Voor wat het waard is, heb 'n paar langere afstanden er weer mee gereden, vorige week R'dam, maandag A'dam en dinsdagavond Grunn:)
Ik rij 'altijd' minimaal in sport+ flipper/handschakelmodus , snellere respons, zwaardere besturing, beter bij de les, maar tov comfort en sport en alle systemen uit ook dat bokken/klappen bij 't schakelen. Dat kan op langere ritten vervelen:)
Ook heb ik sinds 'n maand of 3 bij koude start de klep van de MPE uitlaat gewoon open. Want sound/beleving:)
Nu reed ik maandag twee keer door de IJtunnel raam open blerend. Geweldig. M'n eega vond het wel gesneden op 'n gegeven moment.;/
Waarom raam open met dat kabaal.
Ze had 'n punt:)
Ik dacht erover na: ja als sportieve kar met dat geflipper en die kabam-uitlaat (terwijl ASD electronische sound er al bijna 'n jaar uit is) is het allemaal ok, emotie(postief/negatief), maar comfort is anders.
Het is ook geen 1/2/3/4/5serie eigenlijk dus neem ik dat maar voor lief. Maar irritant? Beetje wel.
Tuurlijk zijn de plofjes bij gas los met kleppen open, of 1 keer op 'traction' drukken(werkt ook) geniaal.
Clue:
We zouden naar Grunn.
Koude start, geen knop aangeraakt, comfort dus en D(rive), automaatstand(...)
Wel eens geprobeerd maar nooit echt. Maar 't werkt wel, hij schakelt soepel zonder te merken, soms even gasgeven en even los dan gaat ie al naar 'n hogere versnelling. Raam dicht en met vrouwlief tezaampjes gezellig in de bulderende regen naar Grunn.
In/bij Grunn was 't droog godzijdank. Maar wat reed 't relaxed.
EN ook in comfort bijj halfgas/volgas gewoon van 7 naar 4/5 kickdown en 'n snelheids/schopinjerugbeleving, totaal anders dan met flippers.
Kortom, op koppel rijden in 'n hogere verscnelling in sport/sport+ handmodus is prima maar voor mijn gevoel verneukeratief als je wat afstanden rijd. De automaatstand doet dat zelf ook bliksemsnel en hij gaat als 'n tierelier voor 't gevoel.
Echt mooi zo'n DCT bak met meerdere gezichten, kom ik na 'n dik jaar achter.....