De wagen komt uit mijn familie en stond al wat langer op mijn netvlies. Omdat deze youngtimer ging worden, werd deze voor mij interessant. Dus na verkoop E61 545 deze gekocht.
Ik kocht de auto van een familielid. Hij vond deze na een lange zoektocht met veel teleurstellende auto`s en waar ik bij enkele ben meegeweest naar de bezichtiging. Wat een zooi staat er soms te koop terwijl de advertentie het dan heeft over 'fantastische auto'... Uiteindelijk vond hij deze diesel terwijl de voorkeur naar een benzine ging. De algehele staat van de auto was dusdanig (enkel deukje achterbumper) dat dit hem toch werd. En het panoramadak liep niet lekker (bekend euvel bij alle BMW`s uit die tijd lijkt het).
Voor mij doorslaggevend bij overname was zwart leer en stoelverwarming. Blijkbaar is die combinatie best zeldzaam op een X3. Leer zonder stoelverwarming is voor mij echt een 'no-go'. Sportstoelen vind ik ook echt een plus.
Plaatjes bij de praatjes:

Heerlijke steun van sportstoelen, zit bijna net zo goed als de comfortstoelen in de vijf (die wel meer verstelbaar waren). Even wennen om voor het eerst sinds jaren geen elektrische stoelen te hebben.

Berg licht. Is ook fascinerend voor de kleine op de achterbank

Haaienvinnetje

Lekker koppelrijk blok. Ik zou er bijna een Tabbert of boot voor kopen om over de berghellingen te sleuren.

Naast zn voorganger

en naast mijn geliefde Z`tje (edit: oeps, dat was de 5 nog). Z3tje staat soms gestald dus niet altijd samen voor de deur.