Lexus IS200 Sport [Verkocht...]
- Martijn_bmw
- Berichten: 28431
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Wel mooi om te zien dat je met een stuk minder vermogen toch bijna dezelfde tijden kan rijden!
- RJK
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Wanneer weer naar CPZ? 

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 nov 2009, 14:40
- Auto: Lexus IS200 Sport
- Locatie: IJsselstein (Utrecht)
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Ik denk dat 2:15 redelijk optimistisch is hoor, maar 2:25 moet denk ik wel kunnen.Knot schreef: 02 jun 2017, 10:14 Denk met vertrouwen in de remmen, Hawk HPS (straat/sport, niet eens echt dikke blokken), Strak (straat) onderstel en op de 17inch wielen met Goodyear F1 banden dan je gewoon richting 2m15 gaat, iets trager dan de 328i maar.
Ik heb vandaag even met mijn IS200 gereden op CPZ. Ik heb nu de TEIN Street Advance-Z schroefset eronder samen met EBC YellowStuff blokken. Banden zijn Yokohama Advan Sport V105. Dempers en veren zijn wel beter dan stock: maar zelfs compleet dichtgedraait zijn de dempers maar net voldoende. Setje is wel super voor op straat trouwens, stugger maar nog steeds comfortabel. Mijn OEM tophats waren ondanks de gare staat van mijn IS200 nog in goede staat: ik zie niet in waarom jij die niet zou kunnen hergebruiken. Remmen met de YellowStuffs ging ook prima.
Enige waar ik nog last van heb is gezwabber bij het aanremmen, maar ik ga binnenkort de grote rubbers van de reactiearmen en fuseekogels vervangen, eens zien wat hij dan doet.
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Bedankt voor de info, ik ga Hawk HPS achter monteren binnenkort en als het originele spul voor op is ook HPS voor, ding is in basis een straat/gezinsauto. Tein heb ik ook naar gekeken maar wil je echt goed spul (non-chinees) kom je bij de echt dure sets uit. Topmounts ga ik ook gewoon gebruiken, lijkt niet veel voor de kiezen te krijgen. Setje strongflex voor de hele voorophanging ga ik ook doen, dan moet ie wel strak insturen.
De setup die jij hebt rij ik die 2m15 wel ongeveer mee hoor, zal er misschien een paar seconden af zitten maar 2m28 deed ik met mijn auto op 10 jaar oude winterbanden met versleten onderstel en 5 jaar oude remolie al
De setup die jij hebt rij ik die 2m15 wel ongeveer mee hoor, zal er misschien een paar seconden af zitten maar 2m28 deed ik met mijn auto op 10 jaar oude winterbanden met versleten onderstel en 5 jaar oude remolie al

-
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
ben benieuwd hoelang je hier mee gaat doen, ik schat in dat die voor het einde van het jaar weer weg is.
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Waarschijnlijk wel maar wil er in sep/okt toch ook mee naar driftdagen in papenburg dus moet er wel iets aan gebeuren.
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]
Koni lees ik toch mindere verhalen over, speling op de zuigerstangen, kunnen lek raken etc. Wat ik nu in gedachte hebt, budget plan.
- 4x Bilstein B6 (480 euro ebay.de) is bedoeld voor een originele veer, een B8 is voor verlaagde veren maar voor de IS200 niet leverbaar.
- gebruik van originele veren en topmounts, kan niet vinden wat voor veersterkte de IS200 sport standaard heeft, denk iets van 6/4
- rubbers van onderste draagarmen voor vervangen, zijn 4 stuks totaal. twijfel alleen nog tussen OEM of PU/powerflex/strongflex.
- montage en uitlijnen (zoek ik ook nog adresje in de buurt van Gouda/Alphen/Zoetermeer) die dat echt goed kan, anders naar de groot banden oud beijerland daar was ik echt goed over te spreken.
Moet dan ruim onder de 1000 euro klaar zijn.
Onderste draagarmen lees je verschillende verhalen, de een wil rubber omdat het iets mee moet geven, de ander de hardste PU omdat er anders minder gevoel in zit. Je zou zeggen dat rubber beter is omdat het draaiende delen zijn die iets speling nodig hebben om te kunnen bewegen.
