Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 19:03

Bert ///M3 schreef:Ik zou trouwens wel eens wat rondetijden willen van een 130i vs een 135i met ongeveer hetzelfde optiepakket.

Puur om te zien wat het scheelt, de 1 met 40 PK oid meer maar ook met 50 KG meer in de neus.
De 135i heeft ook iets bredere bandjes, dat scheelt toch ook nog Bert ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 19:15

romo schreef:
Andre schreef:hop dat ding naar 360pk en een sperdiff erop en romo op de bumper kleven in zijn 110k e92 m3 binnervaarts schip.

:)

Die evo weegt er inderdaad ook in.

Ik denk dat we het maar moeten accepteren je kan niet veel anders meer.

Voor 51450 euro is een 135i absoluut een super auto.
Mischien bedenk ik me nog wel.....................................2 keer een 135i voor 1 M3....................................

ja Romo 2 keer een 135i tov een M3.. onzinnig natuurlijk want wat moet je met 2 135i's maar in dat licht bezien is een M3 met 2 keer zo hoge prijs tov de 135i WEL serieus veel geld.

En dan kun je wel met verhalen komen van het laatste vest, en met de ogen dicht ed.. er is ook nog zo iets als je verstand gebruiken..

EN ALS JIJ JE VERSTAND GEBRUIKT....koop je een...




































FWD TT :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 05 jul 2007, 19:17

Kan iemand nu eens een eerlijke prijs neerzetten wat zo een 135i coupe werkelijk kost voor de deur....

51450K + afleveringskosten, Metalic lak, Radiootje, etc...alleen het hoognodige, want luxe zijn jullie van huis uit niet gewend blijkbaar :wink:



Jullie spreken altijd over prijzen waar je hem niet voor kan krijgen.
Wat kost hij dan werklijk voor de deur, in de meest gunstige vorm?

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 05 jul 2007, 19:21

Ik zou het prachtig vinden om die kabouter-coupe eens naast een "state of the art" nieuwe M3 te zien staan.....in real live. ..

The ugly and the beast ....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 19:23

Rico v Velzen schreef:
romo schreef:
Andre schreef:hop dat ding naar 360pk en een sperdiff erop en romo op de bumper kleven in zijn 110k e92 m3 binnervaarts schip.

:)

Die evo weegt er inderdaad ook in.

Ik denk dat we het maar moeten accepteren je kan niet veel anders meer.

Voor 51450 euro is een 135i absoluut een super auto.
Mischien bedenk ik me nog wel.....................................2 keer een 135i voor 1 M3....................................

ja Romo 2 keer een 135i tov een M3.. onzinnig natuurlijk want wat moet je met 2 135i's maar in dat licht bezien is een M3 met 2 keer zo hoge prijs tov de 135i WEL serieus veel geld.

En dan kun je wel met verhalen komen van het laatste vest, en met de ogen dicht ed.. er is ook nog zo iets als je verstand gebruiken..

EN ALS JIJ JE VERSTAND GEBRUIKT....koop je een...




































FWD TT :wink:
Das wel het laatste wat ik zou kopen.................................. :wink:

Maar idd, het is serieus geld, tuurlijk mooie kar, daar niet van. Ik zit nog steeds met die fucking bijtelling......................... :?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 19:25

Andre, ga je nog rijden met die M3 bij de Beier............................of is dat te veel gevraagd..........................
Benieuwd wat je er van vindt als coureur that is..........................

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55765
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 05 jul 2007, 19:26

Laat die 135i coupe nou eens 60000 kosten, met wat ditjes en datjes. Dan voel je je toch genaaid Rebel? 306pk met garantie, ongeveer zo snel als een E46M3/S4 Audi, 6 cylinder 3 liter. OOK turbo, maar zelfs 2! En last but not least achterwielaandrijving die zelfs zonder sper z'n kracht altijd nog 3x beter kwijt kan dan een fwd.

Gooi 't maar weer op z'n looks voor de 1000e keer. :P
Laatst gewijzigd door Robin op 05 jul 2007, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 19:27

Rebel schreef:Kan iemand nu eens een eerlijke prijs neerzetten wat zo een 135i coupe werkelijk kost voor de deur....

