F1 seizoen 2017
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 seizoen 2017
Jammer voor Max.
- romo
- Berichten: 27085
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: F1 seizoen 2017
Zo TV aan
Zo TV uit

Zo TV uit

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 seizoen 2017
En Kamphuis & Co maar lachen om die Belgen op Ziggo.
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2017
Ik weiger die droeftoeters te bekijken, liever streams in 480p met irritante reclame tussendoor dan team droeftoeter op Ziggo..
Force India idiots.... Wel bijzonder dat ze allebij weer verder banjeren.. En mooi moment voor een Safety car, RESET!

- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
Die Perez is echt een mongool, tot twee keer toe iemand in de muur duwen, en dan nog wel je teamgenoot, paar wedstrijden schorsen, de levensgevaarlijke gek.WJ schreef: 27 aug 2017, 15:05Ik weiger die droeftoeters te bekijken, liever streams in 480p met irritante reclame tussendoor dan team droeftoeter op Ziggo..
Force India idiots.... Wel bijzonder dat ze allebij weer verder banjeren.. En mooi moment voor een Safety car, RESET!![]()
- WJ
- Berichten: 11998
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 seizoen 2017
Ja, Force India (weet niet precies met wie FOX contact hebben in de pits) zei ook dat het nu afgelopen was. Ze willen ze lekker laten racen maar als ze dat (blijkbaar) niet zonder gevaar kunnen dan gaat het team orders uitdelen.Luco schreef: 27 aug 2017, 15:37 Die Perez is echt een mongool, tot twee keer toe iemand in de muur duwen, en dan nog wel je teamgenoot, paar wedstrijden schorsen, de levensgevaarlijke gek.
- RS-Ron
- Berichten: 3860
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: F1 seizoen 2017
Pff wordt toch wel een saaie bedoening de huidige F1. Race begon goed, Max koos duidelijk voor een safe start (ik dacht te zien dat ie even de binnenkant van bocht 1 wilde pakken, maar toch terug stuurde) zat duidelijk even klem achter Kimi en moest derhalve verdedigend rijden ivb Ricciardo. Daarna duidelijk op bandenspaarmodus achter de eerste vier. Ronduit teleurstellend dat weer de auto van Max het opgeeft, heel het weekend voor zijn ooit onklopbare teamgenoot en jawel daar gaan we weer..... 6 van de 12 races uitvallen, ben benieuwd of de bezem door zijn kant van de garage wordt gehaald........ verder relaief saaie race, behalve de Force India team-battle. Mooie herstart van Ricciardo en mooie P3, hij weet echt het maximale uit de race te halen en heeft veel minder issues met de auto. Bottas heeft nog niet getekend bij Mercedes, zou als ik Max was eens opzichtig een balletje opgooien.......... iets in de trend van: zie nog steeds dezelfde sleutelfiguren (lees belangrijke personen wbt aansturing, niet de monteurs) ik loop ff naar Toto voor een lunch ........ als ik terug ben zijn ze weg anders ga ik ook nog ff dineren......
Gr Ron
Gr Ron
- Arthur
- Berichten: 43445
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2017
Saaie race idd. En Ricciardo weet ook altijd goed te maximaliseren als Verstappen uitvalt. Steevast op het podium dan. Doet ff extra zeer 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 seizoen 2017
Jup, luckykardo doet het weer.Arthur schreef: 27 aug 2017, 19:06 Saaie race idd. En Ricciardo weet ook altijd goed te maximaliseren als Verstappen uitvalt. Steevast op het podium dan. Doet ff extra zeer![]()
één inhaalactie, en zeker een gave, maar door de straf van Kimi en het uitvallen van Max staat hij op 3 ipv 5 (of 6).
- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
Ja en het blijkt weer een bougie te zijn, is dat nu renault aan te rekenen of red bull?
- JP
- Berichten: 34587
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: F1 seizoen 2017
Nou monteert BMW blijkbaar ook bougies die maar 5000km mee gaan....--> viewtopic.php?f=3&t=34229&start=450#p1206127 

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9652
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: F1 seizoen 2017
Mercedes bougies passen zeker niet in een Renault motor?
- Arthur
- Berichten: 43445
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: F1 seizoen 2017
Altijd Renault, LucoLuco schreef: 27 aug 2017, 21:15 Ja en het blijkt weer een bougie te zijn, is dat nu renault aan te rekenen of red bull?


