FreudeamFahren schreef: 17 jul 2017, 21:26 Nog 2 weken en dan gaat ie nokje vol weer het ruime Autobahn & Autostrada sop in voor 3 weken Oostenrijk en Noord Italië. Niks mooier dan het spul goed warm, kofferbak vol (alles kan mee, plus de rest!), 4 man in alle comfort aan boord (alles bij elkaar goed over de 2.000 kg), volle tank BP Ultimate (in de Oostenrijkse Alpen goed te krijgen und sogar ganz billig jawohl), panorama dak open en dan volle polle bergop door een gallerijtunnel janken! Op gepaste wijze de Italiaanse tolpoortjes uit met lekkere asfalt klauwende Supersports is ook mooi trouwens.
Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Mijne is inderdaad een Touring.



Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 18 jul 2017, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Mooi, lagers al gedaan?
- Knot
- Berichten: 40789
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Dat hoeft niet want hij komt nooit boven de 4000 toeren 
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Preventief lagers gedaan, Vanos leiding gedaan, injectoren gedaan.
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
En een fris stuur zo te zien 
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Inderdaad, samen met een vers afdekkapje. Ik heb er wel meer aan laten doen. Onlangs bijvoorbeeld de velgen laten stralen & coaten. Ik heb nog nooit een daily gehad die me zo onder de huid is gaan zitten 
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
haha leuk! kocht een aantal jaar geleden een M6 V10 en de dag dat ik de auto ophaalde vertelde de eigenaar me nog even tussendoor dat hij de stuurkappen had laten vervangen, vond ik erg sportief.
stond een paar weken geleden een NL M5 Touring op Mobile, met ook een flinke lijst aan preventief onderhoud, was dat niet deze?
stond een paar weken geleden een NL M5 Touring op Mobile, met ook een flinke lijst aan preventief onderhoud, was dat niet deze?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Yep. Heeft er even op gestaan. Gaat einde zomer opnieuw gebeuren. Ik heb het kunnen uitstellen maar ga dan toch echt meer kilometers maken, dus moet het verstand ipv het hart weer een luidere stem gaan krijgen in dit deel van het wagenparkbeheer.
-
bm-dub
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Gaat de volgende eigenaar dan veel plezier van beleven.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Gaaf ding FaF!!
- Fasteddie2
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
E60 M5 is een prima stuk techniek, geen problemen gehad met betrouwbaarheid.
Zou er zo weer een kopen !
Zou er zo weer een kopen !
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Wordt je toch hebberig van....
Mooi interieur ook.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Staat ie te koop dan ?? ^_^
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=9
Wat zou hier aan BPM bij komen?DER VORBESITZER HAT SEHR VIEL ERNEUERT, WIE Z.B MOTOR TEIL REVEDIERT VANOS, LAGERSCHALEN, GETRIEBE, KUPPLUNG USW. ALLE RECHNUNGEN VORHANDEN.
- VDM
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heel herkenbaar dit! Afgelopen weekend met mijn Touring nog even een stukje vrije autobahn gepakt terug vanuit DE. Hoe makkelijk dat ding naar 300+ loopt is echt bizar.
Als daily meer dan prima. Heeft iets heel speciaals. Net nieuwe koppeling erin en dat scheelt wel veel, volgas opschakelen gaat nu behoorlijk soepel.
Als daily meer dan prima. Heeft iets heel speciaals. Net nieuwe koppeling erin en dat scheelt wel veel, volgas opschakelen gaat nu behoorlijk soepel.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ik vind de meeste sportuitlaten echt waardeloos klinken. Het geluid wordt er in mijn ogen onnodig rauw van. Tikje luider zou hij mogen zijn (ben net na aanschaf bezig geweest met Eisenmann dempers), maar de klanksoort moet je echt niks meer aan doen. Carrera GT geldt trouwens exact hetzelfde voor, behalve dan het volume: da's ab Werk al dikke prima 
Laatst gewijzigd door FreudeamFahren op 18 jul 2017, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
plusminus 1800 euroTristan schreef: 18 jul 2017, 08:59 https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=9
Wat zou hier aan BPM bij komen?DER VORBESITZER HAT SEHR VIEL ERNEUERT, WIE Z.B MOTOR TEIL REVEDIERT VANOS, LAGERSCHALEN, GETRIEBE, KUPPLUNG USW. ALLE RECHNUNGEN VORHANDEN.
