De huidige verzameling gemotoriseerde wheels:

X3 3.0d in eigen topic viewtopic.php?t=39692

Het Z3tje is een leuk, vlot wagentje en blijft. Qua staat is dit een lot uit de loterij; tot 2013 slechts 2 eigenaren en hierbij altijd binnen gestaan. Rood-zwarte sportstoelen en de 140pk is echt genoeg doordat er veel koppel beschikbaar is onderin. Zeker geen zes cilinder nodig al ambieer ik een Z3 3.0 handbak toch wel een beetje. Binnenruimte is wel minder dan de Z4 maar gaat met mijn 1.86 wel. Gaat deze winter weer de stalling in.
De ex`en:

Ex: De M5, ex van Jochem. Het betreft tevens de ex van Divere, D.G. & Jelmer van dit forum. Nu naar een kennis van Hitz. Schnitzer auspuff met een beste brom maar warm en cruisend totaal niet aanwezig. Leuk ding, moeiteloos hard, zo imposant. Vond het geen auto die je opjaagt. Maar tegelijkertijd te groot, te snel voor Nederland / randstad. Rijdt net zo makkelijk 220 als 120 maar dat mag je nergens.
De laatste jaren staan er eigenlijk altijd wel aparte auto`s voor de deur. Eerst was daar de Sterling grau Z4 3.0. Later kwamen er ondermeer nog een Lada Niva, E38 740i en een Z3 1.9 voorbij. Ik miste de V8 van de 740 en wilde eigenlijk ook een handbak en kwam zodoende op de M5.

Ex: sun shine. 30 maanden gehad. Zeer leuke wagen de Z4, niet te zwaar en heerlijke motor met 231 paarden. Twee maal vastloper navigatie gehad (met originele DVD) en ging na half uurtje wachten weer over. Tevens beide raammechanieken vervangen. Verder technisch probleemloos. Grote kofferbak, ook open. Als daily werden verbruik en het gebrek aan achterbank toch irritant en de standaard stoelen zitten slecht door onvoldoende steun. Wat stoterig met M onderstel op 18 inch met RFT maar op 17 inch zonder RFT weer slap.
Fraaie looks, zeker met de aero sideskirts en diffuser.

Ex: le tractor. Comfort ver te zoeken op de toffe terreinbanden en ook niet erg geschikt als je harder dan 100 moet. Wel geinig en apart speelgoed, geen bijzondere problemen op wat beginnend roest na. Zeer terreinwaardig in tegenstelling tot de dure, zware kolossen van anderen. Kan ook gewoon echt op avontuur want dit kost een stuk minder dan een X5. Leuke community ook..

Ex: das Boot staat hier op de winterwielen maar `s zomers nette spaakvelgen en daarmee een echt mooie auto. Interieurruimte is niet slecht maar achterin valt niet mee. Heerlijke 740A met V8, dubbel glas en zwart buffelleer. Standaard kwaal met de lekke tank gehad. Wagen was niet verwaarloosd maar had toch wel een aardige hoeveelheid liefde nodig (inspectie 2, wat roest). Had achteraf gezien de wagen wat moeten opknappen en gewoon houden. Misschien dat ik ooit een iLange koop.
Ex:Clio RS 2.0-16v. een echte party car. Snelheid en snelheidsbeleving. Daagt je uit zonder gegarandeerd je rijbewijs te vermorzelen. Kost ook opvallend weinig in gebruik. Praktisch ook. Bouwkwaliteit is niet des BMW maar daar betaal je ook niet voor.
Al met al zit er wel een aardig verloop in met veel auto`s net een jaar op naam. Een beetje wispelturigheid is mij dan ook niet vreemd. Verbruik/ snelheid/ fun/ praktisch/ cabrio; de voorkeuren slaan nogal eens om..
Kwestie van een goede kopen, beurtje en als er dan een liefhebber komt ook weer bereid zijn om te verkopen. Ik zit nog niet op het tempo van Knot maar het scheelt niet veel

E61 voorheen van Twist nu verkocht aan Nick