-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: F1 seizoen 2017
Ik kan alleen maar zeggen; Lewis is een fenomeen. Ongekend goed.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: F1 seizoen 2017
Mercedes is een fenomeen.
- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: F1 seizoen 2017
Helemaal mee eens. Al zeg ik het niet graag.indobesar schreef: 27 aug 2017, 23:41 Ik kan alleen maar zeggen; Lewis is een fenomeen. Ongekend goed.
Maar op een 2x hardere compound en oudere banden alsnog Vettel kunnen voorblijven....
Niet echt want Bottas kon toch niet echt lekker meekomen terwijl Rosberg dat vorig jaar wel kon.
Maar Ferrari is gewoon erg goed dit seizoen.
-
- Berichten: 9469
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: F1 seizoen 2017
Tja, wat moeten we nu weer schrijven over Max. Een werkelijk briljante kwalificatieronde maar wat heb je eraan als technische problemen je wederom laten uitvallen. En dat alweer na 8 rondjes, met notabene een spiksplinternieuwe Renault motor achterin. Het is gewoon beschamend. Alain Prost en Cyril Abiteboul waren er als de kippen bij om maar weer excuses aan te bieden maar wat koop je daarvoor? Juist, helemaal niets.
Maar uiteindelijk zijn er dieperliggende oorzaken. De Formule 1 heeft mijns inziens 2 cruciale fouten gemaakt in de afgelopen jaren. Fout 1 is het huidige motorenreglement, waar notabene Renault groot voorstander van was. Onnodig complex, peperduur en zelfs voor bedrijven met de omvang en resources van Renault en Honda niet (goed) voor elkaar te krijgen. Bij Honda is dat vooral onkunde en Japanse 'eigenwijsheid' (alles in eigen beheer willen doen, hoewel ze daar nu na 3 jaar eindelijk iets van terug lijken te komen), bij Renault is het meer onwil. Ze willen wel Formule 1 doen maar het mag (moet) vooral niet teveel kosten. Waar Mercedes ruim 1000 man heeft op de motorenafdeling, heeft Renault er slechts een paar honderd. Er is onvoldoende commitment om echt te slagen en bovendien zijn dit jaar veel resources naar het eigen fabrieksteam gegaan in plaats van naar de motorenafdeling. Met halve maatregelen krijg je ook halve uitkomsten. Gevolg is nu dat we nog tot 2021 zitten opgescheept met dit motorconcept waarbij 2 partijen feitelijk alle macht in handen hebben: Mercedes en Ferrari. Red Bull merkte het eerder, dat ze geen fatsoenlijke motor konden krijgen en het noodgedwongen weer met deze Renault PU moesten doen en McLaren merkt het nu ook. Al willen ze weg bij het wanpresterende Honda, Mercedes en Ferrari weigeren motoren te leveren en Renault gaf nu ook aan dat zij niet gaan leveren. Wat je nodig hebt in de Formule 1 is onafhankelijke leveranciers zoals vroeger Cosworth of Hart, die geen andere (team)belangen hebben dan het leveren van een goed product aan wie het maar wil kopen. Het is nu natuurlijk heel logisch dat Mercedes en Ferrari hun PU niet aan Red Bull wensen te leveren omdat ze zich daarmee prestatiegewijs in de eigen voet schieten. Maar dat maakt de sport wel ziek, in een tijdperk waarin de krachtbron zeer overheersend is. En daar loopt Max nu ook tegenaan. Hij is samen met Red BulL Racing (terecht) zeer gefrustreerd na wederom ellende met de Renault motor maar er is gewoon geen oplossing. Al zou de Renault PU alle komende races ontploffen, dan nog is er geen uitweg mogelijk.
