Ik zou eerder een 17inch style 68 set er onder zetten of 17inch style 32.
Contours staan echt heel lelijk onder een e46
17inch zonder de juiste verlaging staat ook niet.
Dus misschien lekker comfortabel op de 16inch set blijven rijden

Nee, motorblok van een auto.vester86 schreef: 11 sep 2017, 15:22 Motorfiets bedoeld frank. Maar dat is logisch want daar delen motorblok en versnellingsbak dezelfde olie
ah okeyfrank de jonge schreef: 12 sep 2017, 11:16Nee, motorblok van een auto.vester86 schreef: 11 sep 2017, 15:22 Motorfiets bedoeld frank. Maar dat is logisch want daar delen motorblok en versnellingsbak dezelfde olie
Jeffrey026 schreef: 13 sep 2017, 21:06 Gister de fijne remblokken die ik over had genomen van vester86 maar eens voorzien van veertjes zodat die blokken nu niet meer liggen te rammelen.
Heb ze van de standaard blokken afgehaald, in de 'nieuwe' blokken schroefdraad getapt en de veren met M4 boutjes vast gezet.
Gezin heeft er geen last van, pappa welJan-Willem schreef: 12 sep 2017, 09:54 Jammer dat je hem te stug vond, al kan ik me voorstellen dat het allemaal minder word als het gezin mee moet.
Dus misschien lekker comfortabel op de 16inch set blijven rijden![]()
Haha word wel een keer tijd he!328Ti schreef: 13 sep 2017, 22:53Gezin heeft er geen last van, pappa welJan-Willem schreef: 12 sep 2017, 09:54 Jammer dat je hem te stug vond, al kan ik me voorstellen dat het allemaal minder word als het gezin mee moet.
Dus misschien lekker comfortabel op de 16inch set blijven rijden
. Maargoed, iets te lang e36 gereden denk ik. E46 platform is echt wezenlijk anders (stijver) dan een e36.
17 inch zou mooie tussenstap zijn en wellicht dat die eibach er wel weer ff onder komen.
Kom je binnenkort nog langs?![]()
Om mijzelf nog even te quoten; afgelopen weekend nieuwe schijven en blokken besteld, vanavond vervangen. Rechts was ijzer op ijzer, verklaarde wel het geluid dus. Nu weer verse blokken erop.Robin Hartog schreef: 04 sep 2017, 14:41 Over remmen gesproken. Als ik rem dan hoor ik soms (niet altijd) rechtsvoor een schrapend/vastlopend geluid. Eerst dacht ik dat de blokken op waren, echter hebben we gisteren even het wiel er af gehaald en de remmerij geïnspecteerd. De blokken zagen er nog heel netjes uit (waren nog niet op), schijven leken niet krom, zat alleen een beetje een roestlaagje op de rand van de schijf. Dat hebben we er wat afgeschaafd, maar het geluid is niet weggegaan, en leek mij ook sterk dat het daar aan zou liggen. Het zou kunnen dat de klauw op de een of andere manier soms blijft hangen?
Heeft iemand enig idee waar zo'n geluid vandaan kan komen en wat ik nog kan checken/doen?
Misschien nog belangrijk om te vermelden: Hij remt nog altijd even goed, zowel bij lichtjes remmen als bij een volledige noodstop (ergens achteraf getest). Handen los van het stuur en vol remmen heeft ook geen invloed, hij remt gewoon 'recht'.
Edit: Gaat om een Corsa D diesel.
Jup, alles was nog prima in orde, behalve de blokken en remschijf aan de rechterkant.Jan-Willem schreef: 14 sep 2017, 21:47 Living on the edge![]()
Zuigers van de klauwen nog wel goed gangbaar?