich biedt blockchain een hele mooie aanvulling op IoT, maar ik vraag me af of de bestaande spelers in dit veld daar al niet heel ver mee zijn. Kan me niet voorstellen dat ze dat laten liggen

Iemand een mening over Bitquence (BQX) een in ontwikkeling zijnde, op een blockchain gebaseerde mobile App waarmee je heel makkelijk mandjes van verschillende coins/tokens kunt samenstellen en aanschaffen waarna ze voor jou in cold storage gezet worden. Dus geen gedoe met wallets, verschillende exchanges etc. Staat nog relatief laag, gezien het potentieel; 70 dollarcent. Al was de ICO een dubbeltje meen ik. https://bitquence.com/
Laatst gewijzigd door Will F. op 28 sep 2017, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 28 sep 2017, 14:09

MartijnGizmo schreef: 28 sep 2017, 08:57
smiley schreef: 27 sep 2017, 19:51 Zo wacht ik nog steeds tot mijn stratis de 100 euro aantikt.
Want dat was beloofd :hmmm:
Wanneer is de afleverdatum van je GT3?
Ik houd het nog even op het opeltje ben ik bang.

Jinx

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bitcoin

Bericht door Jinx » 29 sep 2017, 15:32

Jinx schreef: 08 mar 2017, 21:05 Ik zou in veel dingen investeren, maar de bitcoin blijf ik echt een stoklengte bij uit de buurt.
Ik begin even door mezelf te quoten, 8 maart van dit jaar.
Wat blijkt? Ik was (zoals nog altijd veel mensen denk ik!) gewoon onwetend.
Inmiddels ben ik een stuk wijzer, maar ben ik nog steeds een noob op het onderwerp en wil ik graag vragen om jullie hulp.

Ik wil graag 1 bitcoin kopen en deze voor minimaal 5 jaar opslaan.
De andere crypto's zijn leuk om mee te handelen op korte termijn, wil ik wellicht ook leren, maar in bitcoin zie ik het meeste waarde op de lange termijn.

Een aantal vragen:

- Kan ik het beste een hardware wallet kopen voor bovenstaand doeleind, of is een online wallet ook prima? Wat gebruiken jullie?
Het leek me het handigste om een hardware wallet te gebruiken omdat ik de bitcoin dan gewoon een x aantal jaar in de kluis kan leggen. Echter zag ik dat je bij een hardware wallet nog steeds een online wallet nodig hebt, meestal meegeleverd bij de hardware. Wat is dan de meerwaarde van de hardware wallet?

- Ik zie dat er overal "fee's" gerekend worden. Is dit alleen bij stortingen op de wallet, juist bij uitgaande betalingen, of beide?
Ik dacht dat het idee van bitcoin juist was dat mensen geld naar elkaar kunnen overmaken zonder dat een derde partij een fee of transactie kosten int?

Hoe kan ik het beste te werk gaan door die ene bitcoin aan te schaffen en op te slaan?

Alvast bedankt! :thumbup:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2017, 19:18

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2017, 19:27

Want het grootste probleem met de bitcoin, waarom ik het nooit zou kopen, is dat het allemaal makkelijk van je gestolen kan worden.
Ja en eeuwen geleden konden je schapen gestolen worden. Twee eeuwen geleden konden je munten afgepakt worden. En nu het geld op de bank staat kan je geskimd worden, kan je met een pistool op je kop naar de pinautomaat geleid worden, sturen spammers mailtjes die zogenaamd van de bank afkomen om je inloggegevens afhandig te maken of kan de complete bank omvallen door falende bankiers.
Criminelen zijn van alle tijden en zullen altijd je waardevolle spullen afhandig willen maken.
Flutartikel.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2017, 19:41

Yep, inderdaad een flutartikel van een oppervlakkige hap-snap site. Heb je niks aan. Het probleem is dat alle opinies, blogs, interviews etc. over crypto's gekleurd zijn. Objectief is het maar zelden, er spelen altijd eigen belangen mee. Zoals altijd: je proberen te verdiepen in de materie en daarna je eigen gedachten erover vormen. Sowieso wel grappig dat Jordan Belfort waarschuwt tegen diefstal en 'dat hij mensen kent waarvan alles gestolen is'. :ken ik jou: :ongeveer als:

Maar goed. Gelukkig kan jouw Rolex niet gestolen worden romo. :tooth:
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 29 sep 2017, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 sep 2017, 19:43

Ik bracht het met een knipoog, gezien de "adviseur", die heeft namelijk enige naam en faam :tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2017, 19:55

romo schreef: 29 sep 2017, 19:43 Ik bracht het met een knipoog, gezien de "adviseur", die heeft namelijk enige naam en faam :tooth:
:tooth: Blijft een werkelijk briljante film, al tig keer gezien. Zo fout maar wat een lifestyle.