En fout 2 is het huidige aerodynamische reglement met de bredere auto's en grotere vleugels wat sinds dit jaar actief is. Leuk dat ze nu 5G in een bocht doen waar dat voorheen 4G was maar als kijker en fan heb je daar natuurlijk niets aan. Negatief gevolg is dat auto's elkaar amper meer kunnen volgen en inhaalacties een zeldzaamheid zijn geworden. Dat is in de geschiedenis van de Formule 1 niet nieuw (kijk de jaren 90 van de vorige eeuw maar, dat waren ook optochten) maar het maakt de races er niet leuker op. Ja, natuurlijk is de spanning van de titelstrijd tussen Hamilton en Vettel een cadeautje waar ook ik zeker van geniet maar het is tegelijkertijd triest dat het enige moment dat Vettel mogelijkerwijs Hamilton zou kunnen inhalen bij de start is of na de safetycar-herstart. Als het daar niet lukt (of eventueel via een betere pitstopstrategie met undercut of overcut), dan ben je gelijk gezien en kun je het wel vergeten voor de rest van de race. Dat verklaart ook waarom een Max dit jaar redelijke risico's bij de start neemt. Hij weet ook: als het nu niet lukt kan ik het (zeker met de Renault PU) voor de rest van de race ook wel vergeten. Mooie inhaalacties zoals bij Nasr in Blanchimont 2 jaar geleden zullen we dit jaar helaas amper tot niet meer zien. En dat is zonde, als je net een nieuw technisch reglement hebt opgezet. Grondeffect en mechanische grip is wat we nodig hebben ipv. dit aerodynamisch gedreven reglement waarin de achterliggende auto zoveel last krijgt van de vuile lucht van de voorganger dat het amper te doen is om vlak achter je voorganger te blijven rijden. Je verliest zoveel downforce (en je banden slijten door de mindere downforce en dus meer glijden ook nog veel harder) dat je minstens op 1,5 seconde moet blijven hangen. Weg kansen om in te halen, behalve dan met kunstmatige DRS trucjes (als zelfs dat al lukt).
En voor Max zit er, hoe gefrustreerd hij (en ik) ook is (en terecht) niets anders op dan maar weer z'n best te doen en hopen op betere tijden. Maar dat wordt niet dit jaar. Ik heb maar één theorie om het ten gunste te keren en dat is als (hoe raar het ook klinkt) Fernando Alonso de overstap zou maken naar het Renault fabrieksteam volgend jaar. Dat is een dusdanige grootheid dat compleet Renault 'z'n game moet raisen' (om maar een foute Engelse uitdrukking te gebruiken). Die kun je niet afschepen met de huidige te langzame en onbetrouwbare krachtbron. Hij komt juist uit een situatie met motorenellende. Daar zou Red Bull (en Max) dan hopelijk van kunnen profiteren, als Renault z'n zaakjes eindelijk eens echt serieus gaat nemen en voldoende gaat investeren om echt succes te (kunnen) boeken.
Volgend jaar de RB14. Ik ben niet bijgelovig maar de RB13 bleek duidelijk unlucky for some (Max) en lucky for some (Daniel). Laten we hopen dat het nummer van onze Cruijff van de autosport meer geluk brengt.
Maar uiteindelijk zijn er dieperliggende oorzaken. De Formule 1 heeft mijns inziens 2 cruciale fouten gemaakt in de afgelopen jaren. Fout 1 is het huidige motorenreglement, waar notabene Renault groot voorstander van was. Onnodig complex, peperduur en zelfs voor bedrijven met de omvang en resources van Renault en Honda niet (goed) voor elkaar te krijgen. Bij Honda is dat vooral onkunde en Japanse 'eigenwijsheid' (alles in eigen beheer willen doen, hoewel ze daar nu na 3 jaar eindelijk iets van terug lijken te komen), bij Renault is het meer onwil. Ze willen wel Formule 1 doen maar het mag (moet) vooral niet teveel kosten. Waar Mercedes ruim 1000 man heeft op de motorenafdeling, heeft Renault er slechts een paar honderd. Er is onvoldoende commitment om echt te slagen en bovendien zijn dit jaar veel resources naar het eigen fabrieksteam gegaan in plaats van naar de motorenafdeling. Met halve maatregelen krijg je ook halve uitkomsten. Gevolg is nu dat we nog tot 2021 zitten opgescheept met dit motorconcept waarbij 2 partijen feitelijk alle macht in handen hebben: Mercedes en Ferrari. Red Bull merkte het eerder, dat ze geen fatsoenlijke motor konden krijgen en het noodgedwongen weer met deze Renault PU moesten doen en McLaren merkt het nu ook. Al willen ze weg bij het wanpresterende Honda, Mercedes en Ferrari weigeren motoren te leveren en Renault gaf nu ook aan dat zij niet gaan leveren. Wat je nodig hebt in de Formule 1 is onafhankelijke leveranciers zoals vroeger Cosworth of Hart, die geen andere (team)belangen hebben dan het leveren van een goed product aan wie het maar wil kopen. Het is nu natuurlijk heel logisch dat Mercedes en Ferrari hun PU niet aan Red Bull wensen te leveren omdat ze zich daarmee prestatiegewijs in de eigen voet schieten. Maar dat maakt de sport wel ziek, in een tijdperk waarin de krachtbron zeer overheersend is. En daar loopt Max nu ook tegenaan. Hij is samen met Red BulL Racing (terecht) zeer gefrustreerd na wederom ellende met de Renault motor maar er is gewoon geen oplossing. Al zou de Renault PU alle komende races ontploffen, dan nog is er geen uitweg mogelijk.