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Wel effe kijken of er na de lagers al weer een paar duizend kilometers mee gereden is. Er worden er in NL ook een paar aangeboden "met nieuwe lagers", maar die zijn pas aangepakt nadat het te laat was. M krukassen kun je niet goed slijpen, dus lagers wisselen nadat een lager de geest heeft gegeven en/of "een paar rondjes" meegedraaid heeft betekent als je het goed wil maken verse krukas plus in ieder geval één verse drijfstang. Meestal beunen ze hem dan vlug dicht met alleen verse lagers erin, zetten hem te koop en dan maar hopen dat hij tijdens de proefrit niet uit elkaar spettert. Brrrr.
Het liefst koop ik ze met de originele lagers er nog in. Kan ik het allemaal zelf laten doen, door mijn specialist, zodat ik weet dat het goed en op tijd is gebeurd. Geldt voor de andere verstandige preventieve punten trouwens niet: daarvoor geldt gedaan = gedaan.
Het liefst koop ik ze met de originele lagers er nog in. Kan ik het allemaal zelf laten doen, door mijn specialist, zodat ik weet dat het goed en op tijd is gebeurd. Geldt voor de andere verstandige preventieve punten trouwens niet: daarvoor geldt gedaan = gedaan.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Daar heb ik destijds met Vlasblom over gehad met standaard lijstje: Vanos, lagers, olieleidingen en injectoren.
De horror verhalen lees je overal, maar als je een goed basis koopt en daar zeg 2500 euro tegenaan gooit dan zie ik niet zoveel beren.... Koop liever 1 met ca. 100-150k op teller dan een lage km-stand die veel stilgestaan heeft. Dan durf je er nog mee te rijden.
De horror verhalen lees je overal, maar als je een goed basis koopt en daar zeg 2500 euro tegenaan gooit dan zie ik niet zoveel beren.... Koop liever 1 met ca. 100-150k op teller dan een lage km-stand die veel stilgestaan heeft. Dan durf je er nog mee te rijden.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Zo is het. Doen nu het nog kan. Ik kocht de mijne met 199 op de klok. En een goede stapel rekeningen in het dashboardkastje. Eerste rit was linea recta naar Uden met carte blanche voor meneer Vlasblom. Was inderdaad zoiets kwijt. Bij de laatste beurt de injectoren nog laten doen, die komen daar dan nog bij. Komende maand gaan we door de 215 heen. Gas op die lollie! In Duitsland tuft er een Touring rond met 340.000 km. 2e set lagers (hij doet ze elke 150; vinnik laat), 2e koppeling (!), bij Henni op de bank onlangs nog 498 pk en zo eens per maand op zondagochtend 320 op de GPS 
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Zo'n V10 moet de benen strekken en km's maken. 
- VDM
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 jan 2013, 10:32
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Eens, zit zelf ook te denken naar Eisenmann dempers maar vind ze eigenlijk net te prijzig nieuw. Heb jij verhalen gehoord over complete systemen? Lijkt qua vermogen best wat te doen. Een vrijer ademende V10 is imho ultiem.FreudeamFahren schreef: 18 jul 2017, 09:38 Ik vind de meeste sportuitlaten echt waardeloos klinken. Het geluid wordt er in mijn ogen onnodig rauw van. Tikje luider zou hij mogen zijn (ben net na aanschaf bezig geweest met Eisenmann dempers), maar de klanksoort moet je echt niks meer aan doen. Carrera GT geldt trouwens exact hetzelfde voor, behalve dan het volume: da's ab Werk al dikke prima![]()
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: liquidpopcorn en 13 gasten