@ Jinx:

Da's ook mijn strategie. Wegzetten voor 5 jaar en de verleiding weerstaan om bij elk dipje te willen verkopen. Hold (of HODL) is the way to go (denk ik althans, pin me er niet op vast ;)). Geduld is een schone zaak, of je moet willen daytraden.

Je hebt globaal 3 manieren om je coins op te slaan. In een online exchange, in een lokale wallet (op je PC/laptop) of op een hardwarematige wallet zoals een Ledger. Het eerste (online exchange) nooit doen bij iets serieuzere bedragen (zoals 1 BTC), zeker niet voor langere termijn. Je private key (zeg maar de toegang tot jouw coins) geef je dan uit handen in de hoop dat het daar vertrouwd bewaard wordt. De jonge cryptogeschiedenis leert dat dat niet altijd goed gaat. Google maar op Mt. Gox. Lokaal op je PC is al beter, dan heb je het tenminste in eigen beheer. Maar ook dan kan het misgaan als iemand toegang verkrijgt tot je PC. Kan ook een virus zijn. Veiligste is inderdaad een hardwarematige wallet. Da's zo veilig (mede omdat je elke transactie fysiek moet bevestigen op het apparaatje) dat je deze zelfs in een besmette PC zou kunnen stoppen zonder risico. Beste is dus om een Ledger wallet (of ander merk, kan ook) te bestellen.

Fee's betaal je voor elke transactie die je maakt. Via http://www.goedkoopstebitcoin.nl/ kun je bijv. kijken waar je goedkoop BTC kunt kopen. Zolang je eerst nog geen hardwarewallet hebt kun je het eerst lokaal via je PC doen. Download bijv. Electrum als walletsoftware. Na installatie kies je voor Receive. Dan vind je daar ergens een ontvangstadres van de wallet. Deze copy/pasten en gebruiken als afleveradres op de exchange waar je je BTC koopt. Zodra je dan later alsnog een hardwarewallet hebt, dan maak je vanuit Electrum gewoon weer je BTC over naar het walletadres van je Ledger. Je betaalt dan dus wel een kleine fee maar dat is meestal verwaarloosbaar.

Succes. Vooral lekker veel kopen, goed voor de koers en onze portfolio. :mrgreen: Maar serieus, gewoon eerst klein beginnen. Probeer eerst maar eens met een paar tientjes oid. om te oefenen. Daarna kun je altijd meer geld investeren.

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2017, 20:12

Lange termijn is goed, maar toch zou ik de ontwikkelingen in de gaten blijven houden. Ik lees dat men de Bitcoin als heilig ziet of als veilige haven (want men wil het vijf jaar laten staan) maar dat is een erg gevaarlijke aanname. Bitcoin is de grondlegger en een bewijs van het technisch werken van de blockchain. Je kan er ook op de meeste plekken mee betalen én op dit moment draait de cryptocurrency-wereld rondom de Bitcoin (kortom: BTC bepaalt de koersen van de overige coins). Dus in die zin klopt het. Maar qua techniek heeft de Bitcoin aardig wat haken en ogen. Veel en snelle transacties kan het niet aan... dat weet elke kenner. Men doet verbeteringen maar er zijn nog honderden coins die met ontwikkelingen bezig zijn. Vijf jaar is een zeer lange tijd... op internet kan er in vijf jaar tijd veel gebeuren (Instagram is pas 5 jaar oud, Facebook kan Hyves in zo'n periode compleet laten omvallen etc.) maar in de Blockchain-wereld al helemaal. Ik zeg niet dat de Bitcoin er over vijf jaar niet meer is maar het zou mij tegelijkertijd ook niet verbazen als er een veel beter alternatief is dat vele malen groter is en de waarde van BTC ingekakt is.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 29 sep 2017, 22:57

Zo bij RTL Late Night crypto miljonair dude.

Peric

Bericht door Peric » 29 sep 2017, 23:30

Was gister al in een programma te zien, die gozer..

Jinx

Bericht door Jinx » 30 sep 2017, 00:00

@ Wouter 81, many thanks. Stonden veel dingen in je bericht waar ik wat aan heb. :thumbup:

Ik denk dat ik de Trezor wallet zal gaan gebruiken.