En fout 2 is het huidige aerodynamische reglement met de bredere auto's en grotere vleugels wat sinds dit jaar actief is. Leuk dat ze nu 5G in een bocht doen waar dat voorheen 4G was maar als kijker en fan heb je daar natuurlijk niets aan. Negatief gevolg is dat auto's elkaar amper meer kunnen volgen en inhaalacties een zeldzaamheid zijn geworden. Dat is in de geschiedenis van de Formule 1 niet nieuw (kijk de jaren 90 van de vorige eeuw maar, dat waren ook optochten) maar het maakt de races er niet leuker op. Ja, natuurlijk is de spanning van de titelstrijd tussen Hamilton en Vettel een cadeautje waar ook ik zeker van geniet maar het is tegelijkertijd triest dat het enige moment dat Vettel mogelijkerwijs Hamilton zou kunnen inhalen bij de start is of na de safetycar-herstart. Als het daar niet lukt (of eventueel via een betere pitstopstrategie met undercut of overcut), dan ben je gelijk gezien en kun je het wel vergeten voor de rest van de race. Dat verklaart ook waarom een Max dit jaar redelijke risico's bij de start neemt. Hij weet ook: als het nu niet lukt kan ik het (zeker met de Renault PU) voor de rest van de race ook wel vergeten. Mooie inhaalacties zoals bij Nasr in Blanchimont 2 jaar geleden zullen we dit jaar helaas amper tot niet meer zien. En dat is zonde, als je net een nieuw technisch reglement hebt opgezet. Grondeffect en mechanische grip is wat we nodig hebben ipv. dit aerodynamisch gedreven reglement waarin de achterliggende auto zoveel last krijgt van de vuile lucht van de voorganger dat het amper te doen is om vlak achter je voorganger te blijven rijden. Je verliest zoveel downforce (en je banden slijten door de mindere downforce en dus meer glijden ook nog veel harder) dat je minstens op 1,5 seconde moet blijven hangen. Weg kansen om in te halen, behalve dan met kunstmatige DRS trucjes (als zelfs dat al lukt).
En voor Max zit er, hoe gefrustreerd hij (en ik) ook is (en terecht) niets anders op dan maar weer z'n best te doen en hopen op betere tijden. Maar dat wordt niet dit jaar. Ik heb maar één theorie om het ten gunste te keren en dat is als (hoe raar het ook klinkt) Fernando Alonso de overstap zou maken naar het Renault fabrieksteam volgend jaar. Dat is een dusdanige grootheid dat compleet Renault 'z'n game moet raisen' (om maar een foute Engelse uitdrukking te gebruiken). Die kun je niet afschepen met de huidige te langzame en onbetrouwbare krachtbron. Hij komt juist uit een situatie met motorenellende. Daar zou Red Bull (en Max) dan hopelijk van kunnen profiteren, als Renault z'n zaakjes eindelijk eens echt serieus gaat nemen en voldoende gaat investeren om echt succes te (kunnen) boeken.
Volgend jaar de RB14. Ik ben niet bijgelovig maar de RB13 bleek duidelijk unlucky for some (Max) en lucky for some (Daniel). Laten we hopen dat het nummer van onze Cruijff van de autosport meer geluk brengt.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9652
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: F1 seizoen 2017
Het viel me gisteren weer op dat er meestal geschakeld wordt rond de 11k.
Zou er harder gereden kunnen worden als er weer getankt zou mogen worden?
(Ik dacht dat die motoren tot 18k of zoiets konden. Als ze heel blijven)
Zou er harder gereden kunnen worden als er weer getankt zou mogen worden?
(Ik dacht dat die motoren tot 18k of zoiets konden. Als ze heel blijven)
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Exact zoals ik er over denk.Wouter81 schreef: 28 aug 2017, 10:29 Tja, wat moeten we nu weer schrijven over Max. Een werkelijk briljante kwalificatieronde maar wat heb je eraan als technische problemen je wederom laten uitvallen. En dat alweer na 8 rondjes, met notabene een spiksplinternieuwe Renault motor achterin. Het is gewoon beschamend. Alain Prost en Cyril Abiteboul waren er als de kippen bij om maar weer excuses aan te bieden maar wat koop je daarvoor? Juist, helemaal niets.