51450K + afleveringskosten, Metalic lak, Radiootje, etc...alleen het hoognodige, want luxe zijn jullie van huis uit niet gewend blijkbaar :wink:



Jullie spreken altijd over prijzen waar je hem niet voor kan krijgen.
Wat kost hij dan werklijk voor de deur, in de meest gunstige vorm?
53500/54000 euro.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 jul 2007, 19:27

Andre schreef:jawel martijn Ik hem mijn 130i wel eens gewogen en was richting 1440kg zoals ik hem heb terwijl rdw 1350kg is.
Wat is mijn auto dan een lichtgewicht met de dikke V8 erin, 1390 echte kg op de weegschaal bij RDW en iets over een halve tank benzine, you guys make me happy :lol: maarja ik had het ook wel een betje verwacht, denk dat een standaard volle Z3 m coupe net zo zwaar/licht is als de mijne, zie wel eens op mobile.de 1490 voor die auto's das 1390 hier en dus even zwaar/licht, ben dus redelijk tevreden wat de Hartge betrefd, maar wil ooit een Z3 coupe met dikke motor en rond de 1250 max, ik weet dat het kan.

trouwens die witte 135i coupe, wow very nice...

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 19:29

Een witte M3 met zwart leer.......denk dat ik dan eens even een bezoekje aan De Beier zal brengen......

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 19:29

Voor €60k heb je gewoon een dik en vol ding................................
Een M3 dik en vol voor € 120K..??

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 19:31

Mark Nauta schreef:Een witte M3 met zwart leer.......denk dat ik dan eens even een bezoekje aan De Beier zal brengen......
Is een super ding, heb er in Garching reeds plaats in mogen nemen, helemaal goed. Wit moet je van houden, maar eerlijk is eerlijk............het contrast is super.

Wit is mij iets te popi jopi, te mode gevoelig en te snel smerig, hier laat ik hem dus staan. Kan zijn dat ik hem alsnog koop als ik definitief in Dubai woon of zo iets................................ :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 19:36

Rico v Velzen schreef:
Bert ///M3 schreef:Ik zou trouwens wel eens wat rondetijden willen van een 130i vs een 135i met ongeveer hetzelfde optiepakket.

Puur om te zien wat het scheelt, de 1 met 40 PK oid meer maar ook met 50 KG meer in de neus.
De 135i heeft ook iets bredere bandjes, dat scheelt toch ook nog Bert ?
Iets maar niet veel denk ik. De 135i is ook wat zwaarder en ik denk dat dat 215 voor en 245 achter hem alleen maar ondersturender maakt, uitgaande van 50/50 verdeling. Als ik zo'n ding kocht was de allereerste mod er eerst eens 235 of 245 rondom op gooien :)

Die 245 achter brengt niet veel extra denk ik in termen van snelheid. Sterker nog is wat extra kilo's onafgeveerd gewicht dus in dat opzicht is een 135i ook in het nadeel.

Alleen heeft dat ding natuurlijk een mega koppel vergeleken met de 130i dus hij zal wel stukken beter oppakken uit bochten.

Vandaar dat ik het verschil wel eens zien wil :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 19:45

Rebel schreef:Ik zou het prachtig vinden om die kabouter-coupe eens naast een "state of the art" nieuwe M3 te zien staan.....in real live. ..

The ugly and the beast ....
Femme schreef:Nog wat meer plaatjes:

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/49eec6c27919d ... 8/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/a790fb0bbf811 ... 2/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/3bd11fa470559 ... a/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/7432ec910040e ... e/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/cbb63c59c6ec2 ... 0/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b852e777bcc8 ... 8/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/8b1d100df8c72 ... 3/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/563d361387756 ... 8/full.jpg[/img]

[img=600,457:600:457]http://tweakers.net/ext/f/f9a4d792392b3 ... 5/full.jpg[/img]

:shock:

Zie grote versies:

http://tweakers.net/gallery/1/fotoalbum/?MapID=7893

Robby boy leg mij nu eens uit wat er in hemelsnaam lelijk is aan deze auto ? En waarom een TT bv vele malen mooier is ?

Ik zie het niet hoor, die lelijkheid ?

