330xd --> M140i --> ??
- sitechris
- Berichten: 4894
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 330xd --> M140i
Dat is de DSG-7 die VW in de kleinere modellen gebruikte. Die had idd die problemen. De DSG-6 die je in de Cupra, Golf R, GTD etc kunt vinden heeft dat probleem veel minder. Ik heb er in mijn Cupra ook nooit last van gehad.
Qua snelheid van schakelen vind ik de DSG nog wat beter dan de ZF bak van BMW.
Qua snelheid van schakelen vind ik de DSG nog wat beter dan de ZF bak van BMW.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: 330xd --> M140i
hoe lang is de inrijperiode tegenwoordig? 2000 oid? motor idd veel goede verhalen over gelezen, zelf nog niet mee gereden helaas (alleen n55). zitten er geen PSS (of dat nieuwe model ps4s oid) onder een m140i af fabriek?
- Arthur
- Berichten: 43154
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 330xd --> M140i
Ik houd altijd 0km aan. Ik rijd het spul wel warm maar daarna kunnen ze me wat 

-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Ja, zijn Pilot Super Sport. Inrijperiode is officieel iets van 1.500 geloof ik. Langzaamaan rijd ik met hogere toeren. Heb niet heel gek gedaan door zelf net iets eerder op te schakelen dan de bak doet. Onderin heeft hij al heel veel kracht, dus zonder veel toeren te maken gaat het al hard.
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 330xd --> M140i
Gelukkig is de M140i ook al bloedsnel zonder dat je hoog in de toeren zit:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 330xd --> M140i
Geen inrijperiode op de M140i. Zelfs warm rijden is niet eens meer nodig.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 330xd --> M140i
Het zal maar ik rij mijn n55 toch echt mooi warm tot de olie temp meter (die zit er standaard op) boven de 100gr aangeeft 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: 330xd --> M140i
Arthur schreef: 01 jun 2017, 10:12 Ik houd altijd 0km aan. Ik rijd het spul wel warm maar daarna kunnen ze me wat![]()

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 330xd --> M140i
Arthur heeft makkelijk praten. Gok dat z'n Golf ook alweer stiekem te koop staat.
- Arthur
- Berichten: 43154
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Dit weekend naar de Ring geweest en onderweg wat gespeeld op de Autobahn. Stuk opgereden met een A45 AMG. Op papier zijn ze even snel. Ik heb hem op een gegeven moment voorbij laten gaan omdat ik de M140 op hoge snelheid toch wat instabieler vindt dan mijn vorige auto's. Bij ribbels in de weg, durf ik niet harder dan 230 te gaan. Bestuurder van de A45 zat er niet zo mee en knalde volgas verder. Wel weer op afstand aangehaakt en kon hem goed bijhouden. Ook nog een Ferrari 458 tegengekomen, dat was een paar maatjes te groot. Door het verkeer kon ik redelijk meekomen, maar bij weg vrij legde ik het uiteraard af. Terugweg van Ring wat betere stukken op de A61 gehad en daar heb ik de 245 aangetikt. Auto had nog wel over, maar ik durf de topsnelheid niet echt aan met dit onderstel en de iets kortere wielbasis dan ik gewend was. Zit ook wel een beetje tussen de oren denk ik. Ondanks het onderstel vind ik het echt een fantastische auto. Wat een hooligan kan het zijn op rotondes en binnenweggetjes. In de Eiffel heb ik mij ook goed vermaakt. Onderstel vergelijk ik teveel met de STI (Intrax 1k2) die ik had en de Boxster Spyder waar ik een jaartje mee gereden heb. Dat is natuurlijk geen realistisch vergelijk omdat de M140i een allrounder is en geen echt sportief onderstel heeft.
Ergernissen van DAB heb ik nu ook ervaren. In Duitsland viel het continue weg, heel irritant. In NL nog steeds tevreden over. Dat geluid over de speakers wil ik er uit. Gaat nergens over en het gaat me tegenstaan.
Ergernissen van DAB heb ik nu ook ervaren. In Duitsland viel het continue weg, heel irritant. In NL nog steeds tevreden over. Dat geluid over de speakers wil ik er uit. Gaat nergens over en het gaat me tegenstaan.
- sitechris
- Berichten: 4894
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: 330xd --> M140i
Even nieuwsgierig, maar wat maakt de auto voor je gevoel onstabiel? Is het onderstel te stug of besturing nerveus?
- Will F.
- Berichten: 2350
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: 330xd --> M140i
Xdrive op de m140/35i schijnt een stuk rustiger stabieler op snelheid te zijn. Als je ziet wat er in De te koop staat is vd jonggebruikte zeker de helft Xdrive....
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: 330xd --> M140i
Uitlijning doet ook heel veel voor de stabiliteit, mocht je vaker dit soort snelheden willen rijden kan Je hier zeker eens naar kijken
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: 330xd --> M140i
Zou inderdaad uitlijning/camber kunnen zijn. In Engeland worden die dingen als warme broodjes verkocht en de trackday mannen laten allemaal de M4 LCA (Lower control arms) installeren voor extra camber en daardoor betere stabiliteit. Verder schijnt JB4 een goede optie te zijn om naar iets van 410 pk te tunen. Zoals gezegd vergelijk ik het ook met mijn STI die zoals je weet plankhard geveerd was. Later kwam ik erachter dat ik dat Intrax onderstel op de hardste stand had gezet. Was onwetendheid, want met een paar kliks minder reed ie veel beter. Hoe dan ook, ik houd van knalhard. Dan lijkt het net of ik kan rijdensitechris schreef: 11 jun 2017, 20:30 Even nieuwsgierig, maar wat maakt de auto voor je gevoel onstabiel? Is het onderstel te stug of besturing nerveus?