Maar uiteindelijk zijn er dieperliggende oorzaken. De Formule 1 heeft mijns inziens 2 cruciale fouten gemaakt in de afgelopen jaren. Fout 1 is het huidige motorenreglement, waar notabene Renault groot voorstander van was. Onnodig complex, peperduur en zelfs voor bedrijven met de omvang en resources van Renault en Honda niet (goed) voor elkaar te krijgen. Bij Honda is dat vooral onkunde en Japanse 'eigenwijsheid' (alles in eigen beheer willen doen, hoewel ze daar nu na 3 jaar eindelijk iets van terug lijken te komen), bij Renault is het meer onwil. Ze willen wel Formule 1 doen maar het mag (moet) vooral niet teveel kosten. Waar Mercedes ruim 1000 man heeft op de motorenafdeling, heeft Renault er slechts een paar honderd. Er is onvoldoende commitment om echt te slagen en bovendien zijn dit jaar veel resources naar het eigen fabrieksteam gegaan in plaats van naar de motorenafdeling. Met halve maatregelen krijg je ook halve uitkomsten. Gevolg is nu dat we nog tot 2021 zitten opgescheept met dit motorconcept waarbij 2 partijen feitelijk alle macht in handen hebben: Mercedes en Ferrari. Red Bull merkte het eerder, dat ze geen fatsoenlijke motor konden krijgen en het noodgedwongen weer met deze Renault PU moesten doen en McLaren merkt het nu ook. Al willen ze weg bij het wanpresterende Honda, Mercedes en Ferrari weigeren motoren te leveren en Renault gaf nu ook aan dat zij niet gaan leveren. Wat je nodig hebt in de Formule 1 is onafhankelijke leveranciers zoals vroeger Cosworth of Hart, die geen andere (team)belangen hebben dan het leveren van een goed product aan wie het maar wil kopen. Het is nu natuurlijk heel logisch dat Mercedes en Ferrari hun PU niet aan Red Bull wensen te leveren omdat ze zich daarmee prestatiegewijs in de eigen voet schieten. Maar dat maakt de sport wel ziek, in een tijdperk waarin de krachtbron zeer overheersend is. En daar loopt Max nu ook tegenaan. Hij is samen met Red BulL Racing (terecht) zeer gefrustreerd na wederom ellende met de Renault motor maar er is gewoon geen oplossing. Al zou de Renault PU alle komende races ontploffen, dan nog is er geen uitweg mogelijk.
En fout 2 is het huidige aerodynamische reglement met de bredere auto's en grotere vleugels wat sinds dit jaar actief is. Leuk dat ze nu 5G in een bocht doen waar dat voorheen 4G was maar als kijker en fan heb je daar natuurlijk niets aan. Negatief gevolg is dat auto's elkaar amper meer kunnen volgen en inhaalacties een zeldzaamheid zijn geworden. Dat is in de geschiedenis van de Formule 1 niet nieuw (kijk de jaren 90 van de vorige eeuw maar, dat waren ook optochten) maar het maakt de races er niet leuker op. Ja, natuurlijk is de spanning van de titelstrijd tussen Hamilton en Vettel een cadeautje waar ook ik zeker van geniet maar het is tegelijkertijd triest dat het enige moment dat Vettel mogelijkerwijs Hamilton zou kunnen inhalen bij de start is of na de safetycar-herstart. Als het daar niet lukt (of eventueel via een betere pitstopstrategie met undercut of overcut), dan ben je gelijk gezien en kun je het wel vergeten voor de rest van de race. Dat verklaart ook waarom een Max dit jaar redelijke risico's bij de start neemt. Hij weet ook: als het nu niet lukt kan ik het (zeker met de Renault PU) voor de rest van de race ook wel vergeten. Mooie inhaalacties zoals bij Nasr in Blanchimont 2 jaar geleden zullen we dit jaar helaas amper tot niet meer zien. En dat is zonde, als je net een nieuw technisch reglement hebt opgezet. Grondeffect en mechanische grip is wat we nodig hebben ipv. dit aerodynamisch gedreven reglement waarin de achterliggende auto zoveel last krijgt van de vuile lucht van de voorganger dat het amper te doen is om vlak achter je voorganger te blijven rijden. Je verliest zoveel downforce (en je banden slijten door de mindere downforce en dus meer glijden ook nog veel harder) dat je minstens op 1,5 seconde moet blijven hangen. Weg kansen om in te halen, behalve dan met kunstmatige DRS trucjes (als zelfs dat al lukt).
