sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch
Euh, is er 'n definitie?
Tja, op den duur in elke discussie(auto's/huizen/vakanties/bitcoins/horloges/schoenen/tuingerei/vaderdagcadeau's/cadeau's voor partner/kleding/uitjes/horeca etc etc online en offline hoor je toch vaak dat de prijs het bewijs is waarom men iets wel/niet wil/kan doen.
Zit niks neerbuigends achter van mij, gewoon dat dat zeer zwaar weegt logischerwijs. Jij begon er(met reden en gelijk heb je) ook over Arthur.
Tja, op den duur in elke discussie(auto's/huizen/vakanties/bitcoins/horloges/schoenen/tuingerei/vaderdagcadeau's/cadeau's voor partner/kleding/uitjes/horeca etc etc online en offline hoor je toch vaak dat de prijs het bewijs is waarom men iets wel/niet wil/kan doen.
Zit niks neerbuigends achter van mij, gewoon dat dat zeer zwaar weegt logischerwijs. Jij begon er(met reden en gelijk heb je) ook over Arthur.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan denken we er hetzelfde over. Ik kreeg bij jou wel eens het idee dat er idd, waar je zelf mee komt, iets neerbuigends achter zat:)
-
Hoezo?
Alsof ik elke dag biefstuk eet en GT3RS rijd:)
Ik heb clientele met diepere portemonnees die zwaar zwaar korting op 'n dikke hele dikke klok willen anders gaat 't feest niet door:)
Alsof ik elke dag biefstuk eet en GT3RS rijd:)
Ik heb clientele met diepere portemonnees die zwaar zwaar korting op 'n dikke hele dikke klok willen anders gaat 't feest niet door:)
-
RVV had daar ook wel last van herinner ik me. Die heeft de uitleg van centenkwestie nooit begrepen waardoor we bij nogal wat anoniem moddersmijterij uitkwamen. Lag aan mij, snap ik:)
- Arthur
Hoezo? Zal aan de schrijfstijl liggen, denk ik. Je bent wat uitgesprokener dan anderen en dat komt wel eens "anders" over dan bedoeld wss. "Interpretatiekwestie":)
- Macboy
Deze discussie was volkomen onnodig als je wat duidelijker was geweest. Zoals gezegd je hebt het alleen over de 63k van specifiek de auto van Chris. Dat je wat anders bedoelt had ik al gedacht. Maar dat er dan tegengas komt lijkt me nogal logisch. Vooral op een forum. Vooral een forum met liefhebbers. En vooral als er een hothatch poll wordt gestart en bijna de helft (!) voor een M140i gaat en jij vervolgens gaat "zeuren" dat ie absurd duur is.Arthur schreef: 17 jun 2017, 10:14 Maar goed, ik bedoel dus idd dat de autoprijzen gewoon nergens meer over gaan. In het algemeen. En dan deze van 63k als voorbeeld.
-
Tja. Ik heb deze 'uitleg' toch wel 'n aantal keren gedaan door de jaren.
Interpretatie inderdaad:)
Personen die aan de hand van de centenkwestie uitleg nog menen dat het daar bij hun niet om draait want blablabla, die houden zichzelf op dat punt voor de gek:)
Interpretatie inderdaad:)
Personen die aan de hand van de centenkwestie uitleg nog menen dat het daar bij hun niet om draait want blablabla, die houden zichzelf op dat punt voor de gek:)
- Arthur
Wat jij al "zeuren" vindt, Macboy
Duidelijk Robin.

Duidelijk Robin.
- WJ
Macboy schreef: 17 jun 2017, 11:11 En vooral als er een hothatch poll wordt gestart en bijna de helft (!) voor een M140i gaat en jij vervolgens gaat "zeuren" dat ie absurd duur is.

- Martijn_bmw
Eens met Robin uiteindelijk is alles een centenkwestie. Punt 1 is voor iedereen al anders, hoeveel centen heb je zonder enige waardeoordeel maar gewoon letterlijk hoeveel komt er binnen en daarna is punt 2 hoeveel van wat er binnen komt kan en wil je uitgeven aan je auto's. Wat natuurlijk weer erg afhangt van al je andere kosten en hoever je liefde voor auto's gaat.
Ooit heel lang geleden heb ik eens een e30 voor de sloop gekocht bij iemand die in een gehucht woonde tegen de Waddenzee aan. Huisje van denk ik 60m2 binnen letterlijk compleet ingericht alsof je de plaatselijke kringloop binnen stapte en vervolgens stond er in de tuin een houten schuur met binnen een splinternieuwe e46M3 onder een dekentje.... ik dacht die man is gek! Maar is een mooi voorbeeld van centenkwestie, hoeveel van wat er binnen komt wil je uitgeven aan een auto.
Paar weken geleden stond er ook een man met een modaal inkomen in de autoweek die een Lamborghini in bezit heeft...
Ooit heel lang geleden heb ik eens een e30 voor de sloop gekocht bij iemand die in een gehucht woonde tegen de Waddenzee aan. Huisje van denk ik 60m2 binnen letterlijk compleet ingericht alsof je de plaatselijke kringloop binnen stapte en vervolgens stond er in de tuin een houten schuur met binnen een splinternieuwe e46M3 onder een dekentje.... ik dacht die man is gek! Maar is een mooi voorbeeld van centenkwestie, hoeveel van wat er binnen komt wil je uitgeven aan een auto.
Paar weken geleden stond er ook een man met een modaal inkomen in de autoweek die een Lamborghini in bezit heeft...
- Arthur
Plus het feit dat een poll was voor wat Chris zou kopen. Niet wat een ander zou kopen. Dan komt de poll er anders uit te zien.
En dan moet een Tiguan er ook nog tussen natuurlijk

