Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- Hitz
- Berichten: 1985
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
zo dan...in smoking met 300+ over de Autobahn 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Die teller tot 400km/h



- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Buiten het vermogen, wat een prachtig gekozen uitvoering.
- Danish
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
+1!
Wat een (chique) beest!
Wat een (chique) beest!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Kleurencombinatie is waanzinnig mooi. Vooral ook die hemel 

- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ik blijf die wielen verschrikkelijk vinden. Op een M5 of een M6......bah!
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ander type mooier Idd. Maar zou hem daarvoor niet laten staan. Verder een erg mooi exemplaar
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
De ex van Ron staat te koop:
https://link.marktplaats.nl/m1184454927
https://link.marktplaats.nl/m1184454927
- witje
- Berichten: 1432
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 12:53
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Mooi de vervangen onderdelen bewaard 

- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
10 eigenaren...bm-dub schreef: 17 jul 2017, 18:19 De ex van Ron staat te koop:
https://link.marktplaats.nl/m1184454927

-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Wel al een hoop aan gedaan..
-
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Verbaas mij er altijd over dat dergelijke auto's zo snel worden doorgeschoven. Snap sowieso de mensen niet die maar blijven doorschuiven. Altijd iets anders willen lijkt mij ook zo onbevredigend. Ach iedereen is anders en dat is maar goed ook.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Omdat ze eigenlijk alleen heel goed zijn in 1 ding en dat is vol knallen. De rest van de tijd heb je de nukken van een sportmotor met bijbehorende bak en bijbehorende kosten en verbruik. En dat trekken veel eigenaren niet voor langere tijd.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Tsja, mijn E39 M5 heb ik 18 maanden gehad en 20.000km ermee gereden, voor veel mensen niet lang, voor mij bovengemiddeld. Het heeft bijna een euro de kilometer gekost en dat zal bij de E60 eroverheen gaan. Vraag me wel af of die V10 net zo lekker naar het Gardameer heen en weer cruised.mark323ti schreef: 17 jul 2017, 20:23 Verbaas mij er altijd over dat dergelijke auto's zo snel worden doorgeschoven. Snap sowieso de mensen niet die maar blijven doorschuiven. Altijd iets anders willen lijkt mij ook zo onbevredigend. Ach iedereen is anders en dat is maar goed ook.
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
zou er graag 1 hebben, maar dan idd voor erbij. Dagelijks lijkt het me niet ideaal met de v10 en dat, wel gaaf 

- RS-Ron
- Berichten: 3834
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Mijn ex-M5 was met afstand de meest brute auto die ik ooit heb gehad. Was hem alleen snel zat. 99% was het een zware grote sedan. Pas als je hem echt bij zijn nekvel pakte merkte je wat een beest het was. Dat was in Nederland alleen wel tricky met het oog op mijn rijbewijs. Onderstel was perfect, SMG paste ook bij deze auto. Uiteindelijk geen afschrijving gehad dus relatief goedkoop M5 gereden. Dit was een mooi exemplaar.
Gr Ron
Gr Ron
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
@ Joy: de V10 nukkig? No way. Ja, koud als die secundaire luchtpomp Greenpeace op afstand houdt. Maar da's de eerste paar minuten / paar 100 meter. Daarna hebben de 400 of 507 paarden het gewoon weer op Seabert gemund, no excuses. De S85 is dan juist de ultieme Jeckyl & Hide vind ik. Een maal warm extreem goed gemanierd en soepel & smooth als warme honing, en lekker racy als je hem vol op de pin hebt. Het is de SMG bak die afentoe wat sociaal onaangepast is, maar zelfs daar is met wat goede wil prima mee te leven. Nou ja prima. Redelijk OK dan 
@ Knot: of het een fijne lange afstand cruizer is? Hell yeah! Nog 2 weken en dan gaat ie nokje vol weer het ruime Autobahn & Autostrada sop in voor 3 weken Oostenrijk en Noord Italië. Niks mooier dan het spul goed warm, kofferbak vol (alles kan mee, plus de rest!), 4 man in alle comfort aan boord (alles bij elkaar goed over de 2.000 kg), volle tank BP Ultimate (in de Oostenrijkse Alpen goed te krijgen und sogar ganz billig jawohl), panorama dak open en dan volle polle bergop door een gallerijtunnel janken! Op gepaste wijze de Italiaanse tolpoortjes uit met lekkere asfalt klauwende Supersports is ook mooi trouwens. En de weg die kant op kan de V10 z'n benen eindelijk strekken, daalt het verbruik richting 1op9 (wederom positief geformuleerd maar dat mag vind ik: het zijn immers de goedkoopste kilometers van het jaar) en worden lijf & leden verwend door de grote actieve comfort stoelen.
Er is maar een probleem: hoe organiseer je opvolging...? What's next?

