Vwb de AMS test: In Duitsland is het IMO wel een goed vergelijk ja...
...in NL kun je er weer hele andere conclusies aan verbinden omdat er een bak extra BPM bij komt. Toch weer die centenkwestie...

Meer stabiliteit ja, maar ook minder agiliteit.Robin schreef: 28 jun 2017, 22:41Dat zeg/vraag ik de hele dag al in dit draadje. Dan klopt de test dus in Duitsland?:)Joop schreef: 28 jun 2017, 19:28 In Duitsland liggen de prijzen echter wel op gelijke hoogte, vandaar dat AMS ze denk ik ook naast elkaar heeft gezet en niet een C400 Coupe gepakt heeft bijvoorbeeld, waarbij er bij Audi eigenlijk sowieso niets vergelijkbaars tegenover staat.
Langere wielbasis geeft meer stabiliteit.Joop schreef: 28 jun 2017, 19:31
...gisteren kreeg ik van een vriend nog een fotootje van een E24 M635CSi doorgestuurd. Even snel de specs erbij gezocht, maar een 2er coupe/M2 heeft bijvoorbeeld al een 6cm langere wielbasis dan de oude zes. Dat heet dan pak 'm beet 30 jaar progressie.![]()
En nu de algehele lengte:)
M635CSI : 4m75 (US versie zelfs 4m92)
M2:4m43
Dus.
Een korte wielbasis maakt more agile ja. De '50s 250GT Ferrari's die 'ingekort' werden tot 250ShortWheelBase (en daarna kwam de GTO) is een goed voorbeeld. Audi Urquattro en daarvan afgeleid SportQuattro/S1romo schreef: 29 jun 2017, 07:17
Meer stabiliteit ja, maar ook minder agiliteit.
Een 911, maar ook een Cayman; wielbasis 247.5 cm, das flink minder dan een M2, nog nooit iemand horen klagen over instabiliteit bij Porker.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], e30touring1990, Fabian, WillemBoer en 16 gasten