Met de introductie van de 135i is er een redelijk opmerkelijke situatie onstaan. Want zover ik weet word er voor het eerst in de geschiedenis een 6 zuiger remklauw systeem op een standaard BMW toegepast. En achter een 2 zuiger remklauw systeem.M-inspired performance for the 135i Coupe
The 135i Coupe offers more performance and a striking look thanks to M-inspired components. Features include an Aero kit for additional downforce at speed, better brake cooling and enhanced aesthetics while the Sports Suspension offers higher traction and reduced body roll with 18-inch wheels and performance tires. The Sports Suspension also includes with a high-performance brake system incorporating six-piston fixed calipers on the front and two-piston fixed calipers at the rear
Opmerkelijk omdat bv de e92 M3 die onlangs is aangekondigd gewoon een standaard 1 zuiger remklauw systeem voor en achter heeft.
Ook alle grotere M's hebben 1 zuiger remklauw systemen.
Nu lijkt het erop dat de kleinste BMW het zwaarste remsysteem heeft gekregen ? Ik weet niet of dit absoluut zo is, maar het lijkt er wel op.
Porsche, Mercedes en ook Audi leveren op hun hun performance modellen al langer meerzuiger remsytemen, BMW leek achter te blijven, maar de eerste stap lijkt gezet te zijn met de 135i.
Zou BMW deze trend gaan doorzetten op andere modellen en in het bijzonder de M modellen ? Of zal het eenmalig blijven, omdat specifiek dit model een 6 zuiger remsysteem nodig heeft ?
Ik heb niet heel veel verstand van remsystemen, ik zou graag tekst en uitleg, toelichtingen lezen ? Wie kan er iets zinnigs over zeggen ?