Wanneer komen de rest van de foto's?

Het zijn altijd gevoelige snaren die geraakt worden bij de M brigade.Niels schreef: 07 sep 2017, 23:32Je verdraait wel een hoop. Er is niemand hier die zegt dat de 2.8 een stakker is, maar maak het ook niet de meest briljante motor van BMW....not by far namelijk. Het is standaard geen gretige motor, de 2.2 is veel speelser. Sneller? Nee. Beter? Nee. Zuiniger? Nee maar wel moderner, in aanschaf een stukje goedkoper en derhalve (imho) een prima optie om te nemen.Jussi schreef: 07 sep 2017, 23:00 Wanneer hij op de rem gaat staan, zijn we al 11 seconden in het filmpje.Ik en Tom hebben die hele avond liggen testen. Het verschil is er zeker, maar het is echt niet alsof de 2.8 zo'n stakker is als wel vaker wordt gezegd.
2.2 staat daar mijlenver vandaan.
Leuke tabel Emi, maar ik heb het zelf kunnen ervaren.
Btw, na 5 sec. vanaf vertrekt haalt ie je al in en dan zit de M bijna aan de 100. Daarna wordt het verschil alleen maar groter. In jouw beleving zijn de verschillen wellicht klein maar als je tijden uitzet aan de snelheid dan ga je verbaast zijn.
Die 1465kg klopt volgens mij niet, de Coupé zit op 1350kg iig.Jan-Willem schreef: 07 sep 2017, 23:22 Het lijkt mij ook sterk, een m52b28tu met wat mods zit rond de 220/230pk een Z3M heeft bijna 100pk meer.
Dat verschil is erg groot zelfs van 0-100km/h!
Toch zijn zulke sprintjes lastig als de een iets eerder weg is krijg je al een andere uitkomst.
Tegen het eind van de 2e versnelling pakt die Z3M wel behoorlijk wat meters!
Ik verbaas mij wel over het feit dat de Z3M 165kg zwaarder is![]()
Ja dat vind ik ook bijzonder.Jussi schreef: 08 sep 2017, 09:18
De 2.2 deed in de E46 bijna 10s naar de 100. Dat die oliezuiper (zuigerveren, disa, LMM, lambdas, klepstelen, etc.) als het betere blok wordt beschouwd, is mij een raadsel.
Wat een prijzen!Emi schreef: 08 sep 2017, 08:30De coupes zijn in het algemeen duurder want exclusiever.Robin schreef: 08 sep 2017, 08:05
Z3M Roadster/Coupé. Prijsvast? Vooral de Roadster is denk ik 'n 'prima' investering??
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... =ASCENDING
Als jou ecu nog origineel was haal je geen echte 100km/h in de 2 met het originele 3.15 diff.Jussi schreef: 08 sep 2017, 10:45 @Niels, je kan blijven met cijfers gooien (Z3M <5s, 100pk minder, blabla) maar feit blijft dat ik en Tomj met zijn Z3M hebben liggen testen en dat het tot 100 gelijk op gaat. Daarna is het inderdaad bye bye.
Of het nu komt omdat er verlies is door wheelspin, trager op gang komt, een dikke kater had, maakt in deze allemaal niet uit. Als het na een avondje back-to-back testen voor jou nog niet duidelijk is, dan heb je gewoon een plaat voor je hoofd en wil je gewoon geloven wat je wil.
Straks zal het nog aan zijn Z3M liggen.![]()
Je post zelf de video.Jussi schreef: 08 sep 2017, 10:45 @Niels, je kan blijven met cijfers gooien (Z3M <5s, 100pk minder, blabla) maar feit blijft dat ik en Tomj met zijn Z3M hebben liggen testen en dat het tot 100 gelijk op gaat. Daarna is het inderdaad bye bye.
Of het nu komt omdat er verlies is door wheelspin, trager op gang komt, een dikke kater had, maakt in deze allemaal niet uit. Als het na een avondje back-to-back testen voor jou nog niet duidelijk is, dan heb je gewoon een plaat voor je hoofd en wil je gewoon geloven wat je wil.
Straks zal het nog aan zijn Z3M liggen.![]()
Ziet er mooi uit, je merkt meteen dat de markt voor Z3 automaten een stuk slechter is dan voor de handbakken. Dan was die al lang verkochtEnzo schreef: 08 sep 2017, 09:36 Z3 2.8A https://link.marktplaats.nl/m1192581138
Is dat niet iets voor je?
Zeker een leuk ding!Bombadil schreef: 09 sep 2017, 10:20
https://link.marktplaats.nl/m1201305105
@WJ. Dit is misschien ook wat (1.9 handbak met hardtop).