Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 19 aug 2017, 11:37

Jullie zijn net zo schuldig als de duitsers :-)
Wilhelmus van Nassouwe ben ik van DUITSEN bloed :tong: :tooth:

Dus een beetje schuldbewuster mogen jullie wel zijn :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2017, 11:42

Met het gezeik van Silvana Simons heb ik ook niets. De bron van de slavernij in de Nieuwe Tijd ligt in Afrika. Het waren de Afrikanen die mensen leverden, Europeanen lieten zich in het binnenland niet zien. Is Simons met haar beschuldigende vingertje ooit naar de Westkust van Afrika terug geweest? Deed ze het maar eens, dan zou ze zien dat de maatschappijen daar nog vele kenmerken van wat vroeger tot die slavernijhandel heeft geleid vertonen. Haar commentaar zal met hoongelach ontvangen worden. Iets zegt me dat ze niet van plan is de Afrikanen op hun kwalijke rol te wijzen.

Ik moet er niet aan denken dat mensen bij gelegenheden van me verwachten dat ik geforceerd het Wilhelmus mee ga zingen. Maar voor schoolkinderen denk ik hier inmiddels anders over. Voor kinderen zal het binnen no time de normaalste zaak van de wereld worden. We moeten, als we het samen willen redden, meer verbindende elementen hebben. Zo'n stuk gezang iedere ochtend kan daarbij helpen.

Hoorde gisteren dat uit een onderzoek bleek dat slechts 15% van de Nederlanders bereid zouden zijn wapens op te nemen om ons land te verdedigen. Die score was in vergelijking met andere landen extreem laag. Het schort ons aan identiteit. We onderschatten dat element.

Hielke

Bericht door Hielke » 19 aug 2017, 11:44

Luco schreef: 19 aug 2017, 11:37 Jullie zijn net zo schuldig als de duitsers :-)

http://edwardtouw.nl/2012/06/duitsen-bl ... -meezingen

Ik neem aan dat je dit wel wist Luco ;-)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 aug 2017, 11:52

Luco schreef: 19 aug 2017, 11:37 Jullie zijn net zo schuldig als de duitsers :-)

Jullie hullygully:)

Geschreven door protestant Marnix van Sint Aldegonde een aartsprotestant. Wij zijn RK(niet kerkgaand fok dat sjit)

Je vindt in heel Italië trouwens nog veel memorablia van il Dulce( Mussolini) en consorten, dit logischerwijs (zie verhaal Hielke) itt Duitsland.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2017, 12:06

Hielke schreef: 19 aug 2017, 11:42 Met het gezeik van Silvana Simons heb ik ook niets. De bron van de slavernij in de Nieuwe Tijd ligt in Afrika. Het waren de Afrikanen die mensen leverden, Europeanen lieten zich in het binnenland niet zien. Is Simons met haar beschuldigende vingertje ooit naar de Westkust van Afrika terug geweest? Deed ze het maar eens, dan zou ze zien dat de maatschappijen daar nog vele kenmerken van wat vroeger tot die slavernijhandel heeft geleid vertonen. Haar commentaar zal met hoongelach ontvangen worden. Iets zegt me dat ze niet van plan is de Afrikanen op hun kwalijke rol te wijzen.

Ik moet er niet aan denken dat mensen bij gelegenheden van me verwachten dat ik geforceerd het Wilhelmus mee ga zingen. Maar voor schoolkinderen denk ik hier inmiddels anders over. Voor kinderen zal het binnen no time de normaalste zaak van de wereld worden. We moeten, als we het samen willen redden, meer verbindende elementen hebben. Zo'n stuk gezang iedere ochtend kan daarbij helpen.

Hoorde gisteren dat uit een onderzoek bleek dat slechts 15% van de Nederlanders bereid zouden zijn wapens op te nemen om ons land te verdedigen. Die score was in vergelijking met andere landen extreem laag. Het schort ons aan identiteit. We onderschatten dat element.

Natuurlijk schort het ons aan identiteit, want we moeten toch EU burgers zijn, nationaal denken is niet meer van deze tijd, althans volgens Brussel.

Dus wat wat wordt het nu; terug naar de natie staten, of een EU?.........(niet dat ik pretendeer een antwoord te hebben op deze vragen)

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2017, 12:16

Romo, die link over Duitsen Bloed, Diets/Dutch/Burgerlijk/Nederlands, zo zag ik 't ook altijd eigenlijk, maar las laats 'n NRC krantenknipsel dat je 'van Duitsen Bloed' ook kunt zien als: Willem van Oranje(Nassau) kwam uit Nassau en dat ligt letterlijk in Duitsland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hertogdom_Nassau

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 aug 2017, 12:17

^ Dat is mij gevoegelijk bekend. :D

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2017, 12:19

En voor wie wil klinken als 'n Nazi, even dit schreeuwen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reichsdep ... uptschluss

