Banden
-
Knot je beschrijft precies hoe ik het ervaren heb gedurende de Scuderia.
Paar weken eerder ree ik nog op de Continental's en tijdens de cursus leek het of de auto veel meer grip had.
Ik ben niet goed in het uitleggen van het technische gedeelte en kan ook door gebrek aan kennis vertellen waar het verschil in een band zit ten opzichte van een ander, maar ik voel het wel direct.
Wist niet dat dit aan zachtere wang lag.
Ik vind jammer dat ik geen vergelijkings materiaal meer hebt omdat de oude TT weg is, waardoor ik niet kan beoordelen of de sportcontact 3 even goed is als de PS2.
Op onze A3 liggen sportcontact's 2, maar ook dat is weer niet te vergelijken.
Paar weken eerder ree ik nog op de Continental's en tijdens de cursus leek het of de auto veel meer grip had.
Ik ben niet goed in het uitleggen van het technische gedeelte en kan ook door gebrek aan kennis vertellen waar het verschil in een band zit ten opzichte van een ander, maar ik voel het wel direct.
Wist niet dat dit aan zachtere wang lag.
Ik vind jammer dat ik geen vergelijkings materiaal meer hebt omdat de oude TT weg is, waardoor ik niet kan beoordelen of de sportcontact 3 even goed is als de PS2.
Op onze A3 liggen sportcontact's 2, maar ook dat is weer niet te vergelijken.
- Corvette
Na alle post te hebben doorgebladerd is er nogal veel kennis onder ons.
Zelfs mensen die beroepsmatig in de banden zitten geven hun mening op dit forum.
Dat is natuurlijk geweldig, omdat je zo elkaar goede adviezen kan geven.
Zelf heb ik ook nieuwe banden besteld en ze worden morgenochtend om 8.00 gemonteerd.
Op dit moment zitten er Good Years F1 onder en de keuze voor de Michelin is eigenlijk op advies van de afdeling motorsport van Corvette.
Volgens die mannen heeft de Michelin veel meer grip dan de Good Year en is dat een goed alternatief t.o.v. de semi slick.
Als ik semi slicks zou monteren krijg je ongelofelijk veel grip en zelfs meer dan de auto kan hebben. Met zulke extreme breedte maten is het mogelijk dat je tot 3 G door de bocht kan. Nou is de Z06 wel een sportwagen, maar geen race wagen. Dat is dan ook de reden dat ze slicks afraden, omdat je de auto anders naar de klote zou rijden.
Een andere mogelijkheid is om de auto om te bouwen tot een Z06 R 8) Dan kunnen er vol slicks onder en no limits.
Nou ja ......volgende week dinsdag ga ik ze op CPZ uitproberen en dan weten we gelijk of ze het een hele dag volhouden. Ben benieuwd.
Heeft iemand op dit forum wel eens met deze banden gereden
:
:
:
De maten zijn ( Michelin Pilot Sport ZP :
voor........... 275/35 ZR 18 Run Flat 87Y.
achter.........345/30 ZR 19 Run Flat 98Y.
Vr. Gr.
Corvette
Zelfs mensen die beroepsmatig in de banden zitten geven hun mening op dit forum.
Dat is natuurlijk geweldig, omdat je zo elkaar goede adviezen kan geven.
Zelf heb ik ook nieuwe banden besteld en ze worden morgenochtend om 8.00 gemonteerd.
Op dit moment zitten er Good Years F1 onder en de keuze voor de Michelin is eigenlijk op advies van de afdeling motorsport van Corvette.
Volgens die mannen heeft de Michelin veel meer grip dan de Good Year en is dat een goed alternatief t.o.v. de semi slick.
Als ik semi slicks zou monteren krijg je ongelofelijk veel grip en zelfs meer dan de auto kan hebben. Met zulke extreme breedte maten is het mogelijk dat je tot 3 G door de bocht kan. Nou is de Z06 wel een sportwagen, maar geen race wagen. Dat is dan ook de reden dat ze slicks afraden, omdat je de auto anders naar de klote zou rijden.
Een andere mogelijkheid is om de auto om te bouwen tot een Z06 R 8) Dan kunnen er vol slicks onder en no limits.
Nou ja ......volgende week dinsdag ga ik ze op CPZ uitproberen en dan weten we gelijk of ze het een hele dag volhouden. Ben benieuwd.
Heeft iemand op dit forum wel eens met deze banden gereden

