Der Alte ?
Een (nieuwe) auto op diesel aanschaffen nog verstandig?
- Macboy
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Een (nieuwe) auto op diesel aanschaffen nog verstandig?
Ik sta er ook zo in vwb een diesel naast de problemen die het spul kan hebben met pompen en verstuivers. Als daily rijdt het super maar ik ben niet meer zo overtuigd. NL kan wel eens vervelend worden qua afschrijving maar ik denk dat je gewoon in Duitsland moet shoppen Arthur. Exporteren is ook geen hogere wiskunde dus wat let je
Ik herinner me offshore nog die oude schuit op ruwe stookolie die voorbij kwam ongeveer 1,5 jaar geleden. Werkelijk onvoorstelbaar dat die gasten nog ergens aan kunnen meren..... Rook gordijnen van echt honderden kilometers lang 

De boten die in NL geregistreerd zijn bedoel je dan, die geregistreerd zijn in Panama dat wil ik nog wel eens zien.... en dat zijn er vast meertomgtr schreef: 08 sep 2017, 12:41 Overigens gaat in NWE die bunker zwavel spec naar 10 ppm dus uiteidelijk gaan dan boten varen op wat we nu in auto's gooien.

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Werkend in Duitsland, denk ik dat de diesel echt op zijn retour gaat. In de politiek is er veel om te doen. Steden in duitsland, Stuttgart voorop, hebben zoveel last van fijnstof, dat zelfs Euro6 geupgrade moeten worden om de stad nog in te mogen. Euro5 mag sowieso buiten blijven.
Veel commotie natuurlijk als je met je 2 jaar oude diesel ineens veel steden niet meer in mag. Het ligt nog niet allemaal vast, veel politiek gekonkel, tot en met Merkel die voor het karretje van de autoindustrie gespannen wordt.
Maar ondertussen wordt het publiek natuurlijk voorzichtig met de aanschaf van diesels, en daalt -zeker het aantal partikulier aangeschafte- aandeel diesels zeer rap.
Ik denk dat het aantal diesels dat dus vanuit duitsland naar elders in Europa geexporteerd gaat worden, enorm zal stijgen, en daarmee de prijzen enorm gaan dalen. Leuk voor de tweedehands aanschaf straks, maar slecht voor je afschrijving als je nu nieuw of jong gebruikt gaat rijden. Zie m straks maar weer eens kwijt te raken...
My 2 cents.
Veel commotie natuurlijk als je met je 2 jaar oude diesel ineens veel steden niet meer in mag. Het ligt nog niet allemaal vast, veel politiek gekonkel, tot en met Merkel die voor het karretje van de autoindustrie gespannen wordt.
Maar ondertussen wordt het publiek natuurlijk voorzichtig met de aanschaf van diesels, en daalt -zeker het aantal partikulier aangeschafte- aandeel diesels zeer rap.
Ik denk dat het aantal diesels dat dus vanuit duitsland naar elders in Europa geexporteerd gaat worden, enorm zal stijgen, en daarmee de prijzen enorm gaan dalen. Leuk voor de tweedehands aanschaf straks, maar slecht voor je afschrijving als je nu nieuw of jong gebruikt gaat rijden. Zie m straks maar weer eens kwijt te raken...
My 2 cents.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik geloof je hoor, zit wat dat betreft teveel op afstand. Gevoelsmatig is D natuurlijk vrij groot met lange autobahn stukken dus de markt voor een diesel leek me daar wel voort te zetten maar idd, ze zijn de pionier op het gebied van milieuzones dus die extra stap zal er ook nog wel gaan komen....
- Luco
Ik denk dat het allemaal wel los gaat lopen zolang prijsverschil van de brandstof zo blijft
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het moet allemaal betaalbaar zijn, en Duitsland heeft nog een paar andere problemen die politiek aardig onder het tapijt geschoven worden;
-Energie Wende; het sluiten van alle kerncentrales, terwijl fossiel er te weinig capaciteit is om iedereen van stroom te voorzien
-Migrantenvraagstuk
-Lage ECB rente
Dit alles kost de Duitsers kapitalen, nu de economie daar redelijk floreert is de pijn nog niet voelbaar, maar dat gaat echt veranderen.
-Energie Wende; het sluiten van alle kerncentrales, terwijl fossiel er te weinig capaciteit is om iedereen van stroom te voorzien
-Migrantenvraagstuk
-Lage ECB rente
Dit alles kost de Duitsers kapitalen, nu de economie daar redelijk floreert is de pijn nog niet voelbaar, maar dat gaat echt veranderen.
- Spijkerhard
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Autobild enquete (dus auto geinteresseerden) er van uit gaande dat nu ca 50% diesel verkocht wordt ( en nog geen 1% electrisch)
Welchen Antrieb hat Ihr nächstes Auto?
Benziner (auch Hybrid). 51%. 8.885 Stimmen
Diesel (auch Hybrid). 34%. 5.968 Stimmen
Elektro/Sonstige. 14%. 2.471 Stimmen
Insgesamt abgegebene Stimmen 17.324 Stimmen
Welchen Antrieb hat Ihr nächstes Auto?
Benziner (auch Hybrid). 51%. 8.885 Stimmen
Diesel (auch Hybrid). 34%. 5.968 Stimmen
Elektro/Sonstige. 14%. 2.471 Stimmen
Insgesamt abgegebene Stimmen 17.324 Stimmen
- Spijkerhard
Voor degenen die duits kunnen lezen, een overzichtje, bij de fotos (Bildergalerie) wat beknopte feiten, ook over plannen bij grote Europese steden)
http://www.autobild.de/artikel/diesel-a ... 32056.html
http://www.autobild.de/artikel/diesel-a ... 32056.html