Gaat om 1 en 2, die krijgen het meeste voor hun kiezen dus als je dan IETS vervangt moeten het volgens mij die 2 zijn.

- 4x Bilstein B6 (480 euro ebay.de) is bedoeld voor een originele veer, een B8 is voor verlaagde veren maar voor de IS200 niet leverbaar.
- gebruik van originele veren en topmounts, kan niet vinden wat voor veersterkte de IS200 sport standaard heeft, denk iets van 6/4
- rubbers van onderste draagarmen voor vervangen, zijn 4 stuks totaal. twijfel alleen nog tussen OEM of PU/powerflex/strongflex.
- montage en uitlijnen (zoek ik ook nog adresje in de buurt van Gouda/Alphen/Zoetermeer) die dat echt goed kan, anders naar de groot banden oud beijerland daar was ik echt goed over te spreken.
Moet dan ruim onder de 1000 euro klaar zijn.
Onderste draagarmen lees je verschillende verhalen, de een wil rubber omdat het iets mee moet geven, de ander de hardste PU omdat er anders minder gevoel in zit. Je zou zeggen dat rubber beter is omdat het draaiende delen zijn die iets speling nodig hebben om te kunnen bewegen.
Gaat om 1 en 2, die krijgen het meeste voor hun kiezen dus als je dan IETS vervangt moeten het volgens mij die 2 zijn.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Zou je voor uitlijnen niet gewoon naar toyota dealer in Waddinxveen gaan? Je auto is grotendeels standaard dus weten ze wel raad mee neem ik aan. (of wil je aparte settings? dan vooral niet naar de dealer, snappen ze niks van)
Waarom alleen rubbers voor? En alleen onderste draagarm, niet boven?
Als je voor B6 demper gaat met originele veren dan zou ik persoonlijk de rubbers ook OEM houden. (of er moet groot prijsverschil tussen zitten, oem onderdelen kunnen nogal duur zijn voor japanse autos).
Waarom alleen rubbers voor? En alleen onderste draagarm, niet boven?
Als je voor B6 demper gaat met originele veren dan zou ik persoonlijk de rubbers ook OEM houden. (of er moet groot prijsverschil tussen zitten, oem onderdelen kunnen nogal duur zijn voor japanse autos).
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Misschien wel, alleen bij een Profile Tire Center verwacht je ook dat ze het goed doen en daar kwam ik een keer met een scheef stuur in de middenstand naar buiten, en als ik ergens een pesthekel aan heb......
Voor wat mogelijk is, misschien kan je m een graadje meer negatief meegeven bijvoorbeeld, een dealer wil daar niks van weten en ik heb liever iemand die op cijfers kijken ipv lampjes die op groen springen, net even dat halve graadje sporing naar binnen in ruststand etc ipv dat ie op 0 staat.
Rubbers waren nog redelijk met 228.000km op de klok, alleen de achterste draagarmrubbers onder voor waren slecht, dus die 2 vervang je als eerste. OEM is het 50 euro voor de 4 rubbers en bijvoorbeeld Superflex ben je 160 euro kwijt, dan wil ik liefst alles en is het budget idee van de baan.
Voor wat mogelijk is, misschien kan je m een graadje meer negatief meegeven bijvoorbeeld, een dealer wil daar niks van weten en ik heb liever iemand die op cijfers kijken ipv lampjes die op groen springen, net even dat halve graadje sporing naar binnen in ruststand etc ipv dat ie op 0 staat.
Rubbers waren nog redelijk met 228.000km op de klok, alleen de achterste draagarmrubbers onder voor waren slecht, dus die 2 vervang je als eerste. OEM is het 50 euro voor de 4 rubbers en bijvoorbeeld Superflex ben je 160 euro kwijt, dan wil ik liefst alles en is het budget idee van de baan.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
B6 is niet alleen voor standaard veren. Ingekorte B8 heb je pas nodig bij meer dan 40 mm verlaging.
Verder PU ipv rubber. Stuurt mooier. Ga jij zeker waarderen.
Verder PU ipv rubber. Stuurt mooier. Ga jij zeker waarderen.
