Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:20

Macboy schreef:Ik denk dus 18", xenon, sportstoelen, M-pakket en climate controle. Precies genoeg !

Probeer net BMW Munchen te bellen, kan er niet door komen. Ik wil echt een goed antwoord over het gewicht, want geloof het nog steeds niet.
Wat denk jij dan 1560 is te hoog of te laag???

Lijkt mij erg hoog namelijk

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 05 jul 2007, 16:26

Nee, nog te laag hey.. J*zus 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2007, 16:27

Is hoog (duh), maar ik snap het nu wel. Climate controle, sportstoelen, 18", M-pakket zijn allemaal zwaardere dingen. Zal best daarmee ook te maken kunnen hebben natuurlijk.

10 kilo velgen, 10 kilo airco, 10 kilo pakket, 10 kilo sportstoelen = 40 kilo.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:30

Macboy schreef:Is hoog (duh), maar ik snap het nu wel. Climate controle, sportstoelen, 18", M-pakket zijn allemaal zwaardere dingen. Zal best daarmee ook te maken kunnen hebben natuurlijk.

10 kilo velgen, 10 kilo airco, 10 kilo pakket, 10 kilo sportstoelen = 40 kilo.
En die andere 70 !!! kilo dan......Ik vind het gat erg groot hoor.....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jul 2007, 16:34

Mark Nauta schreef:
Macboy schreef:Is hoog (duh), maar ik snap het nu wel. Climate controle, sportstoelen, 18", M-pakket zijn allemaal zwaardere dingen. Zal best daarmee ook te maken kunnen hebben natuurlijk.

10 kilo velgen, 10 kilo airco, 10 kilo pakket, 10 kilo sportstoelen = 40 kilo.
En die andere 70 !!! kilo dan......Ik vind het gat erg groot hoor.....

das rebel in de kofferbak, gekneveld en geboeid :lol:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:36

Rico v Velzen schreef:
Mark Nauta schreef:
Macboy schreef:Is hoog (duh), maar ik snap het nu wel. Climate controle, sportstoelen, 18", M-pakket zijn allemaal zwaardere dingen. Zal best daarmee ook te maken kunnen hebben natuurlijk.

10 kilo velgen, 10 kilo airco, 10 kilo pakket, 10 kilo sportstoelen = 40 kilo.
En die andere 70 !!! kilo dan......Ik vind het gat erg groot hoor.....

das rebel in de kofferbak, gekneveld en geboeid :lol:
Laten we Robbie schreeuwen dat BMW oke is......anders mag ie er niet uit :wink:

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 jul 2007, 16:48

Motor is 30kg zwaarder. Dat is dan nog zonder aanhangselen. Extra buizen intercooler etc. Reken totaal 50kg.

Tov. van een 130i die standaard 7j x17 velgen heeft met 205 banden tov 135i die voor 7.5j x 18 en 215 bandenmaat en 8.5x18 met 245 bandenmaat

Zwaardere bak en aandrijflijn.

Coupe is iets groter dus daar zit een beetje.

Standaard xenon zit niet op 130i standaard.

Dus alles optellend kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:50

Oke, dank je André.

Waar kan ik eventueel meer vinden over standaarduitrusting van de 135 Coupé. Of is dat nog niet openbaar?

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 jul 2007, 16:52

Misschien is het dus zinvoller die 135i Coupe te vergelijken met een 130i Hatch die ook xenon/aut airco/M-pakket met 18" heeft, die zal vast ook niet het kentekengewicht hebben van de std kale 130i toch?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:53

Martijn schreef:Misschien is het dus zinvoller die 135i Coupe te vergelijken met een 130i Hatch die ook xenon/aut airco/M-pakket met 18" heeft, die zal vast ook niet het kentekengewicht hebben van de std kale 130i toch?
Kentekengewicht is toch het standaard leeggewicht of niet???

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2007, 16:54

Nee Martijn, maar daarom zijn we nu eindelijk een nieuwe weg ingeslagen. Het hoge gewicht zal vermoedelijk kloppen, maar kan iets ongedaan worden gemaakt.

