Tesla Model 3
-
OnlineWJ
- Berichten: 11752
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Tesla Model 3
https://www.tesla.com/nl_NL/model3?redirect=no
Dat scherm
Top Gear heeft er mee gereden.
https://www.topgear.com/car-reviews/model-3/first-drive
Dat scherm
Top Gear heeft er mee gereden.
https://www.topgear.com/car-reviews/model-3/first-drive
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model 3
Voor 35k incl BTW excl eventuele kortingen wil ik hem wel hebben als vervanger van de polo!
4% bijtelling toch??
4% bijtelling toch??
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Dat scherm is best groot idd, maar wat oogt de rest van het dashboard sober
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model 3
Ik hou er wel van.
Die tesla van mijn zwager heeft ook gewoon wifi / youtube aan boord. Dat vind ik dan weer leuk. Ook al mag het niet.. beetje youtube aan hebben tijdens het rijden
Die tesla van mijn zwager heeft ook gewoon wifi / youtube aan boord. Dat vind ik dan weer leuk. Ook al mag het niet.. beetje youtube aan hebben tijdens het rijden
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model 3
Ik was erg enthousiast over de Tesla Model 3, maar nu ik de binnenkant zie, stemt dat me toch wel droevig. Lijkt wel een crematorium.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
De Tesla S is ook minimalistisch qua aankleding.
Daar is de Tesla 3 de vervolmaking van.
Een echte elektrische auto, hij moet een zware accu meezeulen, als er dan nog accessoires bijkomen moeten er ook nog extra hulpveren onder.
Daar is de Tesla 3 de vervolmaking van.
Een echte elektrische auto, hij moet een zware accu meezeulen, als er dan nog accessoires bijkomen moeten er ook nog extra hulpveren onder.
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tesla Model 3
Dat minimalistische dashboard is IMO eigenlijk hartstikke fraai, maar de lijnen worden compleet om zeep geholpen door dat belachelijke bioscoopscherm. Best knap om dat zo voor elkaar te krijgen...
De rest van de auto doet me weinig. Sterker nog de auto is uit verhouding hoog als je 'm naast de S zet.
Wel benieuwd of deze auto hier een verkoopsucces zal worden, of dat dit enkel de Apple/Tesla fanboys zijn die zo'n ding willen hebben en uiteindelijk of Elon Musk al zijn beloftes waar kan maken.
Als je Bob Lutz (ex GM, als wellicht grootste 'Tesla Sceptic') mag geloven moet er nu al geld bij, bij ieder te verkopen auto.
De rest van de auto doet me weinig. Sterker nog de auto is uit verhouding hoog als je 'm naast de S zet.
Wel benieuwd of deze auto hier een verkoopsucces zal worden, of dat dit enkel de Apple/Tesla fanboys zijn die zo'n ding willen hebben en uiteindelijk of Elon Musk al zijn beloftes waar kan maken.
Als je Bob Lutz (ex GM, als wellicht grootste 'Tesla Sceptic') mag geloven moet er nu al geld bij, bij ieder te verkopen auto.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Tesla Model 3
Het lis ook wel een extreem scherpe prijs voor wat je krijgt. Daar valt weinig negatiefs over te zeggen (rekening houdend dat het aantal bugs mee valt).
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Tesla Model 3
Hilarisch!
Een golfkarretje met iPad Pro is nog fraaier vormgegeven.
Ik moet zeggen dat de laatste foto's van het exterieur het ergste doen vermoeden. Een Model X + S in de blender, met als uitkomst een zurig sapje... Niet smakelijk om te zien....
Een golfkarretje met iPad Pro is nog fraaier vormgegeven.
Ik moet zeggen dat de laatste foto's van het exterieur het ergste doen vermoeden. Een Model X + S in de blender, met als uitkomst een zurig sapje... Niet smakelijk om te zien....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Tesla Model 3
Vind het wel superstrak eigenlijk. Alle knoppen op het scherm dus de rest van het interieur heeft niks nodig. Heerlijk rustgevend interieur. Past precies bij een dergelijke auto. En anders gewoon lichter kleur leder erin.
Hier wat mooier te zien: is toch super strak allemaal ? Geen knop te zien want geen knop nodig.
Hier wat mooier te zien: is toch super strak allemaal ? Geen knop te zien want geen knop nodig.
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Tesla Model 3
Interieur is even wennen maar qua specs geen onaardige auto.