- Macboy
Volkswagen is top. Had graag de nieuwe GTI gereden. De nieuwe Polo ook top. Tiguan ook gewoon gaaf.
Alleen is het gewoon niet absurd duur allemaal. Kijk maar naar mijn E36 M3 voorbeeld met 286pk. Waarom zou een 340pk vergelijkbare auto goedkoper moeten zijn ? Los van inflatie.
En wat die poll betreft snap ik je opmerking niet. Moet ik dan zeggen: nou volgens mij is de M140i de beste keuze in dit rijtje. Maar aangezien het om een auto voor Chris gaat maak ik er een Seat van ??
Zeuren stond niet voor niets tussen haakjes trouwens. Verder idd centenkwestie zoals Robin terecht opmerkt.
Alleen is het gewoon niet absurd duur allemaal. Kijk maar naar mijn E36 M3 voorbeeld met 286pk. Waarom zou een 340pk vergelijkbare auto goedkoper moeten zijn ? Los van inflatie.
En wat die poll betreft snap ik je opmerking niet. Moet ik dan zeggen: nou volgens mij is de M140i de beste keuze in dit rijtje. Maar aangezien het om een auto voor Chris gaat maak ik er een Seat van ??
Zeuren stond niet voor niets tussen haakjes trouwens. Verder idd centenkwestie zoals Robin terecht opmerkt.
- Arthur
Tav van die poll, ja! Omdat het Chris was heb ik de Golf R aangevinkt. Als het voor jou was zou ik geen idee hebben, bij Allen is dat een Defender (
) en bij Robin had ik op het M model gestemd wat zo haaks mogelijk zou gaan.
Natuurlijk komt een poll er dan anders uit te zien, lijkt me zo logisch als wat.
En natuurlijk (imho) is het wel "absurd" duur allemaal. Maar dat komt door de CO2 tax van de overheid. Het instapmodel heeft een normale prijs, de topper is uiteraard de duurste maar gaat hier in NL gewoon nog ff verder door die CO2 tax. In de meeste gevallen. Het is niet zo dat er een geheel nieuw model ontwikkeld is wat betaald moet worden. Verhoudingen liggen wat scheef, wat mij betreft. Zie prijsverschil handbak-automaat bij BMW.

Natuurlijk komt een poll er dan anders uit te zien, lijkt me zo logisch als wat.
En natuurlijk (imho) is het wel "absurd" duur allemaal. Maar dat komt door de CO2 tax van de overheid. Het instapmodel heeft een normale prijs, de topper is uiteraard de duurste maar gaat hier in NL gewoon nog ff verder door die CO2 tax. In de meeste gevallen. Het is niet zo dat er een geheel nieuw model ontwikkeld is wat betaald moet worden. Verhoudingen liggen wat scheef, wat mij betreft. Zie prijsverschil handbak-automaat bij BMW.
- Macboy
Ja daar ben ik het wel mee eens natuurlijk. Voor iedere persoon andere uitkomst. Maar in dit rijtje zou ik zelfs een BMW hater nog een M140i adviseren. Zo bedoelde ik het meer.
Verder eens wat betreft kosten. Hoewel de M140i bargain of the century blijft met 340pk 6-cilinder voor €53k.
Verder eens wat betreft kosten. Hoewel de M140i bargain of the century blijft met 340pk 6-cilinder voor €53k.
- Arthur
In het huidige "klimaat":) is de M140i dat zeker. Mee eens.
-
Is en blijft een kleine vrouwenauto!
Vanaf de 5 reeks begint het "auto"rijden pas.
Alles daaronder is willen maar niet kunnen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nou Karel,voor dat soort "echt" autorijden.............koop ik wel een boot, en meer af in Monaco.............
-
Kom je aan met je M4GTS, ik wil wel, maar een 5er kan nét niet:)
- Martijn_bmw
Neem aan dat de sarcasme smileys vergeten zijn?Karel schreef: 17 jun 2017, 15:11 Is en blijft een kleine vrouwenauto!