De motor is ook zwaarder. Dus dan hebben we eigenlijk alle verklaringen al. Een coupé is over het algemeen al zwaarder dan een sedan, et voila.

Nu gewoon zelf in rijden en proeven. Als het nu heel veel afwijkt van een 120d ... maar ik denk dat BMW de gewichtsverdeling top voor elkaar zal hebben.

We shall wait.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 jul 2007, 16:54

jawel martijn Ik hem mijn 130i wel eens gewogen en was richting 1440kg zoals ik hem heb terwijl rdw 1350kg is.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 16:56

Macboy schreef:Nee Martijn, maar daarom zijn we nu eindelijk een nieuwe weg ingeslagen. Het hoge gewicht zal vermoedelijk kloppen, maar kan iets ongedaan worden gemaakt.

De motor is ook zwaarder. Dus dan hebben we eigenlijk alle verklaringen al. Een coupé is over het algemeen al zwaarder dan een sedan, et voila.

Nu gewoon zelf in rijden en proeven. Als het nu heel veel afwijkt van een 120d ... maar ik denk dat BMW de gewichtsverdeling top voor elkaar zal hebben.

We shall wait.
We shall DRIVE........................

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 16:58

romo schreef:
Macboy schreef:Nee Martijn, maar daarom zijn we nu eindelijk een nieuwe weg ingeslagen. Het hoge gewicht zal vermoedelijk kloppen, maar kan iets ongedaan worden gemaakt.

De motor is ook zwaarder. Dus dan hebben we eigenlijk alle verklaringen al. Een coupé is over het algemeen al zwaarder dan een sedan, et voila.

Nu gewoon zelf in rijden en proeven. Als het nu heel veel afwijkt van een 120d ... maar ik denk dat BMW de gewichtsverdeling top voor elkaar zal hebben.

We shall wait.
We shall DRIVE........................
Zou ik ook graag willen. Maar ja, om daar dan met de bus aan te komen en dan even een proefritje te maken in een 135 :wink:

Iemand nog ruimte voor een introducé ???

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 05 jul 2007, 16:59

We shall introduce

Marcelvv
Berichten: 594
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 05 jul 2007, 17:36

Dat gewicht klopt echt wel.
De 1 coupe is er voor de amerikaanse markt....(zie autovisie 14)


Maar mijn EVO is ook "gewoon" 1540 kg (1440 op kenteken).

Nou als zo'n japanner al over de 1500 heen gaat, dan kijk ik nergens meer van op.
Om gewicht te besparen zit er een alu dak+motorkap op, en geen reserve wiel maar een pompje.
En dan is hij ook nog gemaakt van colablikjes staal.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 17:40

Ik snap het aan de ene kant ook wel dat ie zo zwaar is, maar mijn pa rijdt bijvoorbeeld een Passat van 2007, die weegt op kenteken 1497kg. Die heeft ook redelijk wat opties, en is nogal wat groter dan de BMW 1 serie, nu ligt daar wel een 1.9 TDi in, maar is die 135 echt zoveel zwaarder dan, en weegt dat dan op tegen het formaat van de Passat???

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 jul 2007, 17:46

hop dat ding naar 360pk en een sperdiff erop en romo op de bumper kleven in zijn 110k e92 m3 binnervaarts schip.

:)

Die evo weegt er inderdaad ook in.

Ik denk dat we het maar moeten accepteren je kan niet veel anders meer.

Voor 51450 euro is een 135i absoluut een super auto.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 05 jul 2007, 18:26

Mark Nauta schreef:Ik snap het aan de ene kant ook wel dat ie zo zwaar is, maar mijn pa rijdt bijvoorbeeld een Passat van 2007, die weegt op kenteken 1497kg. Die heeft ook redelijk wat opties, en is nogal wat groter dan de BMW 1 serie, nu ligt daar wel een 1.9 TDi in, maar is die 135 echt zoveel zwaarder dan, en weegt dat dan op tegen het formaat van de Passat???
Een E90 330i weegt op kenteken 1455kg, wat helemaal niet slecht is. Een Passat 3.2 V6 AWD zit op 1635kg volgens Carbase.

