F1 seizoen 2017
-
Re: F1 seizoen 2017
Daar afsnijden is killing voor de bodemplaat met die drempels.
- Luco
Nee bij de volgende met een lekke band ging die er vol overheen.
Het woordje " sukkel" staat tussen haakjes heren.
Natuurlijk is het geen sukkel.
Maar hij legt in dit geval alles bij Massa terwijl die zelf op de penaltystip gaat liggen.
Van magnussen krijgt die hem ook een keer terug. Daar kan je gewoon op wachten.
Soms is die briljant maar evenveel zokeer is die onverstandig
Dat mensen iets zeggen over iets wat tussen haakjes staat en dat verkeerd begrijpen en er vervolgens iets over roepen zegt weer genoeg over die mensen.
Het woordje " sukkel" staat tussen haakjes heren.
Natuurlijk is het geen sukkel.
Maar hij legt in dit geval alles bij Massa terwijl die zelf op de penaltystip gaat liggen.
Van magnussen krijgt die hem ook een keer terug. Daar kan je gewoon op wachten.
Soms is die briljant maar evenveel zokeer is die onverstandig
Dat mensen iets zeggen over iets wat tussen haakjes staat en dat verkeerd begrijpen en er vervolgens iets over roepen zegt weer genoeg over die mensen.

- JP
- Macboy
Raceweekend helemaal gemist. Compleet niets van meegekregen. Dacht 2 weken later weer een race.....
"Sukkel" ben ik ook
"Sukkel" ben ik ook

indobesar schreef: 02 sep 2017, 19:44 Reactie direct na quali:
https://www.youtube.com/watch?v=tHGaFwmwVkQ
PS: macboy, pas jij ff het linkje aan.![]()
-
- Auto: M3P, 130i
- Hielke
Boeiende materie.
- Joop
Interesting stuff!
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Luco
Jammer wordt voor Kubica lastig, al schat ik die hoger in dan Sainz.
vandaag, 18:40 Redactie 0 reacties
Het hing al een tijd in de lucht maar is nu definitief: Carlos Sainz maakt de overstap van Scuderia Toro Rosso naar het F1-team van Renault. Mogelijk komt de Spanjaard nog dit seizoen in actie voor Renault. Dit meldt het Britse Autosport.
Bij het Franse team neemt hij dan de plaats in van Jolyon Palmer die al lange tijd onder druk staat. Sowieso komt Sainz vanaf 2018 uit voor het team van Renault waar hij de teamgenoot van Nico Hulkenberg wordt. De Spanjaard was niet tevreden met zijn rol binnen Red Bull, dat hem in 2018 voor het vierde opeenvolgende seizoen wilde stallen bij Toro Rosso.
Mocht Sainz al in 2017 achter het stuur van de Renault kruipen, dan zal zijn plaats door Pierre Gasly worden ingenomen.
De teams van Toro Rosso en Renault hebben officieel nog niet gereageerd.
- Niels
- Auto: Prius+
Dus ca, 3 liter olie over de hele race zorgt voor meer power? Reken die hoeveelheid eens terug per ontbranding maal de meest gunstigste energie waarde voor een olie die je maar kan vinden.............. Dat ze daar serieus op in gaan zeg

Het filmpje is wel gaaf trouwens!
- Luco
Nou dat worden nog mooiere uitspraken van MAX volgend jaar 

