F1 seizoen 2017
- Reind
Re: F1 seizoen 2017
100% Vettel die de crash veroorzaakt. Je kunt zeggen dat Verstappen iets naar links stuurde richting Kimi maar dit was in mijn ogen een reflex aangezien Vettel vrij agressief naar links kwam zetten. Toch moet ik toegeven dat ik begrijp dat het wordt gezien als een race incident.
Vettel heeft Kimi nooit kunnen zien en het snijden op Max is tot op zekere hoogte acceptabel. Echter heeft hij nooit bewust kunnen zien dat hij daarmee de sandwich creeert.
Wel weer helemaal K.T voor Max.
Vettel heeft Kimi nooit kunnen zien en het snijden op Max is tot op zekere hoogte acceptabel. Echter heeft hij nooit bewust kunnen zien dat hij daarmee de sandwich creeert.
Wel weer helemaal K.T voor Max.
-
Ze zouden ook minder snel gaan straffen.
Ik vind dat ze dat goed doen zo.
Ik vind dat ze dat goed doen zo.
-
- Auto: M3 F80
Probleem is dat als max dit had gedaan de wereld te klein was geweest en misschien wel strafpunten had gekregen. Ik ben absoluut voor minder straffen maar dan moet dit wel eerlijk gaan. Ferrari lijkt overal mee weg te kunnen komen, bijvoorbeeld baku waar vettel hamilton beukt en geen straf krijgt.
De marshalls moeten consistenter zijn met straffen uitdelen.
De marshalls moeten consistenter zijn met straffen uitdelen.
-
Alle sub redenen waarom men vindt dat Vettel geen straf hoort te krijgen is bull shit, kampioenschap vergooid, zelf er uit, team genoot er uit. Max kreeg toch ook een penalty toen hij bij RIC binnen kwam zetten?
- Knot
Tjsa, als je 100x die replay bekijkt komt Max ook iets te vroeg naar Kimi toe, hij had langer neutraal kunnen blijven dan had Vettel hem alleen een tik gegeven.
Vooropgesteld dat ik ook 100% voor Max ben hoor maar het had mooier/anders kunnen lopen als ie echt rechtdoor was blijven rijden.
Vooropgesteld dat ik ook 100% voor Max ben hoor maar het had mooier/anders kunnen lopen als ie echt rechtdoor was blijven rijden.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
M.i. hadden ze elkaar dan alleen in een andere volgorde geraakt met min of meer dezelfde uitkomst.Knot schreef: 18 sep 2017, 12:02 Tjsa, als je 100x die replay bekijkt komt Max ook iets te vroeg naar Kimi toe, hij had langer neutraal kunnen blijven dan had Vettel hem alleen een tik gegeven.
- Knot
Dan had je wellicht Vettel gehad die rond ging, Ham (en Ric?) meenam daarin en uitkomst VER/RAI/BOT.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Wellicht inderdaad, we zullen het nooit weten. Maar ik denk dat Max dan alsnog 'wiel in wiel' tegen Kimi aan was geschoven. En dat gaat meestal ook niet goed.Knot schreef: 18 sep 2017, 12:27 Dan had je wellicht Vettel gehad die rond ging, Ham (en Ric?) meenam daarin en uitkomst VER/RAI/BOT.
- Niels
- Auto: Prius+
Max wijkt richting de bocht helemaal niet eens van zijn lijn af volgens mij. Kimi mag dan een wereld start hebben hij zit op dat punt van de baan wel heel erg lastig met nog een auto naast hem. Onafhankelijk van elkaar had dit los een crash met Kimi kunnen zijn en los met Vettel. Hence, als Max er niet tussen had gezeten dan had ik wel eens willen zien of die beide Ferrari's wel heel door die eerste bocht waren gekomen. Volgens mij was adrenaline toe de max (lol) bij Kimi en Vet.
-
Als Max niet dichter naar Kimi was gereden had hij de schuld gekregen als hij Vettel had rondgetikt.
Dit was de enige optie helaas.
Dit was de enige optie helaas.
- Knot
Blijft triest, binnen paar honderd meter 4 goede rijders eruit... is dit nou het nieuwe racen?? 

