F1 seizoen 2017
- Hielke
Re: F1 seizoen 2017
Zo jammer uit de mond van een goede rijder als Vettel.
Max deed helemaal niks fout. Als je de battles van die twee op Silverstone analyseert dan is het juist Vettel die een gele kaart verdient.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Beide niet in mijn optiek, de actie op de baan is toch gewoon racen? Laat ze maar eens gaan straffen voor gemiep over de boordradio of tijdens een persconferentie ipv acties op de baan.
Heb dit weekend F1, F2 en GP3 gekeken en het viel me op hoezeer er in de F2 en GP3 geknokt wordt om plekken. Hard tegen hard, maar fair. Als je er vlak achter zit en je hebt voordeel van de DRS, dan kun je verwachten dat je er niet zomaar langs gelaten wordt. Dan moet je risico nemen namelijk.
Nu is de technische ongelijkheid in de F1 vele malen groter maar we moeten in mijn optiek af van die mentaliteit van 'ik klok snellere tijden dus je moet maar voor me aan de kant gaan'. Dat is racen, anders kun je net zo goed blauwe vlaggen gaan geven aan iedereen die twee tienden per ronde langzamer is. Optochtje rijden.
Sommige F1 coureurs, waaronder Vettel, zouden misschien even een paar weekends in de Formule 2 moeten gaan rijden om weer even door te krijgen wat racen is in plaats van rondjes rijden.
Heb dit weekend F1, F2 en GP3 gekeken en het viel me op hoezeer er in de F2 en GP3 geknokt wordt om plekken. Hard tegen hard, maar fair. Als je er vlak achter zit en je hebt voordeel van de DRS, dan kun je verwachten dat je er niet zomaar langs gelaten wordt. Dan moet je risico nemen namelijk.
Nu is de technische ongelijkheid in de F1 vele malen groter maar we moeten in mijn optiek af van die mentaliteit van 'ik klok snellere tijden dus je moet maar voor me aan de kant gaan'. Dat is racen, anders kun je net zo goed blauwe vlaggen gaan geven aan iedereen die twee tienden per ronde langzamer is. Optochtje rijden.
Sommige F1 coureurs, waaronder Vettel, zouden misschien even een paar weekends in de Formule 2 moeten gaan rijden om weer even door te krijgen wat racen is in plaats van rondjes rijden.
- Hielke
https://www.youtube.com/watch?v=YLu7HOEFiEE&t=26s
Hier bijvoorbeeld bij seconde 15 zit Vettel verkeerd. Hij drijft Verstappen van de baan terwijl de auto's precies naast elkaar reden. Vettel had aldus geen recht op dat stuk asfalt.
Hier bijvoorbeeld bij seconde 15 zit Vettel verkeerd. Hij drijft Verstappen van de baan terwijl de auto's precies naast elkaar reden. Vettel had aldus geen recht op dat stuk asfalt.
- Tristan
Vettel komt uit de DRS generatie, dat is duidelijk. Is niet meer gewend om echt te knokken voor positie. In Brazilie zat hij ook te zaniken op Verstappen omdat hij naast de baan kwam. Cry baby.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Vettel zijn gemok wordt graag breed uitgemeten in de pers. In zijn eerste interviews na de race was hij redelijk realistisch. Niet blij, maar ook nauwlijks verwijten naar Verstappen. Zat opgesloten achter Max terwijl hij sneller was. Dat is frustrerend maar hij ging er mee om. Ja handje, dus uiting van onmacht en frustratie.
Ik wordt eerder ziek van dat gehak op een coureur in media (je moet toch wat te schrijven hebben, tot play it on the man) en de sociale media (elke persoon een -relevante?- mening, lekker bashen).
Ik wordt eerder ziek van dat gehak op een coureur in media (je moet toch wat te schrijven hebben, tot play it on the man) en de sociale media (elke persoon een -relevante?- mening, lekker bashen).
- Mari Oh Oh!
Tja, als je zelf zo consequent over normale race situaties klaagt kan je hem terug verwachten. Het is nooit Vettel´s fout maar altijd die van een ander(specifiek Max en soms Lewis).
Het is niet soms, maar bijna elke race dat hij weer wat te zeiken heeft. Zal wel met zijn omhooggevallen teampje te maken hebben, want vroeger was hij echt niet zo. Ben zwaar teleurgesteld eerlijk gezegd.
Het is niet soms, maar bijna elke race dat hij weer wat te zeiken heeft. Zal wel met zijn omhooggevallen teampje te maken hebben, want vroeger was hij echt niet zo. Ben zwaar teleurgesteld eerlijk gezegd.
-
- Auto: M3P, 130i
https://www.motorsport.com/f1/news/hami ... 31681/?s=1
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/35 ... chumacher/
Hier draait het om... Wat een grootheid in de F1.
- daNpy
Inderdaad. Heb nog eens de replays gekeken, ook Vettel vs Bottas in ronde 42.Hielke schreef: 18 jul 2017, 13:02Zo jammer uit de mond van een goede rijder als Vettel.
Max deed helemaal niks fout. Als je de battles van die twee op Silverstone analyseert dan is het juist Vettel die een gele kaart verdient.
Daar duwt meneer Vettel ook Bottas van de baan, en bij beide actie's stuurt hij ná de bocht nog een keer naar buiten o de andere rijder verder van de baan te duwen. Vies mannetje.
- daNpy
Letterlijk 1 bocht ervoor deed hij hetzelfde bij Verstappen. Hij moet echt eens in de spiegel kijken.Tristan schreef: 18 jul 2017, 13:51 Vettel komt uit de DRS generatie, dat is duidelijk. Is niet meer gewend om echt te knokken voor positie. In Brazilie zat hij ook te zaniken op Verstappen omdat hij naast de baan kwam. Cry baby.
- Knot
Wat een gelul... de RB13 is langzamer dus moet je hem er maar voorbij laten. Dan kunnen we net zo goed alleen testbank runs doen en het door een simulator laten bepalen zonder überhaupt te starten...
Laat Max volgende race gewoon weer lekker zijn snor bijscheren!
Laat Max volgende race gewoon weer lekker zijn snor bijscheren!
- Mari Oh Oh!
Wat ik ook zo grappig vind: Kimi heeft ook duidelijk lak aan al die media bullshit (zoals met Pele; "I was taking a shit"), maar dan is het cool. Double standards... Al die media fluff is sowieso een nare bijkomstigheid van de huidige tijd. Ik heb juist respect voor degenen die daar tegenin durven gaan.indobesar schreef: 18 jul 2017, 14:56 https://www.motorsport.com/f1/news/hami ... 31681/?s=1
En dat de schrijvende pers ze daarop aanvalt is natuurlijk ook logisch aangezien het om hun broodvoorziening gaat en die sowieso al langzaam opgevreten wordt door social media. Het is dus puur persoonlijk belang ipv oprechte teleurstelling/woede.
-
OnlineEmielS60
Halo teenslipper vanaf 2018? Brrr...

-
OnlineWout309t
- Auto: A4 40TFSI
-
Man man man... Recent testte ze nog met een Aeroscreen dat mij (1) nog veiliger lijkt en (2) honderd keer mooier is. Wie bedenkt dit? Laat ze ook eerst maar eens zorgen dat de juniorklasses wat aan veiligheid winnen, zodat zaken als Monger's ongeluk niet meer kunnen gebeuren.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Wat een drama. Notabene 9 van de 10 teams stemden tegen en toch doordrukken. 
Afschuwelijk. Heb er geen ander woord voor. F1 auto's worden domweg verkracht hiermee.

Afschuwelijk. Heb er geen ander woord voor. F1 auto's worden domweg verkracht hiermee.
- WJ
Halo lijkt me eerlijk gezegd wel fijner rijden dan die shield, de extra glare en vuil die dat ding aantrekt lijkt me helemaal ruk.
- Luco
Dat kan ook niet meer.Zed240 schreef: 19 jul 2017, 22:27 Man man man... Recent testte ze nog met een Aeroscreen dat mij (1) nog veiliger lijkt en (2) honderd keer mooier is. Wie bedenkt dit? Laat ze ook eerst maar eens zorgen dat de juniorklasses wat aan veiligheid winnen, zodat zaken als Monger's ongeluk niet meer kunnen gebeuren.
- Hielke
Er moeten verplichte wijzigingen aan de punten waar de krik wordt geplaatst zijn doorgevoerd, maar je wijzigt natuurlijk niks aan de positie van het stuk staal dat versnellingsbak heet.Luco schreef: 20 jul 2017, 07:31Dat kan ook niet meer.Zed240 schreef: 19 jul 2017, 22:27 Man man man... Recent testte ze nog met een Aeroscreen dat mij (1) nog veiliger lijkt en (2) honderd keer mooier is. Wie bedenkt dit? Laat ze ook eerst maar eens zorgen dat de juniorklasses wat aan veiligheid winnen, zodat zaken als Monger's ongeluk niet meer kunnen gebeuren.
Heb wat naar de aanleiding van dat Pasma-Monger ongeluk zitten zoeken maar ben er nog niet achter gekomen. Waarom stond die Pasma op dat punt stil op de baan? Absurde situatie.
- Luco
Klopt Hielke, maar die bak is het probleem niet. De neus is sterk genoeg. Maar juist de hoek waarmee de neus tegen de krikpunten kwam was het probleem.
- Robin Hartog
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Door de spijl kijken...........ik word nu al gestoord, je gaat al scheel kijken alleen al aan de gedachte, laat staan dat je nog moet rijden, "scheelt" mogelijk als je dan 2 Verstappens voor je ziet

- Luco
Kubica gaat testen in de Renault van dit jaar op de hungaroring

- Tristan
Palmer = exit
- Hielke
Kan me niet voorstellen dat Kubica met de resterende kracht in z'n rechterarm nog een kans maakt om naar de F1 terug te keren.