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 05 jul 2007, 20:05

ja....halo? earth calling BMWankers?

beter oppakken uit de bocht?! Een 120d heeft al moeite met 177pk en spint het binnenste achterwiel. een 130i doet dat op de ring van schwalbenschwanz tot aan ingang galgenkopf.

en nu iets moeilijks voor de rozenbrillen goegemeente. nadenken....extrapoleren....

wat denk je dat er gebeurd met die 306pk met twin turbo's....

zonder dre's modificaties is dit niet het droommobiel wat sommigen het toedicht. nee ik bedoel niet de heren uit het noorden, want die zijn nu eindelijk realistisch.

en robinho.....een TT 2.0tfsi kan zijn power beter door de voorwielen kwijt dan een 1 serie met zeg 200pk. of zijn we alweer vergeten waarom de 1 serie elke denkbare circuit test veliest van fwd?
1.) tractie verlies en
2.) onderstuur,
dat zijn de achilles heels van het model.

en ja 60K voor een 200pk fwd TT is totaal van de pot gerukt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 20:12

Cisco in de basis heb je gelijk alleen het is even afwachten hoe het electronische LSD systeem omgaat met de tractie bij DCS OFF. Anders moet er alsnog een drexler sper op. Maar satnav laten we zitten dus dat compenseerd mekaar mooi :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 20:32

Is meer relatief Fransico. Dat ze het van de FWDers verliezen en geen tractie hebben weten we wel :wink:

335i vs 130i scheelt toch nog 2 sec op HHR volgens de tijden, dus 135i kan daar nog wel eens meer van maken.

Trouwens je Polls zijn ook snel gesloten Rico :lol:

Tom
Berichten: 22385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 jul 2007, 20:34

Die prijs is gewoon zeer goed.

52k voor een coupe van een duits premium merk met een mooie 3 liter zescilinder met turbo's (306pk op de achterwielen) is netjes.
Een 350Z kost ook 50k en dat is qua interieur toch een stuk terug vergeleken met de duitsers. Restwaarde zal ook minder zijn.
Laatst gewijzigd door Tom op 05 jul 2007, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 20:35

Bert ///M3 schreef:
Trouwens je Polls zijn ook snel gesloten Rico :lol:

Eh Bert ik heb hem zelf gesloten hoor :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 20:37

Rico v Velzen schreef:
Bert ///M3 schreef:
Trouwens je Polls zijn ook snel gesloten Rico :lol:

Eh Bert ik heb hem zelf gesloten hoor :wink:
Zou het??? Met 0 posts :lol: :wink:

Dat je hem zelf gesloten had weet ik ook wel maar waarom dan een poll als je niet stemmen kan :lol:

Marcelvv
Berichten: 594
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 05 jul 2007, 20:43

Toevallig kwam net het gewicht van een E90 330i ook voorbij.
1455kg voor de 330i, en 1440 voor een EVO9, nagenoeg gelijk.

Nu maakte ik de overstap van een 330i naar een EVO, en de EVO voelt echt stukken lichte aan.
Een 330i voelt echt als 1800kg, dat was ook mijn eerste reactie toen ik de auto ophaalde bij de dealer in 2005.
Ik kwam toen uit een E46 330i coupe, en die voelde ook veel lichter aan.
Het verschil in de praktijk was gewoon veel groter dan die paar kg op papier.

Andre vertelde me toen dat het volgens hem vooral in de schokbrekers/veren zit.

Het zijn dus niet alleen cijfers die alles vertellen.

Marcelvv
Berichten: 594
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 05 jul 2007, 20:47

Ik heb eigenlijk nog niet echt reacties gezien op dat electronische sper.

Wat denken jullie???

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 20:49

Kan goed hoor. Zet er een dikkere stabi op voor zodat je minder onderstuur hebt bij indraaien en voor je gevoel valt er zo een paar honderd KG af. Tenminste zo ervoer ik dat wel. Met een goed onderstel kan je een hoop doen.

Online
k33z
Berichten: 2897
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Bericht door k33z » 05 jul 2007, 20:53

Damn, wat een vreselijk stoere bak! Die rode kleur met het M-pakket komt er wel heel erg lekker uit moet ik zeggen.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 05 jul 2007, 20:56

Rico v Velzen schreef:
Rebel schreef:Kan iemand nu eens een eerlijke prijs neerzetten wat zo een 135i coupe werkelijk kost voor de deur....

51450K + afleveringskosten, Metalic lak, Radiootje, etc...alleen het hoognodige, want luxe zijn jullie van huis uit niet gewend blijkbaar :wink:



Jullie spreken altijd over prijzen waar je hem niet voor kan krijgen.
Wat kost hij dan werklijk voor de deur, in de meest gunstige vorm?
53500/54000 euro.

Een 135i met afleveringskosten, Metalic lak, radiootje, en M-pakket ?



Droom verder :wink:

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten