Navigatie met telefoon

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Stéphane

Navigatie met telefoon

Bericht door Stéphane » 03 apr 2006, 23:13

http://www.nav4all.com/site/IE/

Gratis te installeren en te gebruiken tot 15 augustus. Ik ben nu bezig met de installatie van de audio/stembegeleiding. Voor de liefhebbers is die zelfs in het Fries te downloaden :P

Ik installeer het nu op mijn K750i en ga deze week nog een BT GPS-receiver ophalen. Komende weekend gelijk eens even testen.

Ziet er naar uit dat een andere fabrikant zich even in de markt wil gaan zetten. Ze gebruiken NavTeq software, deze wordt ook al door vele anderen gebruikt bij af-fabriek navi. De installatie is inmiddels voltooid en de Nederlandse dame zegt dat ik nooit meer de weg kwijt zal zijn. Ben benieuwd :)

Joy

Bericht door Joy » 03 apr 2006, 23:18

Ok laat maar weten hoe het werkt. Heb zelf ook de K750i.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 apr 2006, 23:32

Voor zover ik het nu kan zien zit er in ieder geval navigatie voor heel de wereld op. Ik kan adressen kiezen in Saudi-Arabië, Canada en de VS. Hij haalt dan zelf via GPRS de rest op.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2006, 09:35

Gisteravond geinstalleerd, alles in orde. Maar er is geen GPS sensor gekoppeld zegt ie. Het gaat om 'n Nokia 6680. Hoe koppel ik die GPS sensor. Ben al aan 't rommelen geweest.

Iemand tips?

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 10:49

via bluethooth mischien ?

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2006, 11:39

staat allemaal al aan.

Ik snap 't niet.

k33z

Bericht door k33z » 04 apr 2006, 12:33

Heb je wel een BT GPS ontvanger Robin? ;)

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2006, 12:58

Ja een goeie, dit is een losse accesoire.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 apr 2006, 19:52

k33z schreef:Heb je wel een BT GPS ontvanger Robin? ;)
Inderdaad, Kees. De telefoon doet de navigatie-berekeningen enzovoort, voor de positiebepaling heb je nog een GPS-receiver nodig. Die zijn te koop in de prijsklasse van 70 tot iets meer dan 100 Euro.

Die GPS-receiver maakt het contact met de satellieten voor de positiebepaling. Dat kan je telefoon niet zelf. Die receiver sluit je aan door middel van een Blue Tooth verbinding.

Ik ga zaterdag zo'n ding ophalen bij de PDAshop.nl. Die zitten hier in Rotterdam, dus dan kan ik gelijk testen of het werkt en dan pas meenemen: http://www.pdashop.nl/product/18249

Robin

Bericht door Robin » 05 apr 2006, 12:01

Tja zo'n ding moet er natuurlijk bij. Maar op die Navsite maken ze daar geen melding over he.... :?

OK wat kost zo'n dingetje dan?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 apr 2006, 20:59

Robin schreef:Tja zo'n ding moet er natuurlijk bij. Maar op die Navsite maken ze daar geen melding over he.... :?

OK wat kost zo'n dingetje dan?
Staat er wel bij op de Nav4all-site, zie de aanbiedingen - maar inderdaad niet erg duidelijk. Als je ook niet weet dat je zo'n ding nodig hebt is het ook lastig te vinden.

Ik heb nu net een Leadtek bluetooth GPS 9553X (SiRF III) opgehaald bij de PDAShop.nl-winkel, die bij mij in de buurt zit: http://www.pdashop.nl/product/21528

Kost €105, maar er zijn ook andere van €70 of €99, of €149 voor een 'echt' TomTom-ding. Deze heeft SiRF III, is 20-kanaals (ipv 16 of 12) en 8 uur actief tijd. Deze is trouwens ook erg klein, 6x5x3cm, een half pakje sigaretten bij wijze van spreken. Inclusief autolader en vast net lader.

Gelijk zo'n houdertje erbij gekocht (€30) voor de telefoon. In de auto aangesloten (die stond nog bij de AH waar ik net even boodschappen had gedaan :)), aangezet, thuisadres gekozen en het werkte gelijk.

Je ziet pijlen en meters als navigatie, groot genoeg op het beeldscherm. De stem en de instructies zijn ook duidelijk te verstaan. Ik zal er binnenkort wel eens een foto van maken.

Echt geniaal, ik ben hier echt blij mee. Vanaf nu dus in alledrie mijn auto's navigatie :)

Bijkomend mogelijkheid is dat je altijd en overal kunt navigeren met de GPS-receiver in je jas/tas/broekzak en je telefoon in de hand of op je fiets of wat dan ook. Alles is draadloos!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 07 apr 2006, 23:00

Dit gaat echt heel de navi-markt op zijn kop zetten. Even wat teksten uit hun FAQ:
....

3. Ik heb al een navigatiesysteem. Waarom zou ik overschakelen op Nav4All?Omdat de navigatie van Nav4All gratis is en een bijna wereldwijde actieradius heeft.
Daarnaast wordt Nav4All navigatiedata bijna dagelijks ververst en ook daarvoor betaal je niets!

5. Sta ik de hele tijd in verbinding met de Nav4All computer als ik navigeer?
Nee, alleen voor het berekenen van de route en dat is meestal niet meer dan een aantal seconden. Moet de route worden herberekend, omdat je van plan verandert of de aanwijzingen negeert, ook dan neemt je handset contact op met de Nav4All-computer.

6. Wat zijn de telecomkosten?
Vergeleken met alle andere vormen van telecomverkeer zijn de telecomkosten van Nav4All verwaarloosbaar klein.
Veel lager dan die van andere aanbieders van navigatiediensten.

7. Waarom is Nav4All gratis?
Omdat we willen dat je onze kwaliteit leert kennen. Zodat je op termijn geen ander systeem meer wilt, ook niet als je er jaarlijks een klein bedrag voor moet betalen.

8. Ik heb alleen in mijn vakanties een navigatiesysteem nodig.....
Dan zijn we je gratis gids onderweg en op je vakantiebestemming.
Zodra je moet gaan betalen voor onze diensten, kun je een abonnement voor één of meer weken nemen, voor een paar Euro’s of dollars. Dat is nog voordeliger dan een jaarabonnement dat varieert van $10 tot $25.
Ze gaan dus een abbonement aanbieden voor $10-25 per jaar, met altijd actuele route-informatie. Die download je namelijk wanneer je de route invoert. Beter dan weer zo'n DVD-update van €200 voor je navigatiesysteem.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 18 mei 2006, 21:26

Komende zaterdag wordt de Alpine radio ingebouwd met de iPod-aansluiting. Tegelijkertijd laat ik ook een Parrot CK3300 Bluetooth carkit inbouwen met ingebouwde GPS-module. Dan hoef ik de losse Leadtek GPS-ontvanger dus niet meer mee te nemen. Helemaal superhandig :)

[img:297:270]http://store.treocentral.com/store_imag ... ge/253.jpg[/img]

Plaats reactie