Lexus IS200 Sport [Verkocht...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28431
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door Martijn_bmw » 03 jun 2017, 11:03

Wel mooi om te zien dat je met een stuk minder vermogen toch bijna dezelfde tijden kan rijden!

Online
RJK
Berichten: 3615
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door RJK » 03 jun 2017, 17:03

Wanneer weer naar CPZ? :hungry:

DaWaN
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2009, 14:40
Auto: Lexus IS200 Sport
Locatie: IJsselstein (Utrecht)

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door DaWaN » 05 jun 2017, 21:08

Knot schreef: 02 jun 2017, 10:14 Denk met vertrouwen in de remmen, Hawk HPS (straat/sport, niet eens echt dikke blokken), Strak (straat) onderstel en op de 17inch wielen met Goodyear F1 banden dan je gewoon richting 2m15 gaat, iets trager dan de 328i maar.
Ik denk dat 2:15 redelijk optimistisch is hoor, maar 2:25 moet denk ik wel kunnen.

Ik heb vandaag even met mijn IS200 gereden op CPZ. Ik heb nu de TEIN Street Advance-Z schroefset eronder samen met EBC YellowStuff blokken. Banden zijn Yokohama Advan Sport V105. Dempers en veren zijn wel beter dan stock: maar zelfs compleet dichtgedraait zijn de dempers maar net voldoende. Setje is wel super voor op straat trouwens, stugger maar nog steeds comfortabel. Mijn OEM tophats waren ondanks de gare staat van mijn IS200 nog in goede staat: ik zie niet in waarom jij die niet zou kunnen hergebruiken. Remmen met de YellowStuffs ging ook prima.

Enige waar ik nog last van heb is gezwabber bij het aanremmen, maar ik ga binnenkort de grote rubbers van de reactiearmen en fuseekogels vervangen, eens zien wat hij dan doet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door Knot » 05 jun 2017, 22:10

Bedankt voor de info, ik ga Hawk HPS achter monteren binnenkort en als het originele spul voor op is ook HPS voor, ding is in basis een straat/gezinsauto. Tein heb ik ook naar gekeken maar wil je echt goed spul (non-chinees) kom je bij de echt dure sets uit. Topmounts ga ik ook gewoon gebruiken, lijkt niet veel voor de kiezen te krijgen. Setje strongflex voor de hele voorophanging ga ik ook doen, dan moet ie wel strak insturen.

De setup die jij hebt rij ik die 2m15 wel ongeveer mee hoor, zal er misschien een paar seconden af zitten maar 2m28 deed ik met mijn auto op 10 jaar oude winterbanden met versleten onderstel en 5 jaar oude remolie al ;)

markm
Berichten: 816
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door markm » 07 jun 2017, 08:28

ben benieuwd hoelang je hier mee gaat doen, ik schat in dat die voor het einde van het jaar weer weg is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door Knot » 07 jun 2017, 09:49

Waarschijnlijk wel maar wil er in sep/okt toch ook mee naar driftdagen in papenburg dus moet er wel iets aan gebeuren.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Koniferen...]

Bericht door Knot » 07 jun 2017, 16:09

Koni lees ik toch mindere verhalen over, speling op de zuigerstangen, kunnen lek raken etc. Wat ik nu in gedachte hebt, budget plan.

- 4x Bilstein B6 (480 euro ebay.de) is bedoeld voor een originele veer, een B8 is voor verlaagde veren maar voor de IS200 niet leverbaar.
- gebruik van originele veren en topmounts, kan niet vinden wat voor veersterkte de IS200 sport standaard heeft, denk iets van 6/4
- rubbers van onderste draagarmen voor vervangen, zijn 4 stuks totaal. twijfel alleen nog tussen OEM of PU/powerflex/strongflex.
- montage en uitlijnen (zoek ik ook nog adresje in de buurt van Gouda/Alphen/Zoetermeer) die dat echt goed kan, anders naar de groot banden oud beijerland daar was ik echt goed over te spreken.

Moet dan ruim onder de 1000 euro klaar zijn.

Onderste draagarmen lees je verschillende verhalen, de een wil rubber omdat het iets mee moet geven, de ander de hardste PU omdat er anders minder gevoel in zit. Je zou zeggen dat rubber beter is omdat het draaiende delen zijn die iets speling nodig hebben om te kunnen bewegen.

Gaat om 1 en 2, die krijgen het meeste voor hun kiezen dus als je dan IETS vervangt moeten het volgens mij die 2 zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Marsnel » 07 jun 2017, 20:02

Zou je voor uitlijnen niet gewoon naar toyota dealer in Waddinxveen gaan? Je auto is grotendeels standaard dus weten ze wel raad mee neem ik aan. (of wil je aparte settings? dan vooral niet naar de dealer, snappen ze niks van)

Waarom alleen rubbers voor? En alleen onderste draagarm, niet boven?

Als je voor B6 demper gaat met originele veren dan zou ik persoonlijk de rubbers ook OEM houden. (of er moet groot prijsverschil tussen zitten, oem onderdelen kunnen nogal duur zijn voor japanse autos).

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 07 jun 2017, 20:54

Misschien wel, alleen bij een Profile Tire Center verwacht je ook dat ze het goed doen en daar kwam ik een keer met een scheef stuur in de middenstand naar buiten, en als ik ergens een pesthekel aan heb......

