Leuk om te lezen! Ik ben met de C63 onlangs naar Italie geweest, en na terugkomst was ik echt verliefd op de M140i.
Dat klinkt raar. De C63 is natuurlijk heel speciaal met zijn machtige V8 met dito sound. En ook de besturing is veel communicatiever dan de M140i, met ook een veel sneller reagerende vooras. Maar waar de M140i op uitblinkt, of misschien is dit gewoon een zwak punt van de C63, is het onderstel en de bak. En uiteraard de B58 motor, maar in vergelijk met de C63 wint die natuurlijk niet
Onderstel: Waar de C63 over elke richel knallen en stoten doorgeeft, strijkt de M140i ze glad. Voor mij echt de perfecte daily vanwege die mooie balans tussen comfort en sportiviteit. En tegelijkertijd is hij veel smijtbaarder dan de C63, zij het met wat minder gevoel en feedback.
Bak: AMG speedshift MCT 7G of iets dergelijks: fancy naam maar best rotzooi vergelekden met de ZF 8 speed van BMW. Ten eerste als je manueel rijdt in de C63 en bv 2/3 versnelling omlaag wil. Dat doet hij gewoon niet! BMW gaat direct in het display van 6 naar 3 bijvoorbeeld, en die 3e versnelling volgt dan behoorlijk snel. De C63 moet je echt 5 keer drukken om 2/3 omlaag te gaan, ofwel pauzes inlassen. Ook bij wegrijden met <30km/h na afremmen (bv na een drempel of rotonde) is de C63 heel schokkering / bonkerig. Hij is wel lekker snel bij vlot optrekken vanaf 30km/h.