De maten zijn ( Michelin Pilot Sport ZP :
voor........... 275/35 ZR 18 Run Flat 87Y.
achter.........345/30 ZR 19 Run Flat 98Y.
Vr. Gr.
Corvette
- Bert ///M3
- Hielke
- GTRene
- Corvette
Jongens jullie snappen er geen bal van :!:
Het gaat er in dit geval helemaal niet om of er nu 2 of drie G aan te pas komt, want ik zou geen eens weten hoeveel G maximaal mogelijk is.
Een man bij de motorsport afdeling van Corvette wilde mij alleen maar duidelijk maken dat je met slicks heel veel meer grip hebt en dat de auto dan ook heel veel meer wordt belast.
En zoals ik in het vorige bericht ook al zei.........het is gewoon geen racewagen :!:
De vraag was of iemand ervaring heeft met deze band op het cirquit
:
:
:
Vandaag zijn de Michelin banden gemonteerd en na een kleine 300 kilometer kan ik nu al zeggen dat de Michelin beter stuurt dan de Goodyear. De Goodyears heb ik opgeslagen en rij ik een andere keer wel weer eens op. Een paar banden hoef je niet mee te zitten.
De hele performance is er op vooruit gegaan en het geeft een beter gevoel. 8) Je hebt nu meer het idee dat je aan de weg geplakt zit en dat had ik met de Goodyears niet. Het zijn trouwens helemaal geen verkeerde banden die Goodyears, want de voorbanden zitten er nu 15.000 km op en ze zien er nog prima uit en kunnen misschien nog wel 10.000 mee.
Dinsdag aanstaande weten we of ze het een beetje uithouden op CPZ.
Vrijdag worden er nog andere remblokken gemonteerd die geschikt zijn voor het zware werk. Voor straatgebruik zijn ze helaas niet comfortabel, maar ja.....je kan ook niet alles hebben
Vriendelijke groet
Corvette
Het gaat er in dit geval helemaal niet om of er nu 2 of drie G aan te pas komt, want ik zou geen eens weten hoeveel G maximaal mogelijk is.
Een man bij de motorsport afdeling van Corvette wilde mij alleen maar duidelijk maken dat je met slicks heel veel meer grip hebt en dat de auto dan ook heel veel meer wordt belast.
En zoals ik in het vorige bericht ook al zei.........het is gewoon geen racewagen :!:
De vraag was of iemand ervaring heeft met deze band op het cirquit

Vandaag zijn de Michelin banden gemonteerd en na een kleine 300 kilometer kan ik nu al zeggen dat de Michelin beter stuurt dan de Goodyear. De Goodyears heb ik opgeslagen en rij ik een andere keer wel weer eens op. Een paar banden hoef je niet mee te zitten.

Dinsdag aanstaande weten we of ze het een beetje uithouden op CPZ.
Vrijdag worden er nog andere remblokken gemonteerd die geschikt zijn voor het zware werk. Voor straatgebruik zijn ze helaas niet comfortabel, maar ja.....je kan ook niet alles hebben

Vriendelijke groet
Corvette
- Elmar
Cor, jij haalt 2 dingen door elkaar. Slicks en semi-slicks zijn 2 totaal verschillende banden. Op Semi's haal je echt geen 3 G.Cor Dame schreef:Jongens jullie snappen er geen bal van :!:
Corvette
Ik heb wel ervaring met die Michelins op het circuit, die waren na na 3 rondjes CPZ tot op het karkas...dus doe maar rustig aan dinsdag...
Ik heb geen zin om voor die ZO6-en steeds aan de kant te gaan.

- Corvette
Ik zal niet te ver gaan, maar nogmaals het ging bij dat bericht helemaal niet over die 1, 2, 3, 4 of voor mijn part 88 G.
Ik wilde weten of die band een beetje tegen dat zware werk opgewassen is en nu heb ik daar van jou een antwoord op.
Kortom.....die band is dus niet geschikt, want na een rondje of 10 is tie aan vellen. Nou ja we zien wel.....ik heb immers mijn Goodyears nog liggen
Dag hoor
Corvette
Ik wilde weten of die band een beetje tegen dat zware werk opgewassen is en nu heb ik daar van jou een antwoord op.
Kortom.....die band is dus niet geschikt, want na een rondje of 10 is tie aan vellen. Nou ja we zien wel.....ik heb immers mijn Goodyears nog liggen

Dag hoor
Corvette
- Stéphane
Heeft iemand de RE040s wel eens gehad? Schijnt standaard op o.a. de:
- Opel Speedster - VX220
- Audi S3 - TT
- Audi A8
- BMW 3-series coupe
- BMW Z8
- Honda Civic - Type R
...geleverd te zijn. De keuze voor mijn 205/50-15s is niet echt ruim, dus ik ben een beetje aan het rondkijken wat de opties zijn. En dan uiteraard met wat gebruikservaringen erbij, om de keuze wat beter te kunnen maken
Pilot Sport en P-Zero (in elk type) zijn niet leverbaar in die maat bijvoorbeeld. Toyo's ben ik zelf niet zo'n liefhebber van, maar dat zou wel nog een optie zijn.
- Opel Speedster - VX220
- Audi S3 - TT
- Audi A8
- BMW 3-series coupe
- BMW Z8
- Honda Civic - Type R
...geleverd te zijn. De keuze voor mijn 205/50-15s is niet echt ruim, dus ik ben een beetje aan het rondkijken wat de opties zijn. En dan uiteraard met wat gebruikservaringen erbij, om de keuze wat beter te kunnen maken

-
De RE040(225/45/17) heb ik rondom gehad, al heb ik er niet echt mee op de limiet gereden.
Het vergelijk met de Kumho KH11´s(215/45/17) die nu voor zitten en Uniroyal´s(235/45/17) die achter zitten, is dat de RE040´s meer grip hadden. De KH11 gaan sneller glijden en piepen. Met de Uniroyal´s wil die achter bij volgas ook wel een stapje opzij zetten in een haakse bocht met lage snelheid in de 2e versnelling.
Dat was met de RE040 dit allemaal niet.
Het vergelijk met de Kumho KH11´s(215/45/17) die nu voor zitten en Uniroyal´s(235/45/17) die achter zitten, is dat de RE040´s meer grip hadden. De KH11 gaan sneller glijden en piepen. Met de Uniroyal´s wil die achter bij volgas ook wel een stapje opzij zetten in een haakse bocht met lage snelheid in de 2e versnelling.
Dat was met de RE040 dit allemaal niet.
-
Ik ben ook toe aan wat nieuw rubber, heb eens even op autobandenmarkt gekeken maar ik kom de re050a alleen tegen in een XL versie in de maat die ik zoek (205/50/17)...
Vraag 1: Is dat een nadeel of voordeel?
(Op het moment heb ik non-XL banden op m'n S40 dus die heeft dat sowieso niet nodig)
Vraag 2: Is de re050a er wel in een "normale" versie in de maat 205/50/17, of bestaat die helemaal niet??
Deep, weet jij misschien meer?
Vraag 1: Is dat een nadeel of voordeel?
(Op het moment heb ik non-XL banden op m'n S40 dus die heeft dat sowieso niet nodig)
Vraag 2: Is de re050a er wel in een "normale" versie in de maat 205/50/17, of bestaat die helemaal niet??
Deep, weet jij misschien meer?
- Corvette
- deep r
@Martijn,
205/50r17 is er in de 93y XL en de RFT 89V of W.
Bij een awd willen ze graag een zo hard mogelijke wang.
Kan me wel een verhaal herinneren van een klant die op zijn Ibiza XL Pzero Nero had gemonteerd.
achteraf vond deze klant dat de banden te hard waren voor in de bocht.
Dit was weercombinatie van gewicht auto en Xl.
Volvo durf ik je niet te zeggen
Kan me wel een verhaal herinneren van een klant die op zijn Ibiza XL Pzero Nero had gemonteerd.
achteraf vond deze klant dat de banden te hard waren voor in de bocht.
Dit was weercombinatie van gewicht auto en Xl.

Laatst gewijzigd door deep r op 12 jul 2007, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gaat het verhaaltje stijvere wang (want XL band) dus meer stuurprecisie ook op? Heb er nu Michelin Pilot PRIMACY 205/50 R17 89W opliggen en daar ben ik niet echt tevreden over, achterbanden al redelijk snel gecupt (schijnt ook met de wiestanden van de S40/V50 serie te maken te hebben) wil nu dus overstappen naar de Bridgestone Potenza RE 050 A 205/50 R17 93Y XLdeep r schreef:@Martijn,
Is dat verschil in loadindex onoverkomelijk?
- deep r
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
-
Ik rij zelf op de non-runflat RE050a's. Een hele fijne, lekker sportieve band. Als ze op zijn zet ik ze er zeker weer op.
Heb ze op mijn GTI zitten, heb ze ook op mijn mini gehad en de voorloper (de S03) op mijn Leon.
Op de Mini vond ik de RE050's erg prettig. Op droog zijn veel banden wel ok, maar in het nat is deze band ook erg goed. Dit is op een Mini erg prettig met het onderstuurde karakter in de regen.
Heb ze op mijn GTI zitten, heb ze ook op mijn mini gehad en de voorloper (de S03) op mijn Leon.
Op de Mini vond ik de RE050's erg prettig. Op droog zijn veel banden wel ok, maar in het nat is deze band ook erg goed. Dit is op een Mini erg prettig met het onderstuurde karakter in de regen.
- Dutch
Ik zie hier dat er een verschil tussen de RE050A en een zekere 'RE050A Pole Position' waar ik nog niet eerder van heb gehoord:
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP
Is dat dan de échte opvolger van de S-03 PP? Want ik moet zeggen dat de 'gewone' RE050A's die ik nu onder de Octavia heb, wel een betere allround-band vind, maar nét niet zo ultra vind grippen als de S-03's die ik hiervoor had.
En is die RE050A PP hier wel verkrijgbaar? (Want dit is natuurlijk van een Amerikaanse site.)
http://www.tirerack.com/tires/surveyres ... sp?type=MP
Is dat dan de échte opvolger van de S-03 PP? Want ik moet zeggen dat de 'gewone' RE050A's die ik nu onder de Octavia heb, wel een betere allround-band vind, maar nét niet zo ultra vind grippen als de S-03's die ik hiervoor had.
En is die RE050A PP hier wel verkrijgbaar? (Want dit is natuurlijk van een Amerikaanse site.)