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ik ben het wel eens met de opmerking van Arthur. Het gaat idd ook nergens meer over hoe hoog de prijzen van hothatches (en andere dikke auto's zijn tegenwoordig). Wat dat betreft wonen we echt in het verkeerde land. Ik vind het eigenlijk ook bizar hoeveel ik neergetikt heb voor deze auto. Is (bijna) onverantwoord, maar de liefde voor het spul zit te diep bij mij, gekoppeld aan de wens om een nieuwe auto te kopen. Dat vind ik - gek genoeg - zoveel gaver dan een tweedehandsje. Geen krasje, geen deukje en alles precies naar eigen wens. De kleur, de velgen, de opties maar belangrijker......ik ken de geschiedenis vanaf het begin. Dat doet iets met mijn gevoel. Ik weet dat ik me blauw betaal aan afschrijving en dat een jong gebruikte veel slimmer is. Maar het gevoel is leidend bij mij. Anders had ik inderdaad een Hyundai i30 gekocht. Prima A naar B auto zonder franje en emotie. Of....een jong gebruikte M140i.
- Will F.
Betwijfel of die jonggebruikte nou zoveel goedkoper zijn, als je ze al kan vinden. Misschien 6 a 7 k maar dan komt ie vaak bij BMW AG vandaan en kan het net zo goed een pers- of verhuurwagen zijn. Geen gekke keuze, een nieuwe M2 voor 90k met schuifdakje en metallic lak en dan geen eens een mooi kleurtje uit kunnen kiezen. Da's pas leip!
-
Tja dan is 'n M3/4 nog leiper Will:)
Een M2 is op andere fronten, besturing/chassis/lsd/remmerij en looks natuurlijk een (véél) beetje meer van alles wat 'n M140i ook al zo goed maakt.
En imho heb ik wel 'n mooi kleurtje uitgekozen, plus was de mijne 81k:)
Een M2 is op andere fronten, besturing/chassis/lsd/remmerij en looks natuurlijk een (véél) beetje meer van alles wat 'n M140i ook al zo goed maakt.
En imho heb ik wel 'n mooi kleurtje uitgekozen, plus was de mijne 81k:)
- Will F.
Bestel 'm nu maar eens
een M3/4 is net zo leip maar biedt wel veel meer auto dan een tweetje M. In afwerking comfort ruimte en qua motor techniek zeker. Zeker niet leiper dan een M2. Jouw kleur doet het alleen goed als de zon schijnt, meer voor Californië, zuid europa etc. Laten ze die dingen nou eens in dat San Marino blauw maken.

-
Was idd grapje 
Heb er namelijk zelf ook eentje.
Ach...we zeuren allemaal dat zo zo duur zijn geworden, wat wel is voor een 1 reeks.
MAAR je hebt tov de 130i vb met de M135 wel alweer iets hoger dan een hothatch in mijn ogen.
Daar waar een 130i een hothatch is
Is de M135 gewoon een hyper hothatch.
En ook 1 van de weinige BMW modellen waar nog geen grote gekende problemen bij zijn.
Verder is het binnenkort gedaan met die fun RWD 3.0 6 cyl turbo combo in een kleine 1 reeks...dus nog even genieten!

Heb er namelijk zelf ook eentje.
Ach...we zeuren allemaal dat zo zo duur zijn geworden, wat wel is voor een 1 reeks.
MAAR je hebt tov de 130i vb met de M135 wel alweer iets hoger dan een hothatch in mijn ogen.
Daar waar een 130i een hothatch is
Is de M135 gewoon een hyper hothatch.
En ook 1 van de weinige BMW modellen waar nog geen grote gekende problemen bij zijn.
Verder is het binnenkort gedaan met die fun RWD 3.0 6 cyl turbo combo in een kleine 1 reeks...dus nog even genieten!
-
Wat ik wel dom vind is:
1) geen hud, geen comfort zetels,...
Als je een 60k 1 reeks kan speccen wil ik ook toegang tot alle opties.
Te dom voor woorden dat dit wel op een 30k 316d kan maar niet op een M135 (hud)
2) tijd dat mensen een 1 reeks puur voor budget kozen is al lang voorbij.
Er zijn ook gewoon heeeeeeeeel veel autoliefhebbers die specifiek een 1 reeks kiezen voor de speelsheid/chassis/looks/handigheid
1) geen hud, geen comfort zetels,...
Als je een 60k 1 reeks kan speccen wil ik ook toegang tot alle opties.
Te dom voor woorden dat dit wel op een 30k 316d kan maar niet op een M135 (hud)
2) tijd dat mensen een 1 reeks puur voor budget kozen is al lang voorbij.
Er zijn ook gewoon heeeeeeeeel veel autoliefhebbers die specifiek een 1 reeks kiezen voor de speelsheid/chassis/looks/handigheid