330xd --> M140i --> ??

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4894
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door sitechris » 19 mei 2017, 19:31

Dat is de DSG-7 die VW in de kleinere modellen gebruikte. Die had idd die problemen. De DSG-6 die je in de Cupra, Golf R, GTD etc kunt vinden heeft dat probleem veel minder. Ik heb er in mijn Cupra ook nooit last van gehad.

Qua snelheid van schakelen vind ik de DSG nog wat beter dan de ZF bak van BMW.

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 31 mei 2017, 19:20

.
Laatst gewijzigd door Rnd op 04 jun 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2876
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door e30touring1990 » 01 jun 2017, 09:01

hoe lang is de inrijperiode tegenwoordig? 2000 oid? motor idd veel goede verhalen over gelezen, zelf nog niet mee gereden helaas (alleen n55). zitten er geen PSS (of dat nieuwe model ps4s oid) onder een m140i af fabriek?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43154
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Arthur » 01 jun 2017, 10:12

Ik houd altijd 0km aan. Ik rijd het spul wel warm maar daarna kunnen ze me wat :-)

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 01 jun 2017, 10:13

Ja, zijn Pilot Super Sport. Inrijperiode is officieel iets van 1.500 geloof ik. Langzaamaan rijd ik met hogere toeren. Heb niet heel gek gedaan door zelf net iets eerder op te schakelen dan de bak doet. Onderin heeft hij al heel veel kracht, dus zonder veel toeren te maken gaat het al hard.

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Twist » 01 jun 2017, 17:18

Gelukkig is de M140i ook al bloedsnel zonder dat je hoog in de toeren zit:)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Macboy » 01 jun 2017, 17:45

Geen inrijperiode op de M140i. Zelfs warm rijden is niet eens meer nodig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Martijn_bmw » 01 jun 2017, 18:46

Het zal maar ik rij mijn n55 toch echt mooi warm tot de olie temp meter (die zit er standaard op) boven de 100gr aangeeft :)

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: 330xd --> M140i

Bericht door dvh » 01 jun 2017, 18:48

Arthur schreef: 01 jun 2017, 10:12 Ik houd altijd 0km aan. Ik rijd het spul wel warm maar daarna kunnen ze me wat :-)
:mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: 330xd --> M140i

Bericht door allen » 01 jun 2017, 21:59

Arthur heeft makkelijk praten. Gok dat z'n Golf ook alweer stiekem te koop staat.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43154
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Arthur » 01 jun 2017, 22:44

:shocking:

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 11 jun 2017, 20:06

Dit weekend naar de Ring geweest en onderweg wat gespeeld op de Autobahn. Stuk opgereden met een A45 AMG. Op papier zijn ze even snel. Ik heb hem op een gegeven moment voorbij laten gaan omdat ik de M140 op hoge snelheid toch wat instabieler vindt dan mijn vorige auto's. Bij ribbels in de weg, durf ik niet harder dan 230 te gaan. Bestuurder van de A45 zat er niet zo mee en knalde volgas verder. Wel weer op afstand aangehaakt en kon hem goed bijhouden. Ook nog een Ferrari 458 tegengekomen, dat was een paar maatjes te groot. Door het verkeer kon ik redelijk meekomen, maar bij weg vrij legde ik het uiteraard af. Terugweg van Ring wat betere stukken op de A61 gehad en daar heb ik de 245 aangetikt. Auto had nog wel over, maar ik durf de topsnelheid niet echt aan met dit onderstel en de iets kortere wielbasis dan ik gewend was. Zit ook wel een beetje tussen de oren denk ik. Ondanks het onderstel vind ik het echt een fantastische auto. Wat een hooligan kan het zijn op rotondes en binnenweggetjes. In de Eiffel heb ik mij ook goed vermaakt. Onderstel vergelijk ik teveel met de STI (Intrax 1k2) die ik had en de Boxster Spyder waar ik een jaartje mee gereden heb. Dat is natuurlijk geen realistisch vergelijk omdat de M140i een allrounder is en geen echt sportief onderstel heeft.

Ergernissen van DAB heb ik nu ook ervaren. In Duitsland viel het continue weg, heel irritant. In NL nog steeds tevreden over. Dat geluid over de speakers wil ik er uit. Gaat nergens over en het gaat me tegenstaan.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4894
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door sitechris » 11 jun 2017, 20:30

Even nieuwsgierig, maar wat maakt de auto voor je gevoel onstabiel? Is het onderstel te stug of besturing nerveus?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2350
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Will F. » 11 jun 2017, 20:48

Xdrive op de m140/35i schijnt een stuk rustiger stabieler op snelheid te zijn. Als je ziet wat er in De te koop staat is vd jonggebruikte zeker de helft Xdrive....

vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: 330xd --> M140i

Bericht door vester86 » 11 jun 2017, 22:01

Uitlijning doet ook heel veel voor de stabiliteit, mocht je vaker dit soort snelheden willen rijden kan Je hier zeker eens naar kijken

Rnd
Berichten: 2316
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Rnd » 11 jun 2017, 22:40

sitechris schreef: 11 jun 2017, 20:30 Even nieuwsgierig, maar wat maakt de auto voor je gevoel onstabiel? Is het onderstel te stug of besturing nerveus?
Zou inderdaad uitlijning/camber kunnen zijn. In Engeland worden die dingen als warme broodjes verkocht en de trackday mannen laten allemaal de M4 LCA (Lower control arms) installeren voor extra camber en daardoor betere stabiliteit. Verder schijnt JB4 een goede optie te zijn om naar iets van 410 pk te tunen. Zoals gezegd vergelijk ik het ook met mijn STI die zoals je weet plankhard geveerd was. Later kwam ik erachter dat ik dat Intrax onderstel op de hardste stand had gezet. Was onwetendheid, want met een paar kliks minder reed ie veel beter. Hoe dan ook, ik houd van knalhard. Dan lijkt het net of ik kan rijden :wink: Ik ben overigens niet echt een "hogesnelheidsheld" op de Autobahn, kan ook meespelen. 210 vind ik wel prima daarboven doe ik het meestal maar kortstondig.