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Tesla Model 3
Ik begrijp niet dat de 3 zo duur is, want een elektra motor kost een drol i.v.m. een ICE.
Een elektra motor heeft slechts 1 bewegend deel .
De hele motor wordt bijna zonder mensen handen gemaakt.
Kost iets meer dan €. 100.-
Enkel een duur accupakket.
Het uiterlijk van alle Tesla's lijkt op een Japanse Audi.
En Tesla is het tweede automerk dat religieus isna BMW.
Als er iets aan een Tesla mankeert, dan lost god Elon het wel op.
Een elektra motor heeft slechts 1 bewegend deel .
De hele motor wordt bijna zonder mensen handen gemaakt.
Kost iets meer dan €. 100.-
Enkel een duur accupakket.
Het uiterlijk van alle Tesla's lijkt op een Japanse Audi.
En Tesla is het tweede automerk dat religieus isna BMW.
Als er iets aan een Tesla mankeert, dan lost god Elon het wel op.
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Tesla Model 3
Ja, nog wel.
Maar ik hoor van veel Tesla-eigenaren dat er nogal eens wat aan mankeert. Ook bij de recent geleverde Model S-en (waar kinderziektes wel uit moeten zijn, zou je zeggen) wil er nog wel eens wat mee zijn. En inderdaad... Tesla lost het allemaal op en ze doen er totaal niet moeilijk over. Gelukkig maar, want ik denk dat je mensen die zoveel geld neerleggen voor een auto niet het idee moet geven dat ze eigenlijk testrijder zijn. En dat idee krijg ik wel. Tesla mag blij zijn dat men zonder veel nukken telkens terug wil komen. Ik vind dat sommige Tesla-eigenaren daarin aardig veel slikken, ik sta bekend als geduldig persoon maar zou iets al eerder zat zijn.
De vraag is alleen hoelang ze die coulance nog vol gaan houden. Het is bekend dat ie verlies maakt om marktaandeel te pakken, maar bij de Model 3 (waar ie volumes wil pakken) kan dat wel eens over zijn en/of niet vol te houden. Geen idee waar het omslagpunt ligt maar op een gegeven moment kán dat niet meer: feitelijk moet z'n kwaliteitsnorm harder stijgen als z'n volume. De Model 3 zou eigenlijk de techniek van de X en S moeten hebben die helemaal beproefd is.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model 3
Mijn zwager z'n tesla is 'in autopilot' tegen een betonnen vangrail gerammeld.
Dat is toch wel een dingetje.
Maar nogmaals. Persoonlijk heb ik wel oren naar een goedkope tesla.
Ik vind het electrisch rijden wel fun. Keer wat anders. En voor mij ( 2km heen / 2km terug ) woon/werk verkeer is het prima!
Het moet dan niet te duur worden.. want dan is het niet leuk/interessant meer.
Overigens is mijn zwager nu met z'n p85d naar Oostenrijk op vakantie. Die is er in 10 uur heen gereden incl tussenstops/laden. Dat gaat dus gewoon prima.
Dat is toch wel een dingetje.
Maar nogmaals. Persoonlijk heb ik wel oren naar een goedkope tesla.
Ik vind het electrisch rijden wel fun. Keer wat anders. En voor mij ( 2km heen / 2km terug ) woon/werk verkeer is het prima!
Het moet dan niet te duur worden.. want dan is het niet leuk/interessant meer.
Overigens is mijn zwager nu met z'n p85d naar Oostenrijk op vakantie. Die is er in 10 uur heen gereden incl tussenstops/laden. Dat gaat dus gewoon prima.
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Tesla Model 3
Dat gaat prima waneer er geen anderen aan die laadpaal staan, anders heb je gewoon pech.
Je zal maar net wat mensen hebben die in een tussenstop de auto opladen en ff een uurtje gaan eten.
Auto staat aan laadpaal met volle accu en jij kan er niet bij omdat eerst de milkshake nog ff weggewerkt moet worden.
Nu heb je dat probleem al bij laadpalen dat auto`s er staan met volle accu en de eigenaal van de auto is nergens te vinden.
Verder denk ik dat die Bob Lutz het wel een bij het rechte eind zou kunnen hebben.
Fabieken van Tesla zoals ik heb gelezen draaien minder productie omdat grondstoffen voor de accu`s slecht te verkrijgen zijn.
Wat mij betreft is waterstof op den duur de enige oplossing.