En voor Max zit er, hoe gefrustreerd hij (en ik) ook is (en terecht) niets anders op dan maar weer z'n best te doen en hopen op betere tijden. Maar dat wordt niet dit jaar. Ik heb maar één theorie om het ten gunste te keren en dat is als (hoe raar het ook klinkt) Fernando Alonso de overstap zou maken naar het Renault fabrieksteam volgend jaar. Dat is een dusdanige grootheid dat compleet Renault 'z'n game moet raisen' (om maar een foute Engelse uitdrukking te gebruiken). Die kun je niet afschepen met de huidige te langzame en onbetrouwbare krachtbron. Hij komt juist uit een situatie met motorenellende. Daar zou Red Bull (en Max) dan hopelijk van kunnen profiteren, als Renault z'n zaakjes eindelijk eens echt serieus gaat nemen en voldoende gaat investeren om echt succes te (kunnen) boeken.
Volgend jaar de RB14. Ik ben niet bijgelovig maar de RB13 bleek duidelijk unlucky for some (Max) en lucky for some (Daniel). Laten we hopen dat het nummer van onze Cruijff van de autosport meer geluk brengt.
En wat nog het meest zure is, is dat Alonso zijn wagen aan de kant heeft gezet omdat hij er flauw van was. Technisch gezien is hij dus niet uitgevallen. Ik denk dat Max nog liever elke race in het middenveld zou willen strijden(zoals bijvoorbeeld in een FI) dan elke keer uitvallen zoals nu. Dan heb je bovendien meer kans om boven je auto uit te stijgen.
En die Perez moet ff met sabbatical of zo. In het begin liet hij mooie dingen zien, maar hij kan het echt niet hebben dat Ocon soms sneller is. Ik denk bijna dat FI met één auto meer punten had gehaald dan met twee en dat mag natuurlijk nooit... OVerigens mogen de coureurs vanaf nu niet meer tegen elkaar racen en ik denk dat dat de enige juiste beslissing is. Ze kunnen zich niet gedragen.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
Maar nog even een vraag. De 10 seconden stop and go straf hoort zwaarder te zijn dan de drivethrough. Alleen mag je een drivethrough niet combineren met een pitstop, dus als je toch naar de pits moet is een 10s stop and go toch eigenlijk een lichtere straf? Het zal in elk geval niet heel veel schelen qua tijd.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: F1 seizoen 2017
We hebben nu net zoveel F1 kenners als voetbal trainers in Nederland... 

- Luco
- Berichten: 29426
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 seizoen 2017
Donderdag stijgt het aantal trainers weer fors
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 seizoen 2017
En zou misschien de oliefabrikant nog iets met de ellende van Red Bull te maken hebben? Bij Honda schijnt dat begin dit jaar ook tot problemen te hebben geleid namelijk.
Even in het kort: Honda(of eigenlijk Mclaren) is net voor het begin van het seizoen gewisseld van oliefabrikant. Dat was altijd Mobil 1 een daarmee hebben de motoren ook op de testbank gedraaid. Alleen is Mobil 1 bij Mclaren weg* en dus gebruiken ze vanaf de eerste circuittests dit jaar Castrol. Castrol is toevallig ook het merk dat Renault vanaf dit jaar gebruikt.
*= En Mobil 1 is naar Red Bull gegaan. En die gebruiken nu dus andere olie dan Renault.
Even in het kort: Honda(of eigenlijk Mclaren) is net voor het begin van het seizoen gewisseld van oliefabrikant. Dat was altijd Mobil 1 een daarmee hebben de motoren ook op de testbank gedraaid. Alleen is Mobil 1 bij Mclaren weg* en dus gebruiken ze vanaf de eerste circuittests dit jaar Castrol. Castrol is toevallig ook het merk dat Renault vanaf dit jaar gebruikt.
*= En Mobil 1 is naar Red Bull gegaan. En die gebruiken nu dus andere olie dan Renault.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: F1 seizoen 2017
Ik zie niet in dat de problemen met de bougies, versnellingsbak en/of koppeling met de (motor)olie te maken kunnen hebben eigenlijk...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten