Jij bent alleen maar blij met mechanische ellende.......

Jij bent alleen maar blij met mechanische ellende.......
Grappig, dat is altijd de eerste vraag die ik krijg. Er heerst nog steeds een stigma op alu frames, al dan niet bewust.Mark 320iS schreef: 21 aug 2017, 15:29 Mooie fiets! Bewuste keuze om voor een aluminium frame te gaan?
Ik vroeg het me gewoon af, heb er verder ook niet zo heel veel verstand van. Tegenwoordig is carbon toch de 'standaard keuze', vandaar. Ben zelf wel tevreden met mijn carbon frame van Canyon///Joost schreef: 21 aug 2017, 17:01Grappig, dat is altijd de eerste vraag die ik krijg. Er heerst nog steeds een stigma op alu frames, al dan niet bewust.Mark 320iS schreef: 21 aug 2017, 15:29 Mooie fiets! Bewuste keuze om voor een aluminium frame te gaan?
Ik vind het verder ook prima hoor, no offense. Een Ultimate CF is gewoon een prima fiets. Maar wat jij hierboven zegt geeft al aan dat het gewoon een grote marketingmachine geworden is, die hele fietsenindustrie (schijfremmen, anyone??). Dat snap ik, want de boel moet wel draaiende gehouden worden, maar ik doe daar zo min mogelijk aan mee. Ik ben niet te beroerd om ergens veel voor te betalen, maar dan moet het produkt ook wel relatief superieur zijn. Bij een carbon vs. alu fiets is dat niet zo, al wil de industrie je dat wel laten denken. Ik ken maar weinig fietsers met een alu fiets als hun 'zomerfiets' en dat zegt al genoeg.Mark 320iS schreef: 21 aug 2017, 21:40 Ik vroeg het me gewoon af, heb er verder ook niet zo heel veel verstand van. Tegenwoordig is carbon toch de 'standaard keuze', vandaar. Ben zelf wel tevreden met mijn carbon frame van Canyon![]()
Dat is met auto's natuurlijk net zo, om een bruggetje te maken naar dit forum. Je kan ook het product kopen/rijden om andere redenen.la_fusion schreef: 22 aug 2017, 09:24 Verder een mooie fiets met mooie wielen! Sowieso zegt het helemaal niets op wat voor fiets iemand aan komt zetten, zolang je niets presteert heb je aan die duurste fiets ook niets![]()
Mike R32 schreef: 22 aug 2017, 18:43 Ik wil nooit meer een alu racefiets. Carbon geeft meer comfort, stuurt veel directer, je kunt sneller een bocht nemen en oogt vele malen mooier. Elke trap is gewoon raak. Heb zelf een Bianchi Oltre.
Stijf waar nodig en comfort waar het kan.Mark 320iS schreef: 22 aug 2017, 21:49 Hmm ik dacht altijd dat een carbon fiets juist minder comfortabel was door de stijfheid.
Ook het hebben van carbon wielen is geen garantie. (snap wel wat je bedoelde te zeggen)Mike R32 schreef: 24 aug 2017, 23:29 Heb ook carbon wielen. En natuurlijk moet een fiets je passen. Manier van fietsen doet er ook nog toe.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 3 gasten