Je zal maar net wat mensen hebben die in een tussenstop de auto opladen en ff een uurtje gaan eten.
Auto staat aan laadpaal met volle accu en jij kan er niet bij omdat eerst de milkshake nog ff weggewerkt moet worden.
Nu heb je dat probleem al bij laadpalen dat auto`s er staan met volle accu en de eigenaal van de auto is nergens te vinden.
Verder denk ik dat die Bob Lutz het wel een bij het rechte eind zou kunnen hebben.
Fabieken van Tesla zoals ik heb gelezen draaien minder productie omdat grondstoffen voor de accu`s slecht te verkrijgen zijn.
Wat mij betreft is waterstof op den duur de enige oplossing.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
Maar tegen de tijd dat je een Model 3 geleverd krijgt wordt de nieuwe Polo EV waarschijnlijk ook al aangekondigd. Wil je dan nog steeds die Tesla vanwege het design of alleen omdatie elektrisch is?dvh schreef: ↑30 jul 2017, 09:34 Mijn zwager z'n tesla is 'in autopilot' tegen een betonnen vangrail gerammeld.
Dat is toch wel een dingetje.
Maar nogmaals. Persoonlijk heb ik wel oren naar een goedkope tesla.
Ik vind het electrisch rijden wel fun. Keer wat anders. En voor mij ( 2km heen / 2km terug ) woon/werk verkeer is het prima!
Het moet dan niet te duur worden.. want dan is het niet leuk/interessant meer.
Overigens is mijn zwager nu met z'n p85d naar Oostenrijk op vakantie. Die is er in 10 uur heen gereden incl tussenstops/laden. Dat gaat dus gewoon prima.
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Tesla Model 3
Design vind ik niks bijzonders.
Maar de tech in het interieur wel. (*itt een polo..)
En volledig electrisch vind ik wel fun.
Maar wat Hanz zegt.. dat lijkt mij idd een groot manco. Dus als primaire auto zoek ik het (nog) niet.
Maar als erbij auto voor rond de deur. Prima.
Maar de tech in het interieur wel. (*itt een polo..)
En volledig electrisch vind ik wel fun.
Maar wat Hanz zegt.. dat lijkt mij idd een groot manco. Dus als primaire auto zoek ik het (nog) niet.
Maar als erbij auto voor rond de deur. Prima.
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tesla Model 3
Je zou Tesla ook door Audi kunnen vervangen Tom, met alle respect. Wonderbaarlijk hoeveel ellende de consument slikt en dat al meer dan 12 jaar.... Wat dat betreft is een automerk ook bijna een geloof. Bij een klein merk als Tesla zou ik iig er veel meer begrip voor kunnen opbrengen want klein en innovatief waar andere autobouwers een bekend concept commercieel uitwringen en er gerust mee wegkomen. Uitermate verbazingwekkend imho.Tom schreef: ↑30 jul 2017, 09:10Ja, nog wel.
Maar ik hoor van veel Tesla-eigenaren dat er nogal eens wat aan mankeert. Ook bij de recent geleverde Model S-en (waar kinderziektes wel uit moeten zijn, zou je zeggen) wil er nog wel eens wat mee zijn. En inderdaad... Tesla lost het allemaal op en ze doen er totaal niet moeilijk over. Gelukkig maar, want ik denk dat je mensen die zoveel geld neerleggen voor een auto niet het idee moet geven dat ze eigenlijk testrijder zijn. En dat idee krijg ik wel. Tesla mag blij zijn dat men zonder veel nukken telkens terug wil komen. Ik vind dat sommige Tesla-eigenaren daarin aardig veel slikken, ik sta bekend als geduldig persoon maar zou iets al eerder zat zijn.
De vraag is alleen hoelang ze die coulance nog vol gaan houden. Het is bekend dat ie verlies maakt om marktaandeel te pakken, maar bij de Model 3 (waar ie volumes wil pakken) kan dat wel eens over zijn en/of niet vol te houden. Geen idee waar het omslagpunt ligt maar op een gegeven moment kán dat niet meer: feitelijk moet z'n kwaliteitsnorm harder stijgen als z'n volume. De Model 3 zou eigenlijk de techniek van de X en S moeten hebben die helemaal beproefd is.
