FreudeamFahren schreef: 06 jun 2017, 23:06
Marketeers testen al lang bij de eindgebruiker. Ik denk dat het probleem niet zit bij de marketeers maar bij het feit dat de groep met de grootste gemene deler (= de groep waar BMW aan wil verkopen) iets anders tof vindt dan een deel van de D-F goegemeente. Naar mate China een (nog veel) belangrijkere afzetmarkt wordt gaat BMW nog minder maken dat op D-F applaus kan rekenen, zeker als de Europese afzet gaat / blijft dalen en differentiëntatie voor verschillende marktgebieden minder winstgevend wordt. Grotere aantallen tegen lagere kosten, zo ziet de BMW Vorstand en de aandeelhouder dat. Verder geen rocket science, voor BMW kun je menig ander fabrikant invullen en don't shoot the messenger
En leg met deze woorden dan eens uit hoe Porsche en Audi de + en de - jarenlang verkeerd om hebben gehad op de pook ?
De theorie is dus dat de mensen die geen liefhebber zijn de + en - goed vonden staan. Kennelijk omdat de + naar voren gaat en de - naar achteren of zo. Laat die groep nou net uit mensen bestaan die die + en - helemaal niet gebruiken. Dus voor wie maak je dat dan verkeerd om ? En zo gaat dat met heel veel zaken in autoland.
Waarom is de F10 veel comfortabeler weer dan de E60 ? Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand ontmoet die heeft gezegd dat zijn auto te comfortabel is. Behalve hardcore DF-ers. En volgens jullie werd daar toch niet naar geluisterd ? Conclusie: journalisten "wilden" snellere rondetijden en auto's helden op het circuit te veel over en fabrikanten passen hun auto's daarop aan.
Om over die belachelijke schaalverdeling maar te zwijgen. Er loopt geen mens op deze wereld rond die vond dat zijn snelheid niet goed te lezen was bij een evenredige schaalverdeling.
Ik zou bij god niet weten hoe ik dit anders dan als feiten moet benoemen. Als ik iets roep dat niet klopt dan hoor ik het graag. Maar zo is het al jaren en heb nog nooit iets anders gehoord.