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 19 aug 2017, 12:43

De tendens in Nederland is ook al een jaar of 30 dat je niet hoeft te knokken om iets te bereiken. Je mag het doen en daardoor kan je hier succesvol zijn in het leven (dus mooi huis, auto = :df: :df: en nagenoeg geen financiele zorgen) Doe je dat niet kom je ook gewoon in aanmerking voor het sociale vangnet, net zoals de mensen die het, door wat voor reden dan ook, niet zelf kunnen redden. De overheidstak die dit allemaal moet regelen is inmiddels een miljardenindustrie geworden en heeft ongelofelijk veel invloed, de baasjes daarvan zijn veelal ex-politici/bestuurders. Hier op het forum zitten redelijk veel mensen van de eerste categorie. Ik merk derhalve dat er soms wat weerstand ontstaat als wederom mijn en jullie portemonnee uit mijn/jullie achterzak wordt gehaald door zo'n goedmens en die wordt leeggehaald om de mensen die geen zin hebben ook tevreden te stellen. Dat ligt niet aan mijn kleur, chromosomen-combinatie X/Y. Ik hoor en zie om mij heen steeds meer mensen met Aziatische, Poolse en weet ik veel waarvandaan nog meer achtergrond met een baan, in de weerstand gaan. Dit geld voor de X/Y'tjes en de XX'jes (of andersom, de volgorde is volledig willekeurig......... anders krijg ik weer een stempel)

Types zoals Sil. S. hebben me nooit geboeid, boeien me niet en gaan me ook niet boeien. Ik maak er eenvoudigweg geen hersencapaciteit voor vrij. Ik ben kennelijk een unieke geluksvogel en heb 30 jaar geleden prima onderwijs gehad. De slavernij, koloniën, de Nederlanse geschiedenis in Azie (bijv. Molukken) en onze rol in Suriname, alles werd besproken, de verschillende invalshoeken bekeken en mijn oude biologie leraar die in de oorlog in een Jappenkamp had gezeten omdat zijn ouders in Indonesië woonden maakte ook tijd vrij om inhoudelijk zaken te duidden waar wij vragen over hadden. Daar werden geen verwijten gemaakt, werd het niet persoonlijk en heb ik veel geleerd.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 19 aug 2017, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 19 aug 2017, 12:57

'jullie portemonnee uit mijn achterzak'

Lekkere vent ben jij:)))))

Maar mee eensch!

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 19 aug 2017, 14:38

Robin schreef: 19 aug 2017, 12:57 'jullie portemonnee uit mijn achterzak'

Lekkere vent ben jij:)))))

Maar mee eensch!
Das wel een dingetje ja........ even aangepast

romo

Bericht door romo » 19 aug 2017, 15:52

IMHO willen veel mensen niet knokken om het max er uit te halen, dat hoeft niet want met minder doen, kan je nog steeds heel goed leven, das niet bepaald uitnodigend om dieper, verder, harder te willen gaan voor een bestaan, de "doe maar gewoon is gek genoeg mentaliteit" of de"6-jes cultuur"

Doe je dat wel, of heb je het in het verleden reeds gedaan, met als consequentie dat het beter hebt, dan wordt je toch jaloers aangekeken in NL, dan is het allemaal weer erg kleinburgerlijk, je voldoet niet meer aan de gemiddelde norm, dan is het de kop boven het maaiveld, die dan schielijk afgehakt moet worden.

Nu vind ik het prima dat iemand met gemiddelden genoegen neemt, maar neem dan anderen s.v.p. niet de maat, das te sneu voor woorden dan.

Luco

Bericht door Luco » 19 aug 2017, 22:29

Robin en Hielke hebben honger???????

romo

Bericht door romo » 23 aug 2017, 12:46

Heerlijk en spot on;

https://www.volkskrant.nl/opinie/max-pa ... ~a4512487/

Ik zou zeggen;

Im Westen nichts Neues

All quiet on the Western front

SlowCo

Bericht door SlowCo » 23 aug 2017, 14:46

Niet heerlijk maar ook spot on;

http://www.briefjevanjan.nl/aan-politiechef-akerboom/

De briefjes van Jan zijn overigens meestal "spot on"

romo

Bericht door romo » 23 aug 2017, 15:53

^We gaan ten onder aan onze "politieke correctheid"

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 31 aug 2017, 10:46

Onbegrijpelijk zeg dat we de potentie van al die hoog opgeleide vluchtelingen niet gebruiken. Tandartsen, doktoren, advocaten, engineering enz.

Er zitten opnieuw meer mensen in de bijstand. Tussen juni vorig jaar en diezelfde maand dit jaar is het aantal bijstandsgerechtigden met 12.000 gestegen tot 472.000. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.

Meer dan de helft van hen heeft een niet-westerse migratieachtergrond. Het aantal bijstandsgerechtigden in deze groep nam toe met 16.000, terwijl mensen met een Nederlandse of andere westerse achtergrond minder vaak een bijstandsuitkering kregen.