FORMULE 1 'Red Bull wil vóór Singapore contract met Renault opzeggen' door Hans van BrunschotGepubliceerd op 09 September 2017 SHARE TWEET 0 REACTIES
Het belooft de week van de waarheid te worden in de lang voortslepende soapserie tussen Honda en McLaren. Motorsport-total.com bericht dat het verscheuren van hun onderlinge contract ook consequenties heeft voor het contract tussen Red Bull Racing en partner Renault.
De Duitse website bericht dat het signalen heeft opgevangen vanuit het Red Bull-management dat het team graag nog voor de Grand Prix van Singapore gebruik wil maken van de mogelijkheid om het contract met Renault per 2019 te ontbinden en vanaf dat moment als fabrieksteam van Honda te gaan fungeren.
Bij Red Bull is men er naar verluidt van overtuigd dat de Japanners hun huidige problemen binnen één jaar en met hulp van zowel Red Bull Racing als Toro Rosso kunnen oplossen.
Red Bull Racing staat al jaren op gespannen voet met motorleverancier Renault en lijkt er dus nu voor een nieuwe relatie met Honda aan te gaan in plaats van proberen om de plooien met Renault glad te gaan strijken.
SCHRIJF DE EERSTE REACTIE!
- WJ
- Mari Oh Oh!
Het is koffiedik kijken, maar Renault moet ik ook nog maar zien. En alle partijen binnen F1 is er veel aan gelegen Honda te behouden. Mercedes heeft zelfs hulp aangeboden. Dus als Red Bull vastlegt dat Honda niet zo in zichzelf gekeerd problemen probeert op te lossen en eventueel door Red Bull aangedragen hulp(bijvoorbeeld weer Illien) accepteert kan het nog best wel eens wat worden. Honda hoeft zich maar op één ding te focussen, Renault heeft ook nog een chassis te bouwen.
Ik weet ook niet zo zeker dat McLaren blij is met de stap naar Renault(ze zijn dan weer een klanten team en dan hadden ze beter bij Mercedes kunnen blijven), maar ze moeten wel om Alonso te behouden. En ik vraag me af of die het waard zal blijken.
Red Bull heeft al een jaar langer met Renault de doen, maar de 3 jaar Honda zijn ook dramatisch. Dus ik snap goed dat beide hun relatie willen herzien. En Red Bull kan een jaar uit de boom kijken, terwijl Renault voor McLaren meer hun best zal moeten doen dan voor Toro Rosso, dus ik denk dat in elk geval de split engine deal voor 2018 een vreselijk slimme beslissing is.
En hij levert nog een zak geld op ook!
McLaren is degene die een gok maakt, en net als Alonso bij elke transfer die hij na McLaren maakte kan die wel eens in hun gezicht ontploffen.
Ik weet ook niet zo zeker dat McLaren blij is met de stap naar Renault(ze zijn dan weer een klanten team en dan hadden ze beter bij Mercedes kunnen blijven), maar ze moeten wel om Alonso te behouden. En ik vraag me af of die het waard zal blijken.
Red Bull heeft al een jaar langer met Renault de doen, maar de 3 jaar Honda zijn ook dramatisch. Dus ik snap goed dat beide hun relatie willen herzien. En Red Bull kan een jaar uit de boom kijken, terwijl Renault voor McLaren meer hun best zal moeten doen dan voor Toro Rosso, dus ik denk dat in elk geval de split engine deal voor 2018 een vreselijk slimme beslissing is.
En hij levert nog een zak geld op ook!
McLaren is degene die een gok maakt, en net als Alonso bij elke transfer die hij na McLaren maakte kan die wel eens in hun gezicht ontploffen.
- Luco
Dat is het hem juist, dan is het geen split deal meer, maar alleen nog Honda als je het goed leest.
- Mari Oh Oh!
Ik dacht Singapore volgend jaar.
En Honda mag nog eerst een jaar proefdraaien in de TR. Maar dan nog, ik zie ook meer toekomst als Honda fabrieksteam dan met Renault klantenmotor. Die Honda gaat echt wel op het niveau van Renault komen(minimaal). Zeker als ze zich het jaar erna op 4 auto's kunnen richten. Maar dan bedoel ik Renault bij het Renault team en niet bij de klanten. En ik heb ook echt meer vertrouwen in het 4e jaar van Honda dan het 5e van Renault(waarvan het chassis nog meer aandacht nodig heeft dan de motor). Ik vind het gedurfd en een erg goede ontwikkeling in elk geval. Ik had het zelf wel eerst een jaar aangekeken(of gedaan alsof) dat dan weer wel.
En er is één heel slecht voorteken voor McLaren(en goed voorteken voor RB/TR/Honda). En dat is dat Alonso de keuze gemaakt/afgedwongen heeft. En we weten allemaal hoe goed hij daar in is geweest sinds zijn vertrek bij McLaren .

En er is één heel slecht voorteken voor McLaren(en goed voorteken voor RB/TR/Honda). En dat is dat Alonso de keuze gemaakt/afgedwongen heeft. En we weten allemaal hoe goed hij daar in is geweest sinds zijn vertrek bij McLaren .