@ Tom, ik word juist na anderhalve week al gek van de koers elke dag in de gaten houden. Het gaat alle kanten op. Ik wil gewoon zo’n ding kopen en dan wegleggen en er niet meer aan denken. En als ik in het nieuws zie dat ze gekelderd zijn naar 150 dollar, waarvan ik overigens niet denk dat het zal gaan gebeuren, zou ik ze waarschijnlijk bijkopen nu ik meer begrijp over het onderwerp en het systeem. Ze kunnen het toch nooit kapot maken. En het is gewoon de naam, het merk. Ze zullen altijd gebruikers hebben. Mensen zoals ik, die pas hun eerste stappen nemen in de cryptomarkt, zullen altijd gaan voor de grote naam. Facebook, twitter, Bitcoin. Er is maar 1 echte bitcoin, en die gaat, als je the big picture bekijkt, gestaag omhoog sinds zijn introductie en is nog steeds de grote vis. Ik denk dat zelfs ik als late bloeier, met op het moment dure prijzen, nog redelijk op tijd erbij ben. Er zijn nog steeds veel mensen niet bekend met crypto currency of de voordelen ervan, het is nog niet echt mainstream, ook al is het de toekomst, en er worden straks alleen nog maar minder coins gemined natuurlijk. Ik ben erg benieuwd wat een bitcoin in 2030 waard is. En in de tussentijd kijk ik liever niet. :hot:

Macboy

Bericht door Macboy » 30 sep 2017, 08:09

Het is nooit te laat om in te stappen inderdaad ! Doel is richting €100.000 of zelfs €1.000.000 te gaan dus we hebben allemaal nog genoeg instaptijd :thumbup:

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2017, 10:54

Dat je voor BTC gaat is volstrekt logisch. Dat je de aanname doet dat het over vijf jaar (zonder er verder naar te kijken, en daar bedoel ik niet dagelijks mee, maar zonder enige regelmaat de berichten rondom cryptocurrency volgen) nog de grootste is, is dom als je kijkt naar de ontwikkelingen op internet. Misschien is het over vijf jaar nog de grootste, misschien niet. Dat het nu de naam en faam heeft wil namelijk niks zeggen. Er zijn tig voorbeelden van bedrijven die binnen korte tijd van marktleider naar niks gingen (Altavista, Hyves, Myspace, Nokia..). Feit is dat we nu al weten dat BTC technisch niet kan bieden wat we van een digitale munt verwachten en er alternatieven in de maak zijn die dat wel kunnen.

Jinx

Bericht door Jinx » 30 sep 2017, 12:26

Nou, vanochtend mijn eerste bitcoin aangeschaft hoor. :)

Het voelt nog wel vreemd, als je gewend bent horloge's, auto's, etc voor je geld te krijgen, dat je nu alleen een virtueel muntje hebt.

Waar ik nog benieuwd naar was; wat gebeurd er als alle bitcoins zijn gemined? Wat is dan nog de incentive voor de miners om onze transacties te verifiëren en de blockchain in stand te houden?

Bombadil

Bericht door Bombadil » 30 sep 2017, 12:49

Een fork met toch meer bitcoins? Of een ongekende prijsstijging (ivm schaarste) of iedereen stapt over op n andere munt.
Misschien is het wel de charme van Bitcoin; geen overheid die de geld pers even aan kan zetten om Griekenland, de banken te redden, of de uitkeringen, immigratie, de JSF of een ander speeltje te veroorloven.

Tom schreef: 30 sep 2017, 10:54 Feit is dat we nu al weten dat BTC technisch niet kan bieden wat we van een digitale munt verwachten en er alternatieven in de maak zijn die dat wel kunnen.
Goud kan je ook niet veel mee maar het spul blijft al duizenden jaren duur. Deels blijft het toch glazen bol-werk

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 okt 2017, 09:34

Bmw E90 Sedan M3 4.0 V8 bj 2009 (accepteer crypto BTC/ETH)
http://link.marktplaats.nl/m1204462846? ... nt=app_ios
Ad

Je kan er blijkbaar al auto’s mee kopen :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 okt 2017, 22:52

Cool :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 02 okt 2017, 08:46

Zo'n M3 duurt nog wel effe :tooth:

Jinx

Bericht door Jinx » 02 okt 2017, 15:32

Inmiddels erachter dat Electrum alleen voor Bitcoin is.

Welke software / desktop wallet gebruiken jullie voor al jullie andere muntjes??

WJ

Bericht door WJ » 02 okt 2017, 15:51

Iedere munt ze eigen wallet hier.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 okt 2017, 08:28

Koopmomentje.

Ik heb m'n Stratis zojuist verdubbeld.

dvh

Bericht door dvh » 03 okt 2017, 13:49

25-10 de volgende hard bitcoin fork.
Met andere woorden... dip incoming.

Jinx

Bericht door Jinx » 03 okt 2017, 15:05

Heb ik goed begrepen dat je bij een hard fok als bitcoin eigenaar evenveel munten van de nieuwe variant krijgt?

Hoe kun je dat veilig stellen?

Plaats reactie