Ik denk dat je echt met die van mij moet rijden om een goede mening te vormen. Is een M140i ipv M235i, zonder adaptief en met Michelin banden. Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 330xd --> M140i
Heb gehoord dat de LCI andere stabis heeft gekregen en dat dit minder goed was. Moet haast dat wel zijn ? Heb namelijk nog nooit een auto gehad die zo enorm stabiel voelde als de M135i boven de 220. Voelde veel stabieler aan dan de 1M. Met 1 hand op het stuur was het geen enkel probleem om op top te rijden. 220 was meestal de kruissnelheid. Had overigens ook de non-adaptief met Michelin banden.Rnd schreef: 11 jun 2017, 22:40 Ik ben overigens niet echt een "hogesnelheidsheld" op de Autobahn, kan ook meespelen. 210 vind ik wel prima daarboven doe ik het meestal maar kortstondig.
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 330xd --> M140i
Ik heb er ook totaal geen last van, 200+ voelt in de m140i stabieler dan de 535i F11 en ook dan de BOxster S. Alleen de C63 voelt stabieler aan van de auto's die ik heb gehad. Ik heb de adaptieve dempers
-
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: 330xd --> M140i
Je voelt natuurlijk wel dat hij tikkie lichter dan zo'n zware F11 / C63 en iets wielbasis. Daarom heb ik op hoge snelheid wel de demping op sport staan. Is hij een stuk harder en voelt het stuur wat zwaarder (dat laatste is denk ik placebo, maar geeft mij een zekerder gevoel)
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: 330xd --> M140i
nee dat gevoel klopt wel, dat is nou de electrische stuurbekrachtiging 

-
- Berichten: 55246
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 330xd --> M140i
Nu weet ik 't bij Macboy nooit of dit nu sarcasme is of dat je dit serieus meent?Macboy schreef: 01 jun 2017, 17:45 Geen inrijperiode op de M140i. Zelfs warm rijden is niet eens meer nodig.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 330xd --> M140i
M4 LCA is niet voor iedereen echt de mod waar ze naar op zoek zijn, wel echt een trackday ding wellicht; gaat dan namelijk wel snel naar +2 graad negatief; verder wordt hier de rechtuitstabiliteit niet echt beterRnd schreef: 11 jun 2017, 22:40
Zou inderdaad uitlijning/camber kunnen zijn. In Engeland worden die dingen als warme broodjes verkocht en de trackday mannen laten allemaal de M4 LCA (Lower control arms) installeren voor extra camber en daardoor betere stabiliteit. Verder schijnt JB4 een goede optie te zijn om naar iets van 410 pk te tunen.

Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 330xd --> M140i
135i na facelift en 235i hebben een iets grotere turbo gekregen. Dus met DP en software is 400pk zeker haalbaar (maat van me had 400pk bij Mosselman). De 'oudere' N55 haalt idd max 370 a 380pk. De nieuwe B58 levert af fabriek al meer pk's dus 400+pk moet dan zeker mogelijk zijn.Kasteel schreef: 12 jun 2017, 13:58
Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 330xd --> M140i
Dp en software komt vaak wel door de 400pk heen, maar de JB4 sets die ik in NL op M235i's en M135i's heb gezien, kwamen nooit door de 400pk heen. Voorbeelden gingen van JB4 naar Mosselman/BR en gingen dan van 370-380 naar 400+.Tristan schreef: 12 jun 2017, 16:20135i na facelift en 235i hebben een iets grotere turbo gekregen. Dus met DP en software is 400pk zeker haalbaar (maat van me had 400pk bij Mosselman). De 'oudere' N55 haalt idd max 370 a 380pk. De nieuwe B58 levert af fabriek al meer pk's dus 400+pk moet dan zeker mogelijk zijn.Kasteel schreef: 12 jun 2017, 13:58
Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 330xd --> M140i
Ik bedoelde dat volgens BMW zelf warmrijden niet meer nodig is, daarom ook geen olietemp. De discussies over de olietemp hebben we elders al gevoerd toch ? Wij rijden gewoon netjes warm

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Downforce Hans, EvdP, Google [Bot], Hitz, Joël D., Kadett, Luco, Marc Sierra, SlowCo, Spinazie, StefanW en 16 gasten