- Luco
Zoals ik het intrepeteer neemt rb gewoon compleet afscheid van renault en rijden ze dus volgend jaar met TR en RB met de Honda, nou veel succes.
edit:Nu lees ik weer een stuk dat het wel een split deal is, dat zou idd beter zijn, afwachten dus.
edit:Nu lees ik weer een stuk dat het wel een split deal is, dat zou idd beter zijn, afwachten dus.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Volgens Gpupdate gaat het vooral om de additieven in de olie, die zorgen voor een meer gelijkmatige verbranding van de echte brandstofNiels schreef: 10 sep 2017, 01:37 Dus ca, 3 liter olie over de hele race zorgt voor meer power? Reken die hoeveelheid eens terug per ontbranding maal de meest gunstigste energie waarde voor een olie die je maar kan vinden.............. Dat ze daar serieus op in gaan zeg![]()
http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3582 ... t-seizoen/
- Niels
Interessant stuk Frank. Inventief zijn ze wel binnen de F1 maar al ben ik geen chemicus, ik trek in twijfel of je werkelijk vermogenswinst hebt puur op basis van de hoeveelheid toegediende olie per arbeid slag. Het wordt mechanisch toegediend dus de helft a 1,5 liter komt al niet in een verbranding terecht want viertakt. Vervolgens moet het ook nog olie zijn waardoor de motor niet in de soep draait met daarin additieven voor ontbranding optimalisatie. Ik vlak niet uit dat dit het doel is van de constructeur maar heb weinig vertrouwen in het effect....
- Mari Oh Oh!
Ga er maar vanuit dat als er een clampdown komt om het tegen te gaan dat het effect heeft. De additieven zijn bovendien niet voor niets verboden in de benzine, dus als je ze op slinkse wijze alsnog toe kan voegen... Volgens mij gaat het hier vooral om octaanverhoger, dus dan kunnen ze er meer vermogen uit persen voordat de motor klop verschijnselen gaat krijgen, dat is nogal een ding. Dat de olie zelf ook verbrandt en daardoor mee telt voor het vermogen is zelfs bijzaak denk ik.
En als het zo weinig uitmaakte dan zouden ze niet met een liter of anderhalf extra (plus evt. onderdelen) rond gaan rijden. Dat betekent zeker de eerste ronden een paar kilo extra en ze sparen normaal kosten noch moeite om grammen te verliezen.
Nee, het heeft ongetwijfeld een voldoende groot effect de vraag is alleen hoeveel je op kwaliteit van smering inboet.
En als het zo weinig uitmaakte dan zouden ze niet met een liter of anderhalf extra (plus evt. onderdelen) rond gaan rijden. Dat betekent zeker de eerste ronden een paar kilo extra en ze sparen normaal kosten noch moeite om grammen te verliezen.
Nee, het heeft ongetwijfeld een voldoende groot effect de vraag is alleen hoeveel je op kwaliteit van smering inboet.
- Niels
Ik haal uit het stuk van Frank dat eigenlijk alleen Ferrari met iets van extra equipment heeft getest. Sky F1 laat zien dat er middels een constructie van de zuiger olie in verbrandingskamer komt. Die injector lijkt me standaard om de zuigers te koelen en zal dus niet extra zijn. Sky F1 heeft het over een calorische waarde, ik geloof niet dat 1,5 liter vloeistof met een hele hoge calorische waarde effectief invloed heeft op de 140 liter brandstof die er per race doorheen gaat. 1% vloeistof die voor een heel klein deel uit een octaan booster bestaat (want smeermiddel) die de boel moet op mengen en ook nog eens helemaal niet gunstig in de cilinder terecht komt.
Volgens mij wil men het allemaal wat smeuïger maken dan het is...
Volgens mij wil men het allemaal wat smeuïger maken dan het is...
- Luco
Renault stopt meten leveren motoren aan RB
Dat wordt een leuk 2019 als Honda niet verbeterd in 2018
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 97651.html
Dat wordt een leuk 2019 als Honda niet verbeterd in 2018
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 97651.html
- Luco
- Hielke
Dan kan Red Bull z'n biezen wel pakken.
- Sander
Ja inderdaad, geen beste motor en geen coureurs meer.
- Luco
Geruchten gaan dat RB per 2021 (nieuwe motorenregel) de boel wil verkopen aan porsche.
Die stoppen met LMP1
Die stoppen met LMP1