Riceaux schreef: 07 sep 2017, 16:33
2.8 is hartstikke leuk blok. Alleen standaard niet. Andere inlaat + uitlaat erop en het wordt een ander verhaal!
Ik wil wel is een sprintje doen tegen iemand met die mods.
Ben erg benieuwd wat het in de praktijk scheelt.
Die van mij is origineel op het luchtfilter na, maar hangt goed aan het gas.
Waarschijnlijk kost die simota alleen meer vermogen, maar het geluid maakt dat weer goed.
Ik vind de m52b28 juist goed bij de Z3 passen, door het kortere diff ( 3.15 inplaats van 2.93 ) word die wel wat levendiger.
Trekt altijd in elke versnelling bij elk toerental, je kan makkelijk schakel lui rijden als je lekker aan het cruisen bent.
De 1.9 16v moet je constant boven de 4500rpm houden om een beetje vooruit te komen.
Als kilometerstand je niet zoveel uit maakt kan je met €7500 wel een Z3 2.8 m52b28 kopen.
Blokken zijn aardig hufterproof en in de Z3 hebben ze ook nog is stalen cilinder bussen.
Een mooie 2.2 lijkt me ook niet verkeerd maar die zijn wel iets gevoeliger met dubbele vanos en disa.