Kosten-baten ben ik ook erg benieuwd naar, zeker binnen nu en vijf jaar. Het business model ban Tesla klopt wat dat betreft tot op heden nog niet maar de voorsprong die ze nu al hebben is wel overtuigend. Het kan een gok zijn en ik heb geen inzicht in de beschikbaarheid en prijzen van de grondstoffen van accu's (wel eens gelezen dat eigenlijk alleen Bolivia daarin voorziet dus dat is wel een dingetje) maar tot op heden wijst alles er op dat electrisch rijden het moet gaan worden. Dat zie je terug in de beurskoers van Tesla en met dit model is het potentieel tov alle andere fabrikanten toch wel indrukwekkend. Dan zit de gevestigde orde toch wel behoorlijk te slapen. Iig ben je imho gek als je een Golfje TDI van 40k prefereert boven een Model 3 al geeft de Tesla je alleen al het gevoel om in iets bijzonders te rijden.
Daarnaast, hoe groot is de aanpassing voor een elektrische auto naar waterstof? Een stuk kleiner dan van een conventionele auto. Wij als petrolhead zitten er niet op te wachten, de rest van de wereld wel lijkt het.. Iig zie ik de conventionele auto industrie en auto liefhebbers krampachtig vasthouden aan een ten dode opgeschreven concept waar Tesla met visie bezig is om nu al een duidelijke voorsprong te pakken.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Tesla Model 3
Wat een lelijke voorkant. Heb je alle vrijheid om los te gaan op het ontwerp omdat je geen rekening hoeft te houden met koeling voor de verbrandingsmotor kom je met dit design op de proppen. Voorkant heeft zo schuin van voren wel wat weg van de eerste generatie Panamera, maar dan zonder grille. Niet echt een compliment. En waar is de snelheidsmeter? HUD of in het gigantische scherm in het midden? In het geval van een HUD is het prima, snelheidsmeter in het midden is ronduit irritant. Minimalistische design van het interieur vind ik dan wel weer mooi, alleen het stuur oogt een beetje goedkoop. Scherm is natuurlijk idioot groot en lelijk op deze manier.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
Of het iets bijzonder is of niet valt niet over te twisten denk ik, maar van mn leven niet dat ik een Tesla Model 3 boven een goed aangeklede Golf TDI zou prefereren (liever iets anders trouwens). In die Tesla zou ik niet dood gevonden willen worden. Maar dat geeft denk ik wederom weer dat over smaak niet valt te twisten
Van de Golf worden er jaarlijks bijna een miljoen geproduceerd en Elon kent nu in totaal 500k bestellingen. Het marktaandeel van Tesla in het C-segment valt volgens mij allemaal nog wel redelijk mee, dus zo extreem is die populariteit ook weer niet. Ik moet nog zien wat er gaat gebeuren als de grote autobouwers eenzelfde aandrijflijn en specs als concurrentie bieden.
En hoewel Volkswagen de grootste autobouwer ter wereld is (was?) zijn er nog zoveel andere partijen die ook geduchte concurrentie kunnen bieden.
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Tesla Model 3
Wet van de remmende voorsprong. Tesla zal plan B moeten hebben om concurrentie het hoofd te bieden. Als grote autobouwers met hun gigantische R&D capaciteit en dealernetwerk zich in de strijd gaan mengen, dan krijgt Tesla het zwaar.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Tesla Model 3
Ik dacht zelfs nog... Zolang Tesla verliezen op elkaar blijft stapelen zal er vanzelf een moment komen dat een grote autobouwer, of consortium (met Duitse subsidie?), de boel kan opkopen voor een prikkie. Dan hoef je nauwelijks nog te R&Den
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Tesla Model 3
Jullie schatten grote concerns te hoog in. Plenty omzet maar log, traag, lage rendementen en onvoldoende visie. Zeker als de leiding slechts in loondienst is. Juist daarom is de koers van Tesla sky high, de man heeft visie en is bezig die waar te maken. Natuurlijk kan hij verkeert gokken en komt de wereld er achter dat je niet alles elektrisch kunt doen (waar ik nog van overtuigd ben).
Zolang "men" groen wil heeft Tesla nog steeds geen concurrentie in mijn optiek. Iedereen staat langs de zijlijn te kijken en zijn aan het wachten tot het misgaat met als mogelijkheid dat ze straks jaaaaaren achterlopen. Tegen die tijd is het te laat natuurlijk en verdwijnen grote fabrikanten van het toneel. We gaan het meemaken.
