sitechris: BMW M140i --> SEAT Leon CUPRA R --> Ford Fiesta ST
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: sitechris: op zoek naar nieuwe hothatch
63k... Ergens best wel absurd.
- Martijn_bmw
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat is bij mij 14,7l/100km:)
- Martijn_bmw
Als ik een ritje alleen in de stad doe of voor de lol een rondje ga rijden is het idd ook bij mij 14,7L/100km 
maar voor deze 1 op 14,7 heb ik echt niet mijn best gedaan gewoon meerijden met de stroom naar mijn werk...
zo komt een tank bij mij meestal uit op 1 op 11 a 12...

maar voor deze 1 op 14,7 heb ik echt niet mijn best gedaan gewoon meerijden met de stroom naar mijn werk...
zo komt een tank bij mij meestal uit op 1 op 11 a 12...
- Macboy
Jij reed voor bijna dat geld een Volkswagen 4-cilinder met 150pk. Dat was pas echt absurd....
Een M3 met 286pk kostte vroeger Hfl 120.000. Deze pist daar in alle opzichten nog eens overheen. Wat is daar absurd aan ? Een 4-cilinder Golf R kun je voor €75k aankleden, als het niet meer is. Een Honda betaal je €55k voor. Wat is er dan precies absurd ??
- Martijn_bmw
Als je het zo stelt is ie zelf goedkoop 

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
De inruil (of korting, hoe je het leest) bij BMW was significant beter dan bij de andere. Bij een Focus van 57k moest ik 2k meer bijbetalen dan bij deze BMW van 63k (gat van 8k!).
Als ik deze BMW vergelijk met de Cupra / GTI geeft BMW 5k meer korting (of 9k in vergelijking met een 2e VW offerte). Reken dan nog even mee dat ik na 2 a 3 jaar bij inruil natuurlijk meer geld terugkrijg voor de BMW. Het verschil is in de praktijk niet heel groot (als het er al is). Eigenlijk is de BMW dan idd een koopje, want ik rijd wel zescilinder nu en ik heb de auto helemaal naar wens
Als ik deze BMW vergelijk met de Cupra / GTI geeft BMW 5k meer korting (of 9k in vergelijking met een 2e VW offerte). Reken dan nog even mee dat ik na 2 a 3 jaar bij inruil natuurlijk meer geld terugkrijg voor de BMW. Het verschil is in de praktijk niet heel groot (als het er al is). Eigenlijk is de BMW dan idd een koopje, want ik rijd wel zescilinder nu en ik heb de auto helemaal naar wens

- Macboy
Maar zelfs zonder al die voordelen en verschillen is het niet absurd als een Focus ook al 57k kost.
Wellicht bedoelt Arthur het anders (bijv hele auto industrie) maar dan moet ie duidelijker zijn
Wellicht bedoelt Arthur het anders (bijv hele auto industrie) maar dan moet ie duidelijker zijn

- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Nou, de hothatches zijn dankzij onze roverheid wel heel erg veel duurder geworden de laatste paar jaar. Seat Leon Cupra kost nu 41k, was 2,5 jaar geleden nog 35k. Peugeot 308 GTI kost 45k. Golf GTI gaat met door mij gewenste opties al over de 50k. Honda Civic Type-R kost in basisversie 53k en met in GT variant 57k. Echt verschrikkelijk veel geld.
- Niels
- Auto: Prius+
Het is zeker veel geld, daarom moet je er tenminste ook een zes cilinder voor terug krijgen! Al die opgefokte GTI-tjes zijn het imho zeker niet waard...
-
Tering, welke mafklapper gaat er nou 45K aan een 308 GTI uitgeven. Overige prijzen ook absurd. Ik dacht dat die 4 cilinder fwd hothatches allemaal nog rond de 30-40K waren muv het wat meer geavanceerde spul zoals een Focus RS (waar ik een hogere prijs ivm awd en geavanceerde diffs wel kan begrijpen).
- Macboy
We hebben het hier over een 6-cilinder met 340pk en 500nm ! Das toch waanzin in een 1-serie ? En dat voor €53k vanaf prijzen. Paar opties erbij en klaar. Rij je een dikke bom vrijwel net zo snel als de €80k kostende M2.
- Arthur
Oh? Nu is het 53k vanaf prijzen maar een Golf R kun je tot 75k aankleden? Dat is ook wel selectief schrijven natuurlijk. Eigenlijk wilde ik een politiek correct antwoord geven dat die kleine dikkere auto's in het algemeen gewoon zo duur zijn geworden. Maar nu GTI-tjes en dergelijke er smalend bij worden gehaald en BMW weer opper is met natuurlijk een 6 cilinder zeg ik het maar anders: in godsnaam, 63k voor de lelijkste BMW van het moment!?! Een kleine kutauto waar je niet fatsoenlijk in kan zitten met als melkkoe de 6 cilinder. Je moet wel knettergek zijn om in een boodschappenwagentje van 63k te gaan rijden. Een Golf GTi is er gewoon vanaf 38k, dat is andere koek! Biedt dat ding 25k meer beleving? Nee, natuurlijk niet. Je houdt 25k over en kunt 3x een nieuwe rijden terwijl die 1-serie al verouderd is in die tijd. En dan nog geld overhouden!
- Arthur
Ohja, alles met een vette