-
- Luco
Er zit maar 1 ding op.
Dat is dat jullie regelen dat ik naar een F1 weekend ga, want als ik er ben wint MAX.
Zijn overwinning is op deze manier nog steeds erg speciaal.
Misschien wel zijn enige overwinning ooit
Dus gewoon mij naar een F1 weekend sturen en dan kunnen jullie allemaal juichend achter de tv zitten
resultaten uit het verleden geven geen garantie in de toekomst
Dat is dat jullie regelen dat ik naar een F1 weekend ga, want als ik er ben wint MAX.
Zijn overwinning is op deze manier nog steeds erg speciaal.
Misschien wel zijn enige overwinning ooit

Dus gewoon mij naar een F1 weekend sturen en dan kunnen jullie allemaal juichend achter de tv zitten
resultaten uit het verleden geven geen garantie in de toekomst
- WJ
Max deed het goed tot jij een handtekening verkreeg, dat ticket ritueel verbranden is de enige oplossing denk ik.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Als we het als een race incident moeten beschouwen -waar ik het maar moeilijk mee eens kan zijn-, denk ik dat "ze" alleen maar kunnen evalueren wat "ze" hadden kunnen doen om het te voorkomen:
Kimi had minder snel kunnen starten, of nog verder naar links op de natte baan kunnen gaan. Onzin dus. Vettel had iets meer dan een wagenbreedte over willen houden, Max net niet in de muur drukken.
Max had kunnen liften, remmen is niet nodig met een F1. Maar heel je systeem zegt denk ik push push push. Wij kunnen de start 100x nakijken, maar Max heeft een split second om te anticiperen. En je hebt voor de race al uitgesproken (persconferentie na de kwali) dat alleen Seb iets te verliezen heeft. Ik denk dat het bovenmenselijk zou zijn als Max gelift zou hebben, maar het had zijn race wel geholpen. Maar hij had al aangegeven dat het in de eerste ronde moest gebeuren, want na ronde 1 valt er weinig meer te doen. Een undercut zou twijfelachtig zijn, en als Seb zich al ingelaten had met eerder wisselen, zou hij waarschijnlijk ook betere ronde tijden gaan rijden, dus qua strategie zat er weinig in. Op de natte baan denk ik ook weinig mogelijkheden, want als snel een droge(re) lijn.
Vettel moet misschien iets meer aan wielrennen moeten doen. Wie is nu eigenlijk zijn concurrent? Hij had een slechte start, dat had ie denk ik wel door, maar hij had dan meteen van zijn linker naar zijn rechter spiegel moeten wisselen. Daar kwam ook werkelijk de echte dreiging vandaan (want wat een fantastiche start had Lewis weer, in de 2e versnelling, held, zie de fotos, hij is Daniel al voorbij, en zit dus virtueel al op de staart van Vettel) En als je dus een slechte start hebt (had ie dat wel door, had hij wielspin?) dan weet je dus dat het 3 of 4 breed achter je zit. Je mag dan wel 'je lijn' verdedigen, maar eigenlijk ben je dan een lul, sorry, andrrs geformuleerd, met je ervaring moet je beter weten, even wat verlies nemen, en vervolgens maximaliseren.
Ik moest meteen denken aan de Porsche start in Zolder dit jaar, maar dan denk je, ja, dat zijn geen proffesionals.
Mijn conclusie is dat er maar een is die dit had kunnen voorkomen, race accident of niet. En daar mag je wat mij betreft voor bestraft worden. Ook al is t maar met punten op je licentie, zodat de strijd om het kampioenschap niet verder beinvloed wordt. En je de volgende keer niet weer diagonaal over de weg kruist, om je eigen glazen in te gooien.
NB, iedereen heeft t over de eerste bocht, maar ze waren helemaal nog niet bij de eerste bocht.... behalve Seb dan, die was opweg naar de bocht terug voor de eerste bocht...
Kimi had minder snel kunnen starten, of nog verder naar links op de natte baan kunnen gaan. Onzin dus. Vettel had iets meer dan een wagenbreedte over willen houden, Max net niet in de muur drukken.
Max had kunnen liften, remmen is niet nodig met een F1. Maar heel je systeem zegt denk ik push push push. Wij kunnen de start 100x nakijken, maar Max heeft een split second om te anticiperen. En je hebt voor de race al uitgesproken (persconferentie na de kwali) dat alleen Seb iets te verliezen heeft. Ik denk dat het bovenmenselijk zou zijn als Max gelift zou hebben, maar het had zijn race wel geholpen. Maar hij had al aangegeven dat het in de eerste ronde moest gebeuren, want na ronde 1 valt er weinig meer te doen. Een undercut zou twijfelachtig zijn, en als Seb zich al ingelaten had met eerder wisselen, zou hij waarschijnlijk ook betere ronde tijden gaan rijden, dus qua strategie zat er weinig in. Op de natte baan denk ik ook weinig mogelijkheden, want als snel een droge(re) lijn.
Vettel moet misschien iets meer aan wielrennen moeten doen. Wie is nu eigenlijk zijn concurrent? Hij had een slechte start, dat had ie denk ik wel door, maar hij had dan meteen van zijn linker naar zijn rechter spiegel moeten wisselen. Daar kwam ook werkelijk de echte dreiging vandaan (want wat een fantastiche start had Lewis weer, in de 2e versnelling, held, zie de fotos, hij is Daniel al voorbij, en zit dus virtueel al op de staart van Vettel) En als je dus een slechte start hebt (had ie dat wel door, had hij wielspin?) dan weet je dus dat het 3 of 4 breed achter je zit. Je mag dan wel 'je lijn' verdedigen, maar eigenlijk ben je dan een lul, sorry, andrrs geformuleerd, met je ervaring moet je beter weten, even wat verlies nemen, en vervolgens maximaliseren.
Ik moest meteen denken aan de Porsche start in Zolder dit jaar, maar dan denk je, ja, dat zijn geen proffesionals.
Mijn conclusie is dat er maar een is die dit had kunnen voorkomen, race accident of niet. En daar mag je wat mij betreft voor bestraft worden. Ook al is t maar met punten op je licentie, zodat de strijd om het kampioenschap niet verder beinvloed wordt. En je de volgende keer niet weer diagonaal over de weg kruist, om je eigen glazen in te gooien.
NB, iedereen heeft t over de eerste bocht, maar ze waren helemaal nog niet bij de eerste bocht.... behalve Seb dan, die was opweg naar de bocht terug voor de eerste bocht...
- Mari Oh Oh!
Hij heeft gelift, kon je horen/zien en dat zei hij volgens mij ook.
I tried to back out of it, but the rear tyres are wider than the front so I couldn't back out of it anymore.
- daNpy
Dit inderdaad. De stand in het kampioenschap zou geen zak met de bestraffing van coureurs te maken moeten hebben.mark123 schreef: 18 sep 2017, 11:31 Alle sub redenen waarom men vindt dat Vettel geen straf hoort te krijgen is bull shit, kampioenschap vergooid, zelf er uit, team genoot er uit. Max kreeg toch ook een penalty toen hij bij RIC binnen kwam zetten?
Dat wil namelijk zeggen dat degene(n) die hoger in het kampioenschap staan onbegrensd hun tegenstanders mogen elimineren, maar andersom niet. Maargoed, van een eerlijke strijd is al geen sprake als de wedstrijdleiding 1 team sponsort.
Het had de FIA gesierd om Vettel nu wél te bestraffen om eens een einde te maken aan zijn idiote rijstijl die hij dit jaar (en vorig jaar) laat zien én dat in de eerste bocht niet alles geoorloofd is.
- Macboy
Top verwoord 