Mijn plan B zou zijn om relatief eenvoudig naar waterstof te kunnen ombouwen of zouden ze zo'n ouderwetse Otto motor moeten ontwikkelen in jouw optiek Chris?
Zolang "men" groen wil heeft Tesla nog steeds geen concurrentie in mijn optiek. Iedereen staat langs de zijlijn te kijken en zijn aan het wachten tot het misgaat met als mogelijkheid dat ze straks jaaaaaren achterlopen. Tegen die tijd is het te laat natuurlijk en verdwijnen grote fabrikanten van het toneel. We gaan het meemaken.
Mijn plan B zou zijn om relatief eenvoudig naar waterstof te kunnen ombouwen of zouden ze zo'n ouderwetse Otto motor moeten ontwikkelen in jouw optiek Chris?
-
- Berichten: 21795
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Tesla Model 3
Dat grote concerns traag en log zijn en er daardoor weinig innovatie is klopt. Musk heeft dat goed gezien en kon veel sneller schakelen waardoor hij nu een flinke voorsprong heeft. Maar de afgelopen jaren zijn de bestaande fabrikanten ook begonnen met elektro. Het hybride kunstje hebben ze inmiddels allemaal in meerdere modellen zitten, volledig elektrisch nu nog kleinschalig. Volledig elektrische techniek ligt daar inmiddels ook op de plank voor massaproductie gok ik.
De vraag is wat de meerwaarde van Tesla dan nog is als andere fabrikanten ook met volledig elektrische auto's komen... als twee of drie concerns het hebben pleuren ze die techniek zo in de meerdere merken die elk concern weer heeft.
De vraag is wat de meerwaarde van Tesla dan nog is als andere fabrikanten ook met volledig elektrische auto's komen... als twee of drie concerns het hebben pleuren ze die techniek zo in de meerdere merken die elk concern weer heeft.
- Joop
- Berichten: 8906
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tesla Model 3
Heb niet het idee dat Elon met Tesla nou jaren vooruit loopt. De meeste grote autobouwers hebben de techniek al lang in huis en weten prima hoe ze een EV auto moeten bouwen. Echter op dit moment loont het gewoonweg niet om een dergelijke auto op de markt te zetten en als deze 'grote jongens' daarmee geen winstmarge over zouden houden gaat de stekker eruit. Kun je wel een mooie visie hebben (waar overigens de grote merken al echt wel over nagedacht hebben, alleen deze niet van de daken schreeuwen), maar er moet wel brood op de plank komen. Anders kun je de tent wel sluiten. Een groot concern kan echter wel verlies leiden op een nieuw projectje, omdat er nog wat anders tegenover staat. Bijvoorbeeld iedere i8 kost BMW zwaar geld om op de weg te zetten. Een i8 zou eigenlijk nagenoeg het dubbele moeten opbrengen om de R&D kosten (accu en hybridetechniek, alsook de ontwikkeling voor een massaproductierijp carbon chassis) terug te verdienen. Echter is de i8 wel een mooie marketingtool om de hybride- en EV-techniek te vermarkten en tegelijk een mooie testcase om die techniek verder in de huis-tuin-en-keuken-modellen te verwerken.
Wat dat aangaat is Elon Musk eender aan wijlen Steve Jobs: hard lopen roepen en weglopen met ideeën van anderen, maar die op een geweldige manier vermarkten. Dat is mijns inziens ook het enige waardoor ze er (iedere keer) mee wegkomen, waardoor er een groupie-achtige schare mensen achter die mannen aan loopt en hem als een Messias zien. Zodra die subsidiekraan (van de US-overheid, maar ook beleggers (als je die even als subsidiegevers ziet ) richting Tesla dicht gaat, is het einde oefening. Je kunt echter niet ontkennen dat Musk wel een en ander in beweging weet te brengen...
Wat dat aangaat is Elon Musk eender aan wijlen Steve Jobs: hard lopen roepen en weglopen met ideeën van anderen, maar die op een geweldige manier vermarkten. Dat is mijns inziens ook het enige waardoor ze er (iedere keer) mee wegkomen, waardoor er een groupie-achtige schare mensen achter die mannen aan loopt en hem als een Messias zien. Zodra die subsidiekraan (van de US-overheid, maar ook beleggers (als je die even als subsidiegevers ziet ) richting Tesla dicht gaat, is het einde oefening. Je kunt echter niet ontkennen dat Musk wel een en ander in beweging weet te brengen...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast