Ik ben de afgelopen weken weer aardig aan het klussen geweest aan de e36. En heb hierdoor een beetje weinig tijd gehad om de progressie te posten op het forum.
Ik heb uiteindelijk gekozen om ongeveer een jaar te gaan rijden met een ap schroefset. Ik heb met onderstel afstellingen enz, nog niet heel veel ervaring, en wil hierover het komende jaar een stuk meer kennis van opdoen. Dus ik dacht ga eerst een jaartje ervaring opdoen met een budget schroefset. En als ik meer kennis van zaken heb, kan ik een weloverwogen keuze maken voor een meer circuitwaardige set.
3 weken geleden kwam de set binnen, en voor de prijs vind ik het een zeer nette schroefset. Pasvorm is erg goed, en afwerking ziet er ook prima uit. Echter moest ik met mijn 17 inch style 32, et47 8j velgen wel aan spacers. Ik heb nu 12,5mm per kant, en de wielen lopen net een paar mm vrij. Aan de achterzijde wil ik ook nog de spoorbreedte aanpassen, maar daar wil ik eerst meten, als hij weer op zijn wielen staat.
hierbij 2 foto's van de schroefset bij montage

- 8.JPG (43.57 KiB) 3003 keer bekeken

- 9.JPG (40.97 KiB) 3003 keer bekeken
Bij het monteren van de voorzijde ook meteen de stabi weer gemonteerd, incl. strongflex sport pu rubbers, en meyle hd koppelstangen. Van de winter zal ik de koppelstangen nog wisselen voor een verstelbare M3 variant die rechtstreeks naar de veerpoten gaan. Maar deze zijn nog in progress.

- 5.JPG (49.4 KiB) 3003 keer bekeken
De versnellingsbak stond ook nog op originele rubbers. Maar aangezien ik aluminium motorsteunen had gemaakt, dacht ik dat het ook beter was om aluminium baksteunen te maken. Dus na wat meten, een stuk hoogwaardig aluminium uit de stelling gepakt, en na een half uurtje draaien, had ik een mooi setje alu baksteunen liggen.

- 4.JPG (40.49 KiB) 3003 keer bekeken
Nadat de baksteunen gemonteerd waren ben ik begonnen met het opbouwen van de achteras. Het originele 2.93 diff heb ik vastgelast voor de driftcursussen, die gepland staan voor de winter. Na de winter wil ik een 3.15 sperdiff gaan monteren voor de trackdays en touristenfahrten. De achteras meteen voorzien van de nieuwe dempers, en gereviseerde remmerij, met staalgevlochten remleidingen.
Tevens hier de originele mtech stabi gemonteerd met strongflex sport pu rubbers, en nieuwe meyle koppelstangen.

- 2.JPG (44.22 KiB) 3003 keer bekeken

- 3.JPG (53.38 KiB) 3003 keer bekeken
De camberarmen heb ik niet laten stralen en coaten, omdat ik deze nog wil vervangen voor instelbare armen op korte termijn. Maar het doel was om 8 oktober deel te nemen aan een driftsport cursus. Dus vandaar dat deze armen nu gemonteerd zijn.