Ik denk dat je echt met die van mij moet rijden om een goede mening te vormen. Is een M140i ipv M235i, zonder adaptief en met Michelin banden. Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Macboy » 11 jun 2017, 23:25

Rnd schreef: 11 jun 2017, 22:40 Ik ben overigens niet echt een "hogesnelheidsheld" op de Autobahn, kan ook meespelen. 210 vind ik wel prima daarboven doe ik het meestal maar kortstondig.
Heb gehoord dat de LCI andere stabis heeft gekregen en dat dit minder goed was. Moet haast dat wel zijn ? Heb namelijk nog nooit een auto gehad die zo enorm stabiel voelde als de M135i boven de 220. Voelde veel stabieler aan dan de 1M. Met 1 hand op het stuur was het geen enkel probleem om op top te rijden. 220 was meestal de kruissnelheid. Had overigens ook de non-adaptief met Michelin banden.

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Twist » 12 jun 2017, 00:00

Ik heb er ook totaal geen last van, 200+ voelt in de m140i stabieler dan de 535i F11 en ook dan de BOxster S. Alleen de C63 voelt stabieler aan van de auto's die ik heb gehad. Ik heb de adaptieve dempers

Twist
Berichten: 1399
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Twist » 12 jun 2017, 00:03

Je voelt natuurlijk wel dat hij tikkie lichter dan zo'n zware F11 / C63 en iets wielbasis. Daarom heb ik op hoge snelheid wel de demping op sport staan. Is hij een stuk harder en voelt het stuur wat zwaarder (dat laatste is denk ik placebo, maar geeft mij een zekerder gevoel)

vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: 330xd --> M140i

Bericht door vester86 » 12 jun 2017, 00:22

nee dat gevoel klopt wel, dat is nou de electrische stuurbekrachtiging ;)

Robin
Berichten: 55246
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Robin » 12 jun 2017, 03:40

Macboy schreef: 01 jun 2017, 17:45 Geen inrijperiode op de M140i. Zelfs warm rijden is niet eens meer nodig.
Nu weet ik 't bij Macboy nooit of dit nu sarcasme is of dat je dit serieus meent?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Kasteel » 12 jun 2017, 13:58

Rnd schreef: 11 jun 2017, 22:40
Zou inderdaad uitlijning/camber kunnen zijn. In Engeland worden die dingen als warme broodjes verkocht en de trackday mannen laten allemaal de M4 LCA (Lower control arms) installeren voor extra camber en daardoor betere stabiliteit. Verder schijnt JB4 een goede optie te zijn om naar iets van 410 pk te tunen.
M4 LCA is niet voor iedereen echt de mod waar ze naar op zoek zijn, wel echt een trackday ding wellicht; gaat dan namelijk wel snel naar +2 graad negatief; verder wordt hier de rechtuitstabiliteit niet echt beter :)

Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Tristan » 12 jun 2017, 16:20

Kasteel schreef: 12 jun 2017, 13:58
Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)
135i na facelift en 235i hebben een iets grotere turbo gekregen. Dus met DP en software is 400pk zeker haalbaar (maat van me had 400pk bij Mosselman). De 'oudere' N55 haalt idd max 370 a 380pk. De nieuwe B58 levert af fabriek al meer pk's dus 400+pk moet dan zeker mogelijk zijn.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5442
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Kasteel » 13 jun 2017, 08:40

Tristan schreef: 12 jun 2017, 16:20
Kasteel schreef: 12 jun 2017, 13:58
Verder is JB4 als middel om 410pk te halen, wellicht wat teveel verwachten, in NL halen de meestal met JB4 en open downpipe meer richting 370/380 (bij Mosselman + BR om te de testbank iig)
135i na facelift en 235i hebben een iets grotere turbo gekregen. Dus met DP en software is 400pk zeker haalbaar (maat van me had 400pk bij Mosselman). De 'oudere' N55 haalt idd max 370 a 380pk. De nieuwe B58 levert af fabriek al meer pk's dus 400+pk moet dan zeker mogelijk zijn.
Dp en software komt vaak wel door de 400pk heen, maar de JB4 sets die ik in NL op M235i's en M135i's heb gezien, kwamen nooit door de 400pk heen. Voorbeelden gingen van JB4 naar Mosselman/BR en gingen dan van 370-380 naar 400+.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 330xd --> M140i

Bericht door Macboy » 14 jun 2017, 19:55

Robin schreef: 12 jun 2017, 03:40
Macboy schreef: 01 jun 2017, 17:45 Geen inrijperiode op de M140i. Zelfs warm rijden is niet eens meer nodig.
Nu weet ik 't bij Macboy nooit of dit nu sarcasme is of dat je dit serieus meent?
Ik bedoelde dat volgens BMW zelf warmrijden niet meer nodig is, daarom ook geen olietemp. De discussies over de olietemp hebben we elders al gevoerd toch ? Wij rijden gewoon netjes warm :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Berry1000RR, Bombadil, Fabian, Hitz, Kadett, Mathieue30, Semrush [Bot] en 13 gasten