De groei komt vooral door asielzoekers uit onder meer Syrië en Eritrea die een verblijfsvergunning hebben gekregen. Zij kunnen daarna een beroep doen op de bijstand.

Dalende werkloosheid

Ook jongeren onder de 27 en 45-plussers zaten vaker in de bijstand. Wel groeit het aantal bijstandontvangers minder hard dan voorgaande jaren.

De werkloosheid is sinds begin 2014 met een derde gedaald, maar de bijstand reageert daar doorgaans met vertraging op. Toch is volgens het CBS het effect daarvan wel te zien aan de daling van het aantal Nederlanders en andere westerlingen die een bijstanduitkering kregen.

romo

Bericht door romo » 01 sep 2017, 18:55

Ik heb wel te doen met de jongere generatie, de 20-30`ers van nu.......tot je 80-tigste werken, tenzij je wat € tonnen op de spaarrekening hebt staan;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/01/ee ... 8-a1571920

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 sep 2017, 19:25

Klopt romo. Ik heb Hormann's boeken ook gelezen een tijdje terug. Zet wel te denken. Maar sowieso is het financiële kennisniveau van de gemiddelde burger bedroevend en vanuit het onderwijs leren kinderen ook al niks op dat gebied. Een leuk boek hierover is 'Rijke pa arme pa'. De centrale boodschap daar is: investeer in activa (investeringen die geld opleveren) ipv alleen maar in passiva (zaken die alleen maar geld kosten, zoals het merendeel van de bevolking doet). Dat laatste is zeker een goede tip op een autoforum. :mrgreen:

Investeer iig in financiële educatie voor jezelf en investeer je geld slim, dat kan later veel ellende en onnodige arbeid besparen.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 sep 2017, 19:41

Of bras het er nu ook lekker doorheen en pak op je 65e de pil van drion.

Versus je kapotsparen en op je 67e met een hartaanval eindigen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 sep 2017, 19:42

Oke, ik snap hem. Ik los m'n hypotheek wel extra af en ruil niet meer in :)

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2017, 20:01

smiley schreef: 01 sep 2017, 19:41 Of bras het er nu ook lekker doorheen en pak op je 65e de pil van drion.

Alleen zo jammer dat die pil in werkelijkheid niet bestaat en niet te krijgen is.

Tom

Bericht door Tom » 01 sep 2017, 20:07

smiley schreef: 01 sep 2017, 19:41 Of bras het er nu ook lekker doorheen en pak op je 65e de pil van drion.

Inderdaad.
Ik hang er een beetje tussenin, probeer wel verstandig om te gaan met geld en de nodige reserves op te bouwen, maar ik leef wel nu. Liever stop ik ook wat eerder met werken maar tegelijkertijd zou ik ook niet weten wat ik op die leeftijd met veel geld moet doen. Een dure auto hoeft dan niet meer zo denk ik, een (te) groot huis ook niet en ik geloof ook niet dat luxe je dan nog gelukkig maakt. De meeste ouderen die vroeger heel spaarzaam hebben geleefd geven het alsnog niet uit, die worden uiteindelijk ook kaalgeplukt door de overheid.

romo

Bericht door romo » 01 sep 2017, 21:05

Luco schreef: 01 sep 2017, 20:01

Alleen zo jammer dat die pil in werkelijkheid niet bestaat en niet te krijgen is.
Das niet geheel waar, vers van de zelf-euthansie-pers, geheel voor uw gemak, ter bestrijding van het ongemak;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/01/be ... 3-a1571954

romo

Bericht door romo » 01 sep 2017, 21:14

Ik ben nogal liberaal ingesteld, dat houdt voor mij in dat ik zo veel mogelijk de regie in eigen hand wil houden, op welk terrein dan ook. Of het nu werk, pensioen, auto, vrouwen, huizen, euthanasie betreft. Ik wil proberen zoveel mogelijk vrijheid te kunnen borgen en van niks en niemand afhankelijk te willen zijn, niet van banken, niet van de overheid, niet van de gemeente, niet van de buurman/vrouw, niet van een werkgever, dit alles binnen mijn eigen competenties. Onafhankelijkheid en vrijheid is mij heilig. En voorwaar; het lukt me aardig. Ik gun het iedereen, laat dat gezegd zijn.

Het is idd zo dat veel mensen slecht financieel zijn onderlegd, het is helaas ook zo dat niet veel mensen, ook al zouden ze het willen en hebben gezond financieel geleefd, het pensioen naar voren kunnen halen. Das een utopie. Als je het wel kan, dan is het pure luxe of zelfs een toekomstig status symbool, quote uit dat NRC stuk;

Voor wie verlangt naar meer vrijheid, wil hij maar zeggen, loont het om te zoeken naar een oplossing. „Een vroege VUT wordt, zeker als je dat op de een of andere manier zelf weet te financieren, hét statussymbool van de nabije toekomst.”

Laat dat nu precies zijn, wat ik van jongs af aan gedaan heb........

Plaats reactie