-
OnlineLuco
- Macboy
En hoe zat het ook alweer met jouw 4-cilinder VW met 150pk dan voor bijna hetzelfde bedrag ? Of gaat het dus puur om de grootte van de auto ? Vandaar dat je kleiner bent gaan rijden toch 

- FreudeamFahren
Rationeel een emotionele keuze motiveren gaat meestal niet goed. Gaaf? Ja. Financieel wijs? Nee. Boeien! Gas op die lollie!
De rest is weer typisch forum stoeien. Zo veel mensen, zo veel smaken, en da's maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde Hyunkiageot Laguvecsat TDFi op LPG.
De rest is weer typisch forum stoeien. Zo veel mensen, zo veel smaken, en da's maar goed ook, anders hadden we allemaal dezelfde Hyunkiageot Laguvecsat TDFi op LPG.
- Arthur
Nee, hoor. Maar d'r wordt hier wel krom geredeneerd. Buiten de kortingen om, is 63 voor een dikke 1-serie gewoon veel geld. Net zoals 38k ook veel geld is voor een dikke Golf en 54k voor nog een dikkere helemaal. Feit blijft dat er hier ook weer voor 10k geplust wordt om de auto op smaak te maken. Mijn Tiguan wordt er bijgesleept en dat is idd van het zelfde laken een pak. Flink plussen om hem op smaak te maken. Maar bijna even duur met 11k verschil?? Doe mij dan de bijna even dure auto die 11k meer kost. Maar wel voor t zelfde geld graag!
Maar goed, ik bedoel dus idd dat de autoprijzen gewoon nergens meer over gaan. In het algemeen. En dan deze van 63k als voorbeeld, waar de vanaf prijs gewoon 10k lager ligt maar die niemand blijkbaar zo wil hebben. En dan kunnen we het hothatches noemen, toch vind ik dit ergens absurd. Mede bepaald door onze overheid met hun belastingen. Op die paar DF-ers die er wel in gaan rijden ga je dat spul niet veel meer zien, jammer...
Maar goed, ik bedoel dus idd dat de autoprijzen gewoon nergens meer over gaan. In het algemeen. En dan deze van 63k als voorbeeld, waar de vanaf prijs gewoon 10k lager ligt maar die niemand blijkbaar zo wil hebben. En dan kunnen we het hothatches noemen, toch vind ik dit ergens absurd. Mede bepaald door onze overheid met hun belastingen. Op die paar DF-ers die er wel in gaan rijden ga je dat spul niet veel meer zien, jammer...
-
Alles is subjectief, maar ik ken weinig standaard auto's die in rechte lijn zo snel zijn als 'n M140i voor dat geld:)
Buiten dat heb je een mooi chassis met rwd en 'n zeer zeer fijne zescylinder. De rest heeft dat niet zoals al gezegd.
Ding is sneller boven de 160 dan 'n M2 en vele andere semi exotics. Voor wat dat allemaal waard is, maar we zitten hier op DF dacht ik:)
Buiten dat heb je een mooi chassis met rwd en 'n zeer zeer fijne zescylinder. De rest heeft dat niet zoals al gezegd.
Ding is sneller boven de 160 dan 'n M2 en vele andere semi exotics. Voor wat dat allemaal waard is, maar we zitten hier op DF dacht ik:)
- Arthur
Wordt dat in twijfel getrokken dan?
Ik constateerde eigenlijk alleen een al bekend feit dat al het leuks absurd duur wordt. Vandaar de "ergens best wel absurd" opmerking... Vervolgens wordt alles zonder 6 cilinder en RWD gebashed, bij wijze van. Dan geef je ff "tegengas"
We zitten hier op een forum, dacht ik:)
Ik constateerde eigenlijk alleen een al bekend feit dat al het leuks absurd duur wordt. Vandaar de "ergens best wel absurd" opmerking... Vervolgens wordt alles zonder 6 cilinder en RWD gebashed, bij wijze van. Dan geef je ff "tegengas"

We zitten hier op een forum, dacht ik:)
-
Dit is dus 'n mooie point of view:)Arthur schreef: 17 jun 2017, 09:59 Je moet wel knettergek zijn om in een boodschappenwagentje van 63k te gaan rijden. Een Golf GTi is er gewoon vanaf 38k, dat is andere koek! Biedt dat ding 25k meer beleving? Nee, natuurlijk niet. Je houdt 25k over en kunt 3x een nieuwe rijden terwijl die 1-serie al verouderd is in die tijd. En dan nog geld overhouden!
Wat kost 'n KIA, heel goed spul, veel/lang garantie. Geen sarcasme.
Einde discussie?:)
Ik bash niks Arthur, ik probeer te constateren:)
Golf GTI is bang for the buck, zeker, M140i ook, want bijna elke boerenlul kiest als ze beide hetzelfde kosten/gratis te rijden waren die lilleke 140i.
Centenkwestie:)
-
Ik doel op bang for the buck dat op de Autobahn 'n M140i veel zoekrijdt ook dingen rond de 100k.
- Arthur
Jij bashed idd niks. Ik doelde niet op jou. Verder is het idd einde discussie als je discussies dood maakt met "centenkwestie".
-
Sorry:)
Ik geef je 'n knaak als je door wil discussieren Arthur.
Ik geef je 'n knaak als je door wil discussieren Arthur.
- Arthur
Definieer "centenkwestie" eens. Wellicht verschil van interpretatie, meerdere betekenissen?
Haal voor die knaak maar wat benzine:)
Haal voor die knaak maar wat benzine:)