@ Knot: of het een fijne lange afstand cruizer is? Hell yeah! Nog 2 weken en dan gaat ie nokje vol weer het ruime Autobahn & Autostrada sop in voor 3 weken Oostenrijk en Noord Italië. Niks mooier dan het spul goed warm, kofferbak vol (alles kan mee, plus de rest!), 4 man in alle comfort aan boord (alles bij elkaar goed over de 2.000 kg), volle tank BP Ultimate (in de Oostenrijkse Alpen goed te krijgen und sogar ganz billig jawohl), panorama dak open en dan volle polle bergop door een gallerijtunnel janken! Op gepaste wijze de Italiaanse tolpoortjes uit met lekkere asfalt klauwende Supersports is ook mooi trouwens. En de weg die kant op kan de V10 z'n benen eindelijk strekken, daalt het verbruik richting 1op9 (wederom positief geformuleerd maar dat mag vind ik: het zijn immers de goedkoopste kilometers van het jaar) en worden lijf & leden verwend door de grote actieve comfort stoelen.
Er is maar een probleem: hoe organiseer je opvolging...? What's next?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heerlijk dat je hem ook gebruikt zoals het hoort. Baal er af en toe nog steeds van dat de deal destijds met die Touring niet door ging. Zie mezelf ook wel een tripje DE, AUT en IT doen met 4 man + bagage en jankende V10.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ik zei nukken, niet nukkig. Vrijwel alle M motoren lopen heel mooi. Maar voor zo een zware auto relatief koppelarm onderin de toeren, veel klepoverlap daardoor behoorlijk dorstig en wispelturige techniek die bij de 1 probleemloos functioneert en bij de ander een 2e hypotheek kost.
Maakt voor de auto verder niet uit want die motor maakt de M5. Met alle voors- en tegens die erbij horen.
Maakt voor de auto verder niet uit want die motor maakt de M5. Met alle voors- en tegens die erbij horen.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heb de mijne er specifiek voor gekocht, dus geen lage km verzamelaarauto maar een mooi werkpaard om onder alle omstandigheden van te kunnen genieten. Hoop dat de koper komend najaar uit hetzelfde hout gesneden is.
Wispelturige techniek is weer mooie internet wijsheid, maar laten we die "can of worms" gesloten houden, al is het maar omdat objectiviteit in die discussie voor mij een uitdaginkje kan zijn
Wispelturige techniek is weer mooie internet wijsheid, maar laten we die "can of worms" gesloten houden, al is het maar omdat objectiviteit in die discussie voor mij een uitdaginkje kan zijn

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadjei
Iets Italiaans met 4 deuren en Ferrari derived / flatplane V8?FreudeamFahren schreef: 17 jul 2017, 21:26
Er is maar een probleem: hoe organiseer je opvolging...? What's next?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heb ik naar gekeken. Ik vind de stoelen slecht, net als de totale packaging. Een e90 is van binnen ruimer (zeker qua bruikbaarheid van de kofferruimte) en weegt toch vlot 200 kg minder. En dakdragers kunnen er niet op een Qp, dus vakantie wordt daarmee ook niks. Ik denk of hot hatch of weer basic mile muncher.
-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
@Knot, Helemaal mee eens met bovenstaande. NL-Zuid Frankrijk-Monaco-Portofino-Como-Stelvio-en via de Autobahn in een rek terug naar NL was super.Geen moment last gehad van m'n rug oid. Inderdaad de koude start loopt ie net als een excoot, even minuutje wachten tot die stationair loopt en zodra die warm is (wat veel sneller gaat dan de S54( loopt 'ie heerlijk soepel. Als je een frisse bak hebt valt het allemaal wel mee vind ik, al is het natuurlijk geen DCT.FreudeamFahren schreef: 17 jul 2017, 21:26 @ Joy: de V10 nukkig? No way. Ja, koud als die secundaire luchtpomp Greenpeace op afstand houdt. Maar da's de eerste paar minuten / paar 100 meter. Daarna hebben de 400 of 507 paarden het gewoon weer op Seabert gemund, no excuses. De S85 is dan juist de ultieme Jeckyl & Hide vind ik. Een maal warm extreem goed gemanierd en soepel & smooth als warme honing, en lekker racy als je hem vol op de pin hebt. Het is de SMG bak die afentoe wat sociaal onaangepast is, maar zelfs daar is met wat goede wil prima mee te leven. Nou ja prima. Redelijk OK dan
@ Knot: of het een fijne lange afstand cruizer is? Hell yeah! Nog 2 weken en dan gaat ie nokje vol weer het ruime Autobahn & Autostrada sop in voor 3 weken Oostenrijk en Noord Italië. Niks mooier dan het spul goed warm, kofferbak vol (alles kan mee, plus de rest!), 4 man in alle comfort aan boord (alles bij elkaar goed over de 2.000 kg), volle tank BP Ultimate (in de Oostenrijkse Alpen goed te krijgen und sogar ganz billig jawohl), panorama dak open en dan volle polle bergop door een gallerijtunnel janken! Op gepaste wijze de Italiaanse tolpoortjes uit met lekkere asfalt klauwende Supersports is ook mooi trouwens. En de weg die kant op kan de V10 z'n benen eindelijk strekken, daalt het verbruik richting 1op9 (wederom positief geformuleerd maar dat mag vind ik: het zijn immers de goedkoopste kilometers van het jaar) en worden lijf & leden verwend door de grote actieve comfort stoelen.
Er is maar een probleem: hoe organiseer je opvolging...? What's next?
Gebrek aan koppel vind ik wel mee vallen, bij 4.500RPM schakelen en je komt gewoon mee met het verkeer. Betrouwbaar of niet? Heb je allemaal zelf in de hand. Geen respect voor de techniek en niet het onderhoud uitvoeren wat zo'n ding nodig heeft dan gaat het natuurlijk niet lang goed. Van alle auto's die ik heb gehad is mijn huidige S85 veruit de meest betrouwbare auto die ik heb gehad. Onderhoud je het ding zoals het hoort heb je gewoon een betrouwbaar PK kanon staan.
Enige wat ik jammer vind is dat de M6 nooit die Dynamic seats heeft gehad die wel als optie op de M5 te krijgen waren.
@FAF, uit je verhaal maak ik op dat je een Touring hebt, foto's zouden leuk zijn!Ook als het geen sTouring is natuurijk

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wjt en 27 gasten