Het is niet eerlijk om de 135i te vergelijken met een auto die een paupermotor in het vooronder heeft.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 18:30

Mark Nauta schreef:Ik snap het aan de ene kant ook wel dat ie zo zwaar is, maar mijn pa rijdt bijvoorbeeld een Passat van 2007, die weegt op kenteken 1497kg. Die heeft ook redelijk wat opties, en is nogal wat groter dan de BMW 1 serie, nu ligt daar wel een 1.9 TDi in, maar is die 135 echt zoveel zwaarder dan, en weegt dat dan op tegen het formaat van de Passat???
Eerder richting 1600 KG dus die passat. Kentekengewicht is altijd minder.

Bij mij ook, kenteken is 1425 KG, bij de TC op Zolder woog de M3 3.2 met 15L benzine en wat zooi in de achterbak (oa 2 zijruiten en raam mechanisme) 1480 KG, dus leeg zal dat iets van 1465 KG zijn oid, en 1510 KG afgetankt.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 05 jul 2007, 18:32

Femme schreef:
Mark Nauta schreef:Ik snap het aan de ene kant ook wel dat ie zo zwaar is, maar mijn pa rijdt bijvoorbeeld een Passat van 2007, die weegt op kenteken 1497kg. Die heeft ook redelijk wat opties, en is nogal wat groter dan de BMW 1 serie, nu ligt daar wel een 1.9 TDi in, maar is die 135 echt zoveel zwaarder dan, en weegt dat dan op tegen het formaat van de Passat???
Een E90 330i weegt op kenteken 1455kg, wat helemaal niet slecht is. Een Passat 3.2 V6 AWD zit op 1635kg volgens Carbase.

Het is niet eerlijk om de 135i te vergelijken met een auto die een paupermotor in het vooronder heeft.
Wel sneu voor mijn vader......(klopt wel natuurlijk)

Heb je wel gelijk in Femme, maar ik vind het gewoon frappant dat zo'n grote auto minder weegt dan een auto die zo veel kleiner is. Komt dat dan echt door de motor.

Ik plaatste die opmerking omdat ik geen idee hoeveel het verschil is tussen dat soort motoren. Wat weegt zo'n motor bijvoorbeeld??

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27100
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jul 2007, 18:53

Andre schreef:hop dat ding naar 360pk en een sperdiff erop en romo op de bumper kleven in zijn 110k e92 m3 binnervaarts schip.

:)

Die evo weegt er inderdaad ook in.

Ik denk dat we het maar moeten accepteren je kan niet veel anders meer.

Voor 51450 euro is een 135i absoluut een super auto.
Mischien bedenk ik me nog wel.....................................2 keer een 135i voor 1 M3....................................

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 05 jul 2007, 19:00

Andre schreef:jawel martijn Ik hem mijn 130i wel eens gewogen en was richting 1440kg zoals ik hem heb terwijl rdw 1350kg is.
En die 135i Coupe doet 1560 EU (1460 RDW?)

In dat geval: waar hebben we het over?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 jul 2007, 19:01

Ik zou trouwens wel eens wat rondetijden willen van een 130i vs een 135i met ongeveer hetzelfde optiepakket.

Puur om te zien wat het scheelt, de 1 met 40 PK oid meer maar ook met 50 KG meer in de neus.

Andre
Berichten: 11422
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 05 jul 2007, 19:02

Als ik ooit zo n ding koop dan moet het gewoon een witte worden.

Dan maar opvallend maar in het wit staat ie er gewoon mega dik op.

De beier heeft een nieuwe m3 e92 in het wit besteld met zwart leer trouwens.

[img:1680:1280]http://www.c4r-dr1v3r.com/BMW_135i_wall ... 0white.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Andre op 05 jul 2007, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 25 gasten