-
OnlineStefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
-
- Berichten: 2899
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: Mazda 3
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
PU stuurt vast mooier maar moet ook gesmeerd worden van tijd tot tijd... (en nee, niet alleen bij montage)
https://www.suspensionconnection.com/bl ... e-bushing/
https://www.suspensionconnection.com/bl ... e-bushing/
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Voor uitlijnen kan je goed terecht bij Alband in Rotterdam. Maatje van me heeft daar zijn Lupo GTI laten doen en als jij zegt hoe je het witl hebben dan doen ze dat ook voor je. Hebben er ook echt verstand van.
- Marc Sierra
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Ik rij al zeker 15 jaar met PU bussen rond en heb ze nog nooit gesmeerd. PU kan zeker mooi sturen, maar afhankelijk van de Shore rating van het PU is het hard of zacht. PU kan net zo zacht zijn als gewone rubbers, dus het hoeft niet perse een verbetering te zijn.vester86 schreef: 08 jun 2017, 00:39 PU stuurt vast mooier maar moet ook gesmeerd worden van tijd tot tijd... (en nee, niet alleen bij montage)
https://www.suspensionconnection.com/bl ... e-bushing/
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Strongflex levert alleen 90 voor de draagarmen en eventueel een iets zachtere 80 voor de stabi
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Wel lekker stijf in de ophanging voor!
Geel is wel hard dat druk je ook niet makkelijk in met de tang, rood is wel een stuk zachter.
Mocht het te hardcore zijn over een goed half jaar gaat die toch weer weg
Geel is wel hard dat druk je ook niet makkelijk in met de tang, rood is wel een stuk zachter.
Mocht het te hardcore zijn over een goed half jaar gaat die toch weer weg
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Rood is er niet voor die delen 1 en 2 die ik in het plaatje hierboven aangaf, dat is altijd geel.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Dat is wel vaker bij delen in de ophanging die veel bewegen.
Bij een e30 / e36 zit er bij een rood draagarm "rubber" nog een gele bus binnen in.
Ik denk dat het met uitlubberen te maken heeft, geel zal minder vervormen en daar door duurzamer zijn bij draaiende delen.
Bij een e30 / e36 zit er bij een rood draagarm "rubber" nog een gele bus binnen in.
Ik denk dat het met uitlubberen te maken heeft, geel zal minder vervormen en daar door duurzamer zijn bij draaiende delen.
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
En maar die delen bewegen wel en dat kan met geel/90 haast niet meer komt er dan op de achterkant van de onderste draagarm niet ontzettend veel kracht te staan waardoor andere zaken het loodje leggen op den duur?
- Marc Sierra
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Ik snap sowieso niet echt waarom veel fabrikanten die achterste bevestiging van de draagarm (nr. 2) zo maken dat het rubber bij in- en uitveren wringt.
Een Shore 90 bus is wel vrij hard, maar staal is toch echt een stuk sterker, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken dat er iets anders kapot zou gaan.
Een Shore 90 bus is wel vrij hard, maar staal is toch echt een stuk sterker, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken dat er iets anders kapot zou gaan.
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Op de castrol site bevelen ze 15W40 aan... lijkt mij koud beetje dik, en GTX ipv Edge... waarom zouden ze dat doen? Oudere motor?
Castrol GTX 15W-40 A3/B3
Motor 1G-FE
Castrol GTX 15W-40 A3/B3
Motor 1G-FE
- Martijn_bmw
- Berichten: 28431
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Volgens mij idd oudere motor en andere toleranties
- Knot
- Berichten: 39995
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Terwijl er de laatste 4x bij de Toyota dealer gewoon 5W30 C2 in is gegaan.....
Denk dat ik er gewoon Magnatec 5W40 C3 in gooi, net wat dikker maar 15W40 gaat mij iets te ver, vooral in de winter.
Zag dat er voor Volvo zelfs 0W20 was!!
Denk dat ik er gewoon Magnatec 5W40 C3 in gooi, net wat dikker maar 15W40 gaat mij iets te ver, vooral in de winter.
Zag dat er voor Volvo zelfs 0W20 was!!
- RJK
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
Lijkt mij een goede keuze.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28431
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]
lijkt me idd ook prima hoor! ik gebruik al jaren 5W40 prima olie voor de gemiddelde motor.
idd zag laatst ook 0W20 voorbij komen bij een nieuw type VW... wordt bijna water man
idd zag laatst ook 0W20 voorbij komen bij een nieuw type VW... wordt bijna water man

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Opa en 15 gasten