Horloge / Horloges topic
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Re: Horloge / Horloges topic
^^^ Dit dus ...
-
OnlineMartijn_bmw
Dit ben ik helemaal met je eens! Zelfde als met jongtimers... ik was altijd groot liefhebber van hele nette auto's in de leeftijd 15-25jaar oud leuk om met zon extreem nette jongtimer iets anders te rijden dan de gemiddelde weggebruiker maar nu de prijzen er van exploderen ben ik afgehaakt.Tom schreef: 13 mei 2017, 16:25
Ik denk dat als er teveel mensen het als belegging gaan zien (en als je ziet dat er in de media ook steeds meer aandacht voor is) het wel een keer over is. Als de markt van potentiële kopers alleen bestaat uit mensen die er rijk van willen worden dan houd je geen liefhebbers meer over (bij echte gekte haken die af) en krijg je een luchtbel die uiteen spat.
My .02$...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat kan maar dan is hij niet origineel meer:)MParallel schreef: 13 mei 2017, 19:54Die haal je er met een scalpel toch zo vanaf?Robin schreef: 13 mei 2017, 13:26 Top in alles behalve de loupe. Anders had ik op de lijst gestaan natuurlijk. Alle sportrolexen, GMT, Sub etc zijn prima met loupe, dat hoort zo.
Een Seadweller heeft géén loupe. Period:)
Zie het trouwens vaak beschreven als "cyclops". Of is dat niet de officiele naam?
Het ding vergroot dacht ik 2.5x , dus is de benaming (datum)loupe/loep niet slecht dacht ik.
In de Engelstalige wereld wordt hij ook wel cyclops genoemd inderdaad, maar das meer de look en niet de functie.
- Macboy
Mooi verwoord TomTom schreef: 13 mei 2017, 16:25 Ik denk dat als er teveel mensen het als belegging gaan zien (en als je ziet dat er in de media ook steeds meer aandacht voor is) het wel een keer over is. Als de markt van potentiële kopers alleen bestaat uit mensen die er rijk van willen worden dan houd je geen liefhebbers meer over (bij echte gekte haken die af) en krijg je een luchtbel die uiteen spat. My .02$...

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leuk is het niet, maar wel realiteit, kijk bij Porsche met de 911R, pure gekte, maar goed, we staan er bij en kijken er naar, daar zal het bij blijven; kijken.
-
Onlinetomgtr
Ergens wel met Tom eens, aan andere kant, dit speelt al veel langer. De prijzen die maar blijven stijgen is een soort self fulfilling prophecy. Maar dat geldt net zo goed voor aandelen, kunst, auto's of bitcoins. Er is verschrikkelijk veel geld bijgeprint door het westen en er zit minder geld in comodities. Met 0 rente en een matig vertrouwen zoeken mensen naarstig naar rendement en een veilige manier van investeren. Als je op een klok van 10K een redelijke kans maakt om laten we zeggen in 3 jaar 20 pct rendement te maken met een neerwaards risico van laten we zeggen 15 pct. Welk beleggingsproduct geeft je dat. Met daarbij nog die jaren dat je hebt geen vermogensbelasting dos mag je er 4 pct rendement bij optellen. Ik snap het wel en snap ook wel dat het voor echte liefhebber jammer is als sommige klokjes daardoor buiten hun budget prijzen. Aan de andere kant, de klokjes waar wij over praten had iedereen kunnen kopen voor 8 k vorig jaar. Pas toen hij niet meer leverbaar was werd iedereen gek. En als we het over het echte topsegment hebben, die liggen listprijs al boven ons budget dus boeit me niet.
-
Inderdaad Tom en TomGTR.
De Bao Dai, verkocht voor 235k US$ in 2002 en naar verwachting de 1.5mUS$ zou passeren(ik dacht zelf>2.5m US$) is gisteren geeindigd op 5mUS$.
Mekkeren wij over 1 of 2 rooitjes te pakken:)
https://www.hodinkee.com/articles/bao-d ... -ever-sold
De man die in ballingschap in Parijs leefde had ook deze , een 375MM verbouwd tot TdF spec. Hij snapte het allemaal wel qua wat is leuk:)