Voor wat mogelijk is, misschien kan je m een graadje meer negatief meegeven bijvoorbeeld, een dealer wil daar niks van weten en ik heb liever iemand die op cijfers kijken ipv lampjes die op groen springen, net even dat halve graadje sporing naar binnen in ruststand etc ipv dat ie op 0 staat.

Rubbers waren nog redelijk met 228.000km op de klok, alleen de achterste draagarmrubbers onder voor waren slecht, dus die 2 vervang je als eerste. OEM is het 50 euro voor de 4 rubbers en bijvoorbeeld Superflex ben je 160 euro kwijt, dan wil ik liefst alles en is het budget idee van de baan.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door FreudeamFahren » 07 jun 2017, 21:11

B6 is niet alleen voor standaard veren. Ingekorte B8 heb je pas nodig bij meer dan 40 mm verlaging.

Verder PU ipv rubber. Stuurt mooier. Ga jij zeker waarderen.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Stefan R » 07 jun 2017, 22:46


vester86
Berichten: 2899
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: Mazda 3

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door vester86 » 08 jun 2017, 00:39

PU stuurt vast mooier maar moet ook gesmeerd worden van tijd tot tijd... (en nee, niet alleen bij montage)

https://www.suspensionconnection.com/bl ... e-bushing/

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Martin van der Zwaard » 08 jun 2017, 08:54

Voor uitlijnen kan je goed terecht bij Alband in Rotterdam. Maatje van me heeft daar zijn Lupo GTI laten doen en als jij zegt hoe je het witl hebben dan doen ze dat ook voor je. Hebben er ook echt verstand van.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1164
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Marc Sierra » 08 jun 2017, 09:06

vester86 schreef: 08 jun 2017, 00:39 PU stuurt vast mooier maar moet ook gesmeerd worden van tijd tot tijd... (en nee, niet alleen bij montage)

https://www.suspensionconnection.com/bl ... e-bushing/
Ik rij al zeker 15 jaar met PU bussen rond en heb ze nog nooit gesmeerd. PU kan zeker mooi sturen, maar afhankelijk van de Shore rating van het PU is het hard of zacht. PU kan net zo zacht zijn als gewone rubbers, dus het hoeft niet perse een verbetering te zijn.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 08 jun 2017, 10:23

Strongflex levert alleen 90 voor de draagarmen en eventueel een iets zachtere 80 voor de stabi

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Jan-Willem » 08 jun 2017, 12:30

Wel lekker stijf in de ophanging voor!
Geel is wel hard dat druk je ook niet makkelijk in met de tang, rood is wel een stuk zachter.

Mocht het te hardcore zijn over een goed half jaar gaat die toch weer weg 😉

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 08 jun 2017, 12:50

Rood is er niet voor die delen 1 en 2 die ik in het plaatje hierboven aangaf, dat is altijd geel.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Jan-Willem » 09 jun 2017, 06:40

Dat is wel vaker bij delen in de ophanging die veel bewegen.

Bij een e30 / e36 zit er bij een rood draagarm "rubber" nog een gele bus binnen in.

Ik denk dat het met uitlubberen te maken heeft, geel zal minder vervormen en daar door duurzamer zijn bij draaiende delen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 09 jun 2017, 08:36

En maar die delen bewegen wel en dat kan met geel/90 haast niet meer komt er dan op de achterkant van de onderste draagarm niet ontzettend veel kracht te staan waardoor andere zaken het loodje leggen op den duur?

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1164
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Marc Sierra » 09 jun 2017, 11:24

Ik snap sowieso niet echt waarom veel fabrikanten die achterste bevestiging van de draagarm (nr. 2) zo maken dat het rubber bij in- en uitveren wringt.

Een Shore 90 bus is wel vrij hard, maar staal is toch echt een stuk sterker, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken dat er iets anders kapot zou gaan.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 05 jul 2017, 08:58

Op de castrol site bevelen ze 15W40 aan... lijkt mij koud beetje dik, en GTX ipv Edge... waarom zouden ze dat doen? Oudere motor?

Castrol GTX 15W-40 A3/B3
Motor 1G-FE

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28431
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2017, 08:59

Volgens mij idd oudere motor en andere toleranties

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39990
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Knot » 05 jul 2017, 09:09

Terwijl er de laatste 4x bij de Toyota dealer gewoon 5W30 C2 in is gegaan.....

Denk dat ik er gewoon Magnatec 5W40 C3 in gooi, net wat dikker maar 15W40 gaat mij iets te ver, vooral in de winter.

Zag dat er voor Volvo zelfs 0W20 was!!

Online
RJK
Berichten: 3615
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door RJK » 05 jul 2017, 09:14

Knot schreef: 05 jul 2017, 09:09 Denk dat ik er gewoon Magnatec 5W40 C3 in gooi.
Lijkt mij een goede keuze.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28431
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Lexus IS200 Sport [Rubber bussen of PU?...]

Bericht door Martijn_bmw » 05 jul 2017, 10:03

lijkt me idd ook prima hoor! ik gebruik al jaren 5W40 prima olie voor de gemiddelde motor.

idd zag laatst ook 0W20 voorbij komen bij een nieuw type VW... wordt bijna water man :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Arstey, beske, Bob Gervais, Dimitri, KoenM, pj311 en 12 gasten