- Mari Oh Oh!
En dit is de derde keer dat de FerrarIA hem laat gaan binnen een jaar tijd. Begint knap triest te worden en geeft het verkeerde signaal af. Al moet ik zeggen dat de 2 eerdere outbursts(Mexico en Baku) veel erger waren, maar dit had de druppel moeten zijn. Als je al bestraft wordt voor het per ongeluk aantikken van je teammaat, waar bij grote toeval de sidepod kapot gaat en hij dus uitvalt, moet dit toch ook een straf waard zijn? Hij heeft 4 auto's uitgeschakeld...
Het kampioenschap zou overigens JUIST een reden zijn om te straffen, je wil niet dat zo iemand kampioen wordt.
De enige hoop is dat zijn motor schade opgelopen heeft door het gebrek aan koelvloeistof. Karma, zou Alonso zeggen.
Het kampioenschap zou overigens JUIST een reden zijn om te straffen, je wil niet dat zo iemand kampioen wordt.
De enige hoop is dat zijn motor schade opgelopen heeft door het gebrek aan koelvloeistof. Karma, zou Alonso zeggen.
- Luco
Volgende race gewoon Riccardo de opdracht geven Vettel tactisch uit te schakelen 

- Knot
Door een BIG smile die voor verblinding in zijn spiegels zorgt 

- Luco
Nee, eerste bocht er gewoon vol achterin rossen, "race incident, want bij de start"
- daNpy
Dat gaat Ricciardo echt niet doen, die wacht gewoon weer op de uitvallers en maakt zijn rondjes af. Zoals alle andere "races" 

- WJ
Daniël Kvyat wordt per omgaande vervangen voor de race in Maleisië door Pierre Gasly bij Toro Rosso.
Of Kvyat dit seizoen nog in actie komt bij Toro Rosso en of dit éénmalig is, is nog niet duidelijk.
Verdere details ontbreken nog.
Edit 11:26 uur: net bekend geworden dat hij in alle resterende races Kvyat vervangt. Toro Rosso/ Red Bull hebben aangegeven dat geen afscheid genomen wordt van Kvyat en dat hij deel zal blijven uitmaken van de RB familie.
Nog meer nieuws:
Marcin Budkowski, die aan het hoofd stond van de technische Formule 1-afdeling van de FIA, heeft met onmiddellijke ingang alle werkzaamheden voor de FIA neergelegd. Het hoe, waarom en wat is (nog) niet bekend maar hiermee verliezen ze een belangrijke functionaris.
-
USA vervangt hij niet ivm super formula verplichtingen.