Gister en vandaag even lekker bezig geweest bij een lokale RVS boer;
- Inlaatspruitstukken van het oude type M52 in vergelijking met 1 van de bakbeesten die er op zat;

Je hoeft geen rocket scientist te zijn om te zien dat deze spruitstukken ook stukken beter flowen dan de oude.
Had wel een M3 spaghetti spruitstuk op het oog maar omdat ik op meerdere fora las dat je daarmee koppel onder in inlevert heb ik er maar vanaf gezien. Om niet te beginnen over het monteren van die dingen... De oude verwijderen was al een kutklus (een goeie 4u bezig geweest).
De nieuwe monteren was een eitje, van onder kom je overal bij, 30 minuten zaten ze er op.
Wat een werk voor dit uitzicht...
En verder alles zo mooi mogelijk naar achter laten lopen, de middendemper verwijderd en een 3 inch racekat voor in de plaats gemonteerd. Hiermee moet APK geen probleem zijn.
Voor degene die het niet weten, deze auto heeft dus 4 lambda sondes. 2 in elk spruitstuk, omdat ik naar een enkele kat ben gegaan moesten de achterste samen achter de kat komen, lijkt misschien raar maar heb in ieder geval geen foutcodes
De bedrading hoefde niet eens voor worden verlengd, gewoon even omleggen en aansluiten;
En ondanks de originele einddemper (mooi stil op cruisecontrol nog) klinkt het eindresultaat
BEST LEKKER, al zeg ik het zelf
En het volgende project werd gister ook al bezorgd;

Had hiervoor ook een 328i E36 Touring en had hierbij de inlaat mod ook gedaan, hier vond ik dat ie onderin wel wat koppel verloor en dat ie wat meer ging verbruiken (klinkt ook logisch natuurlijk..) Volgens vele posts die er over te vinden zijn moet dit bij het TU blok minder merkbaar zijn.
De auto trekt ook merkbaar lekkerder door (over hele toerengebied) met de nieuwe uitlaat, vergelijkbaar verschil als met een inlaat ombouw zou ik zeggen. Ben benieuwd naar het resultaat met de inlaat samen...