De Bao Dai, verkocht voor 235k US$ in 2002 en naar verwachting de 1.5mUS$ zou passeren(ik dacht zelf>2.5m US$) is gisteren geeindigd op 5mUS$.
Mekkeren wij over 1 of 2 rooitjes te pakken:)
https://www.hodinkee.com/articles/bao-d ... -ever-sold
De man die in ballingschap in Parijs leefde had ook deze , een 375MM verbouwd tot TdF spec. Hij snapte het allemaal wel qua wat is leuk:)
-
Natuurlijk is het al langer aan de gang maar ergens kom je op een punt dat mensen die het puur als belegging zien zo'n markt gaan bepalen en de liefhebber afhaakt. Het mooie van producten als Rolex en Porsche is dat het niet voor iedereen is weggelegd (het roept dus begeerte op) maar wel bereikbaar is als je lang en hard voor werkt. Maar denk je dat zo'n 911R nog gekocht wordt door een liefhebber die ermee gaat rijden? Dat gaat naar zogenaamde 'liefhebbers' die verzamelen en wegzetten. Maar rijdend zul je ze weinig gaan tegenkomen, het merendeel staat in een donkere kelder of bij autobedrijven. Kijk je naar horloges dan zie ik hier ook geen mensen die boven list kopen. Misschien een keer 1000 euro omdat je het ding graag wilt maar meer ook niet, ik zie hier geen Daytona's die voor 17K gekocht worden laat staan het speciale vintage spul (double red SD, milsub's etc.). En hoewel DF behoorlijk BMW minded is heb ik sinds de bubble ook geen E30 M3's, CSL's en andere limited editions meer op DF gezien (en dan bedoel ik nieuwe aanschaf in tijde van de recente prijsverhogingen op de markt), terwijl ze voor de gekte (bij prijs naar waarde, relatief gezien) nog wel eens voorbij komen. Men wil er dus best geld aan uitgeven zolang de prijs niet overdreven opgeblazen is. Er zijn nu wat liefhebbers die ervan profiteren (ik ook) maar als het zo doorgaat komt er een punt dat je zelf ook afhaakt door de gekte. Bij auto's is dit denk ik al het geval. Mocht ik een belletje krijgen dat er een nieuwe Daytona klaarligt dan gaat ie in ieder geval de eerste dag al uit de stickers en om de pols. Daarom snap ik het meedoen aan de gekte ook niet helemaal, het is niet dat horloges of GT3's die wel gedragen en bereden worden nou zo'n afschrijfkanon zijn, integendeel.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ Tom, op zich mee eens.
We doen er weinig aan, zeker bij de zeer exclusieve producten. Het afhaken is zeer afhankelijk van de "hebberigheid" en de de diepte van de portemonnee.
We doen er weinig aan, zeker bij de zeer exclusieve producten. Het afhaken is zeer afhankelijk van de "hebberigheid" en de de diepte van de portemonnee.
-
lol, bij dezeMacboy schreef: 13 mei 2017, 12:57 Heerlijk even 5 paginas bijlezen !!
@Vester: heb je ook een foto met goede focus ? Nu is je arm scherp en het horloge niet !
- Macboy
Foto van het horloge om de pols, maar met de focus op het horloge en niet op je arm.
Snappie ? Je focust je niet echt .....

Tom schreef: 14 mei 2017, 10:57 En hoewel DF behoorlijk BMW minded is heb ik sinds de bubble ook geen E30 M3's, CSL's en andere limited editions meer op DF gezien

- Fernando
Hij loopt iets achter, ahum...
- Bijlagen
-
- sdds1.jpg (365.27 KiB) 2003 keer bekeken
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
Van de week in een opwelling een 3e turtle gekocht. Die dan toch maar gelijk doorgeschoven met winst......
(Hij komt dinsdag binnen & gaat woensdag alweer op de post....
)
De Turtle is zo ontzettend mooi & fijn dragend dat ik me niet in kon houden.
@Robin, zijn er zo dat je weet nog speciale Turtle's geweest die ik echt op moet gaan zoeken?
(Hij komt dinsdag binnen & gaat woensdag alweer op de post....

De Turtle is zo ontzettend mooi & fijn dragend dat ik me niet in kon houden.
@Robin, zijn er zo dat je weet nog speciale Turtle's geweest die ik echt op moet gaan zoeken?

- dvh
Je koopt voor 6 a 7k gewoon nieuw een kei-toffe sport Rolex. Dat is een hoop geld. Maar wat je zegt, voor vrijwel iedereen die er hard voor werkt en spaart bereikbaar. Niet zomaar. Maar ook niet onmogelijk.Tom schreef: 14 mei 2017, 10:57 Natuurlijk is het al langer aan de gang maar ergens kom je op een punt dat mensen die het puur als belegging zien zo'n markt gaan bepalen en de liefhebber afhaakt. Het mooie van producten als Rolex en Porsche is dat het niet voor iedereen is weggelegd (het roept dus begeerte op) maar wel bereikbaar is als je lang en hard voor werkt.
Dat bepaalde modellen waardevoller zijn dan de andere? So be it.
Over het algemeen gaat iemand die een Rolex wil niet van 0 af sparen voor een SeaDweller. Die willen dan toch vaak gewoon een Sub. Want die lijkt er vrijwel gelijk op en het is een Rolex. Doel bereikt.
Zo ook met mensen die een 911 willen. Die gaat niet sparen met het idee ' ik ga een 911R kopen' .. Een gewone 911 voldoet al meer dan genoeg en de droom is verwezenlijkt. De 911R koopt de rijke ( beleggings?) stinkert.
Neem nu de 126600. Die is net uit. Er is wat om te doen. Het uiterlijk. Maar ook de voorganger die discontinued is. En gelijk al het gerucht dat ' maybe ' het horloge maar een jaar met rode tekst leverbaar zou zijn. Dat maakt het weer speciaal. Er wordt over gespeculeerd. En dat maakt het idd net als een belegging een risico. Want nu wordt deze al 4 a 5k boven de list aangeboden en verkocht. Misschien blijkt over 2 jaar een juiste keuze te zijn. Misschien ook niet. Echter itt aandelen heb je hier een fysiek product wat je nooit kwijt bent en waar een redelijke garantie op waardebehoud of zelfs waardestijging op zit.
-
Comprende!Macboy schreef: 15 mei 2017, 01:04 Foto van het horloge om de pols, maar met de focus op het horloge en niet op je arm.
Foto hou je van me tegoed, paar dagen van huis en ander horloge om

-
@ErikS, er zit op dit moment niks limited qua duiker in de pijplijn bij Seiko, bij mijn weten. Ik krijg de info snel zat als er iets gaande is, maar hodinkee en ablogtowatch zijn sneller.
http://www.seiko-prospex.com/sea/special
http://www.seiko-prospex.com/sea/special
- Downforce Hans
Nou dat is makkelijk zeg, nou hoef ik geen foto meer te nemen.........
-
Nog even over zakhorloges. Het 'Neen' van Fernando galmde ook in Genéve nog even door.
https://www.hodinkee.com/articles/sothe ... 9-may-2017

https://www.hodinkee.com/articles/sothe ... 9-may-2017
- Fernando
Ik zei het toch, de mensen vinden er geen zak(horloge) aan... 

- MParallel
- Auto: BMW
Dit is meer mijn stijl Rolex, niet zo'n duikert.

-
Ja DJ2 41(?) topper. m'n ouweheer heeft de 36mm versie DJ gladde lunette donkerblauwe plaat.
Nog wat Vintage spul, allemaal 2x zo veel vragen ze ervoor dan 5 jaar terug zegmaar:)
https://shop.hodinkee.com/collections/watches
De mijne wordt vandaag 3! Garantiekaart staat op 2 weken later ivm mijn verjaardag:)
Deze is dus ook 3.....
http://www.chrono24.nl/rolex/rolex-sead ... 238509.htm
Nog wat Vintage spul, allemaal 2x zo veel vragen ze ervoor dan 5 jaar terug zegmaar:)
https://shop.hodinkee.com/collections/watches
De mijne wordt vandaag 3! Garantiekaart staat op 2 weken later ivm mijn verjaardag:)
Deze is dus ook 3.....
http://www.chrono24.nl/rolex/rolex-sead ... 238509.htm
- Fernando
Gefeliciteerd Robinho! 
Die DJ ziet er ook stijlvol uit!

Die DJ ziet er ook stijlvol uit!
-
Een DJ met blauwe wijzerplaat voor mij graag!
Prachtig.
Prachtig.